Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 21 662
  • 747
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 078
sadlady, казала съм всички деца, които имат някакви интереси, изискващи английски и това ги мотивира, намират смисъл да го учат

ако някой не може да си напише името на български, очевидно няма да научи и английски

# 706
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
След като дискусията стигна дотук, може ли Антеа и русалката да отбележат какво значение има успеха на един, двама, пет или един випуск от НЕГ с избора на НАЧАЛНО ЧУ и притесненията на хората за евентуалните сривове на образованието и възпитанието в начален етап.
Тази гледна точка за мен би била много полезна, иначе отново стигаме до това колко хубаво училище е НЕГ. Което без съмнение е така, но мястото за тези мнения не е тук Simple Smile .
Ежко вече ми липсва, готова съм за нова порция хвалба на АК. За баланса на силата Simple Smile

51 не е средно-статистическо квартално ДУ.

# 707
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност такива случаи не са масови. В повечето случаи не само не научават английски в малките и основните класове, но и има огромно текучество на учители по езика, а доколкото някое дете до седми клас е понаучило език, то е основно по курсове извън училище. Повечето училища нямат нищо общо с известните ни държавни училища в София, за които мераклиите са много. Това, че някой се е паднал по район точно в такова училище не означава, че и другите училища са такива. Дори бих казала, че нещата се влошават, защото "красивите и успешните" са пренебрежително малка част от населението на милата ни столица.

# 708
  • София
  • Мнения: 2 780
sadlady, казала съм всички деца, които имат някакви интереси, изискващи английски и това ги мотивира, намират смисъл да го учат

ако някой не може да си напише името на български, очевидно няма да научи и английски
Антеа, това вече звучи по съвсем различен начин. Възможности за учене на английски на днешно време има много и за всеки вкус. Стига желание да има.

# 709
  • софия
  • Мнения: 4 987
Fancy, ако трябва да сме точни, учил е допреди 6 години /от 1 до 7 клас/ в кварталното ни училище, от което дойдоха и звъннаха на вратата ни да го запишат - вероятно по това време са имали задължения да обикалят контингента по район; друго училище наблизо нямахме, както и претенции, така че отиде там

колко е елитно 51-во, не се наемам да кажа, не се е преучвал изобщо, по-скоро си изкара лежерно детството, а ако е придобило такава слава в следващите години, има някаква вероятност да е и заради собствените му ученици, които се пръснаха равномерно във всякакви гимназии /и частни, и държавни/ също без особен зор
Ама моля ти се, придобило слава заради учениците си! сериозна ли си!? Придоби слава защото още по наше време при всяка новина касаеща  образованието в Бг даваха интервю с директора му. да не забравяме многото му проекти спечелени по разни европрограми и основното - беше (сега не зная) съвртник на министъра на образованието. Самата аз се възхищавах на този директор докато не мина малко веме и не нарупах опит в общуването си с него. Иначе да, така беше- децата ни са от последните години в които нмаше масова исерия къде да си запишеш детето. И ние бяхме на принципа на "това е наблизо, това ше бъде"

Нищо не изкривявам, Амели, сори. Ти каза, че  не трябвало да се говори за разни пътища за достигане на високо ниво по езика в  духа на дискусията около поста на Антея . Нейният син и децата около него НЕ учат английски като първи език и съвсем нормално е  да ходят да доучват английския. Никъде не си написала, че визираш английски в АК и английски другаде като първи - дискусията въбще не се въртеше около това. Ако се въртеше, нямаше и да си напиша поста, нали? Wink
ами не се въртеше, твоя пост я завъртя.

И Антеа твърди, че без никаква друга подготовка, Русалке. "само" един курс...

И последно- ниво CAE не е само за изпитния формат. Това си е съвсем сериозна подготовка по езика - подрежда голямата част натрупани знания доста организирано и позволява пълното им ползване точно в мелодията на "коментара на учителя от Хравард".  Каквато между другото държа и племеника ми излизащ от СМГ, аналогична, но за немски език. И? Очевидно не е само заради училищните знания.

Каква е целта на дискусията? Аз вече се обърках?
Че няма катастрофалност ако не се учи в ЧУ? Естесвено, че няма! Но някакви хора са решили да си говорят за плюсовете в ЧУ. Защо да не го правят!?

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 13:05 от Амели

# 710
  • София
  • Мнения: 18 074
Ох, правя последен опит... В нито един момент лично аз не съм сравнявала нищо  при малките с такова при големите. Говорех през цялото време за ниво по английски  в края на 12 клас. И колкото и да не ви харесва, практиката показва, че високо ниво (не само на хартия) може да се достигне от  деца, учили на мноооого места до 7 клас, а после и до 12 клас - в ЧУ, в ДУ, с първи английски или с английски като втори..... Като пътищата за достигане до това високо ниво са различни ( само в училище, с курс, без курс,  с езикови ваканции лятото, без такива, с комуникация в нета с нейтив или без), вложените средства и време - също. Само това написах. Къде съм хвалила НЕГ..

ПП Аз за 51-во съм чувала ужасии. На приятелка на дъщеря ми в тоалетната й отрязоха насилествено косата по-големите...Аз атакова училище не бих определила като елитно. Базата, колкото и да е хубава,  също  сама по себе си не е показател за ниво и елитност. Когато някога изградиха онзи параклис в двора, момичето споделяше, че така или иначе е затворен за тях, не ги пускали вътре..

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 13:04 от пенсионирана русалка

# 711
  • Мнения: 2 078
Andariel, ти изобщо не четеш с разбиране
не мога да повярвам, че за два пасажа трябва да пиша толкова  обяснителни бележки Simple Smile казала съм, че езикът е научен за 12 години, а не в края на основното, с темпото  и часовете, предвидени по стандартите на МОН, и поясних, че го намирам за възможно за всеки, стига да има интерес и мотивация, независимо дали е в частно или държавно

за сравнение ще кажа, че точно поради липсата на интерес и мотивация към всичко немско, този език му е доста по-слаб въпреки 5-те години изучаване по много часове, това обаче значи ли, че така са всички и дава ли ми право да кажа, че в частните немски училища никой няма да научи, защото в елитното немско държавно не са успели да му го набият в главата на моя? не, разбира се

# 712
  • софия
  • Мнения: 4 987
Ох, правя последен опит... В нито един момент лично аз не съм сравнявала нищо  при малките с такова при големите. Говорех през цялото време за ниво по английски  в края на 12 клас. И колкото и да не ви харесва, практиката показва, че високо ниво (не само на хартия) може да се достигне от  деца, учили на мноооого места до 7 клас, а после и до 12 клас - в ЧУ, в ДУ, с първи анаглийски или с английски като втори..... Като пътищата за достигане до това високо ниво са различни, вложените средства и време - също. Само това написах. Къде съм хвалила НЕГ..
Не, че не (ми) ни харесва. Не е вярно, че става БЕЗ вложените допълните средства - били то време, пари или двете заедно!

Русалке, може ли, моля те, да не дописваш постовете си, когато след теб вече има така или иначе, други постове и няма опастност да нарушиш правилото за последователни постове? Моля те! Иначе останалите може да попаднат в небрано лозе, като не са ти отговорили по същество.

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 13:09 от Амели

# 713
  • София
  • Мнения: 62 595
Антея, то и за 12-ти клас пак е изключение. Ние тук като родители сме с леко изкривено мислене, защото децата ни са от късметлиите, които са първо от образовани семейства, после с тях е работено като част от обичайното възпитание, отличници са и са завършили някои от най-желаните държавни гимназии. Това са горе-долу десет-двайсет процента (по-скоро десет) от всички ученици в София. В това отношение нашите деца са привилегировани по рождение, така да се изразя. Обаче нещата хич не са така в обичайния вариант. Не е дори въпрос за английския, а за всичко. Моите до седми клас ходеха на курсове по английски, после в гимназията като втори език си поддържаха с по един летен интензивен курс, защото иначе основно бяха с немския. Но ако не бяха курсовете и техният интерес и ползване на английския, а разчитах само на училището до седми клас, щяха едва да сричат.

# 714
  • София
  • Мнения: 18 074
Ама, разбира се, че ще се инвестира време, Амели - кой съществен напредък по каквото и да е не изисква време? Къде съм казала, че става  БЕЗ инвестиции  - било то на на средства, на време или и на двете накуп (според конкретния случай)?  Масово затъпваната теза тук обаче е, че в 12 клас НЕ  може да се достигне нивото от ЧУ по английски дори с вложени време/средства. Може.

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 13:14 от пенсионирана русалка

# 715
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Защо да не ни харесва?
На мен лично нивото на английски ми е безразлично и за ЧУ и за ДУ, по стечение на обстоятелствата ... Но коментарите бяха провокирани от пост на Антеа и следващите и беше насочен към родителите, избиращи начален етап.
Има ли статистика за % от децата от випуските, отиващи в НЕГ, ЕГ, СМГ, АК. Има пилотна Simple Smile, някой беше постнал примери. Тя не е в полза на ДУ до 7 клас. Не е едно и също 90% от випуска да отива в елитни гимназии срещу 30-40%, нали. Цифрите може да са различни, но са в подобен порядък и отношение. Ще се опитам да намеря - някой си беше правил труда да смята.
Ако едно семейство има възможност вероятно би избрало да плаща ЧУ до 7 клас. Не заради гаранцията за успех, да не бъда разбрана погрешно... среда, мотивация, отношения, подготовка (май на първо място).
Сега... ако някой не може да си напише името на БГ или на друг език, той няма да може и в ЧУ и в ДУ.

За съжаление все още не виждам добра частна алтернатива в гимназиален етап, но се надявам. Освен АК. Аз лично се надявам на ПЧМГ, и дано съм оправдана.
Между другото природният им профил изглежда ще привлече деца. Скоро позната коментира преместване на двете си деца ( 9 клас) от СМГ заради именно липса на природен профил в СМГ. Но аз малко съм далеч от гимназиалните промени на МОН, та не се заслушах...

Ама, разбира се, че ще се инвестира време, Амели - кой съществен напредък по каквото и да е не изисква време? Къде съм казала,ч)е става  БЕЗ инвестиции  - било то на на средств, на време или и на двете накуп (според конкретния случай?  Масово затъпваната теза тук обаче е, че в 12 клас НЕ  може да се достигне нивото от ЧУ по английски дори с вложени време/средства. Може.
Масово застъпвана теза?  Scream Laughing
Може и без да ходиш на училище Simple Smile

# 716
  • софия
  • Мнения: 4 987
Ама, разбира се, че ще се инвестира време, Амели - кой съществен напредък по каквото и да е не изисква време?

Разбира се, съгласна съм. Но става ли само с време?

относно 51-аз и ти може и да знаем колко му е никаква елитността, ама я питай тия дето кандидатстват дали не го броят за топ нещо си. (признавам, зе сега не знам как е, ама преди 3-4 години ) Тоалетните гледа народа, какво да ти кажа!? Пък аз и към тях имам забележки...
"Здраве да е" казал народа. И няма как да съм по съгласна. Всяко нещо се научава когато му дойде времето, пожелателно е да по-навреме интереса и любопитството. Другото, здраве му кажи!

# 717
  • София
  • Мнения: 62 595
Лейка, безсмислено е да се търси статистика, защото тя е очевадно ясна за държавните и частните. В общи линии по един-двама от клас са откровените отличници, които намират място в топ-държавните гимназии. За училищата, които са известни и желани може да са трима-четирима, но има училища, в които и един няма да намериш. Пак е поради средата и родителската основа.

# 718
  • София
  • Мнения: 2 780
Ама, чакайте малко, ако децата в ДУ бяха лишени от възможността да получат добро образование и знания (независимо дали в училище или извън него), това би означавало, че работата е съвсем отекла. Никой не е твърдял, че ако не е ЧУ, значи светът свършва (е, може би само Ежко Joy ). И слава Богу, че е така. Просто избралите ЧУ родители са избрали различен път да постигнат някакви цели. Разбира се, че има и други варианти, отново слава Богу! Всеки си преценява какво да избере.

Да, Лейка, навремето поне и СМГ са имали природо-математически паралелки, а сега изборът в тази насока е по-ограничен.

За протокола, и аз не гоня нива по английски, особено за основен курс, на всяка цена. Simple Smile Та, не всички в ЧУ припадат, ако детето не вземе В1 в четвърти клас, образно казано Grinning Жалко, ако така е излязло от темата.

# 719
  • Мнения: 5 898
Аз бих изчакала за гимназиален етап и избора на профил. НПМГ също ще се развива. Още няма и един випуск по новото профилиране.

Греша ли, или Антеа даде като пример нейното дете научило английски от въздуха като противовес на нашите напъни за детски сертификат за B1(какъвто изобщо не съществува) в 4 клас? Защо темата тръгна в тази посока?

Общи условия

Активация на акаунт