Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 39 444
  • 1 357
  •   1
Отговори
# 1 320
  • European Union
  • Мнения: 1 418
Едното няма нищо общо с другото - дигиталните умения и писането на клавиатура. А на изпитите няма да ги карат да пишат на клавиатура, а на ръка. Плюс това, че в училище навсякъде се пише на ръка, а не на клавиатура. Иначе няма изобщо да ги учим да пишат ръкописно, а направо ще ги посаждаме пред клавиатурата. На клавиатура мога да направя изключение само за деца, които са с "чиста" дисграфия, т.е. не могат да пишат четливо ръкописно. При ръкописа хората рядко допускат "печатни грешки" и там няма автокоректор. И най-важното - да не прехвърляме проблемите от болната глава върху здравата - проблемът не е на децата, а на учителите. Затова може детето ми да има прекрасни дигитални умения, но съчинение и по-дълъг текст ще пише на ръка и ще снима и изпрати. После на изпита няма да му бутнат клавиатура да си пише преразказа, нали така!
Първите три изречения са абсолютно грешни.
1. Какво включват за теб дигиталните умения на дете на 10 години?
2. Да си чувала как се провеждат изследванията по Писа? А за кандидатстудентски изпити онлайн? А за идеята НВО по български език и математика в 10 клас да са онлайн?
3. За 19 век ли говорим или за сега? За модела 1:1 чувала ли си?

Моето дете в първи клас ще участва в онлайн обучението от таблет. На него не му трябва писане на клавиатура. Четвъртокласничката има компютър. При нея 50% от нещата могат да се пишат там. На десетокласник писане на ръка не му е нужно.

Последна редакция: нд, 29 ное 2020, 14:43 от Кети В

# 1 321
  • Мнения: 119
Ако детето Ви може да пише на ръка, но не може да пише на клавиатура по-добре ли е? Знаете ли колко важно е това умение в днешно време?! Колкото повече ограничавате писането на клавиатура, толкова по-лошо за детето. Давам пример със съученик (10 клас) - търси букви и символи 30 минути, резултатите: две изречния!! Аз естествено няма да го оставя да потъне и ще му направя презентацията/доклада/задачата в последните 10 минути и се моля учителят да не разбере, че съм му помогнал.. Дете в 5 клас би трябвало вече да е свикнало да пише ръкописно и да изгради умения и за писане с клавиатура.  Как ще се научи, ако вие не му позволявате? След 5 години няма да може да си подадете CV за работа ако не е писано на компютър... В училище се пише ръкописно във всеки час, а ние няма да сме цяла вечност ДО. Спокойно, няма да забравят да пишат ръкописано заради един определен учител.

# 1 322
  • София
  • Мнения: 62 595
Кети, на мен да ги зная тези неща ми е част от работата. Длъжна съм да обхвана нещата в цялост, ако искам да си върша работата както трябва. Знам и за ПИСА, и за НВО, и за всичко, което си изброила. Не си ги пиша ей така нещата, за да се правя на интересна.

Неслучайно писах за дисграфията, но проблемът с нечетливия ръкопис става огромен по време на изпити, олимпиади и т.н. Имам достатъчно случаи, в които се занимавам с деца с проблеми в писането, нечетливости и т.н., защото нечетливото им влачи проблеми на изпити и олимпиади  по най-тъпия начин - отнемат им точки. Няма значение колко е честно или нечестно - това е положението. Ако малкото му "а" не се различава от "с", това е проблем. Голяма работа, че под клавиатура всичко му е супер, ако на олимпиадата или на изпита в седми клас му вземат точки, защото проверяващият не му е разчел написаното. Който ще да се възмущава колкото си иска, но това няма да реши проблема. В момента разсъждавате краткосрочно и не разбирате какво се случва след време. Иначе е много готино детето ти да цъка на клавиатурата.

# 1 323
  • Мнения: 7 122
Peppia,
Скрит текст:
Последната образователна реформа не удари ли настоящите петокласници? При тях въведоха КМ от трети клас по веднъж в седмицата. В четвърти клас напредъкът беше до нивото на текст в балонче, но госпожата им либерално ги оставяше да си съставят по-дълги форми. Покрай затварянето през пролетта, се появиха страшни упътвания как да  си върне свободата. Но пък писане в word в първи клас ми звучи толкова логибно, колкото би било да скочиш в двуметров басейн преди да си стъпил в локва. Едно свободно скачане без парашут. Чукча писатель, чукча не читатель.
Аз да споделя и с моята 5то-класничка. Бях приятно изненадана от Scratch обучението по КМ (3,4 клас). Това са си основи на програмирането, откъдето и да го гледаш. Спряваше се.
Сега обаче в 5ти ни се падна някаква учителка по ИТ, с която рисуват в Paint вече н-ти час. Предават къщички в пейнт. Потрес.
Междувременно благодарение на господина по ЧП детето само прави презентации на PowerPoint и ги пуска само по имейл. По БЕЛ пък(зорлем по време на час) я накараха да прави тест в Word и там глътна въздух.
Малко не са съобразени нещата, но децата се оправят Simple Smile
така е. Страшно много научиха. В началото имаше известно страдание, че не е попаднала в групата на децата, които ще бъдат при любимата им госпожа, но бързо мина. Въпреки, че по време на ДО им отрязаха доста моделирането, си ползваче скрача за забавление.
Сега имат по един час седмично ИТ и точно в пейнт работят. По КМ програмират.

Писането в текстообработваща програма беше по повод на  споделеното от майката на първолаче, че така трябва, а не като отричане на ползата от програмните продукти и приложението им в училище по принцип. 
Сериозно ли учител в началния етап толкова много държи да смъкне материал от горните класове? Трансформиращите преразкази започват да се учат в пети клас. В момента го правят при тях. Кому е нужно?

# 1 324
  • София
  • Мнения: 62 595
Към мен ли е въпросът? Ако е към мен - не съм учител, а логопед. И нещата не са до учебния материал, а до усвояване на езиковата система, мислене и т.н. Едно дете и в детската градина може да се научи да преразкаже случка от три изречения, стига да има кой да се хване да го научи. А в първи клас, когато минат буквара могат спокойно да направят съчинение или преразказ пак на случка от пет изречения, при това доста сносно. Езикът формира мисленето и мисленето формира езика.

Сега, разбирам и залитането на младите родители по дигиталните истории, аз самата съм фен, децата ми отрано се научиха, обаче това е само притурка към основните неща, които децата трябва да научат и през които се налага да минат.

# 1 325
  • Бургас
  • Мнения: 6 970
Аз да споделя и с моята 5то-класничка. Бях приятно изненадана от Scratch обучението по КМ (3,4 клас). Това са си основи на програмирането, откъдето и да го гледаш. Спряваше се.
Сега обаче в 5ти ни се падна някаква учителка по ИТ, с която рисуват в Paint вече н-ти час. Предават къщички в пейнт. Потрес.
Междувременно благодарение на господина по ЧП детето само прави презентации на PowerPoint и ги пуска само по имейл. По БЕЛ пък(зорлем по време на час) я накараха да прави тест в Word и там глътна въздух.
Малко не са съобразени нещата, но децата се оправят Simple Smile

И аз смятам, че не са съобразени нещата.  Като програмист се радвам, че учат някакви зачатъци на програмиране (Scratch), но преди това трябва да придобият някакви базови компютърни умения - копи-пейст, работа с папки, елементарна текстообработка, изпращане на файлове, и т.н. За програмиране има време.

# 1 326
  • Мнения: 13 876

Сега, разбирам и залитането на младите родители по дигиталните истории, аз самата съм фен, децата ми отрано се научиха, обаче това е само притурка към основните неща, които децата трябва да научат и през които се налага да минат.

Абсолютно подкрепям. То хубаво , обаче ако ползваме оправданието,  че вече никой няма нужда да пише ръкописно, полека залитаме към вторично подивяване. Ръкописът е основно умение, другото е вторично. Без едното  може, брез другото - не.

# 1 327
  • Мнения: 9
Здравейте, имам нужда от помощ Simple Smile  Подготвям дипломна работа, и се чудех дали евентуално някоя от вас би се съгласила да ми отговори на няколко отворени въпроса? Въпросите са свързани с онлайн обучението, и изолацията.
Ако има желаещи, моля пишете ми на лично за да ви пратя въпросите. Благодаря Simple Smile)

Последна редакция: нд, 29 ное 2020, 19:01 от oddone

# 1 328
  • София
  • Мнения: 5 295
oddone, направете една анонимна онлайн анкета с коректно обяснение за целите на въпросите и дайте линк.

У дома има 1, 3 и 5 клас.
Малките са от 9 до 11:50, половин час почивка и занималня от 12:20 до 14:10.
Часовете по 20 мин, междучасията - по 10.
Баткото няма занималня, започва от 8 ч., часовете са по 30 мин, междучасие 10 мин. При 7 ч. свършва 12:40 ч.
Учат в едно училище, направихме профили в Тиймс, но накрая се оказа, че само големият ще е в Тиймс, а малките ще учат през Школо - както миналата учебна година.
1 клас е най-голямото притеснение, защото е все още неграмотен, те дори не са взели всички букви. Т.е. при него не виждам как ще се получи без присъствие на възрастен. Кака и батко няма как да помагат, защото те самите са в час по същото време.
За момента сме вързали някак план за декември, съчетаващ хоум офис, отпуски и доработване по нощите, но въпреки това ще има дни, в които ще трябва да се оправи сам. При това се водим сравнително късметлии, не всички професии въобще имат хоум офис, а за някои това е свързано с работно време. Аз успях да си договоря по половин ден отпуска за тази седмица, невероятен късмет, но колко хора могат да си го позволят през декември?

# 1 329
  • София
  • Мнения: 62 595
МОн даде идеална възможност две седмици на някои места учителите да не вършат никаква работа, обаче да си получават заплатите като за пълно работно време. Сега някой ще каже сигурно, че завиждам и учителите ми били криви. Ами, сори, ама сега я гледам една госпожа, която прожектират на министъра - две седмици проектни работи за учениците - някакви глупави проекти за Коледа, защото повечето нямали устройства. Обаче в същото време показват в класната стая една учителка си пуснала компа, прожектира си на дъската, казва, че в момента учениците са в Тиймс и тя разяснява заданията за проектите. Ееее, и това ако не е наглост! Хвърлят някакви задачи на децата да има да човъркат нещо, при това е ясно, че дори някой да направи нещо ще е с родителите, а учителят какво прави през работното си време, през което трябва да води часове като тези учители, които в момента водят пълни уроци онлайн? Къде дават така!  Мижай да те лъжем е цялата работа, замазват положението, министърът обяснява колко устройства НЕ са получени - ми, те повечето не са получени!

# 1 330
  • Варна
  • Мнения: 25 292
Фалстарт при нас. Класната явно не знае как се работи с meet. Пусна ни някакъв линк, но без код, никой не може да се свърже, всички един през друг питат за указания, такива няма и първият час изтече...

# 1 331
  • Мнения: 2 020
Хартиените учебници отиват в историята https://www.monitor.bg/bg/a/view/hartienijat-uchebnik-otiva-v-istorijata-237217


При нас тръгна с meet, взеха два урока и имат възложени през класруум да изпратят тетрадките, часовете са по 20 мин с 20 мин междучасие, 4 клас. Мисля че е добре. Но пак ми се иска когато е възможно и се кротне вируса да се върне всичко както преди...

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 09:34 от Sparkles

# 1 332
  • Мнения: 119
Извадка от статията в сайта:
Скрит текст:
В момента не са малко учениците, които "изяждат" учебника с кориците само за да изкарат хубави оценки, а след няколко седмици вече са забравили половината от изучените литературни произведения или урока по география и как се борави с карта. Така, след като завършат, гимназистите не са натрупали много знания или пък не могат да ги приложат в практиката
Реално погледнато е така, научаваш 5 урока, пиешеш планове по 3 страници и получаваш 6-ца. На другата година имаш някакви остатъчни спомени, че си учил нещо такова, но не го помниш. Sweat

# 1 333
  • София
  • Мнения: 5 743
Моите деца са 4 и 7 клас. Малките са с часове от по 20 мин и 30 междучасие, а батко им 30/30.

# 1 334
  • Мнения: 2 020
Извадка от статията в сайта:
Скрит текст:
В момента не са малко учениците, които "изяждат" учебника с кориците само за да изкарат хубави оценки, а след няколко седмици вече са забравили половината от изучените литературни произведения или урока по география и как се борави с карта. Така, след като завършат, гимназистите не са натрупали много знания или пък не могат да ги приложат в практиката
Реално погледнато е така, научаваш 5 урока, пиешеш планове по 3 страници и получаваш 6-ца. На другата година имаш някакви остатъчни спомени, че си учил нещо такова, но не го помниш. Sweat
Забравянето е нормално и според мен няма връзка с начина на усвояване на материала. Аз съм учила сама английки по системата на езикова гимназия от 9 клас нагоре след една подготвителна година в МГ, готвила съм се сама за много изпити като студентка и това което открих е, че за да се запомни една информация трябва да се повтори поне три пъти. Един път се учи, втори път точно преди изпита се преговаря - така се изкарва шестица, а за да остане в дългосрочната памет се повтаря отново известно време след това преди надграждането й с нов материал. Хартиените учебници, тетрадките-речници, записките в тетрадките са една добра база информацията да се повтори точно в същия формат като началния и да се улесни запаметяването й дългосрочно. Те са важни и за да се знае каква ще е базата за оценяване. Иначе в електронен формат има необятен обем информация и всеки може да задълбае нанякъде и да стане много добър в нещо, но за масовото образование си трябва стандарт и той се задава по този начин. Според мен ползването на електронни ресурси трябва да е допълващо, а не основно, но кой ли ме пита. Конспираторите ще се окажат прави, в момента тече реформа на всички нива.

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 10:15 от Sparkles

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт