Кандидатстване след 7ми клас - какво бихте променили?

  • 7 211
  • 64
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Това "ако имаш възможност и подходящ успех" знаем какво означава - да наваксваш с допълнителни усилия това, което в училищата с матури учат в редовните часове. Дай да си го кажем честно като родители - веднъж едно дете попадне ли в училище, което няма за фокус висок успех и знания, учениците не са особено мотивирани от самото училище или от родителите за висок успех, а училището е насочено основно към занаят (ходене в завода), накрая вероятността от това училище да излезе дете-отличник, способно да се яви на матурите като останалите, клони към нула. Това амбициозните и образовани родители го знаят и затова натискат децата си да отидат в "напредналите" училища. Аз не бих рискувала с мое дете да влезе на 10 години в професионално училище и да се надявам, че ще има успех и мотивация да изкара матури. На 10 още не са се научили да си учат уроците както трябва, не знаят на кой свят са и нямат никаква идея за времето отвъд днес, сега и как ще ритат топка на двора.

# 46
  • София
  • Мнения: 3 042
Да, това е ключово "препоръка на учител и успех", ако ги няма, какво става?
Иначе да, знам, че за всяка специалност има курс и на тамошната борса го предлагат, ако искаш да се преквалифицираш. Няма нищо общо, както е в България.

# 47
  • Немция
  • Мнения: 6 919
Разбирам, че сте влезли в коловозите на българската система, но нито е толкова безнадеждно, нито е толкова зле, колкото е във вашите очи. Smirk
На който му се учи, има своите възможности.

Последна редакция: чт, 15 сеп 2022, 07:59 от Бибит

# 48
  • Мнения: 486
Разбирам, че сте влезли в коловозите на българската система, но нито е толкова безнадеждно, нито е толкова зле, колкото е във вашите очи. Smirk
На който му се учи, има своите възможности.
Предполагам, че е така както казвате. Сигурно имате лични наблюдения, а аз нямам, но следва да отчитаме и особеностите на нашата държава. Сигурна съм, че и да препишем дословно техните закони, тук ще се получи нещо съвсем различно.

# 49
  • Мнения: 1 624
Споменаването на немската система, не беше с цел да я прекопираме, а да видим там как се надграждат нещата.

Надграждането в нашата система бих казала, че липсва. Там където се получава се случва или защото децата са много умни или има доста допълнителни занимания.

Смея да твърдя, че това което видях при децата на моята приятелка е, че английския е на доста добро ниво. С мъжът на моята приятелка перфектно се разбираме на английски. С неговите приятели/роднини също. Определено не им липсва нашия еквивалент на езикови гимназии.
В Белгия също не съм имала проблем да се разбера на английски дори със случайни хора на улицата. Там също нямат езикови гимназии, но така им е организирана учебната програма, че децата успяват да научат няколко езика и то доста добре. А при нас един английски го дъвкаме от 1ви клас и накрая, ако децата не ходят на допълнителни уроци не успяват да го научат.

# 50
  • Мнения: 664
Здравейте! Искам да изкажа и моето мнение за кандидатстването след 7-ми клас.
Защо всички деца да са длъжни да сменят училището си/ да кандидатстват/?!
Ако изпити се държат само за Езиковите и Математически гимназии, както беше преди години, няма да я има тази масова истерия за подготовка при частни учители и школи, които са се превърнали в паралелна образователна армия. А сега някакви никакви училища се пишат, че са с испански, немски, английски, а нямат читави учители по езика, но децата ще кандидатстват и за тези училища.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Защото вече всички се водят профилирани. Никой не кара всички да се състезават, нито да ходят на уроци. Така или иначе състезанието е за максимум 40 процента от учениците. На останалите им е все тая къде ще бъдат приети, те не се и напъват особено с ходене по уроци.

# 52
  • Мнения: X
Защото вече всички се водят профилирани.
Освен когато не са професионални.
герани, в " някакви никакви училища" може да се влезе без особена истерия. Дори не е нужно ученикът да се яви на НВО.

# 53
  • Мнения: 664
Изчетох статиктики от последните години за приема след 7 клас. За София, за предстоящия випуск 2009/който бил най-големият до сега, ще потърся данни, но ако са 12000/ ще се борят 10 деца за 1 място в т.нар."елитни" гимназии.

# 54
  • Мнения: 1 624
В езиковите гимназии обаче профилирането е 11 и 12 клас.
Някои езикови гимназии не обявяват профилите си при кандидатстването в 7ми клас. В тези училища децата избират профил в 10 клас.
Т.е. едни деца избират профил в 7ми клас, но той реално ще се усети в 11-12 клас, а други деца избират профил в 10 клас и той ще се изучава 11-12 клас.

Т.е. за да изберете подходящото училище трябва да сте много добре запознати с училищата относно кога и какво се избира в тях.

# 55
  • Мнения: X
Избират се трети и четвърти профилиращи предмети. Първите два са определени на национално ниво с наредба за всеки профил ( за някои профили има две възможности по отношение на втория ПП). Каквото и да е обявено в ДПП, на практика в 10 клас се дава възможност за избор на ПП, но не всяко училище предлага всички предмети. Дали ПП ще са три или четири отново е решение на училището.
Профилираната подготовка за всички ученици се осъществява във втори гимназиален етап, т. е. в 11-12. клас. Това, че има училища, които са съобразили раздел Б от училищните учебни планове в първи гимназиален етап с двата основни ПП е отделен въпрос.
И още нещо. Не всички паралелки са профилирани. Има и професионални такива дори в математически и езикови гимназии.

# 56
  • Мнения: X
Изчетох статиктики от последните години за приема след 7 клас. За София, за предстоящия випуск 2009/който бил най-големият до сега, ще потърся данни, но ако са 12000/ ще се борят 10 деца за 1 място в т.нар."елитни" гимназии.
Борбата за елитните гимназии няма нищо общо с влизането в някаквите никакви училища, където всеки може да влезе, дори без да се е явил на НВО. Сега, ако родител е записал детето си в добро училище по местоживеене, но това дете няма нужния успех, за да продължи в него след 7 клас, проблемът е съвсем друг.

# 57
  • Мнения: 1 624
Надявам се този дебат да бъде интересен - https://www.facebook.com/events/2659542510846323?utm_source=face … Ks6EUACA8d9HLeWCA

Аз мисля да задам няколко въпроса.

# 58
  • Мнения: 798
За мен основният проблем е, че има само по една дата за двата изпита. Какво става, ако един отличник точно в тези 3 дни е в болница за операция от апендисит, примерно? С бал 100 влиза в "някакво никакво училище" и 5 години учи там. При положение че системата  е такава, че цялото средно образование зависи от 2 дни, то децата трябва да имат поне по два шанса по всеки от двата предмета.

# 59
  • Мнения: 1 624
Да, това наистина е проблем. Но така беше и преди, когато аз кандидаствах за гимназия. Явно не са много слчаите и за това не са помислили за решение.

Общи условия

Активация на акаунт