Отговори
# 45
  • Мнения: 4 038
И аз гласувах ДО. Но това ми желание касае по-малкото дете. Дори да трябва аз да съм му обучител, пак ще съм по спокойна от това да виси цял ден в училището.
Най-хубаво би било учителката да преподава он лайн на всички, а не само да спуща заданията за самоподготовка и понякога да изпитва по телефон.

# 46
  • София
  • Мнения: 356
Присъствено. При разработен и спазван подробен план с мерки за оптимално ограничаване на рисковете от разпространение на заболяването в училището и ясни протоколи за действие при различни ситуации (заболяло дете в класа, заболял учител, при тестване - кой, кога, как, за чия сметка ще го провежда и т.н.).
И преди да ми напишете, че няма как да се избегнат рисковете: със сигурност могат да се ограничат, а това не е малко. Важно е учениците, родителите, учителите и останалият персонал в училищата да бъдат отговорни и дисциплинирани, за да сработят каквито и да било правила за безопасност.   
Твърдо против съм по-голямата част от учебната година да премине в условията на ДО.

Попаднах на работен вариант за новата учебна година, публикуван от Диян Стаматов:
"Работен вариант за начало на учебната 2020-2021 година в голямо столично училище с 1600 ученици
(Проект за организация на учебния процес, без здравната страна на проблема!)
1 до 4 клас - присъствена форма с разделени класове на половина, полудневно, за да могат да се осигурят учители(часовете се разделят между класните ръководители и учителите в ЦДО). Аргументи- Предучилищната подготовка на учениците в бъдещия първи клас е силно затруднен поради прекараната карантина. При тях на 100 % е необходима присъствената форма, поради очаквани обучителни затруднения основно в предбуквения период.
Необходимостта от социализацията на децата в тази възраст (1-4 клас)е по-важна в този случай от образователните им потребности. Учениците в начален курс могат използват освободените от прогимназията стаи.

5, 6, 9, 10 и 11 клас дистанционно, с присъствени текущи дни за провеждане на текущи проверки изпитвания (елиминиране на варианта мама/тате правят теста) в (определена) последната седмица от месеца. Класовете ползват свободни стаи от начален етап преди обяд и провеждат в тях реалните часове. При тях се набляга основно на проекто-базираното обучение, в което да се реализира усвояването на заложеното в учебната програма по съответните предмети.

7, 8, 12 клас в присъствена или частично присъствена форма(редуване на присъствено и дистанционно обучение) поради следните особености: 7 и 12 клас заради предстоящите изпити в края на годината за завършена степен на образованието; 8 клас поради необходимостта от адаптация и изграждане на екип на класа, започвайки да учат на ново място. Обучението се осъществява следобяд, за да не се засичат с начален етап.

Запазват се всички часове от седмичното разписание независимо от формата на обучение, за да се гарантира възможността учителите преподаващи в различни етапи да са в час и да не настане объркване. Часовете са в блокове по всички предмети - за дезинфекция на кабинетите и проветряване.
Класовете са в класни стаи - учителите се местят, а не учениците.
Учениците с хронични заболявания - разговор с родителите им как ще учат- представят документи от ЛКК, заявление, решение на съвет.

Промяната в графиците на начален курс (да излизат в различно време в междучасие). Различно начало за отделните класове - за да няма струпване, както и да има различни междучасия.
Училищният стол се ползва по ясно определен график за отделните класове без разминавания или застъпвания.
Веднъж в седмицата се реализират дейностите по фонд “ Земеделие” за млечен продукт и плод, като се предоставят на родителите.
Всички ангажименти по изпитвания и отсъствия според наредбите са в пълна сила."

Последна редакция: сб, 08 авг 2020, 23:32 от Inanna

# 47
  • София
  • Мнения: 17 592
Нали анкетата е насочена само към родители на деца в училищна възраст?


Категорично да.


Кати, анкетата не позволява повече от един отговор, принципно е възможно да се комбинират.


Опитвах се да направя опциите максимално диференцирани, за да може да се използва и за статистика (даването на повече от един отговор леко опорочава тази идея). Но ако имаш идея как да бъдат по-добре дефинирани отговорите, така че да няма припокриване, или за допълнителни отговори, които да не са включени в тези и да дават различна опция, моля, кажи ми ще направя съответните промени.


Гласувах за присъствено, макар че реално бих искала да е хибридно т.е. да се дава възможност за избор на родителите.
Аз лично съм за присъствено, що се касае до моите деца. Тази година ще са в 5 клас, в ново училище, в специализирана паралелка. Не мисля, че ДО е удачен избор в този случай.
Има училища и преподаватели, които се справиха отлично с ДО, но те бяха малцинство. Аз лично не съм доволна от ДО, което получихме ние в старото ни училище. Това беше и една от причините да го напуснем.
ДО е изключително неудачен вариант за първокласниците и за бъдещите второкласници. Особено когато повечето учители бъркат ДО със самоподготовка... В много от случаите се наложи родителите да са и учители. И да работят по 8 часа от вкъщи едновременно.
Неудачно е и за 7 и 12 клас, на които им предстоят важни матури. За 5 клас вече си дадох мнението защо не съм съгласна.
Аз и мъжът ми ходим на работа присъствено, пътуваме с ГТ, децата ходят на плуване, не виждам защо да не ходят и на училище. Да, ограничаваме се максимално от събиране с хора, от посещения на магазини, заведения и т.н. Спазваме трите Д Simple Smile .
Да не говорим, че има родители, които нямат възможност за работа от вкъщи. Има семейства, които не могат да осигурят технически средства за ДО на децата си.
Така че нека е хибридно, макар че това е най-трудният вариант за организиране... Но така ще се дава избор на родителите да преценят как да се обучава детето им.


Това, за което говориш, е опция 3, не опция 1 (макар лично аз също да не мисля, че е практически реализуемо).


ston, това, което описваш също е (вариант на) опция 3. Част от класа са присъстващи, част са на ДО, учителят е един и същ.

Последна редакция: сб, 08 авг 2020, 23:31 от katiABV

# 48
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 995
Вариант  3 май не съществуваше в анкетата в началото?!

Ще си остана на вариант 1 в анкетата, това е изборът ми, за моите деца. И техният избор. Категорично искат присъствено. В старото училище бяхме на ДО чрез вайбър чат, който ги изнервяше и демотивираше...

# 49
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Вариантът публикуван от Диян Стаматов ,който е споменат назад в темата е добър според мен.

# 50
  • София
  • Мнения: 17 592

Вени, моля, кажи пак какво точно беше предложението? Не съм сигурна, че мога да допълвам, но бих.
А вариант 3 си го имаше от самото начало - не зная защо, но не мога да редактирам в момента анкетата, тъпо ако трябва да допълня нещо...

# 51
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Това е предложението.
Попаднах на работен вариант за новата учебна година, публикуван от Диян Стаматов:
"Работен вариант за начало на учебната 2020-2021 година в голямо столично училище с 1600 ученици
(Проект за организация на учебния процес, без здравната страна на проблема!)
1 до 4 клас - присъствена форма с разделени класове на половина, полудневно, за да могат да се осигурят учители(часовете се разделят между класните ръководители и учителите в ЦДО). Аргументи- Предучилищната подготовка на учениците в бъдещия първи клас е силно затруднен поради прекараната карантина. При тях на 100 % е необходима присъствената форма, поради очаквани обучителни затруднения основно в предбуквения период.
Необходимостта от социализацията на децата в тази възраст (1-4 клас)е по-важна в този случай от образователните им потребности. Учениците в начален курс могат използват освободените от прогимназията стаи.

5, 6, 9, 10 и 11 клас дистанционно, с присъствени текущи дни за провеждане на текущи проверки изпитвания (елиминиране на варианта мама/тате правят теста) в (определена) последната седмица от месеца. Класовете ползват свободни стаи от начален етап преди обяд и провеждат в тях реалните часове. При тях се набляга основно на проекто-базираното обучение, в което да се реализира усвояването на заложеното в учебната програма по съответните предмети.7, 8, 12 клас в присъствена или частично присъствена форма(редуване на присъствено и дистанционно обучение) поради следните особености: 7 и 12 клас заради предстоящите изпити в края на годината за завършена степен на образованието; 8 клас поради необходимостта от адаптация и изграждане на екип на класа, започвайки да учат на ново място. Обучението се осъществява следобяд, за да не се засичат с начален етап.

Запазват се всички часове от седмичното разписание независимо от формата на обучение, за да се гарантира възможността учителите преподаващи в различни етапи да са в час и да не настане объркване. Часовете са в блокове по всички предмети - за дезинфекция на кабинетите и проветряване.


# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
Не го виждам смисъла  големите да са дистанционно или полудистанционно, а малките да са присъствено. Ако съм родител на голямо дете ще кажа нещо от типа "хубаво, де, щом малките могат да учат, защо и големите да не могат да учат в училище, ако за малките е важно присъственото, то за големите не е ли важно, нали всички са ученици?". Изобщо няма да съм съгласна, за мен ще е дискриминация. Щом училището е важно да е присъствено, значи е важно за всички, защо моето дете да не ходи на училище, ако е пети, шести, девети десети или единайсти клас?

Последна редакция: нд, 09 авг 2020, 14:00 от Andariel

# 53
  • Мнения: 2 182
Не го виждам смисълът  големите да са дистанционно или полудистанционно, а малките да са присъствено. Ако съм родител на голямо дете ще кажа нещо от типа "хубаво, де, щом малките могат да учат, защо и големите да не могат да учат в училище, ако за малките е важно присъственото, то за големите не е ли важно, нали всички са ученици?". Изобщо няма да съм съгласна, за мен ще е дискриминация. Щом училището е важно да е присъствено, значи е важно за всички, защо моето дете да не ходи на училище, ако е пети, шести, девети десети или единайсти клас?
Е как не го виждаш смисъла? С всяко дете до 4 клас трябва да има възрастен вкъщи, за да го гледа и да му помага. Нито е безопасно дете до 10г да стои 9-10 часа само, нито ще учи. Все по-малко хора са home office. Дискриминация?! Уби ме! Всяка възраст при децата има своите особености и потребности и не можеш да сравняваш първокласник с десетокласник по този въпрос.

# 54
  • София
  • Мнения: 17 592
Това е предложението.
Попаднах на работен вариант за новата учебна година, публикуван от Диян Стаматов:
"Работен вариант за начало на учебната 2020-2021 година в голямо столично училище с 1600 ученици
(Проект за организация на учебния процес, без здравната страна на проблема!)
1 до 4 клас - присъствена форма с разделени класове на половина, полудневно, за да могат да се осигурят учители(часовете се разделят между класните ръководители и учителите в ЦДО). Аргументи- Предучилищната подготовка на учениците в бъдещия първи клас е силно затруднен поради прекараната карантина. При тях на 100 % е необходима присъствената форма, поради очаквани обучителни затруднения основно в предбуквения период.
Необходимостта от социализацията на децата в тази възраст (1-4 клас)е по-важна в този случай от образователните им потребности. Учениците в начален курс могат използват освободените от прогимназията стаи.

5, 6, 9, 10 и 11 клас дистанционно, с присъствени текущи дни за провеждане на текущи проверки изпитвания (елиминиране на варианта мама/тате правят теста) в (определена) последната седмица от месеца. Класовете ползват свободни стаи от начален етап преди обяд и провеждат в тях реалните часове. При тях се набляга основно на проекто-базираното обучение, в което да се реализира усвояването на заложеното в учебната програма по съответните предмети.7, 8, 12 клас в присъствена или частично присъствена форма(редуване на присъствено и дистанционно обучение) поради следните особености: 7 и 12 клас заради предстоящите изпити в края на годината за завършена степен на образованието; 8 клас поради необходимостта от адаптация и изграждане на екип на класа, започвайки да учат на ново място. Обучението се осъществява следобяд, за да не се засичат с начален етап.

Запазват се всички часове от седмичното разписание независимо от формата на обучение, за да се гарантира възможността учителите преподаващи в различни етапи да са в час и да не настане объркване. Часовете са в блокове по всички предмети - за дезинфекция на кабинетите и проветряване.


Това е единствената що-годе смислена идея, която съм срещала напоследък. Много е далеч от идеално решение, но пък е единственото, което има някаквъв шанс да проработи.

И допълнението, че 5-и клас ранен прием в профилирани гимназии трябва да е със статута на 8-мите класове - там също става дума за започване на нов режим.

# 55
  • Варна
  • Мнения: 36 724
Ето един добър аргумент:

"Необходимостта от социализацията на децата в тази възраст (1-4 клас)е по-важна в този случай от образователните им потребности."

Не се наемам да кажа дали наистина е по-важна от образованието, но си е необходима.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако говорим за образование, то присъственото е важно за всички ученици. Ако ще оправяме социалната услуга "гледане на дете в пУК и начална училищна възраст", нещата вече придобиват друг вид. Ако ще е образованието, тогава нека всички да са в училище, какво има да го усукваме - всяко дете има право на живия контакт в класната стая с учителя и всички предимства на присъственото, нали? Как така за едни ще е важно, пък за други няма да е баш важно? Къде отива равнопоставеността - всички деца да са в в равностойно положение да ходят на училище присъствено?

# 57
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Андариел, че то и ДО си имаха пряк контакт с учителя - всеки час бяха с камери и микрофон, учителят си преподава, изпитва и т.н.

# 58
  • Мнения: X
Хм, и откога контактът през екрана стана равностоен на живия контакт?

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, той пак е жив контакт, просто не споделят едно и също физическо пространство от еди.колко-си кубически метра въздух. Wink

Общи условия

Активация на акаунт