Искам да уча медицина

  • 4 456
  • 39
  •   1
Отговори
  • Мнения: 51
Какъв точно е вашият метод на учене и ефективно запомняне. Аз преписвам информацията, която ми се струва най-важна от около 3-4 източника (не сайтове или уикипедии), но учебници и тетрадки на предишни ученици, сборници. Не се лъжете от това, че преписвам "есенцията", защото един урок се получава минимум 4-5 листа (говоря за биологията). Обичам да подчертавам с маркери и цветни химикали, но го правя по-скоро, за да е естетично и да ми носи удоволствие, отколкото да оцветявам само важни опорни точки или правила. След сглабянето на тази моя тема аз я размъквам навсякъде със себе си и чета всяка възможна секунда(не са много) , като понякога се и изпитвам. Докато пиша на фон ми върви музика/филм, което е навик от който искам да се оттърва възможно най-скоро. Това е в случаите, когато съм открила мотивация и съм се амбицирала напълно да съм максимално продуктивна, но напоследък ме осяват доста периоди пълни с меланхолия и "мързел". Типичните тинейджърски моменти, в които просто се питаш какъв е смисъла и зарязва всичко, защото просто е най-лесния изход. Не съм посещавала частни уроци до сега и майка ми не е голяма фенка на идеята, но скоро ще се стигне и до нуждата от тях(ще ставам 10 клас). Всеки съвет ще ми е от полза,благодаря предварително и се извинявам за романа 💗

# 1
  • Мнения: 246
Здравей и браво за избора на специалност. Няма най-ефективен метод за учене и при всеки е различно.Моя колежка разказваше темите все едно е в 6 клас и така докато за завърши 😀.Много добре си се ориентирала със събирането на информация, защото често ще ти се налага да сглобиш тема от учебника дето е мой набор , лекциите и пищовите на Гошо,писани по време на третата ликвидация. За жалост това отнема време.често се налага да учиш " за вчера" , да учиш преди ,по време и след работа.пък време за забавление трябва ( това са ти най-хубавите години).На частни ааа за също не съм ходил.но не е зле по химия да се ходи за да можеш да разписваш задачите.

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 2 136
Всички около мен пишеха теми, като теб от различни източници /тогава не беше в интернет/ и съответно подчертаваха по учебници, преписваха и т.н. Леля ми беше учител и учителите също често твърдяха/твърдят, че това е начина. Особено за чуждите езици. Караха ни да преписваме думите по ... не знам колко пъти.
Един ден открих, че го правя просто механично, за да са доволни учителите, за да им покажа например тази тетрадка пълна с изписани думи или някакви си теми и нищичко не запомнях.
Открих моя начин някъде вече в университета и той е "просто вземи нещото и го прочети". Често в университета няма време за подчертаваници и теми и глупости. Не си хаби времето прочети всичко поне веднъж и това е минимум 3 /взет изпит/, ако имаш време прочети го 2-3-5 пъти. Дълго време мои колеги ми се чудеха и ми казваха, че това е странен начин, който при тях не работи и се придържаха към подчертаване и писане на извадки. Навярно всеки си има начин.
Никога не съм искала музика или други разсейващи неща да звучат, пречат ми.
Най-отвратителен е начина "разкажи ми урока". Лудо е, че това се практикува и от хора на по над 20 години - четат на глас или разказват на глас. Това е вбесяващо.

# 3
  • София
  • Мнения: 7 242
Дъщеря ми кандидатства миналата година в МУ. Учителката й по биология я караше да учи темите на изуст и буквално от учебника. Не позволяваше отклонения и перефразиране. Много от проверяващите не оценяват наличието на допълнителна информация, дори се дразнят, не винаги си дават труда да вникнат в написаното извън това в учебника. На познато дете беше занижена оценката защото беше изразило същото съдържание, но с различни думи от тези в учебника. Пиша това, защото си споделила, че развиваш темите си от няколко източника. Колкото и да е скучно и затъпяващо, най-големи изгледи за успех имаш, ако буквално зазубриш темите от учебниците.

# 4
  • София
  • Мнения: 4 548
Моят начин на учене е с писане. Това за университетските изпити, които са върху голям обем информация. Пиша най-важното и това, което запомням по-трудно. Последния ден преди изпита сядам и изчитам наново така конспектираните въпроси.

# 5
  • Германия
  • Мнения: 865
Моята учителка по биология казваше, че когато избираме най-важните неща от учебника, изпускаме много важни информации. Караше ни да четем директно от учебника. Никога не губеше време с диктувания, преписвания, обръщаше внимание на всяка една точка и запетая. Щом е написано, значи е важно и трябва да се знае.

# 6
  • София
  • Мнения: 7 990
Никога не съм учила с писане. За мен важното е да го разбера, понякога слагам пояснителни бележки отстрани (предимно си развивах формулите) и четях. Не съм завършила медицина, а дисциплина с повече задачи и сметки.

# 7
  • Мнения: 60
Здравей, и двете ми деца учат медицина в МУ София. По биология сами се подготвяха, като наизустяваха буквално учебниците по биология по  които трябва да се готвиш за биологията. По химия обаче ще ти трябва учител, добър учител, който да е запознат с изискванията на университета относно изпита по химия. Моите момичета започнаха да ходят на уроци по химия от 11 клас т.е две години. Когато сериозно учиш и си следваш правилата ще те приемат. Вярно е че има много кандидати, но влизането не е толкова трудно. Миналата година в класа на моята малка дъщеря приеха 12 човека медицина, но бяха много силен клас. Учи както на теб ти е удобно, но по биология трябва наизустяване/специално за МУ София/, а по химия разбиране и логика съчетана с правилата, по които се решават задачите. Успех!

# 8
  • Мнения: 51
Здравей и браво за избора на специалност. Няма най-ефективен метод за учене и при всеки е различно.Моя колежка разказваше темите все едно е в 6 клас и така докато за завърши 😀.Много добре си се ориентирала със събирането на информация, защото често ще ти се налага да сглобиш тема от учебника дето е мой набор , лекциите и пищовите на Гошо,писани по време на третата ликвидация. За жалост това отнема време.често се налага да учиш " за вчера" , да учиш преди ,по време и след работа.пък време за забавление трябва ( това са ти най-хубавите години).На частни ааа за също не съм ходил.но не е зле по химия да се ходи за да можеш да разписваш задачите.
Нашата госпожа по химия ни събира извънредно всяка събота или дори през лятото, всичко е по желание и не ме насила никой да ходя. Та там тя се старае да ни разясни по-подробно какъв  е записа на задачите. Тя си има сборници от университетите и много се старае всичко да ни е ясно. Проблема обаче идва там, че аз съм по новата програма и не се знае какви ще бъдат изискванията на учебните заведения, като знам колко ни е хубава организацията мога да предположа, чер каквото предложи МОН това ще бъде приложено, дано не ми се съсипе бъдещето от такива дребни спънки. Не избрала какво точно ми се работи, но по чакайте да вляза, че да минат 6 години, че да ми дойде време за специализация. За сега съм се насочила към нещо хирургическо,но времето ще покаже. Дори не знам какво ми предстои с тая нова програма, матури в 10клас и дистанционно обучение😔💗

# 9
  • Мнения: 51
Всички около мен пишеха теми, като теб от различни източници /тогава не беше в интернет/ и съответно подчертаваха по учебници, преписваха и т.н. Леля ми беше учител и учителите също често твърдяха/твърдят, че това е начина. Особено за чуждите езици. Караха ни да преписваме думите по ... не знам колко пъти.
Един ден открих, че го правя просто механично, за да са доволни учителите, за да им покажа например тази тетрадка пълна с изписани думи или някакви си теми и нищичко не запомнях.
Открих моя начин някъде вече в университета и той е "просто вземи нещото и го прочети". Често в университета няма време за подчертаваници и теми и глупости. Не си хаби времето прочети всичко поне веднъж и това е минимум 3 /взет изпит/, ако имаш време прочети го 2-3-5 пъти. Дълго време мои колеги ми се чудеха и ми казваха, че това е странен начин, който при тях не работи и се придържаха към подчертаване и писане на извадки. Навярно всеки си има начин.
Никога не съм искала музика или други разсейващи неща да звучат, пречат ми.
Най-отвратителен е начина "разкажи ми урока". Лудо е, че това се практикува и от хора на по над 20 години - четат на глас или разказват на глас. Това е вбесяващо.
И на мен ми носи някакво неприятно чувство само мисълта да си повтарям нещо като третокласник от учебника по човек и общество. И на мен ми допада да препрочитам информацията, а и като е от различни източници виждаш едно нещо написано по няколко различни начина и така си изграждаш по-добра ЦЯЛОСТНА представа. Жалко, че от цялото това писане и подчертаване рядко ми остава време да седна със себе си и да си чета на спокойствие без да се птишпорвам. Ще опитам да открия златната среда 💗✨

# 10
  • Мнения: 51
Дъщеря ми кандидатства миналата година в МУ. Учителката й по биология я караше да учи темите на изуст и буквално от учебника. Не позволяваше отклонения и перефразиране. Много от проверяващите не оценяват наличието на допълнителна информация, дори се дразнят, не винаги си дават труда да вникнат в написаното извън това в учебника. На познато дете беше занижена оценката защото беше изразило същото съдържание, но с различни думи от тези в учебника. Пиша това, защото си споделила, че развиваш темите си от няколко източника. Колкото и да е скучно и затъпяващо, най-големи изгледи за успех имаш, ако буквално зазубриш темите от учебниците.
Многократно чувам отзиви,че по биология е нужно да си назубрил наизуст структурата на темата и дори нямаш право да си леко "артистичен". Не искам там да почвам да описвам, че тумора е бил като по горен въглен на лунна светлина. Просто ми е тъжно, че притъпяват биологията, която ми е така интересна. А тези мои конспекти са по-скоро с цел да вникна по-дълбоко в материала. Дори бих могла да кажа, че ми прави удоволствие да допълвам с цветните си пособия информация, която учителката не ни е дала, а просто е казала "това ще ви го обясня другия час" или "още ви е рано за това" 💕

# 11
  • Мнения: 51
Моят начин на учене е с писане. Това за университетските изпити, които са върху голям обем информация. Пиша най-важното и това, което запомням по-трудно. Последния ден преди изпита сядам и изчитам наново така конспектираните въпроси.
Мисля, че това е и моя метод. Само трябва да се отуча да върша всичко в последния момент и да не чакам времето да ме притисне, за да се зароди желание за учене, а по на време да си почвам и да си се мотивиран сама, да имам по-здрава воля, вместо да си казвам, че има още една седмица и мога да почна по-късно, защото отложи ли се веднъж някоя работа при мен, то със сигурност няма да е за пръв и последен път, а ще чакам ножа да опре в кокала

# 12
  • Мнения: 51
Здравей, и двете ми деца учат медицина в МУ София. По биология сами се подготвяха, като наизустяваха буквално учебниците по биология по  които трябва да се готвиш за биологията. По химия обаче ще ти трябва учител, добър учител, който да е запознат с изискванията на университета относно изпита по химия. Моите момичета започнаха да ходят на уроци по химия от 11 клас т.е две години. Когато сериозно учиш и си следваш правилата ще те приемат. Вярно е че има много кандидати, но влизането не е толкова трудно. Миналата година в класа на моята малка дъщеря приеха 12 човека медицина, но бяха много силен клас. Учи както на теб ти е удобно, но по биология трябва наизустяване/специално за МУ София/, а по химия разбиране и логика съчетана с правилата, по които се решават задачите. Успех!
Бихте ли ми дала съвет как да убедя мама, че уроците са неизбежна част от подготовката за тази сфера на реализация😔

# 13
  • Пловдив
  • Мнения: 2 136
Не искам да споря за наизустяването на материала за МУ София. Причините са, че сега ще говоря за неща преди 20 години и не много за МУ София.
Когато аз кандидатствах на изпита в МУ София имах оценка 4 /ниска и недостатъчна, но без това не ми беше целта хуманна медицина, там само се пробвах, заради чужди амбиции/. Причината за тази оценка не беше не наизустен материал /никога не съм го наизустявала/. Причината беше, че не ми стигна времето, защото имаше тест, който ми отне 40 минути да реша, но беше с определено време 1.5 часа и така ми останаха само 3,5 часа за темите, което се оказа, че на мен ми е малко.
Със същите знания в Лесотехническия университет за 5 часа имах оценка 5,88, а в Стара Загора на изпит по биология, който беше същия, който е за медицински факултет /аз кандидатствах ветеринарна медицина/ имах 5,58.
За себе си вярвам, че наизустяването на учебника е начин за учители, които не се справят добре или извинение за ученици, които не са били приети. Подготвяхме се всички изцяло в клас при един от най-добрите учители по биология в страната по онова време. Никога не ни е карал да наизустяваме учебника или да разработваме теми. Съучениците ми, които желаеха да учат медицина бяха приети и станаха лекари. Аз бях приета и в двата факултета за ветеринарна медицина, което беше моето желание.

# 14
  • Мнения: 246
Браво на госпожата ти. Благодарение на такава госпожа така и не разбрах за какво се ходи на уроци ,като ме приеха в МУ.Няма какво да се притесняваш от нови , стари програми помагал съм с Химията на доста хора след мен и никога не е Имало някакви проблеми,просто защото си правилен начин за решение и описване на дадена задача и едвали ще измислят нещо ново.Може малко материал да махнат добавят и това ще е.
За да победиш майка си за уроци.просто й покажи какво представлява една задача по химия - със всички екстри механизми , обяснения и преходи.Да се опита да намери поне една тема из учебниците
Иначе браво ,че си се нахъсала и искаш да учиш в МУ.

Общи условия

Активация на акаунт