Черен списък на професионалните домоуправители

  • 74 158
  • 335
  •   2
Отговори
# 195
  • Мнения: 24
Как така хем ви била автоматизирана системата, хем предоставяте съкратен  и орязан отчет?
Наясно сте, че това е отбий номер. Вие сте длъжни да се отчитате на собствениците, и то не с трохи, а с пълен и цялостен отчет.
Не разбрах - ако е автоматизирана системата, няма по-лесно да цъкнете и да принтните цялата информация, ако тя е налична както твърдите, в което аз лично се съмнявам.

Вие сте ПРОСТО изпълнител на решенията и волята на собствениците и на решенията на Общото събрание. Нищо по-горе от тях не сте, и за вас също важи ЗУЕС, апропо. Отчитане на касата е ваше задължение по закон!, а не е пожелание, както и не може по ваша прищявка да криете информация и орязвате този отчет на касата.

Не бях видял коментара по-рано, но нека отговоря:
Отчетът не съдържа всички реквизити, които имаме налични в системата, просто защото би бил прекалено обемен ако ги включим. Разполагаме с информация за дата и начин на плащане, данни на контрагент и т.н. и т.н. При нужда или искане от страна на собственик - такава справка се предоставя допълнително. Идеята на отчета е всеки да може лесно и бързо да се запознае с финансовото състояние на сградата. Етажната собственост не е ЮЛ (освен ако не регистрира Сдружение по съответния ред) и няма стандартизирана визия и информация, която следва да се включва в отчетите и. Задължението за отчет е засегнато по определен начин в ЗУЕС, който към момента за жалост не изисква ежемесечно предоставяне - ние го правим като част от услугата и смятаме, че така е редно, без да сме длъжни. В същото време скорошните законови промени в ЗУЕС, част от които подкрепяме, предполагат то да стане задължително, което ще е в полза на собствениците и контрола върху финансите в сградите. Ако има конкретен проблем с разход, който смятате, че не фигурира/съмнявате се в истинността му, пишете по споменатия неколкократно в темата ред. Отново казвам - ако искахме да крием нещо, нямаше да направим системата така, че да показва данни в реално време (както са плащанията, например).

Така, аз ще потвърдя че едва след като се оплаках в тази тема, се случи нещо с тогавашните проблеми. Преди това комуникацията и опитите по стандартните начини нямаха никакъв резултат. Да не говорим, че въпросите бяха повдигани и на ОС на ЕС, без резултат. Визирам рекламация на новопоставени входни врати.
Няколко пъти съм присъствал лично на ОС, на които съседи искат да ни се представи за запознаване една конкретна фактура за разходи, още я чакаме - около година, две. Повдига се и въпрос, че е платена смяна на ключалката на входните врати, но не е извършена.
Аз лично съм коментирала в тази тема, че финансовият отчет в сайта е неразбираем, непълен и под всякаква критика. И тогава отговорът беше, че ще се сменя системата. Колко време е нужно за тази цел? Да ви помогна с контакти с добри програмисти?
Преди време си комуникирах по мейла с правния отдел на Вход мениджър. Предполагам, че е била чистачката на отдела, защото не мога да си представя дипломиран юрист да пише такива юридически глупости, при това със самочувствие. Добре, че нямах никакво намерение да обжалвам т.нар. 'решение н ОС" с напълно неясно волеизявление, че щеше да падне в съда. Предпочетох да се случат нещата, вместо да уча някого на право. Ако желаете, мога да пусна тук снимки от комуникацията ни и за лаик ще стане ясно.
Моля, назначавайте юристи, които разбират поне малко от нормативни актове и как те се употребяват.
Ако трябва, да ги научим и как се събират вземания от неплащащи длъжници? Просто е.

Пишете отново, ако мога да помогна пак (ЛС/мейл и т.н., като например казуса с фактурата). Ако нещо е платено и не е извършено се прави необходимата проверка и се цели възстановяване на сумата от подизпълнителя по определения ред.
Относно обновяване на системата - в рамките на няколко седмици би следвало да е активна, а след това ще се радвам на обратната Ви връзка (очаквам да е силно критична, което ще е от полза). Макар и иронично предложена, помощ с кадри от всякакъв тип никога не е излишна - пазара на труда е доста специфично място в последните години - както добри чистачки, така и добри юристи, а и добри програмисти, не са особено лесни за привличане.

# 196
  • Мнения: 1
Такса ДАЗЛФД...някой да знае какво е?
И виждали ли сте Контрол на почистването - 2 пъти по 100лв. + Основно почистване на ЕС - 100лв. БЕЗ ДАТИ КОГА!
Като същевременно всеки месец също се отдържат по 100лв.за чистачка,въпреки че месеци наред не идваха да чистят и входа тънеше в мръсотия!

Да не говорим за всички разходи,които са безотчетни кога са правени,кой ги е правил!Никъде няма написани дати,а само цифри в левове,че сме на минус!
Следващите сме,които искат да се освободят от тези!

Такса ДАЗЛФД
Административни дейности: "Еднократна годишна такса за дигитализация, архивиране и
защита на лични и финансови данни"
Иначе казано "незаконна такса, събирана от Вход мениджър", тъй като не фигурира в договора на Етажната собственост с Вход мениджър.

Отрих съкращението в сайта на Вход мениджър при ценоразписа на услугите им.

# 197
  • Мнения: 2 956
Демек, плащате им ИТ разработките и всякакви инфраструктурни разходи, за неща, които те са длъжни да правят, само не знам на какво основание го пишат като отделно перо и го събират от клиентите си. Да си го заложат в таксата, е гати, все едно аз да карам клиентите ми да ми плащат таксата за интернет и хостинг.

# 198
  • Мнения: 6 982
Хареса ми сравнението  на Melusine.
Такива въпроси е добре да бъдат повдигани пред МРРБ и/или пред съд. Добре е да се дефинира какви видове 'такси" за обслужване могат да събират допълнително, извън договореното заплащане за обслужване на дейността.
Според мен е задължение по закон да опазват личните данни, щом извършват дейност на професионален домоуправител и не може да искат допълнително заплащане за изпълнение на тези свои задължения.
Цитат
11. (предишна т. 9, изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) "Разходи за управление и поддържане" са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, за възнаграждения на членовете на управителните и контролните органи и за касиера, както и за електрическа енергия, вода, отопление, почистване, абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържането на общите части на сградата.
---------------------
Задължението за отчет е засегнато по определен начин в ЗУЕС, който към момента за жалост не изисква ежемесечно предоставяне - ние го правим като част от услугата и смятаме, че така е редно, без да сме длъжни.
Задължението за отчитане на направените разходи за ремонт, е след всеки ремонт, според ЗУЕС.
Цитат
Чл.48
(5) За извършване на необходим ремонт на общи части на сградата се отпускат финансови средства незабавно с решение на управителния съвет (управителя). Общото събрание утвърждава направените разходи, които са удостоверени с платежни документи.
Т.е. след всеки необходим ремонт, решен от ОС, се извършва отчет, на който се представят пред ОС платежните документи и ОС приема решение, с което ги утвърждава, или не.
Това не се прави от Вход Мениджър.
---------------------------
Макар и иронично предложена, помощ с кадри от всякакъв тип никога не е излишна - пазара на труда е доста специфично място в последните години - както добри чистачки, така и добри юристи, а и добри програмисти, не са особено лесни за привличане.
Обикновено добрите юристи и програмисти осъществят дейността си като външни услуги по договор. Можете да се възползвате от такива, за сметка на възнаграждението за управление и поддръжка. Ако наистина имате толкова много клиенти в цялата страна, както твърдите, то услугата няма да е скъпа, на база всички приходи за управление.
Да привличате добри такива специалисти на трудов договор, е като да ловите маймуни с трици. Т.е. предоставяне на некачествена и ненавременна услуга по подразбиране. Но, предполагам, знаете всички тези неща.

------------------------
ПС
Пишете отново, ако мога да помогна пак (ЛС/мейл и т.н., като например казуса с фактурата). Ако нещо е платено и не е извършено се прави необходимата проверка и се цели възстановяване на сумата от подизпълнителя по определения ред.
Ако преценя, ще се обърна. Аз лично не съм проверявала, това са твърдения на съседка, на която имам доверие по отношение на неща, от които тя разбира.
Благодарна  съм за тази комуникация, но за мен е абсурдно, при такава армия от служители, въпрос, поставен пред провеждащия ОС, да не стига където трябва и да няма реакция. Надявам се, ОС не е само за изпускане на парата и отчитане на дейност, а за реално решаване на поставените въпроси и проблеми.
Ако за такава промяна помогнете, ще е от полза за всички и, предполагам, критиките ще намалеят.

Последна редакция: пн, 24 окт 2022, 11:38 от Diorela

# 199
  • Мнения: 6 551
Такса домофон към кои разходи спада и може ли да се предплаща година напред? Може ли да се взема от фонд ремонт, защото така се прави в нашия вход?

# 200
  • Мнения: 3 554
Каква е тази такса, нещо ремонт на домофонната система ли?

# 201
  • Мнения: 6 551
Каква е тази такса, нещо ремонт на домофонната система ли?

Не знам, но я има в разходите и никой не пита, а като питаш не отговарят

# 202
  • Мнения: 1
Наскоро се оттървахме от Бг домоуправител в Пловдив. Много некоректни. За 5 години не направиха нищо за входа, таксите им високи до небете. Уж бяха познати на една комшиика, а то кво стана едвам едвам се оттървахме. Касата трябваше да е 2000лв накрая ни хвърлиха 400лв и да се оправяме. Даже не знаем как да си търсим правата. Няма документация. Няма нищо

# 203
  • Мнения: 203
Брей, не бях влизал в тази тема доста време, но положението не се е променило особено.
Основно недоволството е вход меринджея, а той, милия, по-бързо отговаря на мненията във форума, отколкото на мейлите, които са дадени за официална кореспонденция с фирмата. Дори в автоматичното съобщение казваха, че отговарят до 2 дни, но реално е е така, нееднократно аз и други сме били в тази ситуация.
В момента обмислям как може да се секне тази порочна практика. Както от ВМ, така и от подобните на тях нагли фирми. Ще гледам да организирам нещата скоро и ще уведомя максимално много хора, за да може всеки заинтересован да се включи, както и да се съдейства с проблемите, които имат с фирмите-домоуправители.
Забелязах, че има т.нар. АДУЕС - асоциация на домоуправителите на етажната собственост, в която членуват, забележете, основните "играчи" в тази тема. Големите "разбирачи" се обединили, но никой не слага в сайта си галерия от ЕС, които обслужват или, примерно, ПРЕДИ-СЛЕД... защото трагедията е голяма и ЕС потъва в мръсотия, благодарение на "грижата" на "професионалистите"

# 204
  • Мнения: 3 175
Dream Team, не, не е законно. В ЗУЕС е определено за кои разходи как се плаща - едни са съобразно общите части, други -на брой живущи.
Diorela, може ли да ме насочиш къде да прочета по темата горе ?! Отдавна не съм го прелиствала този закон Sad

Последна редакция: нд, 04 дек 2022, 17:11 от rady_plovdiv

# 205
  • Мнения: 2 081
Виждам, че темата е черният списък. В него включвам Образцов вход.
Може ли някой да предложи професионален домоуправител в София, който освен да събира пари, да върши и необходимата работа?

# 206
  • Мнения: 3 175
Виждам, че темата е черният списък. В него включвам Образцов вход.
Може ли някой да предложи професионален домоуправител в София, който освен да събира пари, да върши и необходимата работа?
Какъв е проблемът с тях … ние ги оглеждаме Sad

# 207
  • Мнения: X
Препоръчвам тази фирма: Левъл Сървис ООД - http://www.levelservice.net/bg

След мъките, които преживяхме със старата фирма, тази вече е друго е нещо. Малка е и определено се стараят много, няма една задача, която да сме им дали и да са я забавили или да не са я изпълнили.

Виждам, че темата е черният списък. В него включвам Образцов вход.
Може ли някой да предложи професионален домоуправител в София, който освен да събира пари, да върши и необходимата работа?

# 208
  • Мнения: 69 120
Като дойде някой нов потребител да ми препоръчва нещо, и някак на реклама намирисва, и то яко.
Виж, ако потребител с 6000 поста каже нещо, по има шанс да го кредитирам с доверие.
Ама с 31 поста, кога намери темата, кога дойде....айде нема нужда...

# 209
  • Мнения: 11 767
Фирма с начален капитал 2 лв?!

Общи условия

Активация на акаунт