Начални училища в Пловдив - тема 2

  • 91 116
  • 734
  •   1
Отговори
# 75
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
 А какво се случва, ако училището не просъществува или детето по някаква причина реши да се върне в "нормално" училище? Ще получат ли децата свидетелство за завършено начално образование? Имат ли оценки и на какъв принцип се поставят?

След като имат лиценз от МОН, преминаването от един вид училище в друг не би трябвало да е проблем.

# 76
  • Мнения: 227
Привет!Моля за мнение за ОУ Стоян Михайловски район Южен,догодина ще бъдем първи клас,от ега да се ориентираме.Благодаря!

# 77
  • Мнения: 10 654
Добре звучат тези неща, но...
В слънчеви лъчи има по 2 деца в клас, като някой от класовете са слети. За 5 + хл.лв. на  година ... За съжаление това е положението,  частни добри училище  за мен в Пловдив няма.
На мен ми изглежда добре за лятна занималня Simple Smile
За училище нещо.. хич

# 78
  • Пловдив
  • Мнения: 349
Добре звучат тези неща, но...
В слънчеви лъчи има по 2 деца в клас, като някой от класовете са слети. За 5 + хл.лв. на  година ... За съжаление това е положението,  частни добри училище  за мен в Пловдив няма.
На мен ми изглежда добре за лятна занималня Simple Smile
За училище нещо.. хич
Нормално е да са малко деца, предвид че това е първа учебна година, а лиценза от МОН получиха три дни преди началото на учебната година и всеки някъде вече се беше записал. Предвиждам, че до няколко години това ще е най-доброто иновативно училище в града. Но за всяко нещо си иска време. За мен критериите за добро училище не са високи оценки на изпити, назубрена информация и нещастно дете, а училище, в което детето да развива своите лични таланти, ценности и интереси, в което се чувства спокойно и ценено и има личен подход към него.

# 79
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Lubricant, само че в един момент тези оценки имат значение за продължаване на образованието на един следващ етап. Както и знанията. Да, важно е детето да е щастливо, но децата порастват и влизат в света на възрастните.
И държавните училища не са пълни с нещастници, повярвай ми.
Но тук темата е друга.

# 80
  • Мнения: 1 601
Lubricant, само че в един момент тези оценки имат значение за продължаване на образованието на един следващ етап. Както и знанията. Да, важно е детето да е щастливо, но децата порастват и влизат в света на възрастните.
И държавните училища не са пълни с нещастници, повярвай ми.
Но тук темата е друга.
+1
То малко, малко ама... 2 деца са втори клас. За мен това не е малко, а просто...
Да обгрижват ги, защото те са 2 обаче няма нормална среда за тези деца според мен.
Четвърти клас пък са слети с трети. Не виждам как тези деца ще срещнат различни модели, как ще добиват социален опит. После като влезнат в живота било в 7 клас било след това как ще се справят? За мен този модел не е успешен.
Освен това малко нереално ми се струва когато детето е само щастливо, някак се губи представа за живия живот.  Когато детето срещне лоши примери те също учат на доста неща.
Иначе ми харесва това, че свирят на инструмент. Нещо което самия родител също може да предложи. За мен няма гаранция, че в това училище децата ще са щастливи. Когато имаме и неяснота за това какви знания и умения по училищния материал ще получат...Нещо като забавачница май се получава.
Може хората да имат капацитет да направят нещо, но това ще си проличи след 10-15 години според мен.

# 81
  • Пловдив
  • Мнения: 349
Lubricant, само че в един момент тези оценки имат значение за продължаване на образованието на един следващ етап. Както и знанията. Да, важно е детето да е щастливо, но децата порастват и влизат в света на възрастните.
И държавните училища не са пълни с нещастници, повярвай ми.
Но тук темата е друга.
Децата си покриват целия материал, който си е заложен от МОН. И винаги може да се премести детето в друго училище или да си издържи изпитите някъде за кандидатстване.

# 82
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Какво и колко ще покрият тепърва ще се види. Та те едва сега започват.
Дали училището дава необходимите знания и умения, ще се разбере след някоя и друга година. За сега всичко е в сферата на обещанията.

# 83
  • Мнения: 1 206
Много ще съм благодарна, ако някой сподели информация за Цеца Алексиева, начален учител в ОУ "Райна Княгиня", в момента работи в ОУ "Кочо Честеменски". Децата споделят истории, но бих желала да събера и други мнения. Предварително благодаря bouquet

# 84
  • Пловдив
  • Мнения: 14 114
Може да проучиш частно училище Слънчев лъч.

Тъй като не съм го чувала, няма го и в лицензираните, го потърсих в гугъла и ми се стори, че клони към някое "учение"  Thinking

http://portal12.bg/eko-uchilishte-Slynchev-lych.tag3442

Имат вече лиценз от МОН, така че си е легално училище, но явно не е отразено в сайта на общината с лицензирани училища.

Не го виждам и в сайта на МОН, не само в сайта на общината.

# 85
  • Мнения: 398
Здравейте, вижте каква новина има днес в сайта на в-к "Марица":

http://www.marica.bg/%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B4%D0%BE-3-%D0% … 5-news822394.html

Доколкото разбирам единствения критерий ще е да живееш в микрорайона на училището. Ако има свободни места след класирането, едва тогава се гледат другите критерии. Вие какво мислите?

# 86
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Тази година адрес в района на училището също носеше много точки. Смятат да раздробят тези точки, другите критерии няма да пипат, доколкото разбрах. Всъщност не виждам нещо кой знае колко по-различно.

# 87
  • Мнения: 398
Не знам, общината още не е изготвила новата методика, но според текстът ми се струва, че по новата ще има само един критерий- адрес в района на училището и ако има незаети места - тогава гледат точките от другите критерии.
А по настоящата система - сумират всички точки накуп. Ако  е така, има шанс детето ми да не го приемат в училището на кака си и да се налага да си взимам децата от 2 различни училища. Също така по новата няма да има точки за граничещ район, ние сме точно на границата, но в съседния район - т.е. по новата система - 0 точки. Дали сме на 5 минути пеша от училището или в село Горно Нанадолнище - разлика никаква.
Ако е така, хич няма да ми харесва, но какво да се прави, ще трябва да се справям някак си.
Всичики тези промени на критерии през година объркват изключително много хората - особено тези с деца с малка разлика, които си правят някакви сметки все пак. Напр. ще трябва да кажа на работодателя си - ами аз трябва да тръгвам всеки ден половин час по- рано, защото трябва да си взема децата от 2 различни училища (нито имам автомобил, нито има друг човек да прибере децата, нито работя наблизо).
Ето тук на стр. 19 от наредбата: https://www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=10255

Последна редакция: чт, 23 ное 2017, 11:06 от Mishe333

# 88
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Прочети внимателно статията до края и престани да се терзаеш.
Като няма кой да ти прибира децата, си плащаш, както го правят много хора. Ако си на 5 Мин. от училище, ще научиш децата да се прибират сами.

# 89
  • Пловдив
  • Мнения: 6 659
и ние не сме в района на училището - граничещ е. Но докато дойде време да записвам дъщеря ми, се надявам "системата" вече да е улегнала, така да се каже и да има яснота по въпроса, защото набора на баткото и за в градина, и за в училище бяха опитните зайчета...

Ясно е, че имаше много злоупотреби с критерия за местоживеене (и месторабота също), но ако де факто смениш жилище, съответно и адресна регистрация... Според мен, точки за адреса трябва да се взимат само за постоянен. Едва ли някой ще тръгне да си сменя постоянният адрес, барабар с всички документи, заради това, че иска детето му да учи в дадено училище, което не му е по район

Общи условия

Активация на акаунт