Отговори
# 795
  • София
  • Мнения: 1 009
Точно така. И аз стигнах до какви ли не институции и директора на една от тях ми каза в прав текст като човек - преместете си детето временно и го спасявайте. Начин да се разберете с тях няма.

# 796
  • Пловдив
  • Мнения: 20
Здравейте, четох четох но не мога да намеря конкретни отговори. Искам да попитам някой запознат ли е на дете със дислексия какви облекчения му се полагат в училище?

# 797
  • Мнения: 12 039
Да имате на СОП и ресурсен учител два часа седмично + 1 час психолог и логопед, но стига да има такъв, който е специалист по дислексия, за да не е загубено време. Без СОП за НВО - удължено време, консултант, шрифт за дислектици, но трябва документ, че детето е с дислексия и май имаше срок да е от преди седми клас

# 798
  • Пловдив
  • Мнения: 20
Благодаря много

# 799
  • Мнения: 780
По кой член мога да откажа детето ми да се обучава с качествени оценки? Детето е в трети клас. Регионалния център искат да е с такива оценки. Искам да пусна заявление за отказ от качествени оценки, но детето да продължи с допълнителната подкрепа. С обучителни трудности е детето. Даже според мен доста бързо напредва по данни на класната.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 13:04 от BIBIYAN YAN

# 800
  • Мнения: 13 812
По това време няма количествени оценки. Трябва да сте подписали план за допълнителна подкрепа. Там, какво пише - за колко време се отпуска подкрепата, дали и с какво се редуцира материала, за колко време е отпусната допълнителната подкрепа - за година, за образователен етап?

Освен това сте писали "Регионален. Център искат". Кои са те че ще искат. Родителите искат. Регионален център отпускат. Родителите одобряват. Ако не одобрят значи регионален център ще си останат с "искането"!.

Родители! Образовайте се за правата си, не позволявайте някой да "иска", вие сте тези които искат - все пак става въпрос за вашето дете и неговото бъдеще!

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 23:37 от _re_ge

# 801
  • София
  • Мнения: 38 523
Да похваля сина - за класното по БЕЛ сам е поискал да отиде при ресурсната. Чакам оценката.

# 802
  • Мнения: 780
По това време няма количествени оценки. Трябва да сте подписали план за допълнителна подкрепа. Там, какво пише - за колко време се отпуска подкрепата, с какво се редуцира материалът, за колко време е отпусната допълнителната подкрепа - за година, за образователен етап?

Освен това сте писали "Регионален. Център искат". Кои са те че ще искат. Родителите искат. Регионален център отпускат. Родителите одобряват. Ако не одобрят значи регионален център ще си останат с "искането"!.

Родители! Образовайте се за правата си, не позволявайте някой да "иска", вие сте тези които искат - все пак става въпрос за вашето дете и неговото бъдеще!
До завършване на етап е допълнителната подкрепа плюс становище на регионалния екип детето да се обучава по индивидулни учебни програми. Не съм съгласна с това, както и екипа към нашето училище не е съгласен. Детето се обучава по ДОС и екипа на училището смята, че това е най-доброто за детето. По принцип според наредбата знам, че нямат ама ето, че се случва. За това попитах как да им откажа. Да им цитирам член, наредба..?

# 803
  • Мнения: 12 039
1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.

# 804
  • Мнения: 780
1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.
Детето сега премина оценка за допълнителна подкрепа. Нужно му е работа с ресурсен и логопед. Одобрено е за предоставяне на допълнителна подкрепа, но ме притеснява тяхното становище за изготвяне на тези програми. Не ги искам. И не са ме питали съгласна ли съм. Искам да им пусна заявление, че не съм съгласна с това нещо.

# 805
  • Мнения: 12 039
Да, може да не се съгласите. Без Вашия подпис трудно ще стане. Преценете внимателно дали да приемете - до края на четвърти клас, от пети се подава на ново, или да откажете сега. Въпросът е кое ще е в най-голяма помощ за детето. Не съм сигурна и от кой клас могат да го оставят на поправителни изпити, ако е на количествена оценка и е с двойки.

# 806
  • Мнения: 13 812
Аз не разбрах какво сте подписали?
Щом сте подписали до край на етап ще е до 4 клас. Въпросът е какво точно сте подписали - дали е с индивидуална прпграма с редукция на материала или подпомагане на усвояването само.

1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.

Това не е верно. От Соп до Соп има разлика. Децата със специфични нарушения в ученето (дислексия примерно, досграфия, дискалкулия, ДВ), както и двуезични, деца таланти също са Соп, но нямат редукция на програмата, имат помощ от специалисти. Програмата по която се обучават е същата като при друготе деца. Имат допълнителна помощ по начин на усвояване на материала, не като обем а като адаптация. За да се мине към редукция ( намаляване) трябва становище по профил на заболяването, диагностика и заключение, че детето не може да покрие ДОС. Но дори тогава, дори да се изготви индивидуална програма, понеже някой си там смята че детето има нужда от  инд план с инд програма и адаптация и намалява в обема на материала - без подпис на родителя, ако той не я желае, редукция с индивидуална програма няма да има, планът няма да влезе в сила. Никой не може да принуди родителя да я приеме и подпише. Но ако е подписал допълнителна подкрепа за етап, не виждам как ще го прекъсне предсрочно.
Затова и е много важно в случая какво точно е подписано и под каква форма е помощта.

# 807
  • Мнения: 12 039
Да, знам за различните СОП. Въпросът е, че на родителите се казва, че няма значение, че детето ще е на качествени оценки, защото те всички деца са на качествени до четвърти клас и едва в четвърти клас влизат количествените оценки.
Да, децата 1-3 клас са на качествени, но различни от качествените оценки на дете СОП "Справя се", "Среща затруднения", "Покрива изискванията".
Та кое не е вярно в цитирания пост?

Общи условия

Активация на акаунт