Студенти в Нидерландия - 8

  • 57 042
  • 751
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7
Дъщеря ми днес се регистрира в общината и са казали, че до две седмици ще й изпратят BSN. Няма свободни дати за среща в Ing Bank през сайта им, ако отиде на място без уговорена среща, след като получи BSN, ще може ли да подаде документи за студентска карта?
Синът ми мина през общината, още не му е изпратено картата, но унито му издадоха студентска карта. За банката ще почака още почти месец.

# 16
  • Мнения: 2 190
Момичета, помощ! Със сина ми отидохме в квартирата след 6 месеца в  България. Чистене, препарати, всичко... Още първата нощ бяхме изядени от някакви буболечки.
Скрит текст:
Аз спах на надуваем матрак, нов, донесен от България. Той на леглото си, но с чисти чаршафи, изпрани и донесени от БГ. Аз се прибрах, но той продължава да е в драма, лазят го през нощта и не може да спи. Поръчахме препарат, пръска няколко пъти с него и нищо. Писа на агенцията, защото няма директна връзка с хазяина, но оттам го посъветваха да смени матрака и да дезинфекцира. Но аз не съм спала на матрака, а пак ме хапаха. Нов матрак едва ли ще реши проблема, още не е купил . Не трябва ли хазяинът да извика фирма да опръска? Другите в къщата казват, че нямали буболечки. Sad
Допълвам bloomnicer.
Дървениците са ужасно упорити - ще трябват поне пръскания 3-4 пръскания, защото яйцата препарат не ги убива - трябва да се развият, но да се пръска преди половата им зрялост.
Внасят се с багаж - особено ако е купувал нещо втора употреба. И някъде бях чела, че се разпространяват вертикално. Затова може дори в 1 апартамент да не се заразяват всички стаи.
Като препарат препоръчвам - https://www.home-max.bg/laktofol-alfa-srestu-pulzyasti-nasekomi-0-470-l/. Но не знам дали може да му пратите 5-6 бутилки.
Има и капани за дървеници - да предпазват леглото, докато се реши проблемът - изглеждат така, но не мога да препоръчам нещо конкретно: https://www.otrovi.com/the-bugo-kapan-za-darvenitsi-za-tvardi-povrahnosti/

# 17
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 738
Успях да запазя час за Ing Bank за другата сряда, но в потвърждението пише следното:

Какво трябва да донесете в офиса?

Geldig identiteitsbewijs - това предполагам е ЛК или валиден задграничен паспорт
(BSN)
Je smartphone met een Nederlandse mobiele nummer - Вашият смартфон с холандски мобилен номер

На някой да са му искали холандски телефонен номер в Ing Bank? По принцип сме решили да вземе холандски номер, но смятах да не е веднага.

Последна редакция: вт, 15 сеп 2020, 15:38 от fros

# 18
  • Мнения: 5 379
Успях да запазя час за Ing Bank за другата сряда, но в потвърждението пише следното:

Какво трябва да донесете в офиса?

Geldig identiteitsbewijs - това предполагам е ЛК или валиден задграничен паспорт
(BSN)
Je smartphone met een Nederlandse mobiele nummer - Вашият смартфон с холандски мобилен номер

На някой да са му искали холандски телефонен номер в Ing Bank? По принцип сме решили да вземе холандски номер, но смятах да не е веднага.

Всичко което трябва да носи е лични документи и BSN-a.  Нидерландския тел. номер е пожелателен, не е задължителен. В полето с тел. номер го изписва с международния му код +359 и всичко е ок.

# 19
  • Мнения: 365
Да, искат. Синът ми си взе предплатена карта, а когато започне да се плаща роуминга, ще мине на някакъв план. И уверението, че е студент, иначе ще има такса за сметката.

# 20
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 738
Гледам на lebara предплатените. Има някакво предложение All in International €15 с вкл. минути към ЕС
✓ 3GB data (4G)
✓ 500 min. and 100 texts to 44 different countries*
✓ Free calls to other Lebara users in the Netherlands**
✓ Valid in the Netherlands and all of the EU
✓ Valid for 30 days

https://mobile.lebara.com/nl/en/unlimited/c/prepaid-internationa … -bellen-unlimited

Никога не съм ползвала предплатена услуга и не ми става ясно както означава валидна 30 дни. Можем само да я търсим на този номер ли след като изтекат 30 дни? Като й свърши нета предлагат да си закупи нов пакет или започва да плаща по някаква тарифа.

Последна редакция: вт, 15 сеп 2020, 16:45 от fros

# 21
  • Мнения: 239
Имаме следния казус:
Както бях писала синът ми си е тук, защото са дистанционно първия семестър.Вчера му потвърдиха, че се е класирал за квартира. Обмисля варианта да се премести следващия месец.
Имам въпрос свързан с работата, в момента работи за българска фирма, те са му потвърдили, че може да продъжи да работи за тях и от Амстердам.
В този случай може ли да кандидатства за финансиране?
Писал е на DUO, надявам се да отговорят.
Работата му е отполза, защото работи това, което учи и не ми се иска да спира, а се съмнявам в Амстердам да си намери такава работа през първата година.

Не е важно местоположението, а в коя държава плаща данъците. Ако ги плаща в България т.е. има български трудов договро, няма право на финансиране. За да получи такова трябва да плаща данъци в Нидерландия.

Истината е, че в конкретния случай от фирмата в България, която е наела момчето следва да приложат Регламент (EО) № 883/2004 — за координация на системите за социално осигуряване и да плащат всички осигуровки в държавния бюджет на Нидерландия, а за целите на данъчното облагане момчето ще е местно лице на Нидерландия и данъкът също ще е дължим там. Та с две думи данъци и осигуровки ще се плащат в Нидерландия, обаче има ли право на финансиране трябва да се прозинесе DUO. Освен това задълженито по цитирания регламен някои счетоводители и ТРЗ се правят на разсеяни, за да не си усложняват живота излишно и продължават да плащат в БГ, така че проучете нещата във фирмата, която го е наела на работа. Успех!

# 22
  • Мнения: 1 408
Споделям нашия опит с ING. Поискаха ни BSN, адрес за получаване на картата, лична карта за проверка. Обясни, че е студент, не помня дали искаха нещо по въпроса. Потвърдиха, че може номера да не е холандски и дадохме българския й. Това обаче после се оказа проблем. Заа потвърждения на мобилното приложение, се изпраща автоматичен смс на посочения номер. По някаква причина този код (дори автоматично позвъняване) не се получаваше каквото и да правихме. Звъняхме на кол центъра им, на кол центъра на Виваком - отвсякъде твърдяха, че всичко работи, няма нищо блокирано и не виждат причина за проблема. След като порових за допълнителна информация, се оказа, че се понякога тези автоматични смс-и и позвънявания се блокират от мрежите и няма решение на проблема.
Картата съответно й активираха в клон (без предварително записан час). За мобилното приложение се принудихме да помолим познато дете с холандски номер.
Предполагам затова и искат местен номер - не знаят с коя мрежа ще се получи засечка. Иначе няма проблем и си вписват българските.
Иначе на дъщеря ми й подариха на въвеждащата седмица предплатена карта Лебара, празна. Не я е използвала все още.

# 23
  • Мнения: 80
Гледам на lebara предплатените. Има някакво предложение All in International €15 с вкл. минути към ЕС
✓ 3GB data (4G)
✓ 500 min. and 100 texts to 44 different countries*
✓ Free calls to other Lebara users in the Netherlands**
✓ Valid in the Netherlands and all of the EU
✓ Valid for 30 days

https://mobile.lebara.com/nl/en/unlimited/c/prepaid-internationa … -bellen-unlimited

Никога не съм ползвала предплатена услуга и не ми става ясно както означава валидна 30 дни. Можем само да я търсим на този номер ли след като изтекат 30 дни? Като й свърши нета предлагат да си закупи нов пакет или започва да плаща по някаква тарифа.
Този пакет е с активност 30 дни от датата на активация,след като изтекат си го презарежда отново.Тези 500 минути са и към БГ,т.е. може да ви търси.Взимайки си карта Лебара,може да я зарежда след тези 30 дни и  с друг тарифен план.Но ако ще я ползва занапред ,ще се зарежда всеки месец на определена дата.Ако карта не се зарежда 3 месеца,номера се блокира.Ако си използва по -рано нета,може да си го допълни с друг абонамент примерно.Накратко поръчваш си безплатна карта Лебара по интернет, след активация й ,си купуваш какъвто искаш пакет за ползване.Нека младежа или девойката пробва първия месец с този план,а ако е малко ,да си купи следващия за 20EUR-1000 минути и 5GB нет

# 24
  • Мнения: 1 270
Благодаря, eitam!

Днес каза, че ще отиде за една седмица за да си оправи документите и ако се налага да си купи легло и бюро.
За втория семестър, ще е постоянно там.

# 25
  • Мнения: 19
Скрит текст:
Момичета, помощ! Със сина ми отидохме в квартирата след 6 месеца в  България. Чистене, препарати, всичко... Още първата нощ бяхме изядени от някакви буболечки.
Скрит текст:
Аз спах на надуваем матрак, нов, донесен от България. Той на леглото си, но с чисти чаршафи, изпрани и донесени от БГ. Аз се прибрах, но той продължава да е в драма, лазят го през нощта и не може да спи. Поръчахме препарат, пръска няколко пъти с него и нищо. Писа на агенцията, защото няма директна връзка с хазяина, но оттам го посъветваха да смени матрака и да дезинфекцира. Но аз не съм спала на матрака, а пак ме хапаха. Нов матрак едва ли ще реши проблема, още не е купил . Не трябва ли хазяинът да извика фирма да опръска? Другите в къщата казват, че нямали буболечки. Sad
Допълвам bloomnicer.
Дървениците са ужасно упорити - ще трябват поне пръскания 3-4 пръскания, защото яйцата препарат не ги убива - трябва да се развият, но да се пръска преди половата им зрялост.
Внасят се с багаж - особено ако е купувал нещо втора употреба. И някъде бях чела, че се разпространяват вертикално. Затова може дори в 1 апартамент да не се заразяват всички стаи.
Като препарат препоръчвам - https://www.home-max.bg/laktofol-alfa-srestu-pulzyasti-nasekomi-0-470-l/. Но не знам дали може да му пратите 5-6 бутилки.
Има и капани за дървеници - да предпазват леглото, докато се реши проблемът - изглеждат така, но не мога да препоръчам нещо конкретно: https://www.otrovi.com/the-bugo-kapan-za-darvenitsi-za-tvardi-povrahnosti/
Благодаря много , ужасно неприятна история!
Скрит текст:
Момичета, помощ! Със сина ми отидохме в квартирата след 6 месеца в  България. Чистене, препарати, всичко... Още първата нощ бяхме изядени от някакви буболечки. Аз спах на надуваем матрак, нов, донесен от България. Той на леглото си, но с чисти чаршафи, изпрани и донесени от БГ. Аз се прибрах, но той продължава да е в драма, лазят го през нощта и не може да спи. Поръчахме препарат, пръска няколко пъти с него и нищо. Писа на агенцията, защото няма директна връзка с хазяина, но оттам го посъветваха да смени матрака и да дезинфекцира. Но аз не съм спала на матрака, а пак ме хапаха. Нов матрак едва ли ще реши проблема, още не е купил . Не трябва ли хазяинът да извика фирма да опръска? Другите в къщата казват, че нямали буболечки. Sad
Много е вероятно да сте се обзавели с дървеници от вида, който наричат "bed bugs". Обикновено се внасят с някоя мебел или багаж или допълзяват отнякъде. За изхвърлянето на матрака са прави, те си правят гнезда в него и трудно се чистят. Останалата дървена част се пръска обилно с Айкън. Дрехите се пръскат и се прибират в плътно затворени пликове. Пръска се всичко от пода до тавана и около врати и прозорци. Всички шкафове отвътре. Оставя се час- два и се проветрява добре. След седмица- пак. Не ме питайте, откъде знам Sad
https://newfresh.org/preparat-za-hlebarki-balhi-darvenitsi-muhi- … aykan-10-cs-20-ml
Ако не се продава при тях, трябва да пита в някоя спец фирма за вредители. Мисля, че хазаина трябва също да поеме отговорност.
Благодаря, ще търси фирма, а агенцията щяла да преговаря с хазяина дали ще поеме нещо, но било малко вероятно

Последна редакция: пн, 21 сеп 2020, 13:55 от AnMary

# 26
  • Мнения: 365
След около месец в Нидерландия синът ми от няколко дни вече не може да ни се обажда. След набиране цъква и просто изключва, не се свързва. На Виваком е. Всичко е включено и платено, пробва различни холандски оператори и нищо не помага. На какво може да се дължи?

# 27
  • Мнения: 6 362
Успях да запазя час за Ing Bank за другата сряда, но в потвърждението пише следното:

Какво трябва да донесете в офиса?

Geldig identiteitsbewijs - това предполагам е ЛК или валиден задграничен паспорт
(BSN)
Je smartphone met een Nederlandse mobiele nummer - Вашият смартфон с холандски мобилен номер

На някой да са му искали холандски телефонен номер в Ing Bank? По принцип сме решили да вземе холандски номер, но смятах да не е веднага.
Да, искали са ни. За мобилното банкиране, което е изключително нужно и удобно.
Прочетох, че някой давал чужд номер..ами за мен е абсурд!
Сина ми е с предплатена карта, не на абонамент, даде си номера и ползва всички благини на мобилното банкиране- превежда си пари към агенцията за наема, за колелото..отделно има други опции..

# 28
  • Мнения: 1 988
След около месец в Нидерландия синът ми от няколко дни вече не може да ни се обажда. След набиране цъква и просто изключва, не се свързва. На Виваком е. Всичко е включено и платено, пробва различни холандски оператори и нищо не помага. На какво може да се дължи?
Обадете се на колцентъра на Виваком и питайте. Може да е надвишен лимитът за роуминг.

# 29
  • Мнения: 390
Привет. И аз с питане. Някой беше писал преди, но все пак.
Таксата на унито трябва да е платена до 20 септември, или 18 септември като гледам. Ако все още няма местна сметка и захраним бг сметката, която е регистрирал в студиелинк, ще стане ли

Общи условия

Активация на акаунт