Есенно оцветена КАНАДскА тема 59

  • 62 141
  • 433
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 529
Здравейте,

Ще съм благодарна ако хвърлите малко светлина върху процеса по записването в канадско училище. Децата ми в момента са в 5-ти и 2-ри клас. Две момчета са. Знам, че записването в училище става по местоживеене, но има ли някакви особености в определянето на класовете?
Евентуално ще заминем към средата на август, тоест ще са завършили годината тук. Там от кой клас ще продължат? Притеснява ме дали има загуба на година? Как определят в кой клас да ги запишат? Големия се оправя горе-долу с английския, малкия може да си каже името Simple Smile
Уточнявам, че става въпрос за федералната част на Канада.

# 376
  • Мнения: 2 472
.svetlanka., ще започнат годината с наборите си. Тук, за разлика от БГ децата започват у-ще на 6 години, от което следва, че големия ти син ще го запишат направо в 7 клас, а малкия в 4-ти клас. Не се притеснявай изобщо, защото тук децата са назад с материала, който се преподава в БГ, така че изобщо нищо няма да изпуснат, даже ще знаят много повече от съучениците си.
Записването на у-ще става от последната седмица на август и нататък. Учебната година започва винаги първия вторник на септември. Дори и да не знаят английски няма страшно, защото ще ги запишат в ESL клас, в който постепенно ще навлизат с езика.
Не се тревожи изобщо за нищо, защото тук децата ходят на у-ще  с радост,  с удоволствие, а не със свита топка в корема от притеснение как ще ги изправят пред всички на дъската да ги изпитват. Забрави за това, тук никога няма да ги изпитват така, никога! Изпитването им става с тестове, които са лесни, а малките класове дори понякога не са разбрали, че са ги препитали. Това е общо взето. И уточнявам, че това е в Онтарио, защото в друга провинция може да е по-различно.

Последна редакция: чт, 11 май 2017, 15:09 от a_tita

# 377
  • Монреал
  • Мнения: 1 469
Здравейте! Има ли засегнати от наводненията?
За щастие, в нашия район няма много вода, обаче ми писна с тия дъждове вече. Кога ще идва топлото време  Sad

# 378
  • Мнения: 5 259
Моите наблюдения са малко по-различни.
Дъщеря ми дойде тук през есента и тръгна на училище три месеца след началото на учебната година, един вид по средата.
Изобщо не се впечатлиха колко знае и колко не знае английски. Директно започнаха да си я изпитват с тестове, като по математика не е достатъчно да напишеш задачите с числа, а трябва и с изречение да обясниш как си намерил отговора. В бланката за тестове има редове за целта. Тестовете са почти всяка седмица. В началото тя не можеше нищо да напише и най-спокойно си ѝ отнемаха точки за това, че не е отговорила на въпроса. Въпреки, че числовото решение ѝ е вярно.
В други случаи не разбираше много добре условието на текстовата задача, но оценяването беше на принципа "Ами като не знаеш, да знаеш!".
Първите два месеца много ме хващаше яд, а после тя вече научи англисйки достатъчно, че да разбира всякакви условия (а по математика конкретно са нарочно по-завъртяно казани с цел да направят задачата по-трудна) и да може да отговори на въпросите писмено, но ми направи впечатление как никой не го интересуваше, че току-що е дошла от друга държава и не им говори перфектно езика.
По Science също домашните представляваха да напише писмен отговор на 10 въпроса по темата на урока, като дължината на отговорите да е приблизително 5 реда. Не става с една дума да се отговори.
Не можеше да се оправдае с това, че не е в състояние да напише такъв текст. Пише, докато го напише и това е.

По Social Studies има да прави проект по някаква тема, да намери информация, да си напише изложението със свои думи (проверяват изрично да не е копирала от Интернет) и после трябва да го разкаже пред класа и да отговаря на въпроси по темата.
Като оценяването включва колко уверено говори, дали си поглежда в записките и дали може да отговори на въпросите на съучениците си по темата, които няма как да е знаела предварително какви ще са и да се подготви, а трябва на момента да отговаря.
Изобщо не мога да си представя едно дете ако не знае много добре английски как се справя в такава ситуация.

Учителка, която да се занимава с нея по "английски език за чужденци", идва един път в седмицата за по един час  Joy Какво успява да ѝ помогне през този един час, като през останалото време по цял ден трябва да чете, пише и отговаря на английски, не е ясно. Впечатлението ми е, че и с този час и без него, е все едно.

Материалът, дето в Канада бил по-лесен от в България - не е вярно.
Дъщеря ми тръгна в България на 6г и беше една година напред спрямо възрастта си. Последно изкара там трети клас и сега тук пак е в местния аналог на трети клас, т.е. четвърти клас. Един вид трябва да учат много по-лесни неща спрямо нейното ниво.
Да, ама не.
В момента учат дроби, като материалът включва обикновени дроби, съкращаване на обикновени дроби, аритметични действия с дроби първо с еднакви, а после с различни знаменатели, смесени дроби, аритметични действия със смесени дроби, десетични дроби и смятане с десетични дроби, превръщане на една дроб във всички варианти, текстови задачи с дроби. В България това се учи в пети клас, а тук - две години по-рано.

Тъй като ми е много прясно, понеже дъщеря ми беше миналата година трети клас в България и много добре си спомням какво учиха, тук материалът по математика за същата възраст е много повече, по-разнообразен и по-сложен. Имаше го и делението на 3-4-цифрени числа с опашка, с което завърши математиката в България за трети клас, а тук деляха и 7-8-цифрени числа и то не на едноцифрено, а на трицифрено.
Обаче освен това имаха и графики, статистики, координатна система, лице и обиколка на геометрична фигура, триизмерни фигури - пирамида, куб, призма и т.н., измерване на ъгли, Probability and Predicting Results и т.н.
Учебникът е 450 страници.
И аз бях чувала, че тук било по-лесно, но се оказах много изненадана от реалността.

По Science материалът е много по-сложен и подробен от това, което се учи в България, но е поднесен по фантастичен начин.

Въпреки всичко, съм безкрайно доволна от училището и въобще от организацията на учебния процес.
Нямам време да пиша повече, само ще кажа, че дойдохме в Канада почти изцяло заради по-добрата образователна система и те оправдаха всичките ми очаквания, че даже ги надминаха. Възхитена съм.

# 379
  • Мнения: 417
Аз нямам прясни впечатления от БГ образование, но напоследък затвърдявам приказката, че човек се учи докато е жив. Сега изкласявам математиката за 4ти клас тук. Ами в един момент се чувствам много глупава и  трябва да прочета няколко пъти условието и да погледна урока. Признавам, че математиката не ми е била никога силната страна и определено си говоря на различен език с нея, но тук ми харесва подхода. Днес, например, научих нов начин на умножение на двуцифрено с едноцифрено. Така, на децата им се предлагат начин по който да мислят, а не да са назубрили таблицата. Много голям зор видях с делението. Тук подредбата е много по-различна от това, което аз съм учила. Принципа (докато го схвана, друга тема) е същия, но подредбата различна.
Като цяло образованието не е зубрарско (поне досега) и се набляга на публичното говорене.
Виктор почна 1ви клас през Януари, със забравен английски. Слава на Бога той е много добър характер и подхожда с ентусиазъм към всичко ново, което беше голяма помощ. Не му е било лесно, но поне в нашето училище много му помагаха и учителите са страхотни. Мисля, че има значение и от учителя повече, отколкото от системата като цяло. Но и аз съм доволна от тукашното образование. Зависи от детето много, но месец-два и свикват.

# 380
  • Мнения: X
Юна, изненадващо мнение.
Да те поканя в темата за образователните системи в подфорума 'Образование -деца 7-18'.
Ще ми бъде изключително приятно да обсъдим споделеното!

# 381
  • Мнения: 5 259
Аз съм много доволна от системата, всичко е прекрасно.

Исках просто да подчертая две неща, но се отплеснах.
Децата имат доста време до септември. Да се стягат и да учат английски, за да започнат с колкото могат по-добро ниво. За тях ще е много по-лесно, ако знаят повече.

Това с по-лесния материал тук не е вярно, да не разчитат. Даже е по-труден.
Разбира се, представен е по по-интересен и приятен начин, учебният процес е много по-мотивиращ, учителите са вдъхновяващи, ученето е приятно. Но материалът си е солиден.

Юна, изненадващо мнение.
Да те поканя в темата за образователните системи в подфорума 'Образование -деца 7-18'.
Ще ми бъде изключително приятно да обсъдим споделеното!

Кое е изненадващото?
Ще погледна темите по-късно.

# 382
  • София
  • Мнения: 529
Благодаря ви  Hug

Искаше ми се да имаме повече време там преди училище, поне малко да се окопитят и свикнат със средата, но няма начин.  Радвам се, че всички сте на едно мнение по отношение качеството на образованието, защото за нас това също е една от главните причини да се местим.

# 383
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Чак пък по-труден...Малко пресилено ми се струва.

# 384
  • Мнения: 5 259
Ако думата "труден" е проблема, мога да го формулирам по друг начин, така че равенството да се запази  Joy

В България материлаът е по-лесен и в пъти по-малко като обем  bowuu Поне за 3/4-ти клас, върху който са ми наблюденията.

# 385
  • Мнения: 138
Юна, от разказа ти правилно ли разбирам, че няма подготвителен клас по английски, както е в Квебек с френския?

# 386
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Ако думата "труден" е проблема, мога да го формулирам по друг начин, така че равенството да се запази  Joy

В България материлаът е по-лесен и в пъти по-малко като обем  bowuu Поне за 3/4-ти клас, върху който са ми наблюденията.

Ок. Вярвам ти.

# 387
  • Мнения: 5 259
Юна, от разказа ти правилно ли разбирам, че няма подготвителен клас по английски, както е в Квебек с френския?
Нямам представа по принцип каква е практиката, мога да кажа само при нас как се получи.
Има един час седмично с учителка по английски за чужденци, иначе от самото начало си почна с тестове по spelling и всичко останало в редовните часове.

# 388
  • Мнения: 2 472
Честно, аз това за първи път го чувам. Когато ние пристигнахме моят син започна 6 клас и веднага го записаха в ESL класа, независимо, че в у-щето в БГ учеше английски. Паралелно с това имаше и все едно нормален клас. ESL имаха всеки ден без изключение. Когато учителката усети, че детето е вече готово да излезе от този клас, сама ни каза и се проведе  изпит. Изкара  го добре и   започна да учи само в другия си клас и вече не посещаваше  ESL класа. В него беше 6-ти и 7-ми клас.
Юна, вашето у-ще да не е за надарени деца, защото моите деца казват, че изобщо не им е трудно в у-ще. Говоря за Public school.В гимназията вече става по-натоварено, но до 8- ми клас е песен!

# 389
  • Мнения: 5 259
Интересно защо такъв акцент на думата трудно  newsm78
Уточних, че е във връзка със сравнение с България, където е по-лесно. Ако ви харесва повече тази формулировка - в България материалът е още по-лесен, отколкото в Канада, където също е лесно. Така става ли  Laughing

Тук се налага да подчертая, че материалът е повече и по-сложен, но преподаването го прави много по-лесен за осмисляне и усвояване. Българският учебник за 3-ти клас е 1/4 от дебелината на канадския за същата възраст и се учат три неща на кръст за цяла година, докато тук са...хм, повечко.


Интересно ми е да споделите ситуацията с английския, защото и аз се изненадах, че дъщеря ми я сложиха направо в редовен клас без да учи допълнително. Дали е практика или сме някакво изключение?

Общи условия

Активация на акаунт