Отговори
# 690
  • Мнения: 6 808
Vita, защо смятате с десетични дроби, а не с обикновени? Някакво ново изискване ли е?

# 691
  • Мнения: 8 610
Vita, защо смятате с десетични дроби, а не с обикновени? Някакво ново изискване ли е?
Не знам да има ново изискване. Това се получава като резултат.
Резултат t=200:160 =1,25
Може би трябва да се остави като обикновенна дроб и да се умножи по 60.
Това ли имаш на предвид?

Последна редакция: ср, 08 дек 2021, 20:56 от Vita

# 692
  • Мнения: 6 808
Може ли да покажеш условието?
200/160 е 5/4, 1 и 1/4, 1 час и 15 минути, 75 минути или поне аз така бих го съкратили за време.

Последна редакция: ср, 08 дек 2021, 21:00 от Dincho

# 693
  • Мнения: 8 610
Това е условието на задачата:

# 694
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 483
Пътя, който е изминала леката кола е 100.t
Пътя на автобуса е (100-40).t
Целият път е 100.t+60.t+10=210
и от там се намира времето до срещата.

# 695
  • Мнения: 8 143
Това е условието на задачата:


100.t+10+60.t=210
t=200/160
t=1 1/4h =1 15/60h т.е. 1ч и 15 мин
Точно както го е описала Dincho... не е нужно да минавате в десетична дроб, с обикновената по-ясно се вижда час и минути

# 696
  • Мнения: 545
Здравейте! Може ли помощ за следната задача? Няколко пъти я смятам, но не ми излизат цели числа?

# 697
  • Мнения: 3 071
Първо недочетох и написах глупост.
Сбъркано е нещо. 220 не се дели на 7 и от първия ред се оказва, че товарните автомобили не са цяло число.

Последна редакция: чт, 09 дек 2021, 18:23 от solnichka

# 698
  • Мнения: 6 808
Здравейте! Може ли помощ за следната задача? Няколко пъти я смятам, но не ми излизат цели числа?


Тази задача е сбъркана - 220 не се дели нито на 7, нито на 8 без остатък.
Ако приемем, че леките коли са 220 то тогава има решение с цели числа.
х*5/56 = 220
Общият брой автомобили е 2464 и това вече се дели и на 7 и на 8, но условието не е такова.

# 699
  • Мнения: 545
Благодаря за отговорите! Дълго време й се мъчих, явно наистина има грешка в условието. Ще Ви помоля за съдействие на друга задача.Благодаря Ви предварително!

# 700
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 483
Целият път е х. Първия ден са асфалтирали 1/3.х, втория ден 3/5. 2/3.х и на третия ден 2км.
1/3х+2/5х+2=х

# 701
  • Мнения: 545
Целият път е х. Първия ден са асфалтирали 1/3.х, втория ден 3/5. 2/3.х и на третия ден 2км.
1/3х+2/5х+2=х
Не доуточних, че задачата е за 5 клас и е от урока част от число. До момента не са решавали такъв тип задачи с неизвестни и ми е трудно да я обясня.

# 702
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 483
Според мен са учили да съставят уравнение още в 3ти или 4ти клас (това по спомен от дъщеря ми, тя учи в България до четвърти клас и го правеха).

# 703
  • Мнения: X
Не и с неизвестно от двете страни.
Целият пътен участък е единица. Извадете от него сбора на асфалтираните през първите два дни части. Ще получите последния участък като част от цялото. Умножете по Х ( дължината на целия пътен участък) и приравнете на 2.

# 704
  • Варна
  • Мнения: 2 339
А дали така би било по-лесно за обяснение?
1.ден -> 1/3 от Х (Х км е целият участък)
2.ден -> 3/5 от останалото -> 3/5 от 2/3 от Х
3.ден -> 2/5 от останалото след първия ден -> 2/5 от 2/3 от Х, което е 2 км
2/5 . 2/3 . Х = 2

Общи условия

Активация на акаунт