Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 28 892
Хм, и откога контактът през екрана стана равностоен на живия контакт?
Дори не се доближава до равностоен.

С този проект как мислят да стане осигуряването на възрастен за малките ученици за времето извън училище?

# 61
  • Мнения: X
Ох, Анди, жив-умрЕл е точно този контакт.

# 62
  • у дома
  • Мнения: 7 167
Андариел, че то и ДО си имаха пряк контакт с учителя - всеки час бяха с камери и микрофон, учителят си преподава, изпитва и т.н.
Имаш ли представа в колко много училища ДО беше самообучение-мятане на едни файлове и тава е-жив контакт абсурд...
Даже и от темата на вашия набор имам спомени че ти беше доволна,а майка с деге с НЕ не беше-а става въпрос за едно и също училище.
Въпреки че съм на кантар с присъственото обучение,защото детето ми е с астма ,та май клоня всеки родител да решава,което няма как да стане.Или поне родителите на диспансеризираните със заболяване деца да имат възвожност на избор.

# 63
  • Мнения: 8 256
Нашите работеха без включени камери, едно, че някои нямат, друго, че нетът не издържаше. При дистанционно изпитване можеш и да си гледаш в учебника, можеш и просто да напуснеш ВКС и да пишеш, че те е изхвърлила. Никой не може да разбере какво точно се е случило, защото ВКС наистина изхвърляха понякога по-често друг път по-рядко. И с онлайн тестовете се случваше понякога.
Само ДО е неприемливо, изцяло присъствено с пълни класове, без никакви мерки,  е опасно. Е, остава само някакво хибридно обучение и поместените по-горе планове се доближават много и до моите идеи за най-приемливо протичане на следващата учебна година.

# 64
  • Мнения: 4 218
Който не слуша и не иска да слуша, не учи и не иска да учи, не го прави нито присъствено, нито онлайн. Същото и за преписването. Принципно положение.

# 65
  • Мнения: 8 256
Принципното положение е, че повечето деца са енергоспестяващи. Дори и по-ученолюбивите учат толкова колкото се изисква от тях. Ако можеш да изкарваш добри оценки с минимум усилия, защо трябва да учиш часове наред? Единици са децата, на които всички предмети им са интересни и без ръчкане и контрол сами ще учат по всичко задълбочено. Аз бях такова дете, ама на мен ми се паднаха умни, но скатаващи се деца. Въобще не говоря за преписване. Прост ДО си предразполага към отпускане, прозяваме пред монитора, цъкане на допълнителни екрани. Все неща, които в класната стая няма как да се правят.

# 66
  • София
  • Мнения: 62 595
Значи е настъпил моментът да се понаучат на вътрешен локус на контрол, а не винаги да има някой да ги ръчка и контролира.

# 67
  • Варна
  • Мнения: 36 778
Значи е настъпил моментът да се понаучат на вътрешен локус на контрол, а не винаги да има някой да ги ръчка и контролира.

Това обаче не става от раз. Става постепенно. Ела да видиш моето дете. Послушно до безобразие, с лекота минаващо материала, но под надзор. Иначе мързелът надделява и точно си се скатава.

При нас ДО си беше точно мятане на файлове. Каква онлайн връзка, какви пет лева? Вярно, класната се стараеше много да ги направи интересни, с картинки и т.н., но си бяхме на самотек.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, да, трябва да се научат да се скатават с мярка. Wink Както се казва, да изядеш един-два бонбона от кутията, за да не се забележи веднага.

# 69
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Дами, от това как ви е минало ДО правя изводи, че не то е проблемът, а учителският ви колектив. Един хубав тест може да бъде направен така, че даже и учебникът да е пред теб, ако не си го разбрал като материал, нищо да не можеш да отговориш. Бих препоръчала преди всичко да си насочите енергията в искания за повишаване на квалификациите на подобни учители, защото дори и да са в клас, ако от децата се изисква само да повторят написаното в урока, без да мислят или да направят взаимовръзки с други области, пишете цялото им образование за загубено.

# 70
  • Мнения: 8 256
Уф, да не би възрастните да не се скатават? Ако в работата си нямаш никакъв контрол, ако заплатата ти е една и съща независимо дали работиш супер качествено в срокове или даваш брак, колко време ще го играеш съвестен и изпълнителен работник/служител? Защо очакваме от децата някаква голяма степен на вътрешна мотивация и самоконтрол? Изобщо не очаквам нищо подобно от моите тийнове. Реалист съм. Те са умни, но интересите им изобщо не са свързани само с учене и съм наясно, че ако могат да скатаят, ще скатаят. Моя задача, а мисля и на училището, е да се опитаме да сведем до минимум това скатаваме и в крайна сметка да получат качествено образование.

Manzhelka, съгласна съм с теб за тестовете. Най-трудните ми изпити са били тези, при които сме имали право да ползваме учебници и всичко друго каквото си пожелаем. Не мога обаче да избирам учителите на децата си. Няма какво да направя. Имат някои чудесни и други, които не стават изобщо. Това обаче е повсеместен проблем, читавите учители са кът.

# 71
  • София
  • Мнения: 7 277
Нашето училище има страхотни преподаватели, а и ДО беше организирано доста добре, но гласувах (ако можех и с две ръце) за присъствено. Става дума за частно училище. Учителите се раздаваха максимално, купихме и лаптоп на ученика, но просто присъственото е несравнимо по-добро, като изключим риска от заболяване, който при ДО е по-малък.

# 72
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 996
Дами, от това как ви е минало ДО правя изводи, че не то е проблемът, а учителският ви колектив. Един хубав тест може да бъде направен така, че даже и учебникът да е пред теб, ако не си го разбрал като материал, нищо да не можеш да отговориш. Бих препоръчала преди всичко да си насочите енергията в искания за повишаване на квалификациите на подобни учители, защото дори и да са в клас, ако от децата се изисква само да повторят написаното в урока, без да мислят или да направят взаимовръзки с други области, пишете цялото им образование за загубено.

В старото ни училище масово учителите са в предпенсионна и пенсионна възраст, както и директорката. Тепърва трябва да се ограмотяват технически... От първо лице пък се сблъсках с отрицанието и агресията на родителите, когато с още няколко майки поискахме подобряване на начина на ДО. Стана училищен скандал, с намеса на директорката. Щото масово на родителките им беше добре децата да цъкат в чата на вайбър без да ги занимават... И докато да се изредят всички да кажат ОК или НЕ, в отговор на 1 въпрос, то часът е свършил.

# 73
  • София
  • Мнения: 17 595
Андариел, че то и ДО си имаха пряк контакт с учителя - всеки час бяха с камери и микрофон, учителят си преподава, изпитва и т.н.


Това изобщо не беше повсеместно.


Хм, и откога контактът през екрана стана равностоен на живия контакт?
Дори не се доближава до равностоен.

С този проект как мислят да стане осигуряването на възрастен за малките ученици за времето извън училище?


Лесно. Викат им МАМА и ТАТИ. Работа на училището е да осигури образованието на децата - В училище.

# 74
  • София
  • Мнения: 3 044
Присъствено трябва да започне!
Децата се побъркаха пред компютрите 3 месеца, а с тях и ние - родителите. Материалът през тези 3 месеца не е усвоен, това е ясно.
Няма по-добра форма на обучение от присъствената.
Явно е, че вирусът ще съществува още много време, това значи ли, че е добре да произведем съвсем неграмотни деца и да пропуснат години материал?
Ако има деца с хронични заболявания, нека да си издействат онлайн обучение.

Общи условия

Активация на акаунт