Не приеха детските надбавки да станат 20% от минималната заплата

Промените предвиждаха една и съща база при определяне на редица социални плащания

по статията работи: Нели Минчева | 06.04.2011 | 12:58

Отхвърлено бе предложението месечните помощи за деца да бъдат 20% от минималната работна заплата.

Идеята, внесена от Коалиция за България, беше заложена като промяна в Закона за семейните помощи за деца.

Срещу изменението гласуваха 26 народни представители, 50 се въздържаха, а подкрепата си дадоха 30 депутати, предаде БТА.

Промените предвиждаха прилагане на една и съща база при определяне на редица социални плащания - минималната работна заплата.

Според вносителите предложението отчита увеличаването на цените, замразяването на доходите, замразяване размера на детските добавки през последните три години, задълбочаването на демографската криза.

iNews припомня, че в момента размерът на помощта се определя ежегодно със Закона за държавния бюджет за съответната година. За 2011 г. месечната сума е 35 лв., каквото беше нивото и през предишните две години.

Ако предложената промяна, която синдикатите определиха като популистка, беше приета, помощта би станала 48 лв.

Право да получават детски надбавки имат семейства със среден месечен доход до 350 лв.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


21 Velina Petkova 07.04.2011 | 09:42
Искам да попотам тези Нещастници те знаят ли какво гласуват?????? И защо са въобще там след като не помагат а само пречат и правят закони за да ни изнудват и крадат!!!
20 Ирена Александрова 06.04.2011 | 16:16
И това не си е работа - да ти взимат собствеността, за да не е гладен народът! Стига вече с тая носталгия по "преди 89"
19 Пролет Генадиева 06.04.2011 | 15:21
Съгласна съм с теб V D и аз се питам същото какво ще стане , ако не се гласува , но това няма как да стане , голяма част от пенсионерите ще гласуват , но за друга партия . Един познат доста често ми разказваше за времето на бай Тошо , народът не е бил гладен , макар да не е имал толкова много пари . А сега положението е доста трагично и пари няма и народа е гладен . Според мен до преди 89 г. положението в България е било добро и живота не е бил такъв , а сега народа е озлобен от липсата на пари и трудния живот .
18 V D 06.04.2011 | 15:13
Така си е. Вината си е наша, но ако малко ги е срам няма да правят така. Лошо е, че се избират различни партии, които да управляват и всеки път се убеждаваме, че и те са като другите. Какво ли ще стане ако на следващите избори никои не отиде да гласува?
17 Пролет Генадиева 06.04.2011 | 15:03
Замислете се , ние сме си избрали управляващите така че вината е и наша , но ако сме знаели , че ще стане така нямаше да им гласуваме доверие .
16 V D 06.04.2011 | 14:51
Всички имат вина за случващото се в България. Не само БСП, не само Герб, а всички преди тях. България не е била по-зле, но лошото е, че чак толкова не е била. Не трябва само да се тупат по гърдите и да строят магистрали, а да се замислят за хората, които им плащат заплатите и които са ги избрали. Детските надбавки са само част от абсурдите, които се случват в нашата държава, но само с примирение и мълчане от наша страна нищо няма да се промени.
15 Георги Петров 06.04.2011 | 14:31
БСП-то да не се обаждат много с техните предложения, защото ги видяхме какво направиха по тяхно време. Нека поне да оставят управляващите да си вършат работата, след като те не можаха да си я свършат. Имат главна вина за всичко случващо се в България, защото именно те управляваха толкова много родната ни държава и са отговорни за повечето случващи се абсурди.
14 Славея Андонова 06.04.2011 | 14:24
Pari lesno se vzemat, trudno se davat i kakto vinagi e bilo i 6te bude za napred, dovolni nqma da ima, a to4no tezi koito nay malko zaslujavat kakvata i da e pomo6t, te 6te si q polu4avat... Az blagodarq 4e ima pone dobavki, 4e ima durjavi deto i takava opciq nqma... No razbiram i nedovolstvoto, za6toto ba4ka6 kat hamav, a nakraq daje i zaplatata nemoje6 da si vzeme6 i pitam az koe da me motivira da imam o6te pone 1 2 deca, pri polojenie 4e imam ve4e 2... kato az tezi nemoga da otgledam. Zashoto hodq da rabotq, pla6tam si vsi4ko i nakraq edin golqm sreden...
13 Petya Jeleva 06.04.2011 | 14:22
Не трябвало да чакаме от държавата, ами аз не съм видяла смотаната ни държава да подава рамо на обикновения човек? Те освен ДА ИСКАТ ДА ВЗЕМАТ, друго не правят? Ами това и аз мога да го направя? Ще си направя народно събрание в задния двор и ще ИСКАМ без да давам..?
12 Ирена Александрова 06.04.2011 | 14:12
Ами аз плащам данъци и съм образована, но държавата не закриля мене, а ромското население. Както и не глобяват роми, които се возят без билет в трамвая, както няма проблем те да не си плащат тока и т.н. Отгоре на всичко промените със срока на майчинството бяха върхът...
11 Yordanka Yordanova 06.04.2011 | 14:07
С най-голямо удоволствие ще отстъпя детските си на господин-председателя,а той да ми даде неговата заплата...някой били ми обяснил как с 70лв. ще издържаш две деца,едното на 4г.,и дете което на есен трябва да бъде първи клас с тези детски от по 35лв. на дете,аз лично като родител какво мога да му купя-дрехи ли,храна ли...безумие е това,подигравка с българските майки,а после казват "Защо българките раждали по едно дете?"-били сме малцинство българите ами ще бъдем!Може ли толкова малка държава да бъде управлявана от 280 човека?Това е АБСУРД!!!
10 Yordanka Yordanova 06.04.2011 | 14:07
С най-голямо удоволствие ще отстъпя детските си на господин-председателя,а той да ми даде неговата заплата...някой били ми обяснил как с 70лв. ще издържаш две деца,едното на 4г.,и дете което на есен трябва да бъде първи клас с тези детски от по 35лв. на дете,аз лично като родител какво мога да му купя-дрехи ли,храна ли...безумие е това,подигравка с българските майки,а после казват "Защо българките раждали по едно дете?"-били сме малцинство българите ами ще бъдем!Може ли толкова малка държава да бъде управлявана от 280 човека?Това е АБСУРД!!!
9 Петър Стоянов 06.04.2011 | 14:06
Госпожо Йорданова, началното и основното образование в България са задължителни за всички. Не трябва да се чака само на държавата за всичко, правейки и раждайки дете, човек поема и морален ангажимент. Идеята не е "дайте да раждаме деца", когато не можем и не сме финансово способни да ги отглеждаме. Защото е много лесно да ги хвърлим в някой от домовете за социална грижа, но това не решава проблема.
8 Данчо Георгиев 06.04.2011 | 14:06
Силвена, освен права, като граждани имаме и задължения! Държавата - това сме ние и ако си необразован, мързелив и не плащаш данъци, то не може да чакаш държавата, като майка да те закриля, особено като знаеш, че държавата обхваща и самата теб!
7 Славея Андонова 06.04.2011 | 14:06
Samo det moje i da nqma daje grad durjava.. dokat se spominat... mladite 6te izbqgat...
6 Пролет Генадиева 06.04.2011 | 13:58
Добре , но те не работят , не са грамотни , постоянно виждам новини , в еди кой си квартал е направена кражба на техника или нещо друго и голяма част от заподозрените са от ромски произход . Нямам нищо против , образованите и работещи роми да получават добавки , но за мен не е справедливо да работиш и да се мъчиш да осигуриш на децата си най-доброто , а някои друг да виси по опашките на институциите за подпомагане - с по едно дете във всяка ръка и да плаче колко няма . Е добре , има и не работещи българи , които стоят на опашки , но броят им не е толкова голям . Защо вместо да плачат и да просят , крадат и какво ли още не , не се образоват и не си намерят работа ?Това не е ли решение на проблема им , ние можем да ги приемем като нация ,а те нас не могат . Тогава има ли смисъл да говорим за каквото и да е Б
5 Petya Jeleva 06.04.2011 | 13:58
Как не ги срам?! Как може да живеем в страна, в която на депутатите им СТИГА, че народа съществува?!!? Като измрат тези 40% пенсионери след някоя година, спокойно ще можем да станем град-държава..
4 Silvena Yordanova 06.04.2011 | 13:46
tova sa gluposti ami kolko bulgari imat po 3 deca neka koito ne raboti i ne se usigorqva i nqma nujnoto obrazovanie sredno ili daje osnovno i nee polezen za durjavata sledovatelno da nqma pravo na socialni ili na nqkvasi pomo6t ot durjavata za6to da im spirat za 3-to dete
3 Пролет Генадиева 06.04.2011 | 13:33
Именно Данчо , там е проблемът , заради ромите страда българското население . Според мен може да се направи някаква реформа в закона и да се наложи ограничение на надбавките , специално заради ромите . При по-вече от две деца или три да не получават надбавки , защото положението в момента не е никак приятно , те не работят , постоянно се увеличава броя на тяхното население , а примерно аз ще се страхувам да имам по-вече от едно или две деца , защото няма да ми бъде оказана някаква помощ и ще ми е много трудно да отглеждам тези деца , а реално погледнато с тези смешни надбавки се намаля раждаемостта сред българите .
2 Данчо Георгиев 06.04.2011 | 13:26
Съгласен съм с теб, Пролет, но както знаеш: "Една птичка Пролет на прави!" Където са 35 лева, там са и 48 лева. Това може да се разгледа като някакъв вид подигравка с младите семейства, които са взели трудното решение да имат дете, и то не къде да е - в България. Само дето управляващите може да се страхуват от ромите, тъй като са наясно, че в голяма степен те раждат деца, точно заради надбавките. Така погледнато, още дълго време детските надбавки ще продължават да бъдат смешни, а от това най-много страда българското семейство и българското дете.
1 Пролет Генадиева 06.04.2011 | 13:08
Не ми е ясно как 35 лв . на месец биха покрили разходите за едно дете и защо не се направи нещо да се подпомагат майките . Помислете реално , когато едно дете тръгва на училище на него са му нужни дрехи , ученически пособия , учебници . Тези 35 лв . до някъде са помощ , но реално погледнато много по-вече пари са нужни , а за бебетата и малките деца още по-вече . Хубаво е , че все пак някои е помислил за семейните добавки , но лошото е че не се е стигнало до някакво решение . Не съм много съгласна с прага за дохода и правото на добавки , всяко дете , което е родено в България и е неин гражданин трябва да получава помощ .

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Пътят към УЕФА ЕВРО 2024 магазинно...
  • 22:30 Топ 10 тайни и загадки 2...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Смъртоносно оръжие" - сериал, с.3,...
  • 22:30 bTV Новините - късна емисия
  • 23:00 "Под наблюдение" - сериал, с.2,...
  • 00:00 "Под прикритие" - сериал, с.4, еп.1
  • 01:10 "Закон и ред: Специални...
  • Сега "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Скрита самоличност" (премиера) -...
  • 21:00 "Магнум" (премиера) - сериал, сезон...
  • 22:00 Новините на NOVA
  • 22:30 "Новобранецът" (премиера) - сериал,...
  • 23:30 "Закон и ред" (премиера) - сериал,...
  • 00:30 "Военни престъпления: Лос...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.