Преквалификация учител по чужд език

  • 11 310
  • 42
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 6
Здравейте завършила съм учител по БЕЛ,но сега искам преквалификация на английски,къде как и колко струва да я изкарам?

# 1
  • София
  • Мнения: 38 704
Искаш специално да имаш диплома за ПЧЕ или просто да можеш да преподаваш?
В СУ има следдипломна квалификация.

# 2
  • Мнения: 6
Искам да мога да преподавам

# 3
  • Мнения: 718
Здравей, зависи какво искаш, има само за начален курс, има и за прогимназиален и гимназиален. Аз съм филолог с чужд език, и английски втори, от СУ. Хванах обаче една програма на МОН преди 6 години и не съм плащала. Та...има изпит, тест за определяне на ниво. Аз препоръчвам СУ, смятам, че специално за филологии е най-доброто място. При нас бяха 3 семестъра, мнооооого натоварени. Колежка записа само за начален курс, по-леко е, не учат история и литература. Ако няма промяна в цените, около 1000 на семестър. Но най-добре е да провериш на място цената.

# 4
  • София
  • Мнения: 38 704
Искам да мога да преподавам

Знаеш ли английски?

# 5
  • Мнения: 718
Искам да мога да преподавам

Знаеш ли английски?

може би трябваше и да поясня, че нивото ти трябва да е доста добро, не просто А1 или А2

# 6
  • Мнения: 6
Да знам английски и имам желание да преподавам,но  съм завършила българска филология и не мога да се ориентирам какво точно да запиша за да мога да преподавам и английски,

# 7
  • Мнения: 6
Искам да мога да преподавам

Знаеш ли английски?

може би трябваше и да поясня, че нивото ти трябва да е доста добро, не просто А1 или А2
да запозната съм с това

# 8
  • София
  • Мнения: 38 704
Ами да ти кажа - с твоето образование и щом знаеш англлийски - хващаш се и преподаваш. И аз започнах така преди 2 години в една малка школа. Въпросът е да се осмелиш и да скочиш. Има помагала, но те няма да ти кажат нищо ново. По-скоро трябва направо да пробваш някоя от по-новите системи учебници.

# 9
  • Мнения: 6
Ами да ти кажа - с твоето образование и щом знаеш англлийски - хващаш се и преподаваш. И аз започнах така преди 2 години в една малка школа. Въпросът е да се осмелиш и да скочиш. Има помагала, но те няма да ти кажат нищо ново. По-скоро трябва направо да пробваш някоя от по-новите системи учебници.
Да но проблема е,че ми искат документи,че мога да преподавам и по английски език,а не само по бел

# 10
  • София
  • Мнения: 38 704
Къде искат такива документи?
По школите не искат. Била съм на поне 10, ако не и повече интервюта.
В училищата са толкова умрели за кадри, ще взимат с какво да е педагогическо образование.

Все пак, мини един курс за ниво С2 в някоя школа и поискай в сертификата да пише, че можеш да преподаваш. По-евтино е и много по-малко време ще ти отнеме от преквалификация в СУ.

# 11
  • Мнения: 6
Къде искат такива документи?
По школите не искат. Била съм на поне 10, ако не и повече интервюта.
В училищата са толкова умрели за кадри, ще взимат с какво да е педагогическо образование.

Все пак, мини един курс за ниво С2 в някоя школа и поискай в сертификата да пише, че можеш да преподаваш. По-евтино е и много по-малко време ще ти отнеме от преквалификация в СУ.

Благодаря ти много за отговора,защото и аз точно това мислех да направя да  изкарам изпит само за сертификат,а иначе преди 2 седмици търсиха учител по английски (5-8 клас),но ми казаха че дори и да го знам ми искат тъпия за преподаване на английски език. Sad

# 12
  • Мнения: 2 249

Къде искат такива документи?
По школите не искат. Била съм на поне 10, ако не и повече интервюта.
В училищата са толкова умрели за кадри, ще взимат с какво да е педагогическо образование.

Все пак, мини един курс за ниво С2 в някоя школа и поискай в сертификата да пише, че можеш да преподаваш. По-евтино е и много по-малко време ще ти отнеме от преквалификация в СУ.

Благодаря ти много за отговора,(интервал)защото и аз точно това мислех да направя (запетая) да  изкарам изпит само за сертификат, а иначе преди 2 седмици търсиEха учител по английски (5-8 клас),(интервал)но ми казаха(запетая) че(запетая) дори и да го знам(запетая) ми искат тъпия за преподаване на английски език. Sad


Одобрявам това, че си се насочила от преподавател ПО български език към преподавателска дейност на чужд език. В едно изречение - макар и с големината на две, поне - толкова много грешки, не знам как да го коментирам  #Crazy #Crazy #Crazy Може би най-дипломатичният коментар би бил - като учител по английски език би нанесла по-малко вреда отколкото като учител по български език. Дори да не издребняваме със запетаите  Sad, все пак учител по български език с диплома трябва да прави разлика между минало свършено и минало несвършено време  Naughty Crossing Arms.
Иначе явно тАпията ти трябва, за да си на пълна заплата в държавните/общински училища, ако нямаш преподавателска правоспособност по предмета, който преподаваш, ще бъдеш нередовен учител със заплата (не съм 100% сигурна колко беше преди повече от 15 г.) около 2/3 от и без това ниската учителска такава.

# 13
  • София
  • Мнения: 38 704
Ахаа, ясно. А аз си помислих, че има желание да преподава английски.

# 14
  • Мнения: 2 249
И аз останах с това впечатление, но предлозите ме объркаха  Grinning
Дано да има късмет с намирането на работа и английският й да е по-добър от българския  Wink.

# 15
  • на североизток от Рая
  • Мнения: 6 251
 Тази тЪпия просто срина всичко.  ooooh!

 genovevam, и аз четох, четох, не можех да асимилирам дали наистина толкова може човек, завършил българска филология. Айде стига, де.

Скрит текст:
И аз имам тапия НУПЧЕ - англ. език. Три семестъра го учих, освен това и в една школа ходих известно време, но там по-скоро за свое удовлетворение, че дори и удоволствие.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 5 156
Аз....аз просто нямам думи! И някоя с такъв правопис някой ден може да преподава на децата ми (по български или по английски)!

# 17
  • Мнения: 860
Козирогче. не може, а почти е сигурно, че ще...
С тази политика и цялостно отношение към съсловието, както и с безумните нововъведения за норматив скоро няма да има кой да преподава. Читав имам предвид...

# 18
  • Мнения: 718
Ами въобще не е така, и в школа работих, искаха ми документ, но там, как да е. Но не е вярно, че в училище ще ви вземат без документ. Гарантирам ви, защото и при нас все се търсят учители.Може с преквалификация, но без документ, не!

# 19
  • София
  • Мнения: 38 704
Аз горе съм написала - с какво да е педагочическо образование - т.е. трябва да има диплома, разбира се. Мисля че в някои училища са склонни да приемат примерно учител по ЧЕ с диплома за БЕ. Мисля, не съм сигурна.

# 20
  • Мнения: 12 360
Free Аgent, когато кандидатствах филология през далечната 1991г изпитът беше на ниво езикова гимназия - диктовка, превод (от езика на български за западните филологии и от БЕ на руски за РФ), преразказ на два пъти прочетен от преподавател текст в обем 1 машинописна страница, естествено на чуждия език, 8 грешки на една част = двойка, двойка на една част проваля изпита (скъсват те). Писменият държавен - с тази разлика, че няма преразказ, а пишеш тема по език или литература. Ако не издържиш писмен държавен изпит не те допускат до устните по език и литература, отделно и практически държавен изпит (първият) - 6 седмици преподаване по 8часа седмично, през които базовият учител присъства в часовете, отделно методистът те посещава 3 пъти(без предупреждение) и ти поставя оценка. Това с всеки, който си мисли, че знае английски да може да преподава започна по-късно, когато наложиха АЕ като основен, без да има достатъчно филолози. За гимназиите е абсурд в днешно време да влезе неправоспособен учител. Няма спор, че в днешно време английският е нужен на всички, но какво и как научават децата ни от неправоспособен преподавател?
А филолозите учат: фонетика, история на езика, сравнителна граматика, лексикология, педагогика, психология, дидактика, методика на преподаването на чужд език, история на езика, старобългарски (РФ) и латински (западните филологии) .....  и накрая 4 държавни изпити, на които комисия от университетски преподаватели проверява знанията на студентите/абсолвентите и едва тогава получават (при нас след 5г учене) заветната диплома, в която пише, че могат да преподават.  
Сега 20 години по-късно не знам как е.
Към авторката щом имаш БЕЛ, помисли за второ висше (две години) - отнема време, но осигурява по-стабилна подготовка. Ако си завършила езикова гимназия, нивото ти би трябвало да е достатъчно, за да учиш АФ, но в никакъв случай не е достатъчно да преподаваш в училище, за школа не знам.

Последна редакция: сб, 24 дек 2016, 07:14 от Mama Ru

# 21
  • Мнения: 22 036
Нивото и по български, след завършена степен е толкова ниско, че не искам и да си представям нивото и по английски.

# 22
  • Мнения: 1 796
Много ми е тъжно, че неграмотни хора се сдобиват с дипломи да преподават български език. И авторката за жалост не е единичен случай.

# 23
  • Мнения: 718
Филологиите в СУ нямат задочно, нямат и вариант 2 години за второ висше. Ако искаш, караш си нормално 4 години за бакалавър. И така трябва според мен. Преквалификацията е друго нещо. При моята също имахме фонетика, британска и американска литература и история. Сега вече май доста опростено карат. Ама пък тЪпия не се взема лесно. Трябва и да се поучи малко. То само английски не е достатъчно. И обща култура трябва.
Относно дипломите, ако си платиш, и доктор може да станеш. Лесно и без напъни. Жалко!

# 24
  • Мнения: 22 036
Не мога да повярвам, че е дипломиран филолог.  Трагично е, ако е вярно. После се чудим, защо децата са неграмотни.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Че и наглее на всичко отгоре. Не е първата девойка, която не осъзнава ниското си професионално ниво, но за сметка на това е амбициозна.

# 26
  • София
  • Мнения: 38 704
Скрит текст:
Free Аgent, когато кандидатствах филология през далечната 1991г изпитът беше на ниво езикова гимназия - диктовка, превод (от езика на български за западните филологии и от БЕ на руски за РФ), преразказ на два пъти прочетен от преподавател текст в обем 1 машинописна страница, естествено на чуждия език, 8 грешки на една част = двойка, двойка на една част проваля изпита (скъсват те). Писменият държавен - с тази разлика, че няма преразказ, а пишеш тема по език или литература. Ако не издържиш писмен държавен изпит не те допускат до устните по език и литература, отделно и практически държавен изпит (първият) - 6 седмици преподаване по 8часа седмично, през които базовият учител присъства в часовете, отделно методистът те посещава 3 пъти(без предупреждение) и ти поставя оценка. Това с всеки, който си мисли, че знае английски да може да преподава започна по-късно, когато наложиха АЕ като основен, без да има достатъчно филолози. За гимназиите е абсурд в днешно време да влезе неправоспособен учител. Няма спор, че в днешно време английският е нужен на всички, но какво и как научават децата ни от неправоспособен преподавател?
А филолозите учат: фонетика, история на езика, сравнителна граматика, лексикология, педагогика, психология, дидактика, методика на преподаването на чужд език, история на езика, старобългарски (РФ) и латински (западните филологии) .....  и накрая 4 държавни изпити, на които комисия от университетски преподаватели проверява знанията на студентите/абсолвентите и едва тогава получават (при нас след 5г учене) заветната диплома, в която пише, че могат да преподават.  
Сега 20 години по-късно не знам как е.
Към авторката щом имаш БЕЛ, помисли за второ висше (две години) - отнема време, но осигурява по-стабилна подготовка. Ако си завършила езикова гимназия, нивото ти би трябвало да е достатъчно, за да учиш АФ, но в никакъв случай не е достатъчно да преподаваш в училище, за школа не знам.

Знам, аз кандидатствах в СУ 1998 /мисля/ и ме скъсаха на диктовката. После записах НБУ /също имаше тежък изпит/, учихме всичко това и първоначално програмата беше 5 години също.

Последна редакция: сб, 24 дек 2016, 16:25 от Free Agent

# 27
  • Мнения: 2 279
Аз съм дипломиран филолог и мога да ви кажа, че огромна част от завършилите, които в момента преподават са едни от най-некадърните кадри. От това, което наблюдавам "преподават" тези, които нямат никаква представа от езика, а за качествено преподаване не може и дума да става. 
Другото, което постоянно ми прави впечатление е, че хората са с грешна представа, че като си филолог значи си учител. Това, че някой владее даден език перфектно съвсем не означава, че може да го преподава -- това са две различни науки. Разликата е от небето до земята.

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама точно от филолог не очаквам да употребява думата $перфектно$ знаене на език. Именно филолозите учат някаква лингвистика, поне така се надявам, или по простому казано езикознание, и трябва да са наясно, че езикът е жива система и няма как да се твърди за перфектно владеене на езика. В най-добрия случай може да се твърди, че книжовният език се владее на някакво ниво - задоволително, добро, много добро или свободно. Но перфектно няма как да бъде. Човек дори родния си език не владее перфектно, защото перфектност в езика няма.

# 29
  • Мнения: 2 279
Сори, ама точно от филолог не очаквам да употребява думата $перфектно$ знаене на език. Именно филолозите учат някаква лингвистика, поне така се надявам, или по простому казано езикознание, и трябва да са наясно, че езикът е жива система и няма как да се твърди за перфектно владеене на езика. В най-добрия случай може да се твърди, че книжовният език се владее на някакво ниво - задоволително, добро, много добро или свободно. Но перфектно няма как да бъде. Човек дори родния си език не владее перфектно, защото перфектност в езика няма.
Може би затова не забеляза, че думата е с различен шрифт от останалите? Следващия път обърни повече внимание на детайлите.

# 30
  • Мнения: 2 843
Аз съм дипломиран филолог и мога да ви кажа, че огромна част от завършилите, които в момента преподават са едни от най-некадърните кадри. От това, което наблюдавам "преподават" тези, които нямат никаква представа от езика, а за качествено преподаване не може и дума да става. 
Другото, което постоянно ми прави впечатление е, че хората са с грешна представа, че като си филолог значи си учител. Това, че някой владее даден език перфектно съвсем не означава, че може да го преподава -- това са две различни науки. Разликата е от небето до земята.

Погледни си липсващите запетаи. Правят грозно впечатление. Направо се чудя кой университет раздава дипломи при такава фрапираща неграмотност. И хем неграмотни, хем със самочувствие заявяват, че били "дипломирани филолози". Това е направо дъното.

# 31
  • Мнения: 2 279
Аз съм дипломиран филолог и мога да ви кажа, че огромна част от завършилите, които в момента преподават са едни от най-некадърните кадри. От това, което наблюдавам "преподават" тези, които нямат никаква представа от езика, а за качествено преподаване не може и дума да става. 
Другото, което постоянно ми прави впечатление е, че хората са с грешна представа, че като си филолог значи си учител. Това, че някой владее даден език перфектно съвсем не означава, че може да го преподава -- това са две различни науки. Разликата е от небето до земята.

Погледни си липсващите запетаи. Правят грозно впечатление. Направо се чудя кой университет раздава дипломи при такава фрапираща неграмотност. И хем неграмотни, хем със самочувствие заявяват, че били "дипломирани филолози". Това е направо дъното.

Добре, че се хвана за запетаите. Съмнявам се хората, които пишат тук да са безгрешни. Твоят коментар също ми прави грозно впечатление, но не се оплаквам. Да, дипломиран филолог съм по Английска Филология от преди години. Коя си ти да ми говориш за "неграмотни, хем със самочувствие"? Pathetic.

# 32
  • Мнения: 13 380
Не съм изненадана  от правописа - нагледен пример какво излиза от нашета образователна система, не е като да четеш само статистики колко е зле - ето го вижда се.

А за наглеенето, аз го виждам в друг аспект  при току що завършилите.
След кански мъки като вземат и напишат 2-3 писма и решават, че вече са поне готови за шеф на отдел.Няма значение, че е минало  през прекия си ръководител няколко пъти, който го е поправял, поправял, че накрая направо го е написал.
Следва фаза приземяване - писане на някаква справка и много отворените млади колко са на ти с компютъра се оплитат като пиле в калчища с ексела, като междуременно всички трябва да научат каква трудна задача са им дали и това се разправя на хора, които го правят в миг.
Още много мога да пиша за такива млади кадри.

Никой не се е родил научен, обаче са си нагли и дори да имаш желание нещо да им покажеш и да ги научиш, не говоря конкретно за правопис, те го убиват.


# 33
  • Мнения: 3 371
Искрено се надявам автора на темата да не я приемат на работа като учител нито български/пази Боже Stop/, нито по английски.

Потресаваща неграмотност демонстрира за дипломиран филолог.

# 34
  • Мнения: 2 279
Нека не забравяме, че в днешно време е прекалено лесно да влезеш да учиш в университет. Защо? Защото висшите училища са се превърнали в машини за правене на пари, а не са онези институции за получаване на знания и (практически) умения. Сега всеки може да запише да "учи" висше, повечето университети имат над 6 класирания за прием и буквално бъкат с хора от "кол и въже", които не знаят защо са там. Жалка гледка е.     

# 35
  • Мнения: 25 724
Правопис и граматика се учат в основното училище. Какво общо имат университетите с това?

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
Изискванията към университетите като цяло са клонящи към нулата, но поне не би трябвало след четири години обучение да пускат неграмотни филолози, ако са ги приели неграмотни, независимо за какъв език става въпрос. А за преквалификацията на учители към учители по чужди езици, направо не ми се говори. Явно им го пишат някакво повишаване на квалификацията и по никакъв начин не мога да приема учител със знания на езика като за второ ниво в езикова школа да е учител на второкласници дори.

# 37
  • Мнения: 2 279
Изискванията към университетите като цяло са клонящи към нулата, но поне не би трябвало след четири години обучение да пускат неграмотни филолози, ако са ги приели неграмотни, независимо за какъв език става въпрос. А за преквалификацията на учители към учители по чужди езици, направо не ми се говори. Явно им го пишат някакво повишаване на квалификацията и по никакъв начин не мога да приема учител със знания на езика като за второ ниво в езикова школа да е учител на второкласници дори.
Напълно съм съгласна.

# 38
  • Мнения: 118
Правопис и граматика се учат в основното училище. Какво общо имат университетите с това?
В университета след приемния изпит, се доусъвършенства езика, учат се тънкости, изключения и куп правила, за които не е имало време в гимназиална степен. За съжаление, учителите и родителите не обръщат достатъчно внимание на децата си и един на друг си прехвърлят отговорността. По- лесно им е явно, но изкупителната жертва са децата. Не защитавам и политиката преди 10-20 години университетите да произвеждат безработни кадри на пазара на труда само и само преподавателите да имат работа. Жалко е и за завършилите БФ - ако не се реализират в учишище, какво бъдеще ги очаква?! Само български език не е достатъчен. Мъка.
П.П. Авторката на поста дори престана да пише. Разкатахте я отвсякъде.Или е останала неграмотна или от тревоги по трудовата си реализация си е глътнала граматиката.Да. Все по- труден става животът в днешно време. Tired

# 39
  • София
  • Мнения: 38 704
Искам да кажа, че си мислим, че нещо знаем, ама нищо не знаем. Мен ме забиха на фонетика - демек на А и В. Забравила съм всичко. Ще трябва да търся нещо да уча, ама даже не знам какво.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
честно да ти кажа, макар и за родния език, фонетиката вече съм я минала няколко пъти, този учебник стана на баница вече, и всеки път все по нещо ново ми привлича вниманието.

# 41
  • София
  • Мнения: 38 704
Винаги има какво ново да се научи!

# 42
  • Мнения: 588
Здравейте! Има ли някой, който скоро да е записвал СДК по английски език за начален курс в СУ?

Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт