Студенти в Нидерландия - 8

  • 57 041
  • 751
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 970
Зависи на коя българска банка е сметката.
Какво регистрирате в Студиелинк - номер на карта или номер на сметка?  Защото на българските карти не пише номер на сметка, а номер на карта, зад която стои сметка, ама това Ви го пише в договора и так е номера на сметката, или в електронното може да го видите номера.
Значи, трябва да проверите в банката - издател в БГдали се поддържа по тази СМЕТКА, свързана с тази карта,дали се поддържа услугата SDD (Sepa direct debit) мисля, че само Уникредит я предлагат тази услуга, но май е след изрично заявяване. Така че, на въпроса Ви,  по - вероятно е да не стане.
Защото в случая давайки номера на сметката, презумпцията е че насрещния платежен агент - Унито, ще си изтегли сам дължимото, тоест ще трябва да е активирана оторизацията за директен дебит и трябва банката да е достъпна по СЕПА освен това, което не важи за всички български банки.
Друг е въпросът, че вероятно дадената сметка/карта е левова, а за плащане в евро (ако изобщо такова е възможно, заради описаното) банката ще Ви приложи трънския курс.

Ако не става, платете с банков превод, ще намерите сметката на Унивесритета и им изпратете платежния документ по мейла, че сте направили превода. Ще Ви струва толкова, колкото превод на левовата равностойност в България - 1-2 лева, като е важно задължително да посочите че искате таксите да са SHA или SLEV, тоест поделени. Иначе ще Ви чарджват много а при тази инструкция която Ви казвам, получателят няма да има такса, защото за него е превод в националната му валута, само Вие ще платите до 1 евро такса на българската банка.

Оправете си холандската карта и забравете за българските банки....
Същото важи и за мобилните оператори.
Не подписвайте договор за план с холанците - с предплатена карта е идеалния вариант, плащате си такса всеки месец. Имате ли договор, може после година да Ви теглят пари от сметката, няма оправия с тях, играх го.
За 15-20 евро имате до 15 ГБ нет и разговори и локални и международни достатъчно ( но, има ли нет, има и Вайбър и Уатс ъп, друго не Ви трябва).

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 10:58 от StefanB

# 31
  • София
  • Мнения: 155
Зависи на коя българска банка е сметката.
Какво регистрирате в Студиелинк - номер на карта или номер на сметка?  Защото на българските карти не пише номер на сметка, а номер на карта, зад която стои сметка, ама това Ви го пише в договора и так е номера на сметката, или в електронното може да го видите номера.
Значи, трябва да проверите в банката - издател в БГдали се поддържа по тази СМЕТКА, свързана с тази карта,дали се поддържа услугата SDD (Sepa direct debit) мисля, че само Уникредит я предлагат тази услуга, но май е след изрично заявяване. Така че, на въпроса Ви,  по - вероятно е да не стане.
Защото в случая давайки номера на сметката, презумпцията е че насрещния платежен агент - Унито, ще си изтегли сам дължимото, тоест ще трябва да е активирана оторизацията за директен дебит и трябва банката да е достъпна по СЕГА, освен това, което не важи за всички български банки.

Ако не става, платете с банков превод, ще намерите сметката на Унивесритета и им изпратете платежния документ по мейла, че сте направили превода. Ще Ви струва толкова, колкото превод на левовата равностойност в България - 1-2 лева, като е важно задължително да посочите че искате таксите да са SHA или SLEV, тоест поделени. Иначе ще Ви чарджват много а при тази инструкция която Ви казвам, получателят няма да има такса, защото за него е превод в националната му валута, само Вие ще платите до 1 евро такса на българската банка.

Оправете си холандската карта и забравете за българските банки....
Същото важи и за мобилните оператори.
Не подписвайте договор за план с холанците - с предплатена карта е идеалния вариант, плащате си такса всеки месец. Имате ли договор, може после година да Ви теглят пари от сметката, няма оправия с тях, играх го.
За 15-20 евро имате до 15 ГБ нет и разговори и локални и международни достатъчно ( но, има ли нет, има и Вайбър и Уатс ъп, друго не Ви трябва).
Привет, може ли да препоръчате мобилен оператор? за 15-20Е - 15ГБ нет (без да трябва нидерландски номер за верификация)
 Мерси.

# 32
  • Мнения: 1 970
Писах "до 15 ГБ" , щерка ми проверява преди време и имаше такава оферта, но тя гледаше и други неща и в крайна сметка взе LYCAMOBILE за 20 евро 7 ГБ с много минути и роуминг почти навсякъде.
Просто трябва да се порови, проблемът е , че повечето им условия по сайтовете са на холандски....
А за холандски номер за верификация от Вас чувам, преди 2 години нямаше такива изисквания, а веднъж вземеш ли някаква карта, после е лесно и подновяване и прехвърляне...

# 33
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Aз съм заявила директен дебит от моя еврова сметка в ДСК. Не са имали възражения при предоставяне на сметката, надявам се да няма проблем.

Относно предплатените карти, попаднах на това
https://living-in-holland.nl/prepaid-sim-card-netherlands/
Не съм чела подробно, надявам се да е актуално.

# 34
  • Мнения: 1 970
Aqla,  директният дебит на ДСК е възможен, но  работи в БГ, Вие сте я заявили и "те" - предполагам, холандците визирате, нямат проблем, защото предоставяте европейски Айбан и не им идва наум, че може да не може да стане.... Просто ние , БГ , още не сме част от европейската платежна система, докато еврото е чужда за нас валута.
Подгответе се с резервен вариант, защото най-вероятно няма да се извърши плащането. Докато сработи тяхната бюрокрация и Ви информират, да не пропуснете нещо, примерно при дъщеря ми, докато не се плати няма енролване и съответно не си вижда програмата, не може да се запише за едно или друго... Следете си сметката, видите ли, че датата на срока минава и не са изтеглени парите (а за мен това е на 100% което ще се случи), търсете вариант да платите другояче.

uzerkata, ето вижте на сайта на lycamobile, сега погледнах една промоция... https://www.lycamobile.nl/en/bundles/#/nationalbundles

Това са различни пакети (бъндели), които се анулират ако не се плати следващия период, така че на практика са като предплатена карта. Ако не се плати картата сама се изключва след 3 месеца.... Подобно на припед...

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 12:30 от StefanB

# 35
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
StefanB, благодаря за предупреждението. Ще питам в някой банков клон. Дано знаят.

# 36
  • Мнения: 1 970
StefanB, благодаря за предупреждението. Ще питам в някой банков клон. Дано знаят.
В клона каквото и да ви кажат си го пуснете между ушите. Най добре да питат специалистите от операции пред вас или сами се опитайте да говорите с тях, помолете каките от help desk да ви свържат, това е подробност, която не може да разясни всеки, най малко служителите на гише...

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 13:28 от StefanB

# 37
  • Мнения: 8 130
Аз точно това което препоръчва Стефан (с разговора) направих и ми казаха в прав текст "Няма да стане! Такси за някои български университети става да се плащат с директен дебит, но и за България не всички, та камоли в Холандия!". Платихме си с банков превод цялата сума 2-3 дни преди да стане изискувема.

# 38
  • Мнения: 6 362
Някой от Фонтис получил ли е график на месечните плащания за годината? Ако да-моля да го сподели.

# 39
  • Мнения: 239
Някой от Фонтис получил ли е график на месечните плащания за годината? Ако да-моля да го сподели.

Парите ги теглят директно от сметката около 26то число.

# 40
  • Мнения: 6 362
Да, просто исках да знам разпределението на сумите, за да заредя сметката..

# 41
  • Мнения: 5 378
Ако си отворите сметка в paysera, trazsferwize , revolut - ще пожете да си плащате  всичко бързо, лесно, без комисионни. Става бързо и лесно, аз банкирам от телефона си, и изобщо не се занимавам с БГ  банки. Единствено от БГ сметка си захранвам сметката в paysera. От там насетне се разплащам и с унивеситет, и пари на студента пращам без комисионни

# 42
  • Мнения: 458
А за холандски номер за верификация от Вас чувам, преди 2 години нямаше такива изисквания, а веднъж вземеш ли някаква карта, после е лесно и подновяване и прехвърляне...

Много от банките минаха или към мобилни приложения, или пращат смс код за верификация при плащане в интернет към сайтове, които са регистрирани в системата "сигурни плащания в интернет". Неудобно е, ако няма местен номер, още повече, че кодът е валиден десетина минути.
Затова трябва да се види как конкретната банка ще "комуникира" при плащания най-вече в интернет и да се прецени дали е необходим местен номер.

# 43
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 738
Да, сега следващият проблем е, че преди да й се спре българския телефонен номер, трябва да се разреши проблемът с плащанията с картата ДСК, коите се верифицират със СМС. Акаунтът й в Майкрософт, също верифицира със СМС код към българската карта. Ще трябва й там да се види как да се промени.

# 44
  • Мнения: 6 362
Всички тези мъки ще си спестите като всичко си мине с холандската.

Общи условия

Активация на акаунт