За и против тръгването на училище от 6 години

  • 41 488
  • 480
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 10 593
Значи като тръгнат на 6 и не се справят - възрастта е виновна.
А като тръгнат на 7 и не се справят - кое им е виновно  newsm78

# 61
  • Мнения: 692
В Англия и изобщо в училищата, които са по английската система, децата тръгват на училище на 5 години. Не съм забелязала да са по-различни от тези в България, тръгнали на по 6 и 7. Но завършват на същата възраст, което означава, че имат две години повече да вземат същия материал, който и българчетата, което много олекотява програмата им.
Отделно от това, много деца на 6 години вече могат да разпознават букви, да правят елементарни сметки и в първи клас откровено скучаят в някои часове. От тази гледна точка, да бъдат пуснати на училище една година по-рано не ми се струва съвсем необосновано.

# 62
  • София
  • Мнения: 18 117
Не са съвсем сравними нещата. Детето в Англия на 5-6 не учи май същото каквото тукашните първокласници. По-скоро е нещо като нашето ПУК или даже и по-олекотено. Peace   Което означава, че  реално пак към 7 се захваща с ученето в по-сериозен вид. Това не го казвам като противник на идеята да се тръгне на училище на 6.  Индивидуално е такова решение... И на база нечий позитивен опит (като нашия) или негативен (като този на Алана) не бива да се правят обобщения. Горе съм описала опита си на родител на дете, тръгнало на 6. Все ме  плашеха как проблемите се проявявали под формата на затруднения по-късно, не през първите година-две. Е, не ги дочаках, а детето взе, че завърши повече от успешно 12 клас миналата година. Единственият проблем, с който се сблъска през годините заради възрастта си, не е нито от образователен, нито от физически, нито от емоционален характер, а от законов... Като дойде време да кандидатства миналото лято  във ВУЗ, се наложи и родителите като настойници на непълнолетен кандидат да попълним туй-онуй. Ама това са бели кахъри. Нито тя, нито ние като родители някога сме съжалили за направения избор.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
Значи като тръгнат на 6 и не се справят - възрастта е виновна.
А като тръгнат на 7 и не се справят - кое им е виновно  newsm78

Степента на индивидуална зрялост плюс учебното натоварване. Много деца може и да запомнят, но са лесно уморяеми, разсейват се, а оттам и след първоначалния ентусиазъм започват да дават  забавяне. С две думи - ако не е безкрайно наложително да тръгне по-рано на училище, по-добре детето да си тръгне с набора.
При нас това, което е предучилищна, в много други държави се води тръгване на училище. Въпрос на административно слагане на границата. не зная кога за последно някой е гледал програмата за предучилищната, но децата учат доста сериозен материал, особено в частта с писането. Подозирам, че не успяват да смелят всичко и по-добре по-малко да ги занимават с писане, а повече да разказват и да развиват общата култура. Сякаш идеята е още в предучилищна да ги научат да четат и да пишат, аа не да им развият езиковите умения и логика. После децата не могат едно просто съчинение да направят.

# 64
  • Мнения: 10 593
Да се, това питам - ако тръгне с набора си и не се справя, и не е готово емоционално или там каквото... Какво тогава? И защо ако на 6 първокласник не се справя задължително е защото му е рано? А ако същия беше тръгнал на 7 щеше да е перфектен сигурно Simple Smile
Абсолютно никакво значение няма възрастта в случая, само служи за по-лесно оправдание...

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
нищо не можеш да направиш - ще го извадиш от клас и ще го върнеш в предучилищната ли? Започваш да работиш с детето и да се надяваш бързо да настигне връсттниците си. Ако не ги настигне бързо, приемаш, че нещата някакво време ще са така и биологията не мож я промени.

# 66
  • Мнения: 10 593
оффффффф говоря за 7 годишните които не се справят.. с тях какво ?
И те не са узрели или емоционализирани или какво ?

6 годишните са си съвсем като 7 годините..
или все едно да сравняваш дете януари и декември в една година.. е и? Набори са, ама точно 1 година разлика имат... И ако декемврийчето е отличник, а януарчето не се справя, въпреки че има цяла година аванс - тогава?

Искам да кажа, че няма никакво, ама никакво значение дали на 6 или на 7 тръгват на училище, ако багажът на детето не струва..

# 67
  • София
  • Мнения: 62 595
офффффф, не четеш какво съм написала. Вече започнало училище няма как да го върнеш назад, ако ще да е супернезряло. Мисленето е преди започването на училище. Имаш право да го отложиш през комисия.

# 68
  • Мнения: X
Алана, а дали проблемът е от възрастта? Ако детето беше тръгнало на 7, дали няма вероятност да са налице същите проблеми? Може би причината е другаде?

# 69
  • Мнения: 2 156
И аз мисля, че материалът в предучилищна никак не е малко, не е чудно, че има деца, на които в първи клас нещата има идват в повече и прекалено рано. Ми ние нямаме навършени шест, пишат и ръкописни букви. 30 печатни - малка и голяма, плюс 30 ръкописни - малка и голяма, плюс математиката, плюс останалото. Друг е въпросът, че изискванията са снижени - просто да разпознае буквата и горе-долу да я изпише. Ако сега очаквам от него да настави сричките и да ги чете, не го виждам, специално моя син; може би след още една година в предучилищна ще е друго.

Лично за мен, има смисъл в двугодишната предучилищна, на фона на справянето, което се очаква от децата в първи клас, и дори преди това. Това с бързата уморяемост, когато трябва да се съсредоточи и да внимава, също го наблюдавам. Трябва да се представи на игра, че да върже декиш, иначе почват протестите.

# 70
  • София
  • Мнения: 18 117
Ако за ПУК визирате написаното от мен, аз не казах, че е  лесно, а че като че ли в чужбина  предхождащото същинското учене  обучение е по-лежерно. В ПУК към училищата тук си тече реален учебен процес, с програма, с учебни часове, със седене на чин и с междучасия межу часовете.

# 71
  • Мнения: 2 156
Ми то и тук някои си го карат лежерно - имам пред вид родителите, децата нямат вина. Пратили го да кара часове без учебници и естествено - без домашно. Има такива дечица в групата.
Действително, на чин са, но в ПУК не са от звънец до звънец. Същинските занятия са по - кратки като времетраене и като учителката усети, че се разсейват, ги пуска в междучасие, или им дава да рисуват и оцветяват. Имат време да свикнат до първи клас.

# 72
  • София
  • Мнения: 18 117
Ми не навсякъде е явно еднакво. В основното училище, в което учеха децата ми, ПУК си беше баш като училищен клас (предполагам още е, просто децата ми не са в училището вече, за да потвърдят), имаше си отделен звънец от този за по-големите, биеше си за най-малките  в друго време заради по-малката продължителност на часовете им. И залепена програма с разписанието на часовете  имаше на вратата на класната стая.

Последна редакция: нд, 03 апр 2016, 10:46 от пенсионирана русалка

# 73
  • Мнения: 10 593
Алана, а дали проблемът е от възрастта? Ако детето беше тръгнало на 7, дали няма вероятност да са налице същите проблеми? Може би причината е другаде?
Ето точно това и аз имам предвид  Peace

# 74
  • София
  • Мнения: 18 117
Случаи има всякакви. Може и възрастта да е фактор, може и ред други неща да са причина за проблеми в училище. Някога, когато предучилищната не беше задължителна (преди десетина години някъде), в училищните групи имаше деца, които изкарваха по две учебни години (като повтаряне на клас). И ако през тази, през която са били на 6,  са поизоставали като темпо и издръжливост от  по-големите с година деца, справяли са се по-зле, то на идната всичко си е идвало на мястото.  Преразказвам споделеното от учителката по време на разговора ми с нея дали да пуснем детето на училище на 6. Тоест в такива случаи върастта видимо е имала значение. Но има и други, в които дали на 6 или на 7 ще тръгнеш е все тая, причината за проблемите просто се корени другаде, не във физическата или емоционалната готовност на детето.

Общи условия

Активация на акаунт