Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 21 790
  • 747
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 7 277
Аз не разбрах също и какво точно значи "много добре подготвено дете", както и "специфичен профил". От тях разбрах, че тестът е със задачи, които би трябвало да решават в ДГ децата на тази възраст. Според детето ми е било точно така. Отделно, смята наум до 10, чете и пише по собствена инициатива. Колко повече да я подготвям на 5?

Не се заяждам в никакъв случай, наистина ми е интересно. А и имаме разногласие вкъщи относно избора.
В края на март, когато ще е възможно, най-добре иди и виж какви задачи са ѝ дали - може да са били по-трудни от обикновените в ДГ. Или може да е решавала такива, но на изпита да не е искала да ги реши (по много причини). Така ще може да прецениш дали е трябвало още да я подготвиш, евентуално нещо друго ли се е случило и т.н.

И аз познавам много доволни родители от ЕСПА.

# 91
  • София
  • Мнения: 2 780
A в какво се състои естетството на Авторската програма?

doraemon, злато, как ти даде сърце да си тръгнеш и да ни лишиш от още ценна информация? Така увлекателно си описала впечатленията си и точно на най-интересното да приключиш, та да тръпнем с очакване за още Joy  Ами на мен чак ми се прииска да отида и аз на информационна среща, за да разбера какво се  случва после Joy

# 92
  • София
  • Мнения: 7 277
A в какво се състои естетството на Авторската програма?

doraemon, злато, как ти даде сърце да си тръгнеш и да ни лишиш от още ценна информация? Така увлекателно си описала впечатленията си и точно на най-интересното да приключиш, та да тръпнем с очакване за още Joy  Ами на мен чак ми се прииска да отида и аз на информационна среща, за да разбера какво се  случва после Joy
Недей, ще се отегчиш. Дори аз се отегчих. По едно време се улових, че само учтиво кимам с глава и че ако ми кажат, че техните деца могат още нещо, няма да мога да го наместя между гънките на мозъка си Simple Smile Но бяха много мили и поне ми харесаха с това, че като ги питах какво правят децата в 3-та група на ДГ, не ми отговориха сърдито с "Аман от амбициозни майки", както направиха в Азбуки - язък им на претенциите Simple Smile

# 93
  • София
  • Мнения: 404
Аз също познавам доволни родители с деца в ЕСПА и затова отидохме на среща. Даже и сега една от майките ми сподели как въпреки, че 8 часа учат децата не го усещали това натоварване. Просто тяхното дете издържа на такъв тип натоварване. Моето не е от тези.

# 94
  • Мнения: 8 324
Да си призная, че докато чета се чудя тази приемна кампания дали се изврати или родителите съвсем пощуряха.
Дете на 5-6 години е водено на изпити в СС,ПБ,Фюжън, ЕСПА,КО, Иззи, Британика, БШ.
Не бих го причинила на детето си. Сега поради факта ,че трябва да кандидатства имаме вариант А и вариант Б.
Гледали, чули, говорили и сме стигнали да 2 варианта. Дали са най-добрите...не знам. Надявам се, че са най-добрите за детето.

# 95
  • Мнения: 89
Да си призная, че докато чета се чудя тази приемна кампания дали се изврати или родителите съвсем пощуряха.
Дете на 5-6 години е водено на изпити в СС,ПБ,Фюжън, ЕСПА,КО, Иззи, Британика, БШ.
Не бих го причинила на детето си. Сега поради факта ,че трябва да кандидатства имаме вариант А и вариант Б.
Гледали, чули, говорили и сме стигнали да 2 варианта. Дали са най-добрите...не знам. Надявам се, че са най-добрите за детето.

Не, че съм длъжна да се обяснявам, но все пак ще го направя. В ЕСПА, БШ и Британика не е водено на изпити, а може изобщо да не бъде заведено, тъй като там все още предстоят информационните срещи. Относно другите - освен СС, останалите 4 бяха под формата на събеседване или пробен ден, като едното трая 20 минути и бяхме заедно с нея, другото 30, а пробният "ден" беше 2 часа. Последното трябваше да е само информационна среща, но от гледна точка на това, че трябва да дадем отговор на други места, го съчетахме с пробен ден.
Имаме срок за отговор само на всички места, който е по-дълъг, капаро - не.

Моето дете не е от притеснителните, да не говорим, че е доста общителна - на всички места се беше забавлявала и й беше харесало. Какво точно съм й причинила, при положение, че тя отива да "прави интересни неща" и да се "запознава с нови приятели" и така гледа всяко ново мероприятие, на което отива, още от съвсем малка?

Последна редакция: пт, 24 яну 2020, 12:11 от FBID1264533900

# 96
  • София
  • Мнения: 1 395
За някои деца изпитите са стрес, за други да решава нови задачки за съобразяване на ново място е вълнуващо преживяване. Не е задължително кандидатстването да се асоциира с тормоз над детето.

# 97
  • София
  • Мнения: 7 277
И ние ходихме на 4 места навремето + само аз и ММ ходихме на информационни срещи на още 4 места Simple Smile - което аз отчитам като плюс, защото сега смея да твърдя, че съм усетила кое училище какво е. С малкия - само на едно място, където го приеха, и няма да ходим повече никъде, защото няма смисъл.

# 98
  • Мнения: 89
И ние ходихме на 4 места навремето + само аз и ММ ходихме на информационни срещи на още 4 места Simple Smile - което аз отчитам като плюс, защото сега смея да твърдя, че съм усетила кое училище какво е. С малкия - само на едно място, където го приеха, и няма да ходим повече никъде, защото няма смисъл.

Да, ако имахме консенсус относно някое училище и бяхме убедени, че това е нашето, със сигурност щяхме да си спестим останалите - на детето не му пречи, но на нас да Smiley
За СС непременно ще ида да разгледам задачите, нищо че, дори да беше приета, щяхме да имаме разногласия, въпреки че ни хареса и на тримата.  Ако трябва да съм честна, не съм я подготвяла специално - тя си решава подобни задачи и вкъщи. Повечето май са сходни и наистина в един момент се научават, както вече отбеляза някой, може би ти.

# 99
  • Мнения: 5 942
Отмина доста време и бях позабравила посещението ми в ЕСПА, пък и с времето лошите спомени избледняват. Сега отново си припомних онази вечер. Презентацията за първи клас започна като рекламите на Венс Телешоп, няколко слайда с успехи от градината, пауза за ръкопляскания и напомяне, че в папките, които ни раздадоха, има формуляри за кандидастване и децата на тези, които успеят да ги попълнят и предадат първи, ще бъдат разгледани с приоритет. И докато родители се чудеха да попълват ли, да гледат ли, да ръкопляскат ли, презентацията започна да наподобява неделно събиране на мормони от щата Юта. Обясниха ни многократно, колко са ни изостанали децата и дори поканиха напреднали техни деца да рецитират материали от Авторската програма. Не знам какво правиха толкова късно децата в училището. Една преподавателка обясняваше за успехите на детската градина и медалите по математика от първи клас, а Директорката от време на време ни успокояваше, че и за нас има шанс. Те биха се нагърбили с тази нелека задача да вкарат децата ни в правия път по Авторската програма и тези, които са най-най имат шанс към втори трети клас да догонят техните от градината. Но за това трябва вяра в Програмата и да се изпълнява всичко точно така, както сме инструктирани. Какво точно да изпълняваме не разбрах, защото използвах една от паузите за ръкопляскания и се изнизах.  
Ако някой смята, че преувеличавам, украсявам или си измислям, не си. Това помня от презентацията, възможно е някои неща да съм ги пречупила през призмата на моето възприятие. Пък и е минало време, може да се е сменил форматът.
Затова ми е интересно впечатлението на gadamer. Говори ли директорката, имаше ли слайдове, ръкопляскания, рецитали, колко часа продължи?

Леле! Добре, че не сме били на обща презентация. Ние имахме среща със зам. директорката(не помня име) преди 3 години. Която ми направи прекрасно впечатление на доста умерен и симпатичен човек. И в комбинация с пакета документи, който отговори на всичките ми въпроси, оставиха прекрасни впечатления, въпреки, че и ние решихме, че не е нашето училище.
Иначе и аз имам прекрасни отзиви за училището от няколко близки и познати. Но всички казват, че се учи стабилно.

Нот, защо толкова те интересува моята персона какво би направила? Какво бих, вече е минало и е без значение.

https://btvnovinite.bg/bulgaria/gripna-vakancija-v-sofija-ot-27-januari.html

Последна редакция: пт, 24 яну 2020, 14:46 от Fancy

# 100
  • София
  • Мнения: 7 277
Скрит текст:
И ние ходихме на 4 места навремето + само аз и ММ ходихме на информационни срещи на още 4 места Simple Smile - което аз отчитам като плюс, защото сега смея да твърдя, че съм усетила кое училище какво е. С малкия - само на едно място, където го приеха, и няма да ходим повече никъде, защото няма смисъл.
Да, ако имахме консенсус относно някое училище и бяхме убедени, че това е нашето, със сигурност щяхме да си спестим останалите - на детето не му пречи, но на нас да Smiley
За СС непременно ще ида да разгледам задачите, нищо че, дори да беше приета, щяхме да имаме разногласия, въпреки че ни хареса и на тримата.  Ако трябва да съм честна, не съм я подготвяла специално - тя си решава подобни задачи и вкъщи. Повечето май са сходни и наистина в един момент се научават, както вече отбеляза някой, може би ти.
Аз го отбелязах и се получава точно така - тренира се и после най-подготвените минават най-лесно. Те затова вече дават и децата да си напишат името, да сравняват числа и т.н. - така де, като ще се губи време в подготовка, да се прави и нещо от материала, който ще се учи по-натам. За НУКК например вече има задачи със събиране и изваждане, четене и писане и т.н., а преди си беше само Азбука на мисленето.

# 101
  • София
  • Мнения: 10 825
Честита грипна ваканция от понеделник 27ми!

# 102
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 379
Честита грипна ваканция от понеделник 27ми!

Хм, моята голяма дъщеря има планувано класно по математика за понеделник, не знам какво ще измислят в този случай.

# 103
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 312
...като рекламите на Венс Телешоп, ...
Кой е този?

Моят план Б длед 4 кл. беше КО, след като Златарски и увекинд отпаднаха след среща без дете Simple Smile

За ваканцията сигурно ли е?

# 104
  • София
  • Мнения: 9 563
Leika, сигурно е за грипната ваканция.
Секретарката на училището ни каза, че вече има официално обявена грипна ваканция до 4-ти. 

Общи условия

Активация на акаунт