Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 16 256
  • 744
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел, според мен тогава най-голямата беля, която можеше да ни се случи, беше да счупим крайник или да ни блъсне кола. Това и сега се случва. Вредите, които нанася интернета и технологиите, както и обикалянето на моловете, са в пъти по-големи. Ходехме да свирим или да танцуваме, но не бяхме ангажирани 24х7, както е сега, особено през ваканциите. Имаше уроци в 7 и 12 клас, а не от 3 годинки. Вярно е, че малко деца учеха допълнително езици в Алианс, за който имаше изпит, но в 8 клас в ЕГ се научаваше. Опитваме се да компенсираме заседяването на децата с тренировки, които нямат емоцията на народната топка, ластика и дамата на улицата. Аз също не съм си оставила децата без непрекъснати ангажименти, даже и лагерите им са лагер-школи, сакън да не си губят времето, но от позицията на родител с вече пораснали деца си мисля, че съм им длъжник на истинска свобода.

А кой е казал, че децата сега са ангажирани 24/7? Това е родителско виждане как и колко да ангажира децата си.
Не съм оставяла децата си да се катерят по чуждите дървета, но са се катерили по наши, яли са джанки и череши от наши дървета, а не от чуждите. Когато е било времето са играли, когато е било времето са ходили на извънкласни занимания - писала съм по този въпрос, беше дори май в миналата тема.
За навремето - не са само тези бели, които са можели да ни се случат, но криминалните хроники не излизаха наяве и родителите до голяма степен са живяли в сладко неведение и колективното "щом е с другите, значи ще се оправи". Хубаво де, какво пречи и сега децата да играят на ластик и народна топка на улицата? Знаем прекрасно какво пречи - първо, почти никой не си пуска децата на улицата без надзор и второ, децата няма къде да играят на ластик и топка. Останалото са романтики от собственото детство.

# 721
  • Мнения: 89
Презентация - БШ. Силен фокус върху прогресивни паралелки. Не знайно защо. Има си цяло училише за тях и то си има своите почитатели. Според мен новата директорка търси промяна системата, но е несигурна и абслютно не вдъхва респект и доверие. Освен добрата база, нищо друго не ме впечатли. Явно училището има проблеми с реструктирирането, с учителите (или поне така звучи) и не ги крие. И по вялата презентация (ако приемем директорката за един sales person), за да си спечелят нови ученици някак все едно разчитат на стари лаври. Да не говорум, че когато засегнаха резултати от изпити, показаха, че са малко над средното ниво за София и не се появи никаква заявка за нещо повече.
Аз лично съм разочарована. Имах по-големи очаквания (на база препоръки и общ престиж на училището) , ако една презентация е всичко, което следва да ме впечатли.

Моля, ако има някой пресни впечатления от други училища, да пише.

В моя списък Еспа и СС са аут. Но за всички други училища, още събирам мнения.

Ако не е тайна, кое изключва ЕСПА от списъка с желаните училища? В КО опитахте ли, то е сходно с изброените, на мен ми бе сред фаворитите и след информативната среща, даже още повече ми допадна след нея.

# 722
  • София
  • Мнения: 1 395
И моите на 9 и 10 излизат сами, ходят в градинка, до игрището... При тях проблем е, че няма с кого да играят. Другите деца от класа им са пред таблетите и не излизат. Джанки рупат, значи са пълни старовремци, само малко изостанали, щото ние така излизахме от 5-6 годишни, не чак на 9...

Аз още не съм разбрала от тази тема какво се харесва на КО. Нито академичното му е много академично, нито базата е впечатляваща (доколкото разбирам), нито с нещо друго е специално. Може би всъщност специалното е, че е най-средно и най-малко конфликтно. Също ще се радвам да прочета повече за него.

# 723
  • Мнения: 2 182
Андариел, разбирам че децата ти са големи и не си много наясно колко и с какво са ангажирани сегашните ученици. Изпаднала си в ненужни подробности чии са били дърветата. Отговори си сама на въпроса защо децата не са на улицата - защото много майки като теб и мен си мислят, че и свободното от училище време трябва да е контролирано и използвано за допълнително обучение. Имам деца в много голям времеви диапазон и ти казвам, че нещата не вървят на добре. Надникни в седмокласната тема и изброй колко деца НЕ се оплакват от главоболие от невръстна възраст. И да, права си, че няма романтика в цъкането на игри на компа и шляенето в мола и това не е добре.

# 724
  • София
  • Мнения: 62 595
Има романтика в игрите на компа и още как! Това, което ние като групови игри ги имахме навън, сега за новото поколение е игра в мрежа. Не можем да ги държим в нашето детство, тъй както нашите родители не можеха да ни държат в тяхното детство. Всяко поколение с детството си, а ние се възмущаваме по дефиниция, защото остаряваме. Всяко семейство решава къде да сложи границата, това са вътрешни работи. По отношение на мен от професионална гледна точка, електронните устройства са вредни за най-малките, децата в бебешка и градинска възраст, също както и телевизора с всичките му затъпяващи бебешки и детски канали, също както и записването на всички извънкласни занимания, които в момента са модерли или са попаднали пред погледа на родителите. Малките деца обезателно трябва да имат доста време за свободна игра, естествено под наблюдение на възрастните с цел сигурност.
За седмокласниците - напечено е положението там, защото им се решава бъдещето, но пак трябва да имат свободно време, затова писах, че дори в седми клас трябва да имат един почивен ден, който да е неорганизиран - да нямат домашни, тренировки, семейни ангажименти и т.н., за да могат да се освободят от напрежението. Възрастните са си измислили медитацията, а за децата е правенето на нищо, каквото всяко дете влага в това понятие.

# 725
  • Мнения: 493
Презентация - БШ. Силен фокус върху прогресивни паралелки. Не знайно защо. Има си цяло училише за тях и то си има своите почитатели. Според мен новата директорка търси промяна системата, но е несигурна и абслютно не вдъхва респект и доверие. Освен добрата база, нищо друго не ме впечатли. Явно училището има проблеми с реструктирирането, с учителите (или поне така звучи) и не ги крие. И по вялата презентация (ако приемем директорката за един sales person), за да си спечелят нови ученици някак все едно разчитат на стари лаври. Да не говорум, че когато засегнаха резултати от изпити, показаха, че са малко над средното ниво за София и не се появи никаква заявка за нещо повече.
Аз лично съм разочарована. Имах по-големи очаквания (на база препоръки и общ престиж на училището) , ако една презентация е всичко, което следва да ме впечатли.

Моля, ако има някой пресни впечатления от други училища, да пише.

В моя списък Еспа и СС са аут. Но за всички други училища, още събирам мнения.

Ако не е тайна, кое изключва ЕСПА от списъка с желаните училища? В КО опитахте ли, то е сходно с изброените, на мен ми бе сред фаворитите и след информативната среща, даже още повече ми допадна след нея.

 В момента търся опции за ПУК. Като локацията има голямо значение. За ЕСПА не съм чула нищо хубаво откакто търся инфо. То ми беше в полезрението само на база популярност, както БШ. СС и Питагор - училища или с труден изпит или с далечна локация, за ПУК просто ги изключих. Тъй като имам уравнение - брой посетени училища+ограничено време. Няма как да обиколя всички училища, а и както вижда едно посещение нищо не показва. Честно казано, съжелявам че не започнах търсенето още миналата година, за да взема по-информирано решение. Но вече го гледам така - където и да започне ПУК, то ще е като тест. Ако трябва ще я местим после.

Със сигурност ще посетя КО,защото го считам за допустим рефион. Азбуки, уви нямаме английски и то си отпада.

# 726
  • Мнения: 109
приятелките от квартала формираха приятелския й и училищен кръг. Което може би не е ОК, хич го няма интелектуалното ниво.
Ама, Нотарис, в какъв квартал живееш, за Бога!😂
 Не знаеш ли, че средата трябва да се подбира!?

# 727
  • София
  • Мнения: 7 277
mimikona, ЕСПА, ако те устройва локацията, не го зачерквай съвсем заради няколко негативни коментара, които в голямата си част бяха относно цените. Факт е, че е малко по-скъпо, но всеки си преценява. Отделно - обичат да се рекламират и са измислили много неща, с които да занимават децата, но това и останалите го правят, без да се рекламират толкова, така че не е особен негатив на ЕСПА. Според мен можеш да ги видиш, ако си ОК с цената и местоположението.
Аз още не съм разбрала от тази тема какво се харесва на КО.
Има форумни деца, чиито родители са доволни от това училище. Може би защото наистина се учи добре в него, а базата не за всеки е от първостепенно значение. Какво имаш предвид под академичното му не е чак толкова академично?

# 728
  • Мнения: 2 182
А игрите със стрелби и кървища в мрежата са много полезни, няма що! И простотиите във ФБ и другите подобни приложения. И да се опитва някоя майка да го прати на двора, отговорът е, че там няма никой. Само деца до 5г, които се извеждат от родителите задължително. Със сигурност не могат да имат нашето детство, за съжаление.

# 729
  • София
  • Мнения: 62 595
Само за игрите със стрелби и кървища ли се сети? Родителите могат до някаква степен да контролират поведението на децата си в мрежата - има безброй приложения за родителски контрол плюс определянето на правила какво може и какво не може. Да не мислиш, че нашите сме ги оставяли безконтролно да цъкат и щъкат из мрежата? В мрежата е като на улицата - еднакво отговорно е за родителя дали детето му ще е с ключ на врата (като по соца) по цял ден по пътищата и с незнайно кои деца и къде, или ще е вкъщи пред компа по пътищатата в мрежата незнайно с кого и къде. Едно време децата съвсем спокойно казваха "отиваме у Митко" и драсваха на някой строеж, а сега са физически вкъщи, но пак могат да кажат "говоря с Митко" и да драснат по интернетските потайности. А ако тръгне да се катери по чуждите дървета сега, караницата от собственика е най-малкото, което може да му се случи, защото хората съвсем изтрещяват.

# 730
  • Мнения: 89
Аз още не съм разбрала от тази тема какво се харесва на КО. Нито академичното му е много академично, нито базата е впечатляваща (доколкото разбирам), нито с нещо друго е специално. Може би всъщност специалното е, че е най-средно и най-малко конфликтно. Също ще се радвам да прочета повече за него.

Директорът и отношението му, например, за мен е далеч по-определящо от базата. (Тук веднага правя сравнение с далеч по-добрата база на ПБ, явно за сметка на друго). Зависи кой какво търси. Знам, че там се учи сериозно, това за мен е повече плюс. Не знам в какъв смисъл е "средно", на НВО държат по-скоро високи резултати. Виждам, че Аш вече е задала въпроса ми относно "академичността", та няма да се повтарям.
Мимикона, като оставим цената настрана, ЕСПА до голяма степен е точно това, което аз търся и това по-скоро се затвърди след срещата, та аз винаги разчитам на лично впечатление + известно проучване за инфо от кухнята, ако е възможно, като, разбира се, отчитам и субективния фактор.

# 731
  • София
  • Мнения: 7 277
Със сигурност не могат да имат нашето детство, за съжаление.
Една от причините според мен е, че до 4 клас са по цял ден на училище (или на училище + занималня). Това досега не се коментира.

# 732
  • София
  • Мнения: 18 165
Аз пък от приятели  с деца в училището знам, че в КО е  малко измамно и подвеждащо  това с лошата база..Навсякъде изтъквате из темата тия скъсани столове, та рекох да ги питам хората . Оказва се, че са май  в дирекцията или  ако не точно там, то поне на място, където не се ползват от децата. Класните стаи обаче били повече от прилични. Да, не е с най-прекрасното местоположение до КАТ, ама и други училища не се славят с такова, пък представляват интерес за много хора. Хората са съвсем доволни от ученето там, а са амбициозни, та съм склонна да им вярвам, че  училището се вписва напълно в графата "академично" и "класическо", без разни спорни алтернативности. Боже, да не ме прочете Ежко само..

Уоруик,
Скрит текст:
не съм съгласна, че вижданията на Андариел са такива, защото децата й са големи. Просто това смята за вярно/адекватно в днешните реалности.. Моите са възрастово около нейните (малко по-голямо е едното и малко по-малки другите две), ама съм правила всичко възможно да играят навън и акато по-малки (с придружител), и като по-големи (сами). За късмет имаме заграден двор, играеха в него деца от няколко кооперации, основното училище  ни беше близко и в двора му са карали ролери, колела,  тротинетки, разходжали са с приятелчета кучета, играли са на баскетбол, народна топка, пиян морков.. Катереха се по катерушките преди да ги свалят като вече ненадеждни конструкции. 2 от трите мои деца ходеха на пеене във вокална група, която ползваше години наред къщата  на Александър Божинов за репетиции. След всяка репетиция , ако времето беше хубаво,  играеха в двора отзад, докато родителите и диригентката  си лафеха. В двора имаше и джанка, катереха се по нея, докато " услужлива" съседка от съседния двор не окастри зверски дървото с оправданието, че  клоните й му пречат. Да не говорим, че няколко майки с деца на близка възраст се редувахме  или  ако имахме време, ходехме всички заедно в Коколандия, в Южния парк,  на открития басейн на Леда и т.н, за да  се забавляват децата навън.  Фейсбук и игрите в мрежа  пак не са им избягали, ама поне в по-малките години  бяха сведени до минимум. А и честно казано, така сякаш се губи и интерес към сериозното/вманиачено геймърство в по-напреднала възраст, което за мен специално е +. Децата ми, знам ли, може би защото са девойки, са играли в годините  предимно на игри като Тривиадор,  онлайн бесеница, Стани богат и подобни, никога на разните стратегии.. Ако стоят в нета към днешна дата в свободното си време, а те го правят, естествено, е или за да си чатят с тоя и оня, или да гледат филми.

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 13:01 от пенсионирана русалка

# 733
  • Мнения: 493


Директорът и отношението му, например, за мен е далеч по-определящо от базата. (Тук веднага правя сравнение с далеч по-добрата база на ПБ, явно за сметка на друго). Зависи кой какво търси. Знам, че там се учи сериозно, това за мен е повече плюс. Не знам в какъв смисъл е "средно", на НВО държат по-скоро високи резултати. Виждам, че Аш вече е задала въпроса ми относно "академичността", та няма да се повтарям.
Мимикона, като оставим цената настрана, ЕСПА до голяма степен е точно това, което аз търся и това по-скоро се затвърди след срещата, та аз винаги разчитам на лично впечатление + известно проучване за инфо от кухнята, ако е възможно, като, разбира се, отчитам и субективния фактор.

Именно. Директорът за мен е фактор. Основателят дори. Защо го прави и какво иска дс постигне. Базата определено не е най-важното. Учителите, процеса, фокуса върху децата. Ако ми остане време ще отида и до ЕСПА. БШ например много исках да ме впечатли, за да си запиша детето и да приключа. Сериозна съм. И като нямам голама база за сравнение ще кажа, че в ОТ ме впечатлиха истински, с история, мисия, цели, визия, показан учебен процес и т. н.
И не знам защо не е практика в да има демо уроци във всички училища.

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 13:10 от mimikona

# 734
  • София
  • Мнения: 7 277
mimikona, друг вариант е, ако са ти харесали ОТ, да изчакате до 1 клас. И да запишете детето в ПУК в някоя от ДГ, които се водят, че дават добра подготовка.

Общи условия

Активация на акаунт