Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 39 445
  • 1 357
  •   1
Отговори
# 1 305
  • Мнения: 7 122
Последната образователна реформа не удари ли настоящите петокласници? При тях въведоха КМ от трети клас по веднъж в седмицата. В четвърти клас напредъкът беше до нивото на текст в балонче, но госпожата им либерално ги оставяше да си съставят по-дълги форми. Покрай затварянето през пролетта, се появиха страшни упътвания как да  си върне свободата. Но пък писане в word в първи клас ми звучи толкова логибно, колкото би било да скочиш в двуметров басейн преди да си стъпил в локва. Едно свободно скачане без парашут. Чукча писатель, чукча не читатель.

# 1 306
  • Мнения: 184
Колкото и да не искаме да висят пред екрани, светът иска децата да са дигитално грамотни. Аз съм за част от домашните да са в електронен вид и при нас е така. Другите си ги пишат на ръка и ние преснимаме.
 И няма да станат по- неграмотни по български език, защото като му подчертае компютъра думата сам трябва да види грешката си, аз не му я казвам. А в тетрадката аз поправям, то пише няколко пъти правилната дума без да мисли( поне мойто) и следващия път пак елементарни грешки. Аз не съм филолог и аз имам пропуски. Е, то пък ако не съм му видяла грешката класната я вижда и връща за поправка.
След като си напише домашното без значение в какъв вид предполагам му позволявате телевизор, игри на телеф. или плейстейшън- моето е наказано отдавна с намалено време за тези неща, така че сметката ми за висене в дигитално време ще бъде като преди наказанието плюс виртуалната стая( а тя е неизбежна).
Изводът е, че трябва да отрежда и удоволствието от играта като цяло и гледането на тв, за да влезна в изискванията на МОН, а това ми се вижда мисия невъзможна-- детето не е виновно за ДО.
Затова гледам положителните неща от работата в ел. среда и ако мога не се ядосвам прекалено на висенето пред екран. Воюваме за книги, поне разни игри с нас обича да прави и се занимава със все още с детски занимавки извън екраните

# 1 307
  • Мнения: 4 457
Има едни помагала по информационни технологии на издателство ''Нова звезда'' и към тях е включен диск с упражненията.
Всичко е под формата на игра. Евала на екипа! Не съм виждала по-достъпно да е предложен този материал. Презентациите бяха най-забавната част. Не се разбра, че е  учене.
Беше ни изключително полезен.

# 1 308
  • European Union
  • Мнения: 1 418
Аз преподавам ИТ в 8 клас в "неелитна" гимназия. 80% от учениците нямат елементарни умения за писане.  Тепърва се налага да ги уча как се сменя подредбата на буквите или как се пишат препинателните знаци. Да не говорим, че ако им дам задача "Напишете доклад на тема....", над половината питат "а не може ли презентация". Презентации правят по всички предмети, форматиране на текст почти никъде. В 8 клас и нагоре вече не се учат такива неща. Електронна таблица пък е нещо абсолютно екзотично за тях.
Моята дъщеря е 4 клас и от началото на учебната година я уча на текстообработка по час, два на седмица. Сега ми е малко сърдита, защото я изчаках да напише един дълъг текст и после ѝ обясних как може да се копира Simple Smile

# 1 309
  • София
  • Мнения: 62 595
Твоето е май малко като да заместиш всички учителки по български, още от първи клас. Wink
А защо трябва да пишат текст непременно в електронен формат? могат да го напишат и  на ръка, после да го снимат. Как правят преразкази, с клавиатура ли?

# 1 310
  • Бургас
  • Мнения: 6 970
Аз преподавам ИТ в 8 клас в "неелитна" гимназия. 80% от учениците нямат елементарни умения за писане.  Тепърва се налага да ги уча как се сменя подредбата на буквите или как се пишат препинателните знаци. Да не говорим, че ако им дам задача "Напишете доклад на тема....", над половината питат "а не може ли презентация". Презентации правят по всички предмети, форматиране на текст почти никъде. В 8 клас и нагоре вече не се учат такива неща. Електронна таблица пък е нещо абсолютно екзотично за тях.
Моята дъщеря е 4 клас и от началото на учебната година я уча на текстообработка по час, два на седмица. Сега ми е малко сърдита, защото я изчаках да напише един дълъг текст и после ѝ обясних как може да се копира Simple Smile

А не трабва ли тези неща да се учат в училище? Да имат в часовете по ИТ текстообработка и работа с таблици. В трети и четвърти клас деца учат Скрач, вместо да се научат на основни знания с компютър.
Ето, например, моя син сега правят преразкази без да им е обяснено как се прави и без да е оттренирано. И на първата контролна всички с тройки. Онзи ден госпожата (присъствено) дала да се прави преразказ от първо лице от името на героя без да е обяснила кое как се прави и трябваше да обяснявам. Преди да изискваме от дацата да правят и знаят нещо първо трябва да се обасни, предаде и упражни. Или не?

# 1 311
  • Мнения: 2 020
А защо трябва да пишат текст непременно в електронен формат? могат да го напишат и  на ръка, после да го снимат. Как правят преразкази, с клавиатура ли?
 Съгласна съм с последното.

Това може да улеснява учителите при проверка, но тяхната задача не е да им е лесно а да научат децата да четат, пишат, разказват и общуват.

Мисля, че е важно първо да научим децата да съществуват без технологиите и след това да ги научим да правят живота си по-лесен с тях.

Те трябва да могат и да искат да виждат света без екран, да пишат без клавиатура и да общуват без интернет. Някой иска прекалено рано да ги отучи от нещата работели векове и да ги дигитализира излишно и противоестествено.

Последна редакция: нд, 29 ное 2020, 15:36 от Sparkles

# 1 312
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност, вярвам ти, че не им е обяснено. И аз се сблъсквам с това в работата си - с изумление често разбирам, че никой не е подал на децата схемата и идеята за правене на преразказ. Нито устен, нито писмен. И затова през част от времето се занимавам с това - как да преразкажат няколко изречения, при това устно, още преди да са се научили да четат и да пишат.  Знам, че звучи като самохвалство, ама учителките по български на някои деца трябва да ме черпят, че им давам готови, научени деца.

# 1 313
  • София
  • Мнения: 7 076
Всичко това е вярно, но за условията на присъствено обучение.
За да пишат децата преразкази на ръка, трябва да се снима след това, а госпожата да ги разпечати, за да ги провери и отбележи грешките.
Първо, че все още са много хората, които нямат принтер у дома си, второ- месечните разходите за консумативи на учител по БЕЛ с клас от 26 деца, не знам на каква сума ще отиде и трето, но съвсем не последно, много хора не могат да направят и елементарно изсветляване на снимката, за да е четимо при разпечатването. В условията на ОЕСР, ще се учат децата ни да пишат на клавиатури, не на ръка...
Не е редно, но ...

# 1 314
  • София
  • Мнения: 62 595
Естествено, че ще ги пишат на ръка, ще ги снимат, а госпожата вече ако иска да ги разпечатва, ако иска да коригира в някоя рисувачка. Дистанционно не означава писане на клавиатура, защото учителката не можела да ги разпечата. Ако някой кара моето дете да пише преразказ на клавиатура, или изобщо някакъв текст, по-дълъг от три изречения, ще възроптая много шумно и ефективно.  Защото никой и никъде не може да изисква децата да пишат на клавиатура дълъг текст. Дори при тест с отворени отговори, може да се изиска само две-три изречения. Айде, да си гледат работата някои учители!

# 1 315
  • Мнения: 1 175
Последната образователна реформа не удари ли настоящите петокласници? При тях въведоха КМ от трети клас по веднъж в седмицата. В четвърти клас напредъкът беше до нивото на текст в балонче, но госпожата им либерално ги оставяше да си съставят по-дълги форми. Покрай затварянето през пролетта, се появиха страшни упътвания как да  си върне свободата. Но пък писане в word в първи клас ми звучи толкова логибно, колкото би било да скочиш в двуметров басейн преди да си стъпил в локва. Едно свободно скачане без парашут. Чукча писатель, чукча не читатель.
Аз да споделя и с моята 5то-класничка. Бях приятно изненадана от Scratch обучението по КМ (3,4 клас). Това са си основи на програмирането, откъдето и да го гледаш. Спряваше се.
Сега обаче в 5ти ни се падна някаква учителка по ИТ, с която рисуват в Paint вече н-ти час. Предават къщички в пейнт. Потрес.
Междувременно благодарение на господина по ЧП детето само прави презентации на PowerPoint и ги пуска само по имейл. По БЕЛ пък(зорлем по време на час) я накараха да прави тест в Word и там глътна въздух.
Малко не са съобразени нещата, но децата се оправят Simple Smile

# 1 316
  • European Union
  • Мнения: 1 418
А защо всичко трябва да е черно или бяло? Не може ли съчинението да е написано на ръка,  а текстът за Байкушевата мура да е електронен. И тук не говоря за улеснението на учителя, а за придобиване на ценни умения. Живеем в 21 век.  Но докато родители и учители не осъзнаят, че съчинението се пише не за учителката, а заради детето, все ще сме на това ниво.

Peppia, то хубаво основи на програмирането в 4 клас, но ако детето не запише компютърен профил, с тях ще си остане. Надграждане в горните класове няма.

# 1 317
  • София
  • Мнения: 62 595
Едното няма нищо общо с другото - дигиталните умения и писането на клавиатура. А на изпитите няма да ги карат да пишат на клавиатура, а на ръка. Плюс това, че в училище навсякъде се пише на ръка, а не на клавиатура. Иначе няма изобщо да ги учим да пишат ръкописно, а направо ще ги посаждаме пред клавиатурата. На клавиатура мога да направя изключение само за деца, които са с "чиста" дисграфия, т.е. не могат да пишат четливо ръкописно. При ръкописа хората рядко допускат "печатни грешки" и там няма автокоректор. И най-важното - да не прехвърляме проблемите от болната глава върху здравата - проблемът не е на децата, а на учителите. Затова може детето ми да има прекрасни дигитални умения, но съчинение и по-дълъг текст ще пише на ръка и ще снима и изпрати. После на изпита няма да му бутнат клавиатура да си пише преразказа, нали така!

# 1 318
  • Мнения: 13 876
За съжаление виждам че докладите и презентациите в класа на синковеца са копирани с точките и запетайките. Писането на доклад от този тип е само упражнение на  уменията копи-пейст. Държа синът ми да ги пише със свои думи.

# 1 319
  • Мнения: 9 909
Не съм съгласна.
Има място и нужда и от двете.
Моето пише зле ръкописно, и като не може да му разчете, ще пише слаба оценка.
Но като е напечатано, се вижда черно на бяло дали е вярно или грешно.

Общи условия

Активация на акаунт