НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 46 645
  • 571
  •   8
Отговори
# 60
  • Мнения: 8 894
най-лесният начин за запомняне на картинки е да се измисли нещо като приказка с тях. Но не знам на таи възраст дали този метод няма да обърка децата. Затова питам, има ли нещо друго?

@tooonkata
какво имаш предвид под 15 - секунди ли, или 15 картинки (вместо 9)

# 61
  • Мнения: 70
Според мен е важно на първо място да разберете кой тип памет при детето Ви е по-силно развит и после да работите за развиване на другите типове, като естествено, опитвате да се възползвате от преимуществото на най-силния тип.

Например, едното ми дете има фотографска памет. Това е супер за картинки, но не е ок за запомняне на поредица от числа (както е изпитът в детската градина). Другото ми дете гледа картинките и ги повтаря като песен, ако са предмети,  после ги зачерква, пеейки песента. Но това е недостатък, ако са йероглифи, защото тях не може да си ги пее и се иска фотографска памет.

Аз лично имам асоциативна памет. Обаче, това е заради по-големият житейски опит. Трудно е да изискваш от дете на 6 да има такава памет. Опитвала съм да ги уча на такава памет. Примерно, тази заврънкулка на какво ти прилича? На облак? А тази? На покрив. А тази?  На вълни и т.н. Но за целта се иска упражнение. Всъщност, упражненията са най-важни. Аз лично бях свалила няколко игри за памет на телефона и когато сме чакали на безсмислени опашки, давам да цъкат.


Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

# 62
  • Мнения: 8 894
Според мен е важно на първо място да разберете кой тип памет при детето Ви е по-силно развит и после да работите за развиване на другите типове, като естествено, опитвате да се възползвате от преимуществото на най-силния тип.

Например, едното ми дете има фотографска памет. Това е супер за картинки, но не е ок за запомняне на поредица от числа (както е изпитът в детската градина). Другото ми дете гледа картинките и ги повтаря като песен, ако са предмети,  после ги зачерква, пеейки песента. Но това е недостатък, ако са йероглифи, защото тях не може да си ги пее и се иска фотографска памет.

Аз лично имам асоциативна памет. Обаче, това е заради по-големият житейски опит. Трудно е да изискваш от дете на 6 да има такава памет. Опитвала съм да ги уча на такава памет. Примерно, тази заврънкулка на какво ти прилича? На облак? А тази? На покрив. А тази?  На вълни и т.н. Но за целта се иска упражнение. Всъщност, упражненията са най-важни. Аз лично бях свалила няколко игри за памет на телефона и когато сме чакали на безсмислени опашки, давам да цъкат.


Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

Много ви благодаря, интересни подходи. Как като песен - пее си произволна мелодия 'дърво, часовник, око, птица, лопата, панделка, къща, слънце"?
Аз явно имах идея за асоциативна памет, да измислиш приказка от  тези думи: "На дървото висеше часовник с едно око, птица го гледаше, а лопатата лежеше под дървото, на дръжката с  панделка, а над къщата слънцето печеше." Децата могат да измислят такива небивалци, ми се струва.

# 63
  • Мнения: 62
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.

# 64
  • Мнения: 18
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.
[/quote]

Последна редакция: чт, 26 май 2022, 22:24 от vessylinko

# 65
  • Мнения: 70
Да, точно така, повтаря си ги едно след друго, колкото пъти успее за 30 сек.
На мен не би ми дошло на ум така да правя.

Това с приказката, което казвате, е трудно според мен за 30 сек.

Аз се опитвах да ги карам да комбинират "пеенето" с фотографската памет. Казвам им: гледате картинката, затваряте очи и си я представяте. Ако нещо липсва, отваряте пак, поглеждате и пак затваряте. И така за 30 сек. Обичайно работеше. Но ключът е в упражненията. Много упражнения, за да се тренира мозъчето. Това е.

То не е казано, че на лист трябва да се упражнявате. Може и по време на разходка. Избирате си гледка. Гледате я 30 сек. Обръщате се с гръб. И казвате какво сте видели.

Според мен е важно на първо място да разберете кой тип памет при детето Ви е по-силно развит и после да работите за развиване на другите типове, като естествено, опитвате да се възползвате от преимуществото на най-силния тип.

Например, едното ми дете има фотографска памет. Това е супер за картинки, но не е ок за запомняне на поредица от числа (както е изпитът в детската градина). Другото ми дете гледа картинките и ги повтаря като песен, ако са предмети,  после ги зачерква, пеейки песента. Но това е недостатък, ако са йероглифи, защото тях не може да си ги пее и се иска фотографска памет.

Аз лично имам асоциативна памет. Обаче, това е заради по-големият житейски опит. Трудно е да изискваш от дете на 6 да има такава памет. Опитвала съм да ги уча на такава памет. Примерно, тази заврънкулка на какво ти прилича? На облак? А тази? На покрив. А тази?  На вълни и т.н. Но за целта се иска упражнение. Всъщност, упражненията са най-важни. Аз лично бях свалила няколко игри за памет на телефона и когато сме чакали на безсмислени опашки, давам да цъкат.


Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

Много ви благодаря, интересни подходи. Как като песен - пее си произволна мелодия 'дърво, часовник, око, птица, лопата, панделка, къща, слънце"?
Аз явно имах идея за асоциативна памет, да измислиш приказка от  тези думи: "На дървото висеше часовник с едно око, птица го гледаше, а лопатата лежеше под дървото, на дръжката с  панделка, а над къщата слънцето печеше." Децата могат да измислят такива небивалци, ми се струва.

# 66
  • Мнения: 14
Има една игра Памет на център Яника. Ние с нея играем и също е много полезна за упражнение.

# 67
  • Мнения: 118
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.
[/quote]
Децата в детската градина са 2 групи 50-52 деца. Стандартно, предвид подготовката, за която вече споменах - децата имат час всяка седмица, в който им се обясняват задачите, логиката, как да запомнят, упражняват фината моторика и т.н под погледа на специален учител за това, не тези от групата. Казват, че от тях влизат предишни години са влизали около 50%. Колко са тази година като процент не знам, но задачите тази година бяха доста по-лесни, отколкото предходната и такива типове задачи определено са срещали и решавали. За пример, лабиринтът беше наистина лесен на фона на миниатюрния влак от миналата година. И онази нечовешка мандала/чиния я нямаше, а задачата Творческо мислене мен ме накара да се смея с глас като видях как я е решило детето, тогава на 6 години.
Та от 52 деца, 50% са 26 деца, до 72 остават повечко от 10 деца.
Чух от родители, чиито деца са в градината, че са ходили и на курс в Монтесори, защото са нямали възможност да се занимават вкъщи с подготовката и у дома е било само подкрепящо и проверка. Но и там няма гаранция, защото всичко си зависи от детето, момента, късмета, съдбата и не-знам-още-какви странични фактори. Имаше много добре подготвени деца от групата в ДГ, които просто в деня на изпита нещо не си събраха ума и не са приети.
Съветвам всички родители, които имат съмнения и са уверени, че децата са се справили, но не са оценени да погледнат работата, както се дава възможност. Аз съм гледала 2 пъти работи и определено мога да потвърдя, че не се бяха справили, макар да казваха, че много хубав бил изпита Grinning

# 68
  • Мнения: 118
Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

Точно за тези задачи имам впечатление, защото аз се опитвах да намеря всякакви подходи за запомняне. Не знам какво и как са им обяснили в градината и какво да гледат/запомнят, какви аналогии да правят, но детето там се научи как да ги запомня! Не мисля, че са повтаряли нещо. Аз съм ползвала този метод за думи и след 5тата вече забравям останалите. Та при мен не работи така. Мисля че разчитат на фотографска памет и нещо отличително, което да запомнят от конкретните елементи. Защото се е случвало да ми обяснява, че не било такова кръгчето, а имало в него друго сиво, което аз не съм забелязала.

# 69
  • Мнения: 18
Децат от държавната детска градина са 52, но в сградата на лицея има и частна ДГ Монтесори с 4 - 5 групи по 9-10 деца, нека някоя по-запозната майка ме коригира 4 или 5 са с точност групите Simple Smile Така общата бройка на държавна и частна ДГ са над 90 деца, а местат, като всички знаем са 72 Simple Smile Та, минимумът на "вътрешните" дечица е 55-60 бройки. Остават едни 10-12, които, на фона на 340 кандидата за тази година, са нищожни Simple Smile Курса се посещава и от деца от ДГ, било държавната и частна им. Това за инфо на не дотам запознатите родители Simple Smile
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.
Децата в детската градина са 2 групи 50-52 деца. Стандартно, предвид подготовката, за която вече споменах - децата имат час всяка седмица, в който им се обясняват задачите, логиката, как да запомнят, упражняват фината моторика и т.н под погледа на специален учител за това, не тези от групата. Казват, че от тях влизат предишни години са влизали около 50%. Колко са тази година като процент не знам, но задачите тази година бяха доста по-лесни, отколкото предходната и такива типове задачи определено са срещали и решавали. За пример, лабиринтът беше наистина лесен на фона на миниатюрния влак от миналата година. И онази нечовешка мандала/чиния я нямаше, а задачата Творческо мислене мен ме накара да се смея с глас като видях как я е решило детето, тогава на 6 години.
Та от 52 деца, 50% са 26 деца, до 72 остават повечко от 10 деца.
Чух от родители, чиито деца са в градината, че са ходили и на курс в Монтесори, защото са нямали възможност да се занимават вкъщи с подготовката и у дома е било само подкрепящо и проверка. Но и там няма гаранция, защото всичко си зависи от детето, момента, късмета, съдбата и не-знам-още-какви странични фактори. Имаше много добре подготвени деца от групата в ДГ, които просто в деня на изпита нещо не си събраха ума и не са приети.
Съветвам всички родители, които имат съмнения и са уверени, че децата са се справили, но не са оценени да погледнат работата, както се дава възможност. Аз съм гледала 2 пъти работи и определено мога да потвърдя, че не се бяха справили, макар да казваха, че много хубав бил изпита Grinning
[/quote]

# 70
  • Мнения: 7
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.
[/quote]

Имам точно такива силни съмнения, защото съм чувала подобни коментари, но няма как да се докаже. Много ме демотивира това, въпреки това, ще подготвя детето, защото смятам, че ще бъде полезно.

# 71
  • Мнения: 18
Разбира се! Знанията и времето, което сте отделили на детето остават! Simple Smile
И да метна, че всички тези "лесни" задачи, които тази година да се паднали, ги няма в учебника, който НУКК препоръчва за подготовка. Нито в многобройните им по-стари издания на Азбуките, които моето дете направи по няколко пъти. Но ги дават за упражнение в градината Simple Smile
За справедливост не може да се говори Simple Smile
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.

Имам точно такива силни съмнения, защото съм чувала подобни коментари, но няма как да се докаже. Много ме демотивира това, въпреки това, ще подготвя детето, защото смятам, че ще бъде полезно.
[/quote]

# 72
  • Мнения: 7
Разбира се! Знанията и времето, което сте отделили на детето остават! Simple Smile
И да метна, че всички тези "лесни" задачи, които тази година да се паднали, ги няма в учебника, който НУКК препоръчва за подготовка. Нито в многобройните им по-стари издания на Азбуките, които моето дете направи по няколко пъти. Но ги дават за упражнение в градината Simple Smile
За справедливост не може да се говори Simple Smile
Трудно ще излезе подобна информация от родители, чийто деца са вътре, по разбираеми причини Simple Smile Информацията, която получих аз за успеваемостта на дечицата от частната и държавната градина е, че 50-60% от тях влизат. Това са около 50 от всичките 72 места. За "външните" деца остават едва 10 места Simple Smile Това се изпусна да ми каже една майка с детенце в частната градина. Моето дете не е прието, въпреки, че посещаваше и курсът Монтесори, организиран от частната им градина. По информация на друга майка с детенце от държавната им градина, част от задачите, които са се паднали тази година на изпита, са ги давали на децата в градината за упражнение. Това обяснява и успеваемостта им, на фона на "външните". Интересно ми стана как дечица, изкарали на пробните изпити по-нисък резултат, изведнъж "блесват" на истинският изпит, а при нас се получи обратното, и то с дпста фрапантна разлика, което не е чак толкова ненормално за мен Simple Smile Лично с ушите си чух реплика на една майка, която успокояваше притесненото си дете "Вие сте си от училището, няма нищо страшно, да му мислят външните" Simple Smile Чувала съм и още мнооого слухове в същият дух, но ще се огранича до тук Simple Smile Аз лично изгубих мотивация да готвя следващите си деца, тъй като се убедих на личен гръб за порочността на цялата процедура по подбора Simple Smile
Честито на успелите и късмет на останалите ентусиасти Simple Smile
link=topic=1439900.msg44820220#msg44820220 date=1653587729]
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Няма ли някоя майка, с дете от детската градина и кандидатстващо за парви клас, да сподели дали много от децата от градината са приети в първи клас на НУКК. Хубаво е да се разбере каква е успеваемостта на тези дечица, които минават целогодишно на специална подготовка.

Имам точно такива силни съмнения, защото съм чувала подобни коментари, но няма как да се докаже. Много ме демотивира това, въпреки това, ще подготвя детето, защото смятам, че ще бъде полезно.
[/quote]

Е не, това вече е доста неприятно Sad  Ясно вече, как точно стават нещата. А има ли ги изобщо някъде достъпни за простосмъртните?

# 73
  • Мнения: 48
Здравейте отново всички! Не се притеснявайте за броя на свободните места за простосмъртните.Да,факт е че:
1) По-голямата част от децата в класа на дъщеря ми (1 клас) са от държавната или частната детска (общо около 70%);
2) Дъщеря ми не беше в никоя от двете градини и нямам по-голямо дете в училището;
3) Подготвяла съм я сама (без частен учител) и ходи на целогодишния курс към сдружение Монтесори;
4) Курсът като цяло е доста добър,но трябва и подготовка у дома;
5) Най-важното:децата се научават да учат,имат адски много знания и после в първи клас всичко им е песен!
Такова нещо като загубено време в учене-всички сме съгласни,че няма! Simple Smile
Аз лично на моето дете,за да не се стресира-му казах точно 1 седмица преди изпита,че ще ходи на изпит. И лично при нас-грам нямаше стрес.

# 74
  • Мнения: 18
Разбира се Simple Smile Няма нищо притеснително! Едни около 55 места по ваши данни са за деца от градината, останалите се разпределят между децат на "известните", на персонала на НУКК и случайните Simple Smile

Здравейте отново всички! Не се притеснявайте за броя на свободните места за простосмъртните.Да,факт е че:
1) По-голямата част от децата в класа на дъщеря ми (1 клас) са от държавната или частната детска (общо около 70%);
2) Дъщеря ми не беше в никоя от двете градини и нямам по-голямо дете в училището;
3) Подготвяла съм я сама (без частен учител) и ходи на целогодишния курс към сдружение Монтесори;
4) Курсът като цяло е доста добър,но трябва и подготовка у дома;
5) Най-важното:децата се научават да учат,имат адски много знания и после в първи клас всичко им е песен!
Такова нещо като загубено време в учене-всички сме съгласни,че няма! Simple Smile
Аз лично на моето дете,за да не се стресира-му казах точно 1 седмица преди изпита,че ще ходи на изпит. И лично при нас-грам нямаше стрес.

Общи условия

Активация на акаунт