Преквалификация учител по чужд език

  • 11 285
  • 42
  •   1
Отговори
# 15
  • на североизток от Рая
  • Мнения: 6 251
 Тази тЪпия просто срина всичко.  ooooh!

 genovevam, и аз четох, четох, не можех да асимилирам дали наистина толкова може човек, завършил българска филология. Айде стига, де.

Скрит текст:
И аз имам тапия НУПЧЕ - англ. език. Три семестъра го учих, освен това и в една школа ходих известно време, но там по-скоро за свое удовлетворение, че дори и удоволствие.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 5 155
Аз....аз просто нямам думи! И някоя с такъв правопис някой ден може да преподава на децата ми (по български или по английски)!

# 17
  • Мнения: 860
Козирогче. не може, а почти е сигурно, че ще...
С тази политика и цялостно отношение към съсловието, както и с безумните нововъведения за норматив скоро няма да има кой да преподава. Читав имам предвид...

# 18
  • Мнения: 715
Ами въобще не е така, и в школа работих, искаха ми документ, но там, как да е. Но не е вярно, че в училище ще ви вземат без документ. Гарантирам ви, защото и при нас все се търсят учители.Може с преквалификация, но без документ, не!

# 19
  • София
  • Мнения: 38 523
Аз горе съм написала - с какво да е педагочическо образование - т.е. трябва да има диплома, разбира се. Мисля че в някои училища са склонни да приемат примерно учител по ЧЕ с диплома за БЕ. Мисля, не съм сигурна.

# 20
  • Мнения: 12 039
Free Аgent, когато кандидатствах филология през далечната 1991г изпитът беше на ниво езикова гимназия - диктовка, превод (от езика на български за западните филологии и от БЕ на руски за РФ), преразказ на два пъти прочетен от преподавател текст в обем 1 машинописна страница, естествено на чуждия език, 8 грешки на една част = двойка, двойка на една част проваля изпита (скъсват те). Писменият държавен - с тази разлика, че няма преразказ, а пишеш тема по език или литература. Ако не издържиш писмен държавен изпит не те допускат до устните по език и литература, отделно и практически държавен изпит (първият) - 6 седмици преподаване по 8часа седмично, през които базовият учител присъства в часовете, отделно методистът те посещава 3 пъти(без предупреждение) и ти поставя оценка. Това с всеки, който си мисли, че знае английски да може да преподава започна по-късно, когато наложиха АЕ като основен, без да има достатъчно филолози. За гимназиите е абсурд в днешно време да влезе неправоспособен учител. Няма спор, че в днешно време английският е нужен на всички, но какво и как научават децата ни от неправоспособен преподавател?
А филолозите учат: фонетика, история на езика, сравнителна граматика, лексикология, педагогика, психология, дидактика, методика на преподаването на чужд език, история на езика, старобългарски (РФ) и латински (западните филологии) .....  и накрая 4 държавни изпити, на които комисия от университетски преподаватели проверява знанията на студентите/абсолвентите и едва тогава получават (при нас след 5г учене) заветната диплома, в която пише, че могат да преподават.  
Сега 20 години по-късно не знам как е.
Към авторката щом имаш БЕЛ, помисли за второ висше (две години) - отнема време, но осигурява по-стабилна подготовка. Ако си завършила езикова гимназия, нивото ти би трябвало да е достатъчно, за да учиш АФ, но в никакъв случай не е достатъчно да преподаваш в училище, за школа не знам.

Последна редакция: сб, 24 дек 2016, 07:14 от Mama Ru

# 21
  • Мнения: 22 036
Нивото и по български, след завършена степен е толкова ниско, че не искам и да си представям нивото и по английски.

# 22
  • Мнения: 1 796
Много ми е тъжно, че неграмотни хора се сдобиват с дипломи да преподават български език. И авторката за жалост не е единичен случай.

# 23
  • Мнения: 715
Филологиите в СУ нямат задочно, нямат и вариант 2 години за второ висше. Ако искаш, караш си нормално 4 години за бакалавър. И така трябва според мен. Преквалификацията е друго нещо. При моята също имахме фонетика, британска и американска литература и история. Сега вече май доста опростено карат. Ама пък тЪпия не се взема лесно. Трябва и да се поучи малко. То само английски не е достатъчно. И обща култура трябва.
Относно дипломите, ако си платиш, и доктор може да станеш. Лесно и без напъни. Жалко!

# 24
  • Мнения: 22 036
Не мога да повярвам, че е дипломиран филолог.  Трагично е, ако е вярно. После се чудим, защо децата са неграмотни.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Че и наглее на всичко отгоре. Не е първата девойка, която не осъзнава ниското си професионално ниво, но за сметка на това е амбициозна.

# 26
  • София
  • Мнения: 38 523
Скрит текст:
Free Аgent, когато кандидатствах филология през далечната 1991г изпитът беше на ниво езикова гимназия - диктовка, превод (от езика на български за западните филологии и от БЕ на руски за РФ), преразказ на два пъти прочетен от преподавател текст в обем 1 машинописна страница, естествено на чуждия език, 8 грешки на една част = двойка, двойка на една част проваля изпита (скъсват те). Писменият държавен - с тази разлика, че няма преразказ, а пишеш тема по език или литература. Ако не издържиш писмен държавен изпит не те допускат до устните по език и литература, отделно и практически държавен изпит (първият) - 6 седмици преподаване по 8часа седмично, през които базовият учител присъства в часовете, отделно методистът те посещава 3 пъти(без предупреждение) и ти поставя оценка. Това с всеки, който си мисли, че знае английски да може да преподава започна по-късно, когато наложиха АЕ като основен, без да има достатъчно филолози. За гимназиите е абсурд в днешно време да влезе неправоспособен учител. Няма спор, че в днешно време английският е нужен на всички, но какво и как научават децата ни от неправоспособен преподавател?
А филолозите учат: фонетика, история на езика, сравнителна граматика, лексикология, педагогика, психология, дидактика, методика на преподаването на чужд език, история на езика, старобългарски (РФ) и латински (западните филологии) .....  и накрая 4 държавни изпити, на които комисия от университетски преподаватели проверява знанията на студентите/абсолвентите и едва тогава получават (при нас след 5г учене) заветната диплома, в която пише, че могат да преподават.  
Сега 20 години по-късно не знам как е.
Към авторката щом имаш БЕЛ, помисли за второ висше (две години) - отнема време, но осигурява по-стабилна подготовка. Ако си завършила езикова гимназия, нивото ти би трябвало да е достатъчно, за да учиш АФ, но в никакъв случай не е достатъчно да преподаваш в училище, за школа не знам.

Знам, аз кандидатствах в СУ 1998 /мисля/ и ме скъсаха на диктовката. После записах НБУ /също имаше тежък изпит/, учихме всичко това и първоначално програмата беше 5 години също.

Последна редакция: сб, 24 дек 2016, 16:25 от Free Agent

# 27
  • Мнения: 2 269
Аз съм дипломиран филолог и мога да ви кажа, че огромна част от завършилите, които в момента преподават са едни от най-некадърните кадри. От това, което наблюдавам "преподават" тези, които нямат никаква представа от езика, а за качествено преподаване не може и дума да става. 
Другото, което постоянно ми прави впечатление е, че хората са с грешна представа, че като си филолог значи си учител. Това, че някой владее даден език перфектно съвсем не означава, че може да го преподава -- това са две различни науки. Разликата е от небето до земята.

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама точно от филолог не очаквам да употребява думата $перфектно$ знаене на език. Именно филолозите учат някаква лингвистика, поне така се надявам, или по простому казано езикознание, и трябва да са наясно, че езикът е жива система и няма как да се твърди за перфектно владеене на езика. В най-добрия случай може да се твърди, че книжовният език се владее на някакво ниво - задоволително, добро, много добро или свободно. Но перфектно няма как да бъде. Човек дори родния си език не владее перфектно, защото перфектност в езика няма.

# 29
  • Мнения: 2 269
Сори, ама точно от филолог не очаквам да употребява думата $перфектно$ знаене на език. Именно филолозите учат някаква лингвистика, поне така се надявам, или по простому казано езикознание, и трябва да са наясно, че езикът е жива система и няма как да се твърди за перфектно владеене на езика. В най-добрия случай може да се твърди, че книжовният език се владее на някакво ниво - задоволително, добро, много добро или свободно. Но перфектно няма как да бъде. Човек дори родния си език не владее перфектно, защото перфектност в езика няма.
Може би затова не забеляза, че думата е с различен шрифт от останалите? Следващия път обърни повече внимание на детайлите.

Общи условия

Активация на акаунт