На 7 години не може да говори

  • 8 484
  • 91
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Благодаря! Искам да не се чувства различен. Чувствителен е. Обнадеждена съм и чакам да дойде време да ходим в София
 Сякаш очаквам проблемът ни да бъде решен там.

# 16
  • Мнения: 2 081
Отлагането на училище не е препоръчително , ако е имало такива индикации още в градината трябва да съобщят . Комисия определя това , не знам дали по желание на родителите е възможно .
За повтаряне на 4 група до сега трябваше да сте уведомени и да не е получил удостоверение за завършване .
Не неглижирайте проблема .

# 17
  • Мнения: 1 585
И сменете личната, ако не обърне внимание на детето.
Мен ме очудва, че няма педиатър.

Последна редакция: пн, 21 юни 2021, 13:43 от Threemafan

# 18
  • София
  • Мнения: 7 995
От "всичко е наред, не си внушавай проблеми, има време, ще проговори, те момченцата по-бавно се развиват" до тук я докарахме.
Допълвам: приет е в училище, но още една година в градината... надявам се да не се наложи, защото септември ще е на 7г и половина.
Не мисля, че говорим за внушаване на проблем. До 3-годишна възраст детето трябва да е проговорило, ако не е, това е индикация за проблем. Един от критериите за "проговорило" дете е дали речта се разбира от хора, които не са в постоянното обкръжение на детето. Бъдете настоятелни пред педиатъра.

# 19
  • Мнения: 39 367
Доколкото разбирам допреди няколко месеца детето си е говорило добре. След това следва регрес.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 628
Не, пише, че се е справял задоволително и според логопеда е напредвал.

# 21
  • София
  • Мнения: 7 995
Не може. Опитва се, старае се, има желание, измъчва се и се притеснява от това, че не може.
...
Една година го водех на логопед, на държавен. Имаше напредък огромен, но логопедката каза, че вече не е необходимо да ходи, че оттук нататък сами ще станат нещата, че вече говори задоволително.
...
 Според мен това се дължи на факта, че не може да говори. Казва примерно "кхрсутов" вместо "конструктор", "пащака" вместо "площадка". По неговия си начин много говори.
От написаното останах с впечатление, че детето е проговорило едва през последната година, когато е работил с логопед, определил състоянието като "задоволително". Явно речта остава неразбираема за външни хора (според дадените примери).

# 22
  • Мнения: 46 535
Логопедът е казал, че вече не се нуждае от посещения, което според мен значи, че е постигнал нормалното ниво за възрастта.
Описаният регрес е притеснителен и налага задължително внимание с посочените нагоре специалисти, но все пак щом психолог, логопед и преподавателите в градината не са забелязали проблем, да се надяваме, че е породено от спирането на градината и раздялата с приятелите.

Но това ми направи впечатление:
Цитат
събира, изважда на ум
Цитат
Само не ще да учи.
Струва ми се, че детето е подложено на натиск за учене, който на този етап е малко пресилен. Възможно е това да е отговорът. Оставете го да играе свободно, говорете повече, а не се опитвайте да давате задачи за четене и писане.

П.П. Даден е пример със сравнително трудни думи. Дъщеря ми много говореше на тази възраст, но също не можеше да казва "конструктор".

# 23
  • Мнения: 635
Katerun, според мен непременно говори с директорката и учителката в това училище. Ако искаш изчакай да мине прегледа, за да имате по-голяма яснота, но не отлагай много. Ситуацията не е толкова обичайна и е добре да са подготвени предварително, за да реагират правилно и да не се утежни положението на детето. Нямам личен опит, та говоря малко наизуст, но не знам дали няма да го върне още по-назад, ако не успява да се справи в училище.

А тази лична лекарка направо ми иде да я овикам хубаво, това отношение към пациента е ужасно. Но може би и вие не сте достатъчно твърди и трябва повече да си отстоявате правата.

# 24
  • Мнения: X
Личната лекарка е и педиатър.
Миналата година по това време спряхме посещенията при логопеда. Тя каза, че сме постигнали резултати и от тук нататък нямаме нужда от нея, че вече му се разбира и оттук нататък нещата ще стават естествено, речта ще се изглажда постепенно. От градината госпожите бяха възхитени от бързия напредък.
Промените настъпиха в периода 2-3 юни до сега, много бързо.
Смята на ум без да го карам - аз знам, че това го може, а не обича буквите и не го занимавам със задачи, макар че имам амбиции за в бъдеще точно с математика да се занимава. Но не го притискам. С пластмасови съчми за пушка си измисли някакъв вид мозайка. Обръща голяма плочка лего и в дупчиците слага съчмите. Те са три цвята и от тях прави различни фигури, примерно човече с крака, очи, всичко (Влад Бумага, известен в youtube). И го слушам: "такааа, сега  тука наеждаме четири, обаче тяба да са 11, още 7 ми тябат". Прави лабиринт от плочки Дженга и образува фигура като 2 квадрата и половина. И "я тука станаа два кардрата и пувина. Ощи ино ще напавя като това да станат пет, и ощи ино, ама по-малко, само с два, за да станат седем, защото аз съм на седем години."

Аз не виня докторката. Отидох и и́ казах, че не може да говори. Даде ми жената бележка, с която отидохме на държавен логопед и психолог. За невролога явно прецени, че не е необходимо, а и аз не бях настоятелна - викам си, че доктор е, не мога аз да и́ казвам как да си върши работата - обидно е.

# 25
  • Германия
  • Мнения: 865
Извинете ме за тъпия въпрос, но какво имате предвид, като казвате, че не говори? Свързва ли изречения? Ако проблема е само, че не казва по-сложни думи и не му разбират околните говора е едно. Изобщо да не говори е друго. А съвсем друго е, ако е просто притеснителен.

# 26
  • Мнения: 39 367
Цитат
такааа, сега  тука наеждаме четири, обаче тяба да са 11, още 7 ми тяба
Това е говор на три -четири макс годишно, не на седем.
Отдавна е трябвало да настоявате за повече работа с детето.

# 27
  • Мнения: X
Говори, свързва изречения, но както беше почнал да говори почти гладко, беше почти като връсниците си, почна да смотолевя думите, все едно го мързи да говори. Правех му забележка "казвай ясно думите, нищо не ти се разбира", "отваряй устата като говориш". Но от ден на ден все по-назад се връща. Понякога мисли как да построи изречението и понякога не успява. Например (от днес): "Мамо, ний с тати като бешахми утре на парка с оная пързалка дето е така - така като кръгла, встретихми баба" = "мамо, ние с тате като бяхме вчера нв парка с оная пързалка, дето е извита, срещнахме баба"
Бърка вчера и днес, но ляво - дясно не ги бърка. Казва някои думи правилно, а други не. Гледа руски детски - личи му.

# 28
  • Мнения: 39 367
Аз не разбрах детето бил ли е вече в първи клас или тепърва ще ходи?
Питам защото има доста странни факти-чете гладко, но говори неправилно.

# 29
  • Варна
  • Мнения: 36 628
Сега ще бъде първи клас май.

Общи условия

Активация на акаунт