Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 112 828
  • 952
  •   1
Отговори
# 915
  • London
  • Мнения: 6 732
Не знае малко думи да кажеш, според мен тревожното е дали ги ползва да общува с тях. Има деца една дума знае, ама не спира да иска вниманието да ти я каже да речем, социалния елемент в случая е най-важен. Ако знае името на сестра си следва като я види да го използва.... Моя например като брат му се връща с автобуса от училище и го посрещаме долу.... почва да крещи въодушевено ''Айдееее Икооо айдеее, Икоооооооо''. Хах Пропуска в-то.... хаха, но е ясно де. Той е на 2 и 3 месеца. Аз основно общуването му следя, социалния елемент, друго нищо не ме тревожи повече от това.
Моя ако не знае отговора просто не отговаря..... аз разбира се задавам въпрос съобразен за неговата възраст. Иначе на ''това какво животно е'' според мен не би трябвало да отговори с Да... а да каже животното или да имитира звука който издава, ако думата му е трудна. Моя така прави....Примерно ще каже ''ко-ко'' вместо кокошка. Маниите също ви са тревожни..... това със затварянето на врати примерно, трябва да го наблюдаваш определено и ще си покаже до 1 година какво е.

# 916
  • Мнения: 3
Здравейте, нова съм във форума, но прочетох няколко теми и ви следя от известно време. Имам момче на 1г. и 5м, като от около годината го "следя" повече. Проходи около 1-1.1м, знае няколко думи, показва мама и тате, като види някое животно знае как казва. Но не се обръща като го викаме по име, очен контакт почти липсва, не играе с други деца, като излезем ако види изхвърлен боклук го взема и изхвърля в коша, след което започва да взема "всичко" и да почиства, като по-малък въртеше главата си и махаше с ръце (отдавам го на възрастта), а сега е по-рядко, но се случва. Играе предимно с малки колички, но взема и други играчки.
Мислим да го заведем на специалист, но от къде да започнем? До колкото разбрах логопед, психолог и психиатър трябва да посетим, но кой специалист да е пръв?

# 917
  • Мнения: 68
Бих започнала от психиатъра, за да се постави диагноза, ако изобщо има такава. После ще може да се работи по-целенасочено.

# 918
  • Мнения: 42
Здравейте, нова съм във форума, но прочетох няколко теми и ви следя от известно време. Имам момче на 1г. и 5м, като от около годината го "следя" повече. Проходи около 1-1.1м, знае няколко думи, показва мама и тате, като види някое животно знае как казва. Но не се обръща като го викаме по име, очен контакт почти липсва, не играе с други деца, като излезем ако види изхвърлен боклук го взема и изхвърля в коша, след което започва да взема "всичко" и да почиства, като по-малък въртеше главата си и махаше с ръце (отдавам го на възрастта), а сега е по-рядко, но се случва. Играе предимно с малки колички, но взема и други играчки.
Мислим да го заведем на специалист, но от къде да започнем? До колкото разбрах логопед, психолог и психиатър трябва да посетим, но кой специалист да е пръв?

Здравей 
На първо място изяснете дали разбира речта това което му говорите чрез прости въпроси или команди. След това си помислете дали не сте ползвали много умалителни вместо  името му. На тази възраст  общува ли с жестове като махане за чао посочване и други дали като говорите за някой предмет той го поглежда носи ви го или някак да реагира. При проблем с развитието  се наблюдава най вече дали разбира какво му се говори дали е социален дали използва жестове и за очния контакт просто слизате на неговото  ниво и така му говорите с цел да ви погледне. Детето е много малко може да е сензорен проблем или тв нещо което може да се оправи

# 919
  • Мнения: 3
Скрит текст:
Здравейте, нова съм във форума, но прочетох няколко теми и ви следя от известно време. Имам момче на 1г. и 5м, като от около годината го "следя" повече. Проходи около 1-1.1м, знае няколко думи, показва мама и тате, като види някое животно знае как казва. Но не се обръща като го викаме по име, очен контакт почти липсва, не играе с други деца, като излезем ако види изхвърлен боклук го взема и изхвърля в коша, след което започва да взема "всичко" и да почиства, като по-малък въртеше главата си и махаше с ръце (отдавам го на възрастта), а сега е по-рядко, но се случва. Играе предимно с малки колички, но взема и други играчки.
Мислим да го заведем на специалист, но от къде да започнем? До колкото разбрах логопед, психолог и психиатър трябва да посетим, но кой специалист да е пръв?

Здравей 
На първо място изяснете дали разбира речта това което му говорите чрез прости въпроси или команди. След това си помислете дали не сте ползвали много умалителни вместо  името му. На тази възраст  общува ли с жестове като махане за чао посочване и други дали като говорите за някой предмет той го поглежда носи ви го или някак да реагира. При проблем с развитието  се наблюдава най вече дали разбира какво му се говори дали е социален дали използва жестове и за очния контакт просто слизате на неговото  ниво и така му говорите с цел да ви погледне. Детето е много малко може да е сензорен проблем или тв нещо което може да се оправи

Не използваме умалителни имена и рядко го мамосвам. Разбира какво му се казва и изисква от него, като да донесе нещо определено, като го питам как прави дадено животно, къде е еди кой си и поглежда или посочва и т.н. Посетихме психолог за анализг и според него просто все още не се разпознава в името. Усмихва се на отражението си в огледалото. За очният контакт нищо не коментира или за другите ми притеснения. Каза да го следим и ако се притесняваме да се видим след няколко месеца, като за сега не мисли че има нужда от консултация при друг специалист.
Иначе не мога да определя дали е социален. Не търси или "играе" с други деца. Вкъщи не обръща внимание на сестра си (наскоро започнаха да се заиграват за малко. Близнаци са, и което знам че не редно, но го правя - сравнявам ги), не обича да е гушен. Когато сме сред непознати не реагира по никакъв начин, все едно ги няма, децата на площадката не ги вижда и минава "през" тях когато играе (напоследък играе само с играчки за бутане).
Може аз много да му се вглеждам.

# 920
  • Мнения: 42
Възможно е да е характер децата на тази възраст  не играят едно с друго но това което казваш че все едно не ги вижда някак не е много ок. Но за сметка на това имате сочене което означава че разбира какво говорите или се интересува  от света около него. Наистина  го наблюдавайте стремително  се да играете с двете деца заедно за да свикват да споделят. Не ми прилича на аутизъм  тъй като при тях има поне един  стереотип и по голямата част не сочат и не разбират речта но има и такива който нямат проблем с това но имат проблем с поведението и социализацията аспергер им казват

# 921
  • Варна
  • Мнения: 170
Здравейте, малко се депресирам напоследък,ама... Искам да питам при деца без напредък какво става? Синът ми е на 6г и 9м невербален,не разбира много. Догодина ще трябва да го запиша на училище (естествено специално) ,ама не знам как ще стане. Ще го водя няколко години и после трябва да го запиша на дневен център или...

# 922
  • Мнения: 3 648
Здравейте, малко се депресирам напоследък,ама... Искам да питам при деца без напредък какво става? Синът ми е на 6г и 9м невербален,не разбира много. Догодина ще трябва да го запиша на училище (естествено специално) ,ама не знам как ще стане. Ще го водя няколко години и после трябва да го запиша на дневен център или...
Да, запишете го в Дневен център, все пак там работят специалисти, компетентни и знаещи как да подхождат към дете от аутиситичния спектър.

# 923
  • Мнения: 244
Катерина, и аз се чувствам като вас..., моето е 3та степен аутизъм, бихте ли споделили с каква диагноза сте...

# 924
  • London
  • Мнения: 6 732
Защо не знаете как ще стане? Посетете тези училища и там ще ви дадат конкретна информация. Нашето училище е чак до 21 години мисля ....после се влиза в друг тип програми, дори работа се започва пак по разни програми. Помислете за емиграция....за да живеете спокойно и нормално дори и в ненормални обстоятелства.

# 925
  • Мнения: 42
Някой знае ли какво причинява обсесиите и маниите ако имате опит с това как може да се намалее?
Моя син е обсебен от числата брой много често  и ги пише с ръката напоследък  започна и да се върти заедно с това . Чувала съм че глутена е причина за въртенето и разни други поведенчески проблеми но за маниите има ли някаква превенция

# 926
  • Мнения: 13 837
Въпрос на психика, характер настрой и най - вече израз на самостимулиране и самоуспокоение. Целта ви е да следите да не се закрепват такива, а ако детето се, стреми към стереотипи в поведението, те да се разбиват.
Един доста дълъг период от време следях под лупа моят сиковец за стереотипи. Гледах всичко да е различно (дрехи, храна, игри, ежедневие) за да не се вкопчва в нещо. Трудно е, затова подчертах деликатно. Разбиване на стереотипите (не полезните - хигиената и прочие не ги причисляван към стереотипи) трябва да има. Осъзнавам че има деца при които е невъзможно, но опитвайте до край. Така правите децата по пригодни за самостоятелен живот.

# 927
  • Мнения: 42
То ще е доста трудно да го огранича от числата те са навсякъде . Ще трябва да мисля нещо което да го разсейва

# 928
  • Мнения: 213
Момичета, търся психолог в Бургас, който издава фактури за проведения час.Трудна работа се оказа, намирането на такъв😓

# 929
  • Мнения: 2 071
Здравейте, има ли сред вас родители на деца с диагноза Детски аутизъм, които вече са над 16 години? Досега детето ми беше с такава диагноза, F84, a сега имаме ново решение и диагнозата е Генерализирано разстройство на развитието със същия код. И още един въпрос, носи ли се в ТЕЛК за заверка или направо в Социално подпомагане и кога?

Общи условия

Активация на акаунт