Отговори
# 165
  • Мнения: 29 922
Мхммм....да вземем да приключим до таблицата и да си пишат името без грешка....

Именно, защото не са учили достатъчно подробности, затова не знаят каква република е България и каквото беше там другото.....
Не четат, не учат, нямат желание. Това е проблемът на повечето деца. И това ще се задълбочава.

# 166
  • Мнения: 49
Мхммм....да вземем да приключим до таблицата и да си пишат името без грешка....

Именно, защото не са учили достатъчно подробности, затова не знаят каква република е България и каквото беше там другото.....
Не четат, не учат, нямат желание. Това е проблемът на повечето деца. И това ще се задълбочава.
Всъщност, ако отделят достатъчно време в учебниците за България, обстойно разгледана историята ѝ, с причинноследствените връзки на събития, решения, поводи, причини, може и да поназнайват нещо. Но да им съберат 3-4 владетели в един урок, претупвайки ги набързо, а да отделят също толкова време за Арабски халифат, Франкската империя, безброй племена, които няма запомняне- еми няма да знаят историята на България, нито ще успяват да вадят важни изводи, на каквито би трябвало да учи историята. Много материал с препускане ,без време за затвърждаване, води до зубрене, липса на осмисляне, бързо забравяне и всеобщо затъпяване. И това важи за абсолютно всички науки. Дори 1 математически метод, за да бъде научен като хората- с разбиране и затвърждаване, му трябват поне 50 решени задачи. Кой и къде дава такава опция на децата? Още в 6-ти клас имат по 8 часа, приключват след 15.00 часа, я имат време за храна, я не, ако има и спорт, а то е редно да има, после учене и на сутринта отново месомелачката. Колко възрастни ще издържат на това темпо? Да не говорим, че голяма част от децата, нямайки възможност да осмислят всичко това в училище, трябва да вмъкнат време и за прословутите частни уроци, на плещите на които се крепят дори и тези нищожни резултати на матурите.

# 167
  • Варна
  • Мнения: 42
А когато детето не е случило на родители? Или се случи нещо в семейството - болест, бедствие, смърт? Тези деца какво да правят?
Отнемат се родителските права и детето отива в приемно семейство или детски дом...
Изключително грозен и не на място коментар. Не ми стигат думи, за да изразя възмущението си от индивиди с подобно мислене!

# 168
  • Мнения: 9 829
Как да направят учебник с причинно-следственни връзки, когато и самите (пре)пис(в)ачи на учебници не ги разбират?

# 169
  • Мнения: 3 471
А когато детето не е случило на родители? Или се случи нещо в семейството - болест, бедствие, смърт? Тези деца какво да правят?
Отнемат се родителските права и детето отива в приемно семейство или детски дом...
Изключително грозен и не на място коментар. Не ми стигат думи, за да изразя възмущението си от индивиди с подобно мислене!
Подчертаното от мен твърдение е остракизъм на социална основа - отвратително явление, особено когато става дума за отношение към деца. И особено в училището! Дано хора с подобни мисли не стават учители - само това мога да кажа. Head Band

# 170
  • Мнения: 8 321
Как да направят учебник с причинно-следственни връзки, когато и самите (пре)пис(в)ачи на учебници не ги разбират?

Без да се извинявам, мисля че част от тях са пълни идоти.
Сина ми е 8 клас, изучават съчинението "За буквите", като историята за този период са я учили в 4 клас с учебник от 4 изречения на страница. Та сега първо преговаряме какво се е случило в нашата история по това време.
Използват помагалото на БГ учебник:
За домашно имаха да отговорят на следните въпроси в помагалото:
1. Направете извод относно въздействието на композицията на текста.
2.Отбележете етапите на развитието на писменото слово на славяните, проследени от средновековният творец. Срещу всеки етап запишете ключови думи/изрази, които ги характеризират.

Прочетох творбата три пъти, докато помогна на детето.
И кому е нужна цялата работа Simple Smile

# 171
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 597
Без да се извинявам, мисля че част от тях са пълни идоти.
Скрит текст:
Сина ми е 8 клас, изучават съчинението "За буквите", като историята за този период са я учили в 4 клас с учебник от 4 изречения на страница. Та сега първо преговаряме какво се е случило в нашата история по това време.
Използват помагалото на БГ учебник:
За домашно имаха да отговорят на следните въпроси в помагалото:
1. Направете извод относно въздействието на композицията на текста.
2.Отбележете етапите на развитието на писменото слово на славяните, проследени от средновековният творец. Срещу всеки етап запишете ключови думи/изрази, които ги характеризират.
Прочетох творбата три пъти, докато помогна на детето.
И кому е нужна цялата работа Simple Smile
Просто учебникът е съставен от мързеливи хора, които директно са превели нещо чуждо (вероятно с гугъл) и дори не са се замислили по-нататък. Отбий номер, вземи кинти😁

# 172
  • Мнения: 41 676
И къде ще намерят чужд материал за " За буквите"?

# 173
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
И кому е нужна цялата работа Simple Smile
То и без "За буквите се живее". Отговорът на въпроса е в предходното изречение: за да се прочете творбата и да се направят връзките, етапи и ключови думи. Утре на детето ви ще се наложи да прави подобен род връзки в някоя дисциплина, свързана със следването си и ще му е все така трудно, защото според вас то никога не трябва да се допира до материя, която е трудна или се налага да се положат повече усилия за разкодирането й.

# 174
  • Мнения: 12 506
Един от проблемите е, че има разминаване между това, което се учи по различните предмети в даден клас. По този начин не винаги могат да се направят междупредметните връзки. В шести клас по ТП трябваше да правят макет на електрическа система на двустайно жилище и да светне. Първо, по въпросния предмет отдавна няма работилници и отделни преподаватели. Второ, няма никаква система на изучаване, скачаше се от едно нещо на друго. Трето - електричество учеха по физика в седми клас.
Добре би било да има някаква синхронизация и последователност. Ако се учи старобългарска литература, да е минат съответния период по история или поне в момента да се изучава. Не пречи и по музика и по ИИ да чуят нещо от този период.

# 175
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 597
И къде ще намерят чужд материал за " За буквите"?
Не самия литературен текст, а зададените въпроси и въобще стилизирането на техническата част.

# 176
  • Мнения: 41 676
Ми пак се съмнявам, че някой в чужбина ще обсъжда и анализира именно това произведение.

# 177
  • София
  • Мнения: 2 730
Не знам каква е била програмата по история преди, но сега в програмата се надграждат знанията от 4 клас, в 6 клас се учи пак Средновековие, за културата,  литературата, Златен век в България и т.н.

# 178
  • Мнения: 12 506
А "За буквите" по мое време беше в 8 клас, сега май пак е там.

# 179
  • Немция
  • Мнения: 6 934
Мен не ме впечатли толкова заданието в учебника, колкото какво се изучава при учениците. Производението "За буквите" звучи остаряло, скучно -  такова четиво не може да събуди интереса на учениците към литературата, нито желание да му се прави анализ - най-много патриотизмът да пробуди. Smile
Трябва нещо свежо, по-модерно, което да събуди тръпка, да те грабне- поне част от учениците.

В университетски среди или в горните класове може да си представя да се ровиш в старобългарски времена.

И аз имам блед спомен за различните стари-прастари литературни произведения, умирах от скука, четях ги по задължение и с досада им пишех анализите.
А обичах и все още обичам да чета.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт