Имам аз една мечта, ДЕСЕТОКЛАСНИКЪТ да седне на чина.

  • 41 772
  • 743
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 916
Това е единичен случай (описаното от Санака). Да, случило се е, неприятно е, но дали е пагубно?! Нима оценяването винаги през годините е било абсолютно реално и честно за всеки ученик… Винаги има някакви отклонения от реалността някъде, за някого. Не бива да се правят драми от единични случаи и да се придава такова значение на НВО след 10 клас.  Хубаво е да се явят всички, за да се види каква е картината накрая… Който се чувства подготвен, ще се яви. Тези, които не се опасяват дори и от огласяването на нисък резултат накрая, също ще отидат.  За мен, колебаещите се са тези с добри резултати през годините, но на база на много труд и допълнителни уроци, за които един среден резултат накрая не би бил добър изход. Така го виждам аз, но други няма да са на това мнение и ще ме линчуват.

# 706
  • Мнения: 3 149
Не обичам споровете, още по-малко - самоцелните.
Постът на Дидева е съвсем адекватен с оглед масовите изявления на учители, че НВО е задължително и решаващо за годишната оценка.  За да се оцени работата на учителя, бремето се прехвърля върху децата. Ганис сподели, че  готви учениците си регулярно в извънучебно време. Прави го безвъзмездно, но лишава и себе си, и децата от почивка. Часовете са разчетени така, че едва стигат за преподаване на материала (визирам математиката), без да може да се упражни. А кога да се преговаря? Частни уроци, школи...??? Защо? Заради нечий произвол? Защото постът ти е именно защита на учителския произвол (там, където го има).
Нямало да се явят слабите ученици за сметка на силните - какво ти пречи това (ако би било вярно)?
Кому са нужни резултатите от НВО - особено десетокласното и защо да "изтърбушваме" децата заради тях?!
Полезно е за самите ученици да направят преговор и обобщение, но за това да не бива да се плаща с допълнителен стрес в настоящата обстановка.

И още нещо - на места резултатите от НВО определят включването или недопускането на ученици до профил за втори гимназиален етап. Порочна практика!

Затова е смислено да се реагира. Друг е въпросът доколко ще се отчете, защото (и няма да го сложа в скрит текст) повечето "реформи" целеполагат да се разраства сивият сектор в образованието и да се прибягва масово до ЧУ или групови платени извънучилищни занимания.


Към мен ли е всичко това?! Извинявай, но наистина нещо не си ме разбрала. Не смятам обаче да досаждам на съфорумците и повторно да излагам и разяснявам мнението си. Както казах, постът ми беше към Дидева и тя много добре ме разбра.

# 707
  • Мнения: 4 023
 За мен, колебаещите се са тези с добри резултати през годините, но на база на много труд и допълнителни уроци, за които един среден резултат накрая не би бил добър изход. Така го виждам аз, но други няма да са на това мнение и ще ме линчуват.
Не се линчуваме, разменяме мисли. Ако някой "драпа" с много труд и допълнителни уроци, а в резултат на НВО-то би се провалил, е преценил зле избора след 7-ми клас. Защо "изход" за 10-токласното НВО? То не влиза в дипломата, както и целият първи гимназиален етап. Въобще това НВО е излишно - заемка от западната система, в която вероятността да се приключи в 10-ти клас образованието е популярна. У нас тези, които биха отпаднали, не биха се интересували от НВО. Които пък продължават (пак правя добавката "освен за себе си") не се нуждаят от него.

# 708
  • Мнения: 21 455
Постът ми беше насочен към Дидева, която на няколко пъти призова да се пишат възмутени писма до МОН и  последвалата инициатива да се организираме, юристите да се включват, да ги засипваме с писма и пр., и то за неща, които изобщо не са реален проблем.
Нещо си се объркала. Нито призовавам, нито съм споменавала възмутени писма и юристи.
Има родители и учители, които смятат, че нормативната уредба трябва да се спазва. В тази връзка е най-добре да задат въпросите си към компетентния орган, а това е Министерството на образованието. Затова и ги насочих в тази посока.
Цитирах конкретен текст, ще го повторя, тъй като го намирам за достатъчно красноречив по отношение на скалите и преобразуването.
Оценките от националното външно оценяване в края на VІІ и в края на Х клас се изразяват само с количествени показатели - в брой точки, без да се приравняват към оценките по ал. 1.

# 709
  • Мнения: 916
“Изходно” в смисъл, че показва резултати от знанията от 1 гимназиален етап. А вълненията и аз не знам откъде идват, след като не влиза в дипломата…Предполагам само, че са заради единият престиж за отличните ученици, в някои случаи - заради някои учители, които го отразяват този резултат. Давайте предложения за място за срещата на 14 май - хайде стига с това НВО.

Последна редакция: сб, 16 апр 2022, 15:47 от saffron

# 710
  • Мнения: 3 149
Дидева, това са твоите постове и реакцията, която предизвикаха. Всеки сам за себе си да решава призиви ли са, съвети ли са, какво ли.
Може би е време родители да отправят официално запитване по този въпрос към МОН преди провеждането на НВО. Колкото повече, толкова по-добре. Да речем на какво основание тези учители имат достъп до резултатите, на какво основание и по каква скала преобразуват точките в оценки и ги вписват като такива, как се пише оценка за нещо, на което не си присъствал...  Такива неща.
Ако този въпрос бъде зададен от много хора, най-вероятно до РУО и до директорите на училища ще бъде изпратено писмо с указания.
Ами хайде да се организираме, имаме юристи в темата, ако имате време и възможност драснете няколко реда, всички ще ги пратим на МОН и ще ги засипем с писма.

Уважавам това, че винаги държиш да се спазват нормативните изисквания, затова ти отговорих именно за тях - когато за нещо няма изрична забрана, то не може да бъде санкционирано. Текстът от наредбата, който цитираш, касае начинът на оценяване и вписване на резултатите в официалните документи. Той не е равносилен на забрана за учителите да пишат оценки по каквито критерии лично те преценят. Включително да приемат точките от НВО като критерий за знанията на ученика, който следва да намери отражение в текущите оценки.  По аргумент на по-малкото основание - щом учителят има правото да пише оценка за домашна от два реда, защо да не може да пише една шестица, та дори и за годината, ако на НВО детето е сред най-добрите ученици в цялата страна?! Или проблемът е в хипотетичната опасност някой учител някъде да прецени, че точките от НВО съответстват на тройка, а ученикът да смята, че е за четворка? Ами извинявайте, обаче това не ми изглежда като някаква драма от национално значение, която изисква предприемане на специални граждански инициативи.

# 711
  • София
  • Мнения: 12 082
Позволено е всичко, което не е изрично забранено от закона е стар правен принцип, изцяло неотносим в случая. Дидева два пъти цитира релевантния нормативен текст. И дневникът, включително електронният, е официален документ. Няма аргумент на по-малкото основание, има аргумент за по-силното основание.

Последна редакция: сб, 16 апр 2022, 21:14 от sanaka

# 712
  • София
  • Мнения: 1 055
Честита Цветница и Честит имен ден на всички цветя, дървета, тривички и подобни!!!

# 713
  • София
  • Мнения: 6 102
Да са живи и здрави всички именици, които пишат в темата ни и всички с име на цвете в домовете ви! Flowers Hibiscus

# 714
  • София
  • Мнения: 4 578

Бъдете здрави и благословени!

# 715
  • София
  • Мнения: 11 734
Воистина Воскресе!Желая здраве и благодат на всички!

# 716
  • София
  • Мнения: 6 102
Воистина воскресе!
Бъдете здрави, а на душата ви да е спокойно, радостно и хубаво!

# 717
  • Мнения: 2 416
Воистина воскресе!
Здраве и от мен, да е леко на душите ви и радост да сгрява сърцата ви! Flowers Cherry Blossom

# 718
  • София
  • Мнения: 922
Воистина воскресе! Бъдете здрави и щастливи!

# 719
  • Варна
  • Мнения: 201
Дано попаднат на добър преподавател,  аз виждам смисъл във философията само ако успее да ги завладее, да ги накара да мислят, разсъждават. Ако пишат планове и правят презентации, поне ще минава лесно времето, но какво ще научи..
Моята се е спряла на математика и география. Първото й е интересно, второто за почивка Simple Smile

А защо смятате, че ще си почива по география?

Общи условия

Активация на акаунт