Счетоводител в нужда се познава 6

  • 36 492
  • 734
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 14 451
Да..., винаги искат пълномощно - от единия или другия - упълномощен-упълномощител. Освен ако не се "грабнат" заедно.... Laughing

Да,извинявам се ,но все се грабваме заедно - недолюбвам пълномощтните-исат време, пари Laughing,забравят да го оттеглят или го правят безсрочно-с три думи за мен-не ми харесва Mr. Green
Опцията с пълномощно всичко да правя и титуляра просто да ми се доверява,недолюбвам.

# 721
  • Мнения: 2 755
Моля за помощ, имаме договор с вход за наем на помещение етажна собственост. От входа от начало приеха да издават фактури, но сега вече се настанихме, платихме 2 наема и отказват какъвто и да е документ. Парите си получават по банков път, а с тази фактура аз трябва да се отчета пред работодателите си. Входа не е регистриран в общината поради липсващи собственици. Мога ли да ги задължа някак да издадат фактурата? Излиза, че разчитам на добра воля да дадат документа или да напусна помещението, а не ми се иска.

# 722
  • Мнения: 327
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.

# 723
  • София-Младост
  • Мнения: 23 377
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?

# 724
  • тук-там
  • Мнения: 4 272
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?

Не, даже после може да си ги искаш. Laughing

# 725
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 433
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?

Не мисля. Даже има формуляр заявление за връщане на надвнесени такси.

# 726
  • София-Младост
  • Мнения: 23 377
Благодаря ви Simple Smile   bouquet

# 727
  • Мнения: 48 032
Имам въпрос за обезщетението по чл.331, ако някой е запознат моля да ми драсне едно ЛС

# 728
  • тук-там
  • Мнения: 4 272
Питай тук, ако не е много лично, на някой може също да му свърши работа...

# 729
  • Мнения: 48 032
Simple Smile
Скрит текст:
Прекратяване на трудовия договор по инициатива на работодателя срещу уговорено обезщетение

Чл. 331.
(2) Ако работникът или служителят приеме предложението по ал. 1, работодателят му дължи обезщетение в размер на не по-малко от четирикратния размер на последното получено месечно брутно трудово възнаграждение, освен ако страните са уговорили по-голям размер на обезщетението.
Чл. 20. В брутното трудово възнаграждение извън случаите по чл. 177 и 228 от Кодекса на труда се включват основното трудово възнаграждение и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, определени с индивидуалния трудов договор, доколкото друго не е предвидено в Кодекса на труда.
Нещо ми зацикли логиката и седя и се  чудя- ако през месеца, който ми е база, човекът е бил отпуск или болничен, какво правя...взимам последното получено възнаграждение със все отпуска/болничния и си го умножавам просто по 4, илиии взимам заплатата за отработените дни, преизчислявам към пълен месец и тогава умножавам по 4 ... или взимам каквото е получил за отработените дни и го умножавам по 4  newsm78

# 730
  • Мнения: 2 755
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.
Не са ли задължени, поне касов ордер да дадат? От фирмата държат на фактура и ще плащат данък на тези пари, защо да не се признае за разход?

# 731
  • тук-там
  • Мнения: 4 272
 
Simple Smile
Скрит текст:
Прекратяване на трудовия договор по инициатива на работодателя срещу уговорено обезщетение

Чл. 331.
(2) Ако работникът или служителят приеме предложението по ал. 1, работодателят му дължи обезщетение в размер на не по-малко от четирикратния размер на последното получено месечно брутно трудово възнаграждение, освен ако страните са уговорили по-голям размер на обезщетението.
Чл. 20. В брутното трудово възнаграждение извън случаите по чл. 177 и 228 от Кодекса на труда се включват основното трудово възнаграждение и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, определени с индивидуалния трудов договор, доколкото друго не е предвидено в Кодекса на труда.
Нещо ми зацикли логиката и седя и се  чудя- ако през месеца, който ми е база, човекът е бил отпуск или болничен, какво правя...взимам последното получено възнаграждение със все отпуска/болничния и си го умножавам просто по 4, илиии взимам заплатата за отработените дни, преизчислявам към пълен месец и тогава умножавам по 4 ... или взимам каквото е получил за отработените дни и го умножавам по 4  newsm78

.......Когато работникът или служителят не е отработил пълен работен месец, брутното възнаграждение се определя, като полученото средно дневно брутно трудово възнаграждение се умножи по броя на работните дни за същия месец.

По принцип за това обезщетение се вземат постоянните пера - ОЗ, клас...

Ето "подплатено"
Съгласно чл. 16, ал.2, т. 7 от Наредба за структурата и организацията на работната заплата "При изчисляване на брутната работна заплата на работниците и служителите се включват:1. основната работна заплата;2. възнаграждението над основната работна заплата, определено според прилаганите системи за заплащане на труда;3. допълнителните трудови възнаграждения, определени по реда на наредбата, както и възнаграждението, изплатено по реда на чл. 259 от Кодекса на труда;4. възнаграждението по реда на чл. 266, ал. 1 от Кодекса на труда;5. възнаграждението при престой или поради производствена необходимост, изплатено по реда на чл. 267, ал. 1 и 3 от Кодекса на труда;6. възнаграждението по реда на чл. 268, ал. 2 и 3 от Кодекса на труда;7. възнаграждението за платен годишен отпуск.

Последна редакция: пт, 20 юни 2014, 16:57 от Wild_rabbit

# 732
  • Мнения: 48 032
Ми и аз така го направих, но явно петъчно вече ме обзеха едни съмнения да не го оплескам  Tired

# 733
  • Мнения: 327
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.
Не са ли задължени, поне касов ордер да дадат? При плащане по банков път няма касови ордери, вие си пазите платежните нареждания От фирмата държат на фактура и ще плащат данък на тези пари, защо да не се признае за разход? Разбира се, че искат фактура, но ако си останат без такава ще имат счетоводен разход без документ, т.е. няма да се признава при образуване на данъчният финансов резултат. В случай, че договорът за наем е сключен между собствениците, като ФЛ, и вашата фирма, няма да ви трябват фактури, а ще им издавате СИС и ще внасяте 10-те % ДДФЛ на тримесечие.

# 734
  • София
  • Мнения: 1 251
Заповядайте в новата ни тема:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=787568.new#new

Общи условия

Активация на акаунт