НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 55 922
  • 677
  •   2
Отговори
# 75
  • Мнения: 48
На известните,на богатите и на персонала са в тези 55....повечето от тези си записват децата последната година в частата градина. Simple Smile Познавам и други случайни като нас.....така че има. Simple Smile

Разбира се Simple Smile Няма нищо притеснително! Едни около 55 места по ваши данни са за деца от градината, останалите се разпределят между децат на "известните", на персонала на НУКК и случайните Simple Smile

Здравейте отново всички! Не се притеснявайте за броя на свободните места за простосмъртните.Да,факт е че:
1) По-голямата част от децата в класа на дъщеря ми (1 клас) са от държавната или частната детска (общо около 70%);
2) Дъщеря ми не беше в никоя от двете градини и нямам по-голямо дете в училището;
3) Подготвяла съм я сама (без частен учител) и ходи на целогодишния курс към сдружение Монтесори;
4) Курсът като цяло е доста добър,но трябва и подготовка у дома;
5) Най-важното:децата се научават да учат,имат адски много знания и после в първи клас всичко им е песен!
Такова нещо като загубено време в учене-всички сме съгласни,че няма! Simple Smile
Аз лично на моето дете,за да не се стресира-му казах точно 1 седмица преди изпита,че ще ходи на изпит. И лично при нас-грам нямаше стрес.

# 76
  • Мнения: 18
За който звучи обнадеждаващо 300 деца да се преборят за 15 места, може да опита Simple Smile
 
На известните,на богатите и на персонала са в тези 55....повечето от тези си записват децата последната година в частата градина. Simple Smile Познавам и други случайни като нас.....така че има. Simple Smile

Разбира се Simple Smile Няма нищо притеснително! Едни около 55 места по ваши данни са за деца от градината, останалите се разпределят между децат на "известните", на персонала на НУКК и случайните Simple Smile

Здравейте отново всички! Не се притеснявайте за броя на свободните места за простосмъртните.Да,факт е че:
1) По-голямата част от децата в класа на дъщеря ми (1 клас) са от държавната или частната детска (общо около 70%);
2) Дъщеря ми не беше в никоя от двете градини и нямам по-голямо дете в училището;
3) Подготвяла съм я сама (без частен учител) и ходи на целогодишния курс към сдружение Монтесори;
4) Курсът като цяло е доста добър,но трябва и подготовка у дома;
5) Най-важното:децата се научават да учат,имат адски много знания и после в първи клас всичко им е песен!
Такова нещо като загубено време в учене-всички сме съгласни,че няма! Simple Smile
Аз лично на моето дете,за да не се стресира-му казах точно 1 седмица преди изпита,че ще ходи на изпит. И лично при нас-грам нямаше стрес.

# 77
  • Мнения: 59
Моето дете не попада в нито една от посочените по-горе групи, не е посещаволо курса. Готвихме се вкъщи, така се случиха нещата, че съвпадна с второто ми майчинството и това ми даде възможност да се посветя и да оползотворя изцяло времето си за децата. Благодарение на това, че успях да изчета всичко по няколко пъти в темите и насоките, които получих от други майки успях да се ориентирам в материята какво и как се изисква от детето (купих си и когнитивна граматика за учители и родители на Румен Генков) и си дадох сметка, че независимо от приема в училището целта на обучението ще бъде изпълнена. Точно и поради тази причина не сме изпитвали никакво разочарование от мисълта, че детето ни може да не е прието. Всеки родител прави своят избор, като поеме по този път не си поставяйте училището като самоцел на обучението, това са деца всичко се случва и няма гаранции за успех. Не познаваме и не сме контактували с родители на деца от градината, така че това не мога да коментирам, но дори и да е вярно това не може да ви демотивира за подготовката, защото тя си остава за децата знанието на децата никой не може да им го вземе.

# 78
  • Мнения: 540
Периодично се пишат доста невероятни неща в тази тема. Давам още  една гледна точка от съвсем близкото минало: децата от детската градина бяха разпуснати по къщите заради пандемията, точно преди да започнат по-сериозна подготовка за предстоящия изпит. Месеци наред въобще не се чу нищо от учител, направо свършиха годината няколко месеца по-рано. От групата, за която знам, сигурно към 3/4 влязоха в първи клас, като не съм чула да се коментира посещаване на курс, единствено от един родител знам, че детето се е занимавало с учител за подготовката. Останалите масово са се готвили вкъщи. После в първи клас имаше и няколко деца от частната детска градина (по-малко от тези от държавната), както и доста външни деца, някои от които изглеждат впечатляващо добре подготвени.

# 79
  • Мнения: 18
3/4 са 54 места от държавната и "няколко" от частната. Кое е невероятното, което е писано, различно от вашата гледна точка Simple Smile Това е самата реалност! Не знам за колко много външни добре подготвени деца говорите, тъй като бройката е общо 72 Simple Smile
Периодично се пишат доста невероятни неща в тази тема. Давам още  една гледна точка от съвсем близкото минало: децата от детската градина бяха разпуснати по къщите заради пандемията, точно преди да започнат по-сериозна подготовка за предстоящия изпит. Месеци наред въобще не се чу нищо от учител, направо свършиха годината няколко месеца по-рано. От групата, за която знам, сигурно към 3/4 влязоха в първи клас, като не съм чула да се коментира посещаване на курс, единствено от един родител знам, че детето се е занимавало с учител за подготовката. Останалите масово са се готвили вкъщи. После в първи клас имаше и няколко деца от частната детска градина (по-малко от тези от държавната), както и доста външни деца, някои от които изглеждат впечатляващо добре подготвени.

# 80
  • Мнения: 290
Децата от градината влизат в училището не защото местата им са запазени, а защото са много добре подготвени.
Ако някой искаше да пази места, децата от градината щяха да продължават автоматично.
И така се раждат градските легенди. Една майка, казала на другата, някой чул нещо в дъжда, докато чакал на спирката, мятат се едни проценти на килограм и започваме да си вярваме на небивалиците.

# 81
  • Мнения: 48
Абсолютно сте прав-а.....наскоро разговарях пак с майки на деца от детската градина от нашия клас....да,просто добре ги готвят като цяло в детската и родителите в конкретика знаят точно как да ги доподготвят  в къщи.Няма никакви градски легенди-прости родителите в комплекса като цяло са по-информирани как да подготвят децата! И нещо друго забелязах:децата били там са СИЛНО МОТИВИРАНИ и адски много искат да се представят добре на изпита,за да останат!Последната година им правят и пробни изпити-което също си е от значение.
Предполагам ,че те не са и част от тази група тук.....все пак нямат нужда да търсят информация тук! Аз пиша,защото преди 1-2 години научих доста информация от тук ....и сега се опитвам да върна жеста поне малко! Simple Smile

Децата от градината влизат в училището не защото местата им са запазени, а защото са много добре подготвени.
Ако някой искаше да пази места, децата от градината щяха да продължават автоматично.
И така се раждат градските легенди. Една майка, казала на другата, някой чул нещо в дъжда, докато чакал на спирката, мятат се едни проценти на килограм и започваме да си вярваме на небивалиците.

# 82
  • Мнения: 18
Блажени вярващите! За това се получават такива фрапантни разминавания между децата от градината, които на пробните им изпити се представят средно, а на самият изпит брилянтно Wink За останалите деца е обратно пропорционално! В курса Монтесори също се правят пробни изпити, и да, от значение е. Тогаеа, по думите на госпожите, децата, представили се с над 75 точки бяха единици, моето дете едно от тях, но на изпита се появиха доста деца с брилянтни резултати, които очевидно запоследният месец просто са станали гениални Wink Хайде стига разтягане на локуми за наивници! Истината я знаем всички, но на някой им изнася да я отричат Simple Smile
 да quote author=foundy link=topic=1439900.msg44827435#msg44827435 date=1653738978]
Децата от градината влизат в училището не защото местата им са запазени, а защото са много добре подготвени.
Ако някой искаше да пази места, децата от градината щяха да продължават автоматично.
И така се раждат градските легенди. Една майка, казала на другата, някой чул нещо в дъжда, докато чакал на спирката, мятат се едни проценти на килограм и започваме да си вярваме на небивалиците.
[/quote]

# 83
  • Мнения: 290
vessylinko, разбирам разочарованието Ви. То Ви кара да търсите аргументи за тезата си без реално да са подкрепени с факти. Опитвате се да ни накарате да вярваме, че спекулациите са факти.
Няколко човека се опитаха да Ви дадат логично обяснение, но щом Вашата теза Ви кара да се чувствате по-добре и обяснява всичко, така да бъде.

# 84
  • Мнения: 153
Моето дете не е прието в ДГ. Не сме правили подготовка като изключим 2-3 теста от книжките и  доста лабиринти, защото тя се запали по тях. Като цяло обвинявам себе си, но имам и някои резерви към формата на изпита. Родена е на 1-ви април и миналата година не съм се опитвала да я пусна на изпит. Отчитам го като грешка, защото можеше да я подготвя за явно важни неща. Например не си е казала трите имена и адреса(живеем в момента извън София и е казала само населеното място). За съжаление на децата кандидатстващи за ДГ няма как да се види работата, но и да се види, няма особен смисъл. Детето няма как да потвърди, че е негова. Класирани сме на 66-то място като имаме 46.25 т. от 100. Нямам обяснение освен емоционалното състояние на влизане(по-долу ще обясня): много добра фина моторика, реди пъзели от 100 части без да гледа картинката, познава перфектно геометричните фигури, отлична памет според специалистите от театралната школа, която посещава и логопеда ѝ, посещава втора група в ДГ и е свикнала да ѝ задават задачи. Излиза, че не е успяла да покрие и 50% от изпита. В онзи снежен ден на изпита бях с бебето, овиках я по пътя, защото тя се държи и дърпа количката назад, аз я бутам напред и ме вали, държа и чадър над количката, закъсняваме, не знам къде е сградата… както и да е. Разстрой се и докато сваля бебето от количката, тя изчезна,  били я взели за изпита. Нито успях да я успокоя, нито да ѝ пожелая успех, тя се страхува да не я изоставя напоследък, тръгнах да я търся и ми казаха, че като е готова ще я доведат. Това е в частта “обвинявам себе си”, но мисля, че трябва да можеш да кажеш две думи на детето преди да го отведат. Относно формата, за мен няма нищо по-лесно да вкараш дете в ДГ, ако имаш съответните хора. Единствената обратна връзка е резултатът, който няма как да бъде проверен дали е реален. На разказа на децата не може да се разчита. Оставам с огромни резерви по отношение на процедурата по подбор и ме крепи надеждата, че поне за първи клас работите на децата могат да се разгледат. Смятам да я пусна на 6 години да се пробва, защото така или иначе ще е завършила четвърта група тогава. Ако не стане(най-вероятно), ще затвърждава знания от предучилищната още една година и ще пробва на 7. Разбира се, ще включа и друга подготовка вече.

P.S. Не искам да обезценявам възможностите и усилията на децата приети без връзки, защото със сигурност има такива. Просто си мисля, че местата за такива деца са прекалено малко от общата бройка.

# 85
  • Мнения: 18
Аргументите ми са подкрепени с факти от статистиката не само на тазгодишния прием Simple Smile Аз също Ви разбирам, в потребността ви да почувствате уникалността на приетото Ви дете,
на цената на това ревностно да подкрепяте собствената си теза и да отхвърляте и иронизирате фактите Simple Smile
quote author=foundy link=topic=1439900.msg44827670#msg44827670 date=1653742458]
vessylinko, разбирам разочарованието Ви. То Ви кара да търсите аргументи за тезата си без реално да са подкрепени с факти. Опитвате се да ни накарате да вярваме, че спекулациите са факти.
Няколко човека се опитаха да Ви дадат логично обяснение, но щом Вашата теза Ви кара да се чувствате по-добре и обяснява всичко, така да бъде.
[/quote]

Последна редакция: сб, 28 май 2022, 17:16 от vessylinko

# 86
  • Мнения: 290
Много сте далеч от истината. Отново.
Детето ми не е прието. Дори не е кандидатствало в това училище.
Детето ми е уникално. Също, както и Вашето. Радвайте се на този факт, вместо да се тровите с конспирации.

# 87
  • Мнения: 18
Радвам се! Радвайте се и вие, вместо да се опитвате да тролите темата за училище, в което детето ви "дори не е кандидатствало".
 
Много сте далеч от истината. Отново.
Детето ми не е прието. Дори не е кандидатствало в това училище.
Детето ми е уникално. Също, както и Вашето. Радвайте се на този факт, вместо да се тровите с конспирации.

# 88
  • Мнения: 62
Периодично се пишат доста невероятни неща в тази тема. Давам още  една гледна точка от съвсем близкото минало: децата от детската градина бяха разпуснати по къщите заради пандемията, точно преди да започнат по-сериозна подготовка за предстоящия изпит. Месеци наред въобще не се чу нищо от учител, направо свършиха годината няколко месеца по-рано. От групата, за която знам, сигурно към 3/4 влязоха в първи клас, като не съм чула да се коментира посещаване на курс, единствено от един родител знам, че детето се е занимавало с учител за подготовката. Останалите масово са се готвили вкъщи. После в първи клас имаше и няколко деца от частната детска градина (по-малко от тези от държавната), както и доста външни деца, някои от които изглеждат впечатляващо добре подготвени.
[/quote
Не става ясно за прием от коя година говорите? Цитат “ После в първи клас имаше и няколко деца от частната детска градина” вероятно става въпрос за прием от миналата година, когато имаше тежка епидемия. Получава се и някакво разминаване с другите пишещи във форума. Вие казвате, че 3/4 от децата от детската градина са приети в първи клас (това е страшно много), а другите майки споделят за прием от 50%, което е вече възможно да се отдаде на по-добрата подготовка.

# 89
  • Мнения: 70
Слуховете за връзкарите в НУКК се раждат именно от родителите на децата, които не са приети.
Съвсем естествена човешка реакция е да се търси вината в системата, за да оправдаеш неуспеха си. Има един много готин лаф: на кривата ракета космосът ѝ пречи. Е, и тук така.

Споделих по-назад в темата, че моето дете преди 3 год. не беше прието в градината, въпреки старанието ми да го подготвя. Когато излезе от изпита, каза: мамо, реших си всички 3 задачи.
После много подробно описа въпросните ТРИ задачи. От а до я. Бях убедена, че се е справило. Разказа ми в детайли какво са го питали.
Когато излязоха резултатите, беше 15-тина места под чертата. Звъннах по телефона да питам какви са задачите и най-вече колко са. И отговорът: госпожо, 6 задачи: лабиринт, пъзел, памет, сенки, околен свят, предметно разпознаване. И аз бях мат. Веднага си измислих теорията, че само на моето брилянтно подготвено дете, като са го видели, че се справя добре и понеже не е от техните познати деца, не са му дали останалите 3 задачи. За да го отрежат. И да си приемат техните си деца.
Звучи доста логично, нали? Еми, можеше сега и аз да сея слухове и небивали теории по форума 🤭

Обаче, вместо директно да им срина авторитета по форуми, реших първо да разбера къде е истината. Малко по-настоятелно ги тормозих по телефон да ми разкажат по-подробно какъв е бил изпита. Търсейки ядосано отговора на въпроса си "как така то е получило само 3 задачи" , може би не бях от най-любезните. Но насреща получих само мило и любезно отношение. До ден днешен се чудя как ме изтърпяха. Оказа се, че всъщност всички задачи са му били дадени. То ги разпозна, когато му ги разказах. Просто, явно не е могло да ги отсее като задачи. Ами, да, все пак е на 3. Задачите се дават като на игра. Възможно е да не е разбрало, че го питат нещо, с което го оценяват.
В крайна сметка доста подробно ми обясниха къде и защо не се е справило.

Можеше историята с градината да ми подейства демотивиращо. Да си кажа и аз: там е само за връзкари. И да се откажа и за първи клас. И да сея слухове и измислици по форума. (Бях много ядосана, наистина). Но усилията ми да намеря отговора защо не е прието, ми дадоха да разбера, че има добре премислен и аргументиран подбор.

Та, целта не е просто да се решават задачи. Целта не е и просто да се ходи на курс. Целта е да се вникне в това какво се търси като качество с всяка задача и какво оценява тя. И да се развиват именно тези качества у детето. За това е отговорен родителя. Това правят и в детската градина 3 години и затова децата от там влизат на над 50%. Но за 1 година САМО с курса на Монтесори, без активно съдействие на родителя не става. Иска си занимавка.

Например, целта на огледалното прерисуване и пространственото мислене, които са с най-много точки, е да открият децата, които биха били подходящи за безброя часове по рисуване, моделиране, батик, приложно изкуство и т.н. За какво ще са им иначе деца в училище, в което се набляга на култура и изкуство, ако те нямат качеството за това?

Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.
На мен лично много ми помогна това, че го пуснах на 5 год на изпита за първи клас и разгледах работата му. Ако не го бях направила, сигурно пак щяхме да сме от неприетите и да съм неоснователно ядосана.

Общи условия

Активация на акаунт