СЕДМИ КЛАС Трето класиране за щастие - късмет на смелите!

  • 54 954
  • 763
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 12 070
Не виждам по какъв друг начин може да се извърши регулацията. Момчетата са по-различни просто. Девойките са по-склонни да влагат усилия и в неща, които не са им интересни, за разлика от младежите, да задълбават в подробности. Затова и като цяло момчетата се представят по-слабо академично в цифрово изражение, като това продължава и по-нагоре /има изключения, разбира се/, но това не ги прави по-глупави, нито означава, че ще станат по-слаби специалисти в бъдещата си професия. Навремето мой преподавател в СУ казваше, че най-добри практици стават тези, които са с преобладаващи 5-ци през следването си - имат и 6-ци, тук-там 4-ки, но преобладаващо оценка 5.

ПП. СГСАГ са махнали минималния бал от съобщението си за 4-то класиране.

Последна редакция: чт, 11 авг 2022, 22:49 от sanaka

# 736
  • Мнения: 96
Що се отнася до начин на регулация, промяна в изпитания формат ми се струва чудесно начало.
Да се даде равен старт на децата,
с включване на логически задачи, есе, тест. Така и двата пола, ще излязат от зоната си на комфорт.
Освен, че момчетата ще се потопят за малко в рутината, момичетата ще си размърдат мозъците с някоя логическа задача.
В никакъв случай не казвам, че момчетата са по глупави от момичетата.
Има особености  и при двата пола.
Против съм и просто да отпаднат квотите, без да се промени формата на изпита, защото това ще доведе до феминизиране на някои професии, където традиционно мъжете са по добри практици.
В перспектива обаче, това съобразяване с особеностите на момчетата(квотите в езиковите) и несъобразяване с особеностите на момичетата(липсата на квоти в математическите) не води до нищо добро.
Следват квотите в унитата в Бг, където отново се съобразяваме само с особеностите на момчетата, на които просто не им пасва на натюрела да се подготвят на ниво, иииии така се ражда феминизма 😂. Отплеснах се и отново оспамих на темата на хората, за което се извинявам!

# 737
  • Мнения: 21 455
Тест има и сега. Логическите задачи нямат място в подобен изпит, доколкото не са част от учебните програми. Есето се изучава като вид аргументативен текст в осми клас. На практика включването на последните две ще доведе до наливане на още вода в  извънучилищната подготовка ( или, ако щете, на още пари в школи, курсове и частни уроци). А това не е точно равен старт. Равен старт всъщност няма. Винаги ще има различия в подготовката, дори и в тази, осъществявана на училищно ниво. Различен брой часове ИУЧ и ФУЧ, различни предмети, които се изучават в тях, различни преподаватели.
Структурата на НВО не е лоша, но трябва да се поработи доста върху съдържанието и може би, но само може би, старият вариант, в който НВО беше първата част,  а втората беше за кандидатстване, беше една идея по-добра.

# 738
  • София
  • Мнения: 12 070
Ъхм, в АК се кандидатства с есе и, поне допреди четири години, съществена част от теста бяха логически задачи. И именно поради това, децата масово се готвят за този изпит по школи още от 6-ти клас. И все пак и там, както и на НВО, минималният бал на момичетата винаги е бил по-висок. И писането на есе, и решаването на логически задачи се учат, не са вродени умения.

# 739
  • Мнения: 96
Не зная как е в АК, но и за НВО, някои деца се готвят от 6ти клас. Наливането на пари в частни уроци съществува така или иначе (това е съвсем отделна тема).
Изпит, съобразен с особеностите на двата пола и липса на квоти, дава равен старт на децата , а към момента такъв в България няма.
Уважавам правото ви на мнение, явно се споделя от мнозинството, защото толкова години нищо не се променя, въпреки че се правят опити.
Така си възпитаваме и момичетата.
Някак без да го разискваме, момичетата  са наясно, че за да учат каквото искат, трябва да положат два пъти повече усилия от момчетата(за справка класирането в МУ).

# 740
  • София
  • Мнения: 3 495
Живея в Младост 2. Това означава, че в 1 клас на моето дете му се “полагаха” само две училища - 128-мо и 39-то. Преди няколко години смениха директора на 39-то и сега е добро. Но когато голямото трябваше да е в първи клас, в това училище беше съвсем нормално ученик да вади нож на учител. Да вади пистолет беше малко прекалено, но се е случвало. А целта на 128 беше децата да станат охрана.
На децата в Младост 1 им се “полагаше” 125-то. Но за да приемат моето там, трябваше да сменям адресни регистрации и да правя чудеса от храброст. А на децата от Лозенец им се “полага” 107-мо, което е абсолютно недостъпно за децата от кварталите.
Сега разбирам, че училищата в София трябвало да бъдат недостъпни за децата от провинцията, защото пак на някого му се е “полагало”.
Нещо повече - даже на момичетата им се “полагали” местата в ЕГ.

Ама когато едни големи мозъци, които са виждали дете само на картинка, решиха, че жените нямат право да бъдат баби и да си гледат внуците, не беше никак приятно. Сега се оптваме да направим пенсионирането еднакво за жените и мъжете. А в Чехия жените, които са майки, се пенсионират по-рано. Другите наравно с мъжете.

Но в България сме царе да отнемаме предимства. А че едно право е извоювано с много години събиране на доказателства. Че се е доказало във времето като необходимо. Щом на някого в някакъв момент му се види несправедливо и давай да отнемаме. И обикновено отнемат силните на деня. Но после същите тези “силни” искат толерантност. И даже някои от тях се борят за прозрачност и справедливост, веднага след като са “изпарашутили” децата си в СМГ.

А твърдението на Десала, че мъжете са видимо по-лоши лекари от жените, даже няма да го коментирам.

Само за да не каже някой, че гроздето ми е кисело, синовете ми не са кандидатствали в гимназии с квоти и синът ми е приет в университет с бал много по-висок от този на момичетата.
Извинявам се за дългия пост.

# 741
  • Мнения: 165

Конкуренцията не е всичко в гимназиалните години. Да не кажа, че и далеч не е най-същественото. Аз съм твърдо за квотите. Двете ми дъщери също.
[/quote]

Идеално точно казано! Твърдо съм за квоти. Имам дъщери.

# 742
  • Мнения: 9 748
Според мен решението е общо качеството на образованието да се повиши, но едва ли ще стане.

# 743
  • Майничка
  • Мнения: 12 603
Според мен, решението е да се прилага реално възможността за повтаряне на клас или вземане на две години в една. Не че сега го няма като опция, но не се прилага. Децата узряват различно, не само момчетата.

# 744
  • Мнения: 9 748
Не знам дали има нещо по-демотивиращо от повтарянато на клас.

# 745
  • Майничка
  • Мнения: 12 603
За детето или за родителя?

# 746
  • София
  • Мнения: 3 039
За детето или за родителя?
Повишаването на образованието зависи на първо място от МОН и техните програми, а след това учители, деца и родители да работят като екип. Не от това, дали има квоти. Децата в езиковите гимназии с квоти (момичета и момчета) са интелигентни и амбициозни, независимо, дали някои са влезли с 15 точки по-малко от другите. Насаждането на твърдения на деца от родители, че са ощетени заради пола си, няма и да го коментирам, но е потресаващо.
Все повече потребители влизат, за да си изкажат проблемите и до там.

Последна редакция: пт, 12 авг 2022, 13:26 от denizara

# 747
  • Мнения: 9 748
За детето или за родителя?
За детето говорех.
Скрит текст:
Малкото се беше отчаяло. Дрънкаха в училището, че било с дефицити, вместо да му покажат как да слее буквите в дума.  Дойде детето и ми казва: Мамо, това с дефицитите май значи, че не съм умна. На 6 години беше. Четенето го оправихме с две посещения при частен учител, но неувереността в собствените сили я лекуваме вече две години.

# 748
  • Майничка
  • Мнения: 12 603
Windekind, съжалявам, че сте минали през това, но не такъв казус имах предвид. Иначе, за увереността:
Скрит текст:
Голямата ми дъщеря е с дислексия. Когато го открихме, към края на четвърти клас, до голяма степен благодарение на една тогавашна съфорумка и започнах да търся как да се ограмотя по  темата и начини за компенсиране, голяма част от семейството ми скочи, че зорлем се опитвам да изкарам собственото си дете ненормално. Пред детето. Впоследствие тя категорично отказваше всякакъв вид консултации, диагностики и т.н., съгласяваше се единствено на работа с мен. Компенсира, изградихме някаква  техника, но прогимназиалният й етап беше твърде далеч от спокоен. Освен това и досега все някому (на нас, вероятно) нещо доказва в академичен план. Ако живеехме във Франция, примерно, бих я оставила да повтаря пети клас, за да й дам една спокойна година, в която да затвърди(м) методиката и да се чувства по-сигурна в прилагането й, вместо да изкара шести и седми клас в "догонване". За сметка на гимназията, където нямаше да й е проблем да вземе 11 и 12 клас в една година, не гонеше пълна шестица. Тук това би било напълно неприемливо.

# 749
  • Мнения: 8 242
До четвърти клас е забранено повтарянето. Нататък е разрешено. Единици са тези, които биват оставяни на поправителен, а какво да говорим за оставяне да повтарят класа. Както каза моя приятелка, която преподава химия в една нискобалова професионална гимназия "узаконяваме неграмотността". Тя остави четирима на поправка тази година, заради което от ръководството я гледаха доста накриво (тази учебна година ѝ беше първа в точно това училище), от тях само един се яви на поправката и е преминал. Другите не са се появили дори. Вика "Аз не съм им виждала очите от месеци, как да им пиша три. Не ги знам дали въобще са в България". Отсъствия и да се пишат, се извиняват после от класните ръководители. Такива са фактите в голяма част от професионалните гимназии в страната.

Общи условия

Активация на акаунт