Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 16 219
  • 744
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 5 643
приятелките от квартала формираха приятелския й и училищен кръг. Което може би не е ОК, хич го няма интелектуалното ниво.
Ама, Нотарис, в какъв квартал живееш, за Бога!😂
 Не знаеш ли, че средата трябва да се подбира!?

Ами панелен, какъв друг? Нали не съм от София😀
Грешката е отчетена при малката дъщеря, нямам спомен да е играла около блока за мое съжаление, освен че организираха Хелоуин партита редовно. Затова е в клас с 22 почти и пълни отличници при 26 деца. Разбира се, сме извън това число.

# 736
  • Мнения: 493
mimikona, друг вариант е, ако са ти харесали ОТ, да изчакате до 1 клас. И да запишете детето в ПУК в някоя от ДГ, които се водят, че дават добра подготовка.
Разбира се, опция е. Благодаря Аш. Simple Smile Така или иначе, до колкото се ориентирам, записа в училищата до март, април. После ще късно и ще остане за догодина.

 Но искам да я изкарам от ДГ. Нищо не учат. Аз се занимавам с нея активно уикендите, но няма желание. Има слаб интерес към упражнения, писане, смятане и т. н. Има го, но аз трудно го "запалвам". Трябва й учебна среда, за да се мотивира.

Мисля си и за лятно училище във Фюжън? Някакви опции ми се въртят. Ще се радвам на просветления, за които може би дори не съм се сетила Simple Smile

# 737
  • Мнения: 5 916
Аз да се вклиня в спора... Ако на едно дете му се налага да догонва с частни уроци и не успява да компенсира за 2-3 месеца след което да спре с уроците, то значи, че детето не е за темпото на конкретното училище. В нашия клас не знам да има деца ходещи на частни уроци. Но знам за дете от друг випуск, напуснало доброволно, постъпило в прехваленото Азбуки, и ходещо на уроци и по трите основни предмета откакто е в новото училище. Преди това не ходеше. 
За моето дете аклиматизацията беше доста трудна. По една единствена причина. Темпото на работа в СС е много различно от това в ПБ. И като вземане на материал, и като време за решаване на задачите в час. Едно дете свикнало да решава две-три задачи за час е нормално да изпита затруднение с три пъти по толкова. Е свикна. Сега няма никакви образователни трудности в момента. Напротив.
Ходенето на уроци с мотив наваксване, а не надграждане за състезания, е въпрос на родителска преценка доколко детето успява да следва темпото на училището. Ако това се налага, детето просто не е за СС. Но в масовия случай около мен не виждам деца на които да са им нужни уроци. Аз съм чувала за деца ходещи на частни уроци от всички топ училища. Ама чак пък да е масово? Не мисля. И изтерзани не виждам.

Това с компютрите и компотите... от джанки някакъв екзистенциален въпрос ли е? Децата са различни. И моето обича таблета, но за разлика от съседчетата, когато стане по-топло първата му мисъл е за колелото. Въпрос на възпитание в семейството. А едно време не а като сега. И от гледна точка сигурност, и от гледна точка налични пространства. Майка ми ме пускаше пред блока още в детската сама. Ама сега не бих си го и помислила.

От развитието на нещата в БШ в момента за мен от онази класация с препоръчани училища преди време то категорично отпада. ЕСПА е много по-добро училище в момента от БШ. Най-малкото нямат никакво намерение да променят системата и концепцията си. Нещо, което не важи за БШ. Аз съм привърженик на класическото образование с по-модерни методи, като валдорф, монтесори и разни прогресивни методики за мен са до 1 клас, не и след това. Ако сега трябваше да избирам училище (без Питагор и СС), щях да избирам между ОТ, ЕСПА и евентуално на последно място КО.

# 738
  • Мнения: 419


Директорът и отношението му, например, за мен е далеч по-определящо от базата. (Тук веднага правя сравнение с далеч по-добрата база на ПБ, явно за сметка на друго). Зависи кой какво търси. Знам, че там се учи сериозно, това за мен е повече плюс. Не знам в какъв смисъл е "средно", на НВО държат по-скоро високи резултати. Виждам, че Аш вече е задала въпроса ми относно "академичността", та няма да се повтарям.
Мимикона, като оставим цената настрана, ЕСПА до голяма степен е точно това, което аз търся и това по-скоро се затвърди след срещата, та аз винаги разчитам на лично впечатление + известно проучване за инфо от кухнята, ако е възможно, като, разбира се, отчитам и субективния фактор.

Именно. Директорът за мен е фактор. Основателят дори. Защо го прави и какво иска дс постигне. Базата определено не е най-важното. Учителите, процеса, фокуса върху децата. Ако ми остане време ще отида и до ЕСПА. БШ например много исках да ме впечатли, за да си запиша детето и да приключа. Сериозна съм. И като нямам голама база за сравнение ще кажа, че в ОТ ме впечатлиха истински, с история, мисия, цели, визия, показан учебен процес и т. н.
И не знам защо не е практика в да има демо уроци във всички училища.

А обядването на децата през 2 сгради? Часовете по физкултура, музика и изкуство през 3 сгради?! Демонстрацията беше направена от 2 дами, които си бяха научили домашното и може и да не преподават на децата ни. 2 от 3-те бъдещи класни са 55+, не знам до каква степен прилагат новите методи, които ни се демонстрираха. Директорката отново с липсва на амбиции на ниво НВО. Директорката каза, че до скоро всички са приемали. Имало и ученик в 5-ти клас от друго училище, приет с 3-ка. Нито академичност, нито подбор, нито среда, нито база. Както моят мъж се изрази “не разбрах какво му е частното на това училище”.

П.П. Иначе бяха мили, но това на мен лично не ми стига при избора на ЧУ.

Тези дни ще се включа и с изненадващо прекрасни впечатления от ЕСПА.

# 739
  • София
  • Мнения: 1 754
Е, много ясно, че след като факторът учителки 55+ и ходене през три сгради, за вас е ключов, значи не е вашето училище. Майка ми е 65+ и за нея реваха деца и колеги, като каза тази година, че вече наистина се пенсионира. Писала съм и друг път: за година успя да увеличи двойно децата, които искат да учат немски език в училището. Както и да е. Дано като станете на 55+ помните какво сте мислили. Но пък е хубаво, че така директно се вижда и решава кой за къде е. Знам, че доволните родители в ОТ никога не биха се вторачили в точно тези “негативи”, но то затова баналната приказка с пътниците за всеки влак е толкова вярна.
П.с. Едва ли съм единствената, която ще се радва, родители с такива критерии да не са “в нашия клас”, така че явно поне в определени ситуации има баланс и хармония.

# 740
  • София
  • Мнения: 62 595
Има известно влияние и полът, макар че при нас това нямаше значение. Навремето всички вкъщи играехме, по едно време играехме заедно, после ние остаряхме, а децата играеха основно с приятели.

# 741
  • Мнения: 5 643
И аз говоря за девойки. От това си е. Сега са ми много смешни, защото, докато го чака нейния да се наиграе, учи😀

# 742
  • Мнения: 493


Директорът и отношението му, например, за мен е далеч по-определящо от базата. (Тук веднага правя сравнение с далеч по-добрата база на ПБ, явно за сметка на друго). Зависи кой какво търси. Знам, че там се учи сериозно, това за мен е повече плюс. Не знам в какъв смисъл е "средно", на НВО държат по-скоро високи резултати. Виждам, че Аш вече е задала въпроса ми относно "академичността", та няма да се повтарям.
Мимикона, като оставим цената настрана, ЕСПА до голяма степен е точно това, което аз търся и това по-скоро се затвърди след срещата, та аз винаги разчитам на лично впечатление + известно проучване за инфо от кухнята, ако е възможно, като, разбира се, отчитам и субективния фактор.

Именно. Директорът за мен е фактор. Основателят дори. Защо го прави и какво иска дс постигне. Базата определено не е най-важното. Учителите, процеса, фокуса върху децата. Ако ми остане време ще отида и до ЕСПА. БШ например много исках да ме впечатли, за да си запиша детето и да приключа. Сериозна съм. И като нямам голама база за сравнение ще кажа, че в ОТ ме впечатлиха истински, с история, мисия, цели, визия, показан учебен процес и т. н.
И не знам защо не е практика в да има демо уроци във всички училища.

А обядването на децата през 2 сгради? Часовете по физкултура, музика и изкуство през 3 сгради?! Демонстрацията беше направена от 2 дами, които си бяха научили домашното и може и да не преподават на децата ни. 2 от 3-те бъдещи класни са 55+, не знам до каква степен прилагат новите методи, които ни се демонстрираха. Директорката отново с липсва на амбиции на ниво НВО. Директорката каза, че до скоро всички са приемали. Имало и ученик в 5-ти клас от друго училище, приет с 3-ка. Нито академичност, нито подбор, нито среда, нито база. Както моят мъж се изрази “не разбрах какво му е частното на това училище”.

П.П. Иначе бяха мили, но това на мен лично не ми стига при избора на ЧУ.

Тези дни ще се включа и с изненадващо прекрасни впечатления от ЕСПА.

На място видях само млади учителки, които казаха, че водят началните класове.

Ше чакаме за ЕСПА.🔥

Всъщност, една учителка, за да създаде интерес в децата и трябва на първо място любов към децата, после подкрепа от  директорката. Ако тя иска, ще намери много начини да направи часа интересен. И не е нужно училището да се обявява като иновативно или прогресивно. А само да следва тази идеология и така да сформира екипа. И нито МОН, нито някой друг ще я спре. Директорката е определяща до толкова, до колкото тя по нейните критерии избира и наема учителките.
 Амзина, като човек от старата школа, видимо има малко по-консервативна основа. Но мисля, че я развива активно в прогресивна посока. Поне даде заявка.

# 743
  • Мнения: 194
Аз съжалявам, че моите деца като се сещат за детството си, няма да е как са се катерили по дървета и са преяждали със зелени джанки, каквито много ясни спомени имам аз самата. А как съм ходела на частни уроци си спомням, но не с удоволствие.

Само да попитам, каква добавена стойност носи катеренето по дървете и яденето на джанки?
Вярно, че някои са успели и директори да станат само с една шепа джанки, но това е само във филмите..

Ти сериозно ли питаш каква добавена стойност имат игрите навън за едно дете?

Сериозно питам, да.
Питам защото това се повтаря постоянно в тази тема по начин по който излиза едва ли не, че това трябва
да е основното занимание на деата. Джанки, череши и всякакъв плод и зеленчук и ние сме яли едно време свободно през лятната ваканция на село. Никой не твърди, че това е лошо нещо. Но казано така от вас след поста с линка в който един бакшиш (съжалявам, че се обръщам така към тези хора, може да има свестни измежду тях) едва ли не е искал да 'шибне няколко шамара на родителите защото си пращат децата на училище', звучи като, че едва ли не джанките трябва да са основното занимание за децата.
И като добавена стойност аз виждам нещо което да има ползва за бъдещето ми или това на моите деца.
Катеренето по дърветата и джанките не виждам с какво могат да са им полезни.
Може би 'бакшиша' се е катерил за джанки по дърветата когато може би Вие и други деца сте ходили на уилище.
Сега вие си пращате децата с такси сутрин на училище, но не сте станали два-три часа по-рано, за да работите, нали?
Докато 'бакшиша' работи в 7, за да кара вашите деца, и за да изхранва неговите.
Та само така ако погледнем на ситуацията, кое е било по-добро решение. Това а вашите родители или това на родителите на шофьора на таксито?
Да, доста буквално е!!!

# 744
  • Мнения: 7 161
По молба на Onna, пускам нова тема:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1178251.new#new

Общи условия

Активация на акаунт