Американски колеж - седма тема

  • 106 150
  • 753
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 16 214
Аз ги задавах в темата (защото аз лично ще съм извън България от 15 до 22 септември и не ми се искаше да оставям на малкия да се оправя сам с покупки на тетрадки и помагала), това питане беше преди около месец, месец и нещо, и ми беше надлежно отговорено, можело е само да бъде прочетено. 

# 106
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Аз направо се радвам на вълнението на Катнис12,

Мен все повече ме тресе съмнението, че взехме грешно решение. Но това беше изборът на детето, което информирано ни изложи аргументите си и ние ги одобрихме (а и когато една везна вземе решение, то трябва да се уважи) Та, направо завиждам на доволните и ентусиастите на въпросите и притесненията им. Изобщо не се съмнявам, че организацията е перфектна и в това отношение е помислено за всеки детайл.

Въпрос. Всички знаем, че американците, особено в чужбина, са хора, които в личния си живот защитават някакви каузи. Случва ли се учител американец да агитира в часовете си в подкрепа на каузите си, напр. да кажем ЛГБТ учител да ги агитира да ходят на прайда?

Друг въпрос - как протичат часовете, до колко учителите са "длъжни" стриктно да спазват учебния график, или имат свободата понякога да използват времето си за неформални беседи. В нашето старо училище още от началната учителка, винаги си е имало по 1-2-ма учители, при които в някои часове просто си бърборят по най-различни теми - за екологията, за отношенията между тях, за света... Това силно го одобрявам, макар да разбирам, че границата с онова горното, което не одобрявам, е малко размита.

# 107
  • Мнения: 1 970
Чакай малко, Тинки-Уинки, ти нали сама го написа преди време:
Цитат
Да, има деца, които мислят малко по-бързо, смятат малко по-бързо, които ако се явят на Менса тест, ще изкарат резултат в първите 5%. Те не са гении. Нито това е гаранция, че ще бъдат по-успешни от другите, точно обратното. Това ми дете щеше да се чувства много по-добре в СМГ, там всичките са нърдове и щеше да е сред себеподобни. Но точно заради това избрахме АК. Умът си го има, остава да развие софт скилс, презентационни умения, умението да работи в екип, да представя и отстоява мнението си.... И като цяло да бъде по-успешно, надявам си. Мисълта ми беше, че не трябва и да се правим, че ги няма тези деца, или да ги равняваме по-другите, или да иронизираме способностите им, а да им се радваме.
Ми радвай му се на детето и не се чуди, в колежа има и едни и други, надушват си се и си движат по групи себеподобни.
Да, познавам дете, което се върна в СМГ след 9-ти клас. Но само едно, за 10 години наблюдения над живота на колежа покрай децата ни.
Всяко нещо с добрите и не толкова страни, като навсякъде. Лустросано и само супер има в брошурите и по сайтовете на повечето частни училища, а като се гмурнеш, разбираш, че ножът е дървен.
Просто АК е различен, вервай ми. Правят го различен различната култура, манталитет, навици, прийоми, ако щете, на даскалята, чужденците. Пак казвам - с всичко и хубаво и не толкова. Има всякакви.
Но, да си призная, за ЛГБД прайдове и възможност за агитация в АК даже като потенциална опасност не ми е хрумнало, не само че не съм чувал някоя от щерките да спомене... Мисля си, че все пак се има предвид, че БГ не е Холандия или Канада или Англия дори и сме общо взето далеч като степен на примиримост, като морал (доколкото е останал)с тези общества. И доколкото в ръководството на Колежа има български учители, може би се следва някаква линия, някаква граница...
Само предполагам. Но-факт, не съм чувал за такова нещо.
За купони, пушене, дрога, изпълнения - да. Естествено не много, не масово, не винаги, но да, чувал съм. За ЛГБД-никога, поне досега и поне аз.
Иначе каузи се защитават, безспорно, дебатирането е основен похват. поощрява се излагането на аргументирано мнение, случва се и да не е правилно, но ако е аргументирано правилно се търси причината защо изводът не е този, който би трябвало да се получи.
И неформални беседи е имало, доколкото са споделяли девойките, това си е до учител и до начин на преподаване. Общо взето формата  - урок-контролно изпитване, позната от другите училища донякъде се спазва само в часовете по езиците като че ли, останалите са с проекти, есета, презентации, куизове, асайнмънти и т.н., всяко от които носи различни точки и е с различни тегла в крайната оценка, която е от над 50 (двойката) до 100 и за да си отличник е бая трудно за постигане, не е като между 2 и 6, искам да кажа, че наистина трябва да нямаш пропуск през семестъра, за да го докараш над 93 (май толкова беше за отличен)
 

Последна редакция: вт, 02 авг 2016, 14:52 от StefanB

# 108
  • София
  • Мнения: 5 572
Мисля, че 92% е границата за отличен.

Тинкърбел, надявам се с времето да се окаже, че сте взели най-правилното решение за детето.  Peace  Не съм уверена, че разбирам съвсем коректно въпроса за протичането на часовете в АК, но ако идеята е дали има часове, в които на децата се губи времето, смятам, че няма такива. Преподавателите се отнасят много сериозно към работата си и независимо дали с формални или неформални беседи, времето на учениците се запълва с ползотворни неща. Grinning Като родител определено съм доволна от усилията на преподавателите в АК.

# 109
  • Мнения: 1 988
Долната граница за 6-ца е 91.5%. Горната граница може и да надмине 100%, защото често има бонус въпроси, които могат да увеличат оценката.

# 110
  • Мнения: 175

Цитат
Да, познавам дете, което се върна в СМГ след 9-ти клас. Но само едно, за 10 години наблюдения над живота на колежа покрай децата ни.

Ще ми се да внеса едно уточнение /понеже и преди беше изтъквано в темата, че дете се е върнало в СМГ/. По сведение на детето ми, /което беше в СМГ в периода 5-7 клас/ и познава бившите си съученици, които  понастоящем са в колежа, въпросното дете от 10 клас не е било в СМГ преди приемането му в колежа. Така че, ако се е преместило там, то това е станало на друго основание и поради други причини, а не поради това, че вече е учило в СМГ и е предпочело СМГ пред  колежа.  

Последна редакция: ср, 03 авг 2016, 12:16 от Miralex

# 111
  • Мнения: 1 970
Miralex, момчето беше в класа на дъщеря ми в 9-ти клас, (нали в АК всяка година им въртят класовете) тоест до края на 2014-2015 уч.година. През лятото на 2015 се прехвърли в СМГ и започна там 10-ти клас (15-16 уч.година) Познавам баща му, който е ИТ гуру и си говорихме с него, че е много щастлив сред "себеподобни " , защото просто си е с такава насоченост и не се чувствал ОК. Имам спомен, че ми казваше 'математическата", освен аз да Ви подвеждам, да не е било в СМГ а в ПЧМГ примерно, но бях 100% сигурен, че за СМГ ставаше дума.
Може , в крайна сметка децата най-добре се познават..
Като факт обаче това не променя картинката, в контекста, в който гледахме нещата - един ученик идва от математическо училище, кара в АК две години и после се прехвърля вече именно в СМГ (където впрочем е бил приет след 7-ми клас и е предпочел АК, за това вече съм си говорил лично с него).
Имена не ми се пишат тук.

# 112
  • Мнения: 175
 Peace ОК! Мисля, че говорим за едно и също дете. Просто попитах сина ми за него, защото ми стана интересно и предадох тук информацията, която чух от него. Важното е, че детето си е намерило подходящото за него място. 

# 113
  • Мнения: 42
Sharky,
разгледах цвлата шеста тема и нищо...Не мога да открия Вашия въпрос, заедно с отговорите му.Да не би да сте питали в петата тема?

# 114
  • София
  • Мнения: 16 214
В тема 6 е обсъждано на 12 юли от същите заподозрени, а в тема 5 - на 8 април, мнения:  #497 (моето) -до #504.

# 115
  • Мнения: 1 510
Малко за клубовете. Интересува се щерката от отбор по женски футбол и от фитнес/зумба/... сериозни тренировки за поддържане и оформяне на фигурата. Има ли нещо подобно? Благодаря!

# 116
  • Мнения: 1 970
Фитбол има, второто не съм го чувал, което не значи че няма, разбира се. Но чак сериозни тренировки...Въпрос на гледна точка кое за детето е  сериозно.
Що не разгледа на сайта?  Но принципно там ако намери няколко сподвижници и учител, който да е фен на съответното занимание, а те са общо взето ентусиасти чужденците, няма проблем да създадат такъв клуб.
Хем би им било актив, макар в 8-ми клас да не се изискваше КАС.

# 117
  • Мнения: 1 510
Ама женски футбол ли?
Сериозни означава да се тренира с пот на челото, редовно и без глезотии Simple Smile.
Да, знамем за възможността да си създадем клуб (търсят се Хари Потър фенове, ама истински).

# 118
  • София
  • Мнения: 16 214
Ама женски футбол ли?
Сериозни означава да се тренира с пот на челото, редовно и без глезотии Simple Smile.
Да, знамем за възможността да си създадем клуб (търсят се Хари Потър фенове, ама истински).
Току-що намерихте Embarassed Embarassed Embarassed. До степен на притежание на пелерина, шал и уонд (вълшебната пръчица),  в допълнение към природните дадености - руса коса и очила. Само носът не му е тънък и остър, но пък компенсираме с Уши. С голяма буква. Като на Обама са.

# 119
  • Мнения: 1 970
Ама женски футбол ли?
Сериозни означава да се тренира с пот на челото, редовно и без глезотии Simple Smile.
Да, знамем за възможността да си създадем клуб (търсят се Хари Потър фенове, ама истински).

Da именно женски, поне по-миналата година имаше за миналата не съм сигурен, но ако тази има желаещи сигурно ще направят, не им е чуждо. Девойката обаче не рачи да отиде - ходи на бокс в квартала.

Общи условия

Активация на акаунт