детето не сочи с пръст

  • 4 877
  • 38
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 290
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).

# 16
  • Мнения: 11
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).
дано всичко се окаже само в моята глава. Разбира се, че не са по калъп, последното, което съм е амбицоозна майка, но явно притеснението надделява над разума ...

# 17
  • Мнения: 309
Тук при нас едно момченце на 6 годинки вече почна да говори, късно доста но той дори е запомнил песните, които майка му е пяла като е бил на 2 🙄 останах без думи... Споделям просто.

# 18
  • София
  • Мнения: 7 995
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.

# 19
  • Мнения: 309
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.
Никой, никого не е успокоявал само споделих, аз съм майка на такова детенце и си работим с логопед и това е. Решения има за всичко.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 06:36 от Andariel

# 21
  • Мнения: X
Психологът и неврологът не са хората които могат да дадат диагноза, а добър детски психиатър. Детето ви наистина изостава и добре сте разбрали че това със соченето и имитацията е притеснителен знак. Неговоренето не е толкова притеснително, но горните две са значителни крайъгълни камъни в детското развитие, за които трябва да се следи.

А за приказките как "ама то едно познато дете проговори на 6, па проходи на 15 и ей го сега, нищо му няма"...ще си замълча.

# 22
  • Мнения: 11
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.
и аз съм на вашето мнение ! Комуникацията ни е трудна поради липсата на жестове. Опитвам се да соча с неговия пръст животните, моите очи, уши и т.н , но той не го прави. Според мен това е инстинкт, който би трябвало да дойде от самосебе си, не с побутване, но разбира се и това правя. Смея да твърдя се занимавам много с него, но ... за сега без голям успех. Ще идем и на ушен лекар, логопед и ще продължаваме игрите, за момента това е, което ми идва на ум да предприема.

# 23
  • Мнения: 5 154
Камелия, опитвала ли да наблюдаваш как се държи детето, когато го оставиш само за няколко минутки?

# 24
  • Мнения: X
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

# 25
  • Мнения: 227
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 13:16 от Greyspirit

# 26
  • Мнения: 11
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?
детето е родено 1 седмица преди термина с предизвикано секцио. Безпроблемно беше раждането. Според мен не разбира всичко. Ела, дай, ам-ам ги разбира, но подай ми топкта да речем, няма да отиде и да ми я подаде. Ако е в ръцете му ще ми даде, но няма да я вземе от земята. Според вас за какво да питам при специалиста уши-нос ? Слуха е ясен, къса юздичка ? а

# 27
  • Мнения: 227
Кажете му какви са притесненията Ви и той ще извърши прегледа. Може и да няма проблем.

Синът ми е с месец по-голям от Вашия, той не сочи с пръст, не подава нищо и бяга от нас да не му го вземем. Опитва да имитира и да говори и се храни дъвчейки.
Въпреки това си е съвсем наред, според педиатър ката.
Съветвам Ви да го заведете при каквито смятате за нужно специалисти, за да се успокои те Вие. Децата се развиват неравномерно, ако все още ходи и се клатушка, всичките му сили ще са насочени натам и напредъка в другите сфери ще се забави малко. Хубаво е, че взимате мерки още от толкова рано, но не се притеснявайте толкова на този етап. Доверете се на специалистите, които наблюдават детето.

# 28
  • Мнения: 5 154
Ще си позволя да използвам сравнението по-горе - който се опасява да получи "мечешки" съвет не пита във форума. Дамата пита - хората отговарят според вижданията си, опита си и мнението си. За знаение има лекари - 1во, 2ро, 3то, 10то мнение и т.н.

Има и специалисти във форума, разбира се, но те не отговарят на случайни теми, а си имат собствени, които следят.

# 29
  • Мнения: 677
Какъв психиатър на година и 5 месеца??? Това дете е още бебе,стига сте вкарвали майката във филми. Плюс това и момче. Ще ви кажа моя случай. Синът ми проговори на 3г и 5м,с цели изречения,като възрастен. На дете под 2г никой толкова много няма да се задълбочи да му търси кусури. Единственото, което ви съветвам е проверете слуха. Щом е добре,всичко ще се намести. Дъщеря ми е на 1г и 3 месеца почти. Сочи с пръст, знае само как правят кравата и патето. Това да сочи по картинка,споко, много е рано. Обръща ли се по име,има ли очен контакт? Когато види,че някой излиза от скоро почна да си носи обувките и тя да ходи навън. Пак ви казвам никой на толкова малко дете няма да обърне кой знай какво внимание.

Общи условия

Активация на акаунт