Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 37 283
  • 753
  •   2
Отговори
# 720
  • Мнения: 686
Да. Мнението на директорката (с доста назидателен тон) е, че родителите нищо не разбираме от методите на обучение и да не се бъркаме в тяхната работа.
Както казах, просто искам да преместим детето в една по-приятна среда.
Не съм ходила все още в набелязаните училища. Надявах се тук някой да сподели преки впечатления и информация, а евентуално и препоръки за други.

П.С. Много читави учители си тръгнаха от училището, текучеството е голямо.

# 721
  • София
  • Мнения: 5 260
Цвети има дете в Светлина, дано се включи. За св. Наум май нямаме активно пишещи. Най-ясна представа ще си изградите, като отидете на място, защото перфектното училище за едни е ужасно за други Simple Smile

Ежко, аз за 30 мин., докато чаках чух учител по математика да казва- Толкова ли сте тъпи, че не успявате да разберете Wink На мен също ми направи впечетление, но реших, че иска да ги стресне и провокира, а и децата бяха 6ти клас.

# 722
  • Мнения: 7 162
Вероятно има отлив от ЧУ предвид кризата.
Отделно, ако КО за занижили критериите за прием за да имат клиенти, а изискванията към децата са непроменени, се получава разминаване като очаквания и реалност.
Може скоро да чуем за фалирали частни училища. Не го пожелавам на никого.
Не мога да си представя обиди в “ефир” към дете/деца, при положение, че може да бъде чуто от родител, но ако е истина има яко изпускане на положението във всякакъв смисъл.
Не съм запозната с ОТ, но ми се струва също подходящо в случая.

# 723
  • Мнения: 9 824
За ОТ от познати, чието дете е в училището от 1-ви клас, информацията ми е, че няма преса върху децата, а в същото време се работи там, където имат затруднения.
Подчертавам, че не е от първа ръка информацията.

# 724
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
В кой клас е детето- ПУК или първи?
ОТ не е лош вариант. Като среда наподобява КО щом сте харесали едното, вероятно ще харесате и другото, а и са наблизо. Там няма подбор и работят с различни деца, даже споменаха, че ги обособяват в отделни класове (идващите от градина с усилена подготовка в един клас, за да не повтарят наученето, тези с пропуски в друг, за дс почнат от по-назад- поне така разбрах и ми се вижда добра практика).
В БШ също не натискат прекалено, но за първи клас в класическа паралелка няма прием, може да се провери все пак.
Ако търсите съвсем неакадемично, с повече артистичност- Фюжън, Светлина, Прогресивни.
Без думи за методите там. За съжаление и ние имаме лош опит с една учителка- не беше на кеф нещо, избута ми детето без една дума да каже, обадиха се, че не е приет и ако искаме втори пробен. Но като помолих за повече информация нямаше нищо конкретно- изпя това, което са казали на още няколко родителя- не знае последни букви от азбукта, няма достатъчна концентрация, ние в ПуК почваме от ръкописните. Че той и сега бърка Щ, Ц, посоката на Ъ, но имс огромно желание да пише и да учи, отскоро и да чете опитва. Някак не виждам огромна драма в това да бъркаш последните букви на 5г. Отказаха ме да се пробваме повече там- не искам една година напред да са и да няма грам индивидуална работа поне с оглед на видяното.

# 725
  • София
  • Мнения: 7 277
Ако търсите съвсем неакадемично, с повече артистичност- Фюжън, Светлина, Прогресивни.
Извинете, какво имаш предвид "с повече артистичност"?

# 726
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
Ако търсите съвсем неакадемично, с повече артистичност- Фюжън, Светлина, Прогресивни.
Извинете, какво имаш предвид "с повече артистичност"?
Фюжън например имат специална програма за театър- в задължителна прогеама учат сценични изкуства, мисля, че и танци имат в редовна програма. Имат и разделение на домове- смесица от различни класове, които творят нещо и са един екип цяла учебна година. Хорариума по БЕЛ и мат е стандартен по МОН, или една идея над, да не излъжа, но допълнителните часове са по изкуства по-скоро. Не искам да започва спор как във всяко училище творят много, за мен има разлики, ако щеш дори само от седмичната програма, вече методите на учители и какъ тип деца са отделно.

# 727
  • София
  • Мнения: 7 277
Ако търсите съвсем неакадемично, с повече артистичност- Фюжън, Светлина, Прогресивни.
Извинете, какво имаш предвид "с повече артистичност"?
Фюжън например имат специална програма за театър- в задължителна прогеама учат сценични изкуства, мисля, че и танци имат в редовна програма. Имат и разделение на домове- смесица от различни класове, които творят нещо и са един екип цяла учебна година. Хорариума по БЕЛ и мат е стандартен по МОН, или една идея над, да не излъжа, но допълнителните часове са по изкуства по-скоро. Не искам да започва спор как във всяко училище творят много, за мен има разлики, ако щеш дори само от седмичната програма, вече методите на учители и какъ тип деца са отделно.
Без също да искам да споря - но болднатото го имат и СС. Имат хореограф, театрален режисьор, учител по танци и учител по музика (извън МОН), които работят с децата всяка седмица. От ПУК поне до 2 клас е задължително - не може да не участваш, дори да искаш.

# 728
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
Знаех си, че това ще следва, Аш. Нека СС е артистично училище, аз нямам проблем с това. Но наистина ли на абсолютно всяко дете го препоръчвате, до ден днешен ми е загадка как е възможно да са перфектни във всичко- бел, мат, изкуства, танци, спорт, английски. Дори аз с целия си идеализъм не вярвам в перфектните неща и всестранно напълно по равно развити личности. Затова си позволявам да виждам уклон в една или друга посока, да бъда простена за което. Във Фюжън уклонът е към артистичност и свобода. Нямам опит със СС, само по постове тук допускам, че акцент са Бел и мат. Ако греша поправете ме.

# 729
  • Мнения: 5 425
В кой клас е детето- ПУК или първи?

От предишни постове на потребителката - в 5-ти или 6-ти.

# 730
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
В кой клас е детето- ПУК или първи?

От предишни постове на потребителката - в 5-ти или 6-ти.
Ааа това е съвсем друго. За математическата паралелка в БШ съм чувала само хубави неща. Учителят е млад, усмихнат, дава много разчупени задачи и може да е добър избор след КО. За бъдещ шести клас (не знам за места).
Сега друг е въпросът, ако детето е местено вече шести клас, тъкмо преместено, таман създало приятелства и пак ще го местят, при това в седми... Бих се замислила и допитала до самото дете. Изтъкване на всички силни страни и конкретни похвали са важни в случая. Знам, че е трудно, аз бях в сходна ситуация и работя над себе си като родител и наистина разликата е огромна между натискано насила дете с неудовлетворен родител и постоянно хвалено със спокоен родител. Веднага дърпат напред.

# 731
  • Мнения: 5 425
.

Последна редакция: пт, 26 фев 2021, 14:14 от Ezhko

# 732
  • Мнения: 5 939
Пипи,

При цялото ми уважение - считаш ли, че имаш достатъчно опит, за да даваш съвети за 5-6-ти клас?

Време е ние с теб и разни други мохикани да се оттеглим от темата и да дадем път на "младите". Simple Smile Ирония, нали разбираш?!?!?!
Аз се преселвам в темата за АК и други гимназии, но само ще чета. Wink

# 733
  • Мнения: 6 323
Знаех си, че това ще следва, Аш.
... Нямам опит със СС, само по постове тук допускам, че акцент са Бел и мат. Ако греша поправете ме.

Ами това е чистата истина, което написа Аш, мислех и аз да го кажа, а тя ме изпревари. Само едно тържество ако видиш как деца от ПУК изнасят цяла пиеса, с музика, танци, стихове и игра на сцената, може да ти се събере погледа; в интерес на истината никъде другаде не съм виждал представления на такова ниво на 6-годишни деца, дори на приблизително такова. А доста представления съм видял.
И да, акцентът е върху всичко, не само върху БЕЛ и Мат, пропусна и английския, просто по тези 3 предмета хорариумът е най-голям, но и по другите предмети, включително танци и музика, нивото е същото - изключително високо. Просто часовете са по-малко.

И не, не е за всички деца, определено. То затова и 90% от децата всъщност нямат шанс да попаднат там.

# 734
  • Мнения: 5 425
.

Последна редакция: пт, 26 фев 2021, 15:33 от Ezhko

Общи условия

Активация на акаунт