Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са правомощията на учителя в случай на лошо поведение на ученика?
Какви са основните цели на оценяването в училище?
Има ли право учителят да пише слаба оценка на ученика, защото е напуснал училищния двор, за да си купи вода?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са правомощията на учителя в случай на лошо поведение на ученика?
-
Какви са основните цели на оценяването в училище?
Основните цели на оценяването в училище са диагностика на индивидуалните постижения на учениците, мониторинг на образователния процес и установяване дали компетентностите, постигнати от учениците, съответстват на образователните стандарти. Следователно оценките трябва да отразяват реалните знания и умения на учениците.
-
Има ли право учителят да пише слаба оценка на ученика, защото е напуснал училищния двор, за да си купи вода?
На теория оценките се пишат за знания, а не за поведение. Според Закона за предучилищното и училищното образование оценките трябва да отразяват постигнатите резултати от обучението и нивото на подготвеност на учениците. Следователно напускането на училищния двор, за да си купи вода, не трябва да влияе върху оценката по знания.