Избор на езикова гимназия София

  • 7 330
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 942
Разбрах, натоварването е голямо, особено за деца, незапознати с езика.

# 16
  • София
  • Мнения: 18 115
Разбрах, натоварването е голямо, особено за деца, незапознати с езика.

Не бих се съгласила с подобен извод. Peace Дъщеря ми и още ред нейни съученици не знаеха немски в 8 клас, но чак да са се претоварили.. Rolling Eyes Та нали по тази причина  годината е езикова? Не се учат разказвателни,  имат математика, БЕЛ, немски и предмети, които децата обичат и в часовете по  които си отдъхват и се разтоварват   - физическо, рисуване, пеене, инфомационни. При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща. Не сме спирали в 8 клас  допълнителните й занимания по пеене, излизаше си и  порядъчно често с приятели.  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.. Да, има оплаквания в темата за НЕГ, но те не са от преподавания обем, а от подхода на една определена учителка. А екземпляри има във всяка ЕГ. И още нещо - недоволни винаги ще има. Едни родители ще мрънкат, че детето е в езикова , за да учи солидно езика, а не да излиза на края на 8 клас  с 2500 думи. Други пък ще се оплакват, че децата им са претоварени и ще искат намаляване на темпото. Угодия няма. Mr. Green

Колкото до темата за НЕГ и написаното в нея, още вчера исках да кажа нещо.  Тя за мен е обективна и полезна, именно защото не е изкуствено превъзнасяно училището в нея. От лустросани теми, в които всичко казано за училището е на 6, особена полза няма.  В тази за НЕГ  се упоменават  негативи, родителите изразяват недоволството си от това или онова, но точно тези коментари я правят
по-обективна за външните хора, търсещи мнение. В нея пишат  доста родители с по две деца там. Дали ако беше такъв небивал ад,  родителското тяло, след опит с първото,  би пратило и второто си дете там? Тъкмо обратното. Знаят негативите на гимназията, не ги премълчават , но въпреки това преценяват  плюсовете й като повече на фона на минусите. Peace  При нас сега нещата са  малко на кантар и като бал,  а и като мерак за учене на немски. Ту сме за, ту се прехвърляме  в непосточнството си пак на идеята за английски. Но избистри ли се становището за езика и стигне ли балът, с удоволствие бих пратила и следващата смяна  в НЕГ. Peace

# 17
  • Мнения: 14 443
Бих искала така да коментирам Русалката:
При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща.
  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.
Без добра организация,не е мит.Просто ,всеки да прецени трезво възможностите на детето. Peace

# 18
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 942
Много благодаря, Русалке, за обективното и аргументирано мнение.  Темата за НЕГ наистина е много полезна. Успех и на  вас при взимането на решение!
Моят младеж не е от най-ученолюбивите, но по чудо, може би ще има бал,  достатъчен за НЕГ.
Езиците му се удават (това ли е правилната дума, всеки път се чудя), но изказванията на Sause Baus и Мари ме притесниха....

# 19
  • Мнения: 14 443
Айяла,моля не се притеснявай. Peace
Просто лично мен ме изненада факта,че има сълзички и сополи Sad ,но явно е от възрастта и си зависи от конкретното детенце.
В крайна сметка,толкова деца са завършили тези училища и са успели да се справят. Peace

# 20
  • София
  • Мнения: 18 115
Бих искала така да коментирам Русалката:
При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща.
  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.
Без добра организация,не е мит.Просто ,всеки да прецени трезво възможностите на детето. Peace

Ами баш  мит е  всичко това, което се пише и говори в пространството  за НЕГ - изгърбвали ги от учене, редяли сълзи и сополи от натоварването, учели там тотални зубърчета без социален живот... Не е  въобще така. Peace Все за 4 години с дете там имам наблюдения над различни типове ученици - и над добре организиращи и разпредлящи   времето си за учене и забавления, и над  мотаещи се,които учат после  нощите  и над  такива, които имат по принцип нужда от повече време, за да се подготвят..  И никое от тях не е ревало. И преди казах, недоволството е от конкретен преподавател и не може да се припише на цяло едно училище тормоз по езика в 8 клас. Тъкмо напротив, в някои от паралелките е по-лежерно, отколкото следва да бъде. Поне според мен.. Колкото до думите, да, така е, в края на 8 клас дъщеря ми имаше в речника си над 8000. Мен би ме притеснило обратното. Активен речник от едва 2500 думи за цяла учебна година, при 18-20 часа седмично, е малко..

Последна редакция: пт, 06 юни 2014, 14:02 от пенсионирана русалка

# 21
  • Мнения: 14 443
Постът ми се отнася не до конкретна гимназия ,а за първите 4-5 по бал-прием.
Писала съм ,лично каквото съм видяла
Скрит текст:
сополи,сълзи,че и припадъци
,без това да е негатив на което и да е училище.Според мен си е до дете и родители.

# 22
  • София
  • Мнения: 18 115
Sause baus, извинявай ако постът ми е прозвучал като нападка. Той беше продължение на конкретно писаното за НЕГ и своево рода  отговор на зле прикрития намек на Мари.  Много висок бал - насилствен избор на НЕГ от родители - сълзи на детето ... Това далеч не е  някаква закономерност. Ако има отделни случаи, те си понасят последствията от погрешно взетото решение. Но това важи  и за всички други ЕГ.Това е обаче училището, за което определено се носят най-много митове  и  легенди, които много често  са далеч от истината. Нито натоварването е  толкова на макс, нито масово децата реват от преумора и много учене.. Peace

# 23
  • Мнения: 14 443
Злонамерени митове и легенди ,има за жалост за всички училища.Когато гроздето е високо...е кисело Laughing

# 24
  • Мнения: 1 539
......
Мен би ме притеснило обратното. Активен речник от едва 2500 думи за цяла учебна година, при 18-20 часа седмично, е малко..

Момичета, включвам се с леко пояснение по темата - системата в двете училища / ФЕГ и НЕГ / е обща, като ДОИ, но спецификата на двата езика налага различен подход. Не съм филолог, но имам пълно доверие на нашата госпожа и това, което тя ми обясни е , че сложността на френската граматика, налага по-внимателен подход при задаването на лексиката. Пасивният речник на един осмокласник е много по-голям от 2500 думи, но активният може и да е в тези рамки. Още повече, спецификата на произношението, както и редица фразеологични особености са далечни и трудни без определени граматични знания.

Русалка, не споря с теб, но мисля, че трябва да се сравняват две идентични гимназии / напр. 73 и НЕГ/за брой усвоени думи, а не два напълно различни езика, дори от различни езикови семейства.

Nezistratieva, м.г. с бал 34+ синът ми си избра ФЕГ, като аз бях против / държах на НЕ/, но не го спрях и сега изобщо не се чувствам притеснена , че може бу има 3000 думи в активния си речник. Доволна съм, че пребори ужасната граматика, щастлива съм, че вместо 100, има много по-малко думи дневно, но за сметка на това може да ги включва в изречения, текст, свободен , граматически правилен диалог, остава му достатъчно време , за да упражнява граматика, произношение....На училищната екскурзия е успял да се справи прилично с  немския в Австрия, в Швейцария и Франция е упражнил бедния си речник, останал е достатъчно добре информиран от беседите в музеите, а в Италия не са го разбирали нито на Английски, нито на Френски , случайно някаква южно-тиролка ги е чула , докато са се лутали изгубени из града, та на немско-английски ги е упътила.  Има отлична оценка на доклада си за ексурзията....НЕГ, АЕГ, ФЕГ, Испанска - всичко е въпрос на късмет с преподавателите , а не брой усвоени думи.

P.S. Sause baus, детето на Мари съвсем спокойно си влезе с огромен бал в СМГ, така че нея поговорката за гроздето не я касае....

# 25
  • Мнения: 14 443

ellis-за гроздето ,нямам никого в предвид конкретно ,а принципно.Винаги има и положителни и отрицателни мнения за училищата.

# 26
  • Мнения: 1 539
 Съгласна съм с теб...Училищата са и въпрос на "мода ", тенденция, легенди и митове... Peace

# 27
  • София
  • Мнения: 18 115
Елис, така е принципно.. Но  не аз се захванах за думите, а именно Мари.  Wink  И  върнах отговора с мнението, че 2500 думи ми се струват   малко именно като онагледяване на абсурдността на подобно сравнение. По-горе написах, че угодия няма, един иска повече, на друг пък му идва в повече и обобщенията са излишни.. Системата с изучаването на немския е такава от години, овладяването на граматиката му просто изисква по-голям наличен словесен багаж. Немската граматика също не е от лесните, който е имал досег до езика го знае. А и  чистосърдечно ще си призная кое най-много ме подразни. Peace Предупреждава родителите да внимават доколко удачен е изборът на  НЕГ, приканвайки ги да четат какво става после... Ами аз безумно много уважавам СМГ, но  на нейната  логика да взема  да приканя двоумящите се да четат именно нейни постове, изразяващи назад във времето  разочарованието й  от  случващото се  в СМГ след приема на първото й дете. Но тези видени негативи не са попречили и второто й  дете  да е там.  Wink Та точно така е и другаде, човек претегля плюсове и минуси и прави своя избор. Не е нужна директна  подкана хората да четат едикакво си, за да научат "истината" за това какво се случвало  след като...... Всеки сам стига до своята истина, тя не е една за всички.

# 28
  • Мнения: 1 539
...... Всеки сам стига до своята истина, тя не е една за всички.

Русалка, сега те разбрах напълно. Знаеш донякъде миналогодишните ми терзания и просто се опитвах да внеса яснота... Peace

# 29
  • Мнения: 976
   Ужасно съжалявам, че съм създала такава погрешна представа с изказването си. Абсолютно сте прави за вторите деца и т.н. Моите все едно учат не в различни училища, а в различни вселени. Но най-важното е, че като си го избраха сами, всяка вселена си съответства на детето - на сина се паднаха учители, които дават свобода, а на дъщерята - толкова пунктуални, тъкмо като за учещо човече. Но като гледам сегашните майки как се вълнуват, ме хваща ужасен яд на системата, която позволява всичко да е въпрос на късмет. Защото имам ученици, попаднали при такива учители, които  са незаинтересовани  и мързеливи и много свестни деца са стресирани от отношението им и фантастичните методи на /не/преподаване. Не трябва ли в ЕГ да са най-добрите? Не трябва ли от време на време учителите да бъдат проверявани какво правят и ако само си чакат пенсията, да ги пратят да я чакат другаде? Та оттам ми тръгва болката, защото няма по-важно нещо от учителя в подготве.

Общи условия

Активация на акаунт