СЕДМИ клас започна ударно

  • 43 088
  • 740
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 103
Примери за пропуски, случайности и несправедливости има много при всеки. Опитайте да убедите детето, че нищо особено не е станало.
  Съгласна съм напълно, просто има моменти, в които се струпват повече. Въпросът ми беше принципен, но явно не беше разбран по този начин.

# 691
  • Мнения: 8 298
Примери за пропуски, случайности и несправедливости има много при всеки. Опитайте да убедите детето, че нищо особено не е станало.
  Съгласна съм напълно, просто има моменти, в които се струпват повече. Въпросът ми беше принципен, но явно не беше разбран по този начин.
Aз пък мисля, че съвсем е разбран Simple Smile Оценяването е субективен момент. Когато раказват устно урок, как точно се оценява, някой има богат речник друг 100 думи в него, но и двамата казват верни неща по физика?

# 692
  • Мнения: 559
Не трябва да се разглеждат нещата като “нападане”. Всеки споделя мнение в темата и има своя гледна точка.
С Несправедливостите в живота децата се сблъскват първо в училище. Не бива след някое разочарование да губят вяра в себе си и да се демотивират. Говорете с детето и му обяснете точно така нещата, макар и да е трудно да ги приеме в началото…
С моята дъщеря водехме разговор на тема - субективна оценка и за матурата по БЕЛ . Тя смята, че много по-трудно би се изкарала напълно обективна оценка, отколкото по математика и е напълно права. Там или си решил или не.
За българския език не е така - винаги някой може да не хареса това, което си написал, да го сметне за недостатъчно или непълно. Каквито и обективни критерии да има за оценка - никога не може да бъде 100 процента вярно за всеки един проверяващ, защото всеки има свой поглед за нещата.
Помня когато се готвех за подготовка за университета - там си разпознаваха от кои теми си учил и на кой преподавател - съответно колкото и “всичко” да мислиш, че си написал, резултата накрая понякога беше изненада Wink
Така че субективизма не е нещо ново.
Колкото до грешката при вас пример давам само едва ли думата е тази, но написано: “деЦки”, вместо “детски” ами за 7 клас, определно не е Ок да се допуска такава грешка. И в случая съм убедена, че детето няма как да забрави как се пише. Така, че има и положителна страна на нещата - няма да я допусне вече.
Аз до ден днешен помня как се научих да пиша вярно думата “преддверие” -  в 4 клас г-жата по БЕЛ ме изкара на дъската и ме накара да го напиша пред целия клас и като го сгреших, ме чукна силно с пръстена по главата и каза “ Сега няма да го забравиш, нали”. Тааааа много по-кофти случаи е имало в училище.
Разбира за щастие вече отминаха тези времена и учителите не проявяват такива “възпитателни” методи.
Разбирам ви, когато човек се сблъска с нещо неприятно за пръв път му е трудно да го разбере и приеме, но някой път няма избор.
Или пък има, но тогава трябва си пресметне добре ползите и негативите от някакви действия…

# 693
  • Мнения: 20
Искате ли детето ви да е неграмотно? Много зависи каква точно е грешката..
Всеки явно може да се изненадва, аз например съм изненадана от нападателния тон и не, не искам детето ми да е неграмотно.
Грешката е, граматична - вместо с "тс", думата е написна"ц" .
И проблемът не е в оценката и никъде не съм твърдяла, че е. Проблемът е именно в мотивацията и разочарованието в детето.
Шегувате се Simple Smile
Ако дете в 7 клас не е разбрало, че хората са различни и всеки учител има свой изисквания, нещо не е наред в училището.
И ако при дете в 7 клас (предполагам 13-14) годишно разчитате на външната мотивация, сте закъснели много с развитие на вътрешната такава.
Простете за намесата, но на фона на твърденията Ви, че всеки учител бил имал "своЙ изисквания", назидателният Ви тон е меко казано неуместен. Аз лично никъде не прочетох обвинения спрямо преподавателя относно начина на оценяване.
Очевидно е, че всеки учител преценява индивидуално дали и кога да отнеме точки, въпреки подробно разписаните критерии за оценяване на писмените работи. И все пак е важно да се знае кое има превес - верността на отговора или неговото правилно изписване, като е ясно, че става дума за предмети, различни от БЕЛ.
Напълно е възможно детето да няма проблем с грамотността и да е допуснало грешка от стрес, което изобщо не е равносилно на  грешен отговор. Можело е неправилно изписаната дума да се коригира, с указания да се напише 20-30 пъти за домашна работа, а отговорът да се счете за верен.
Моето лично мнение по точно такива казуси е, че децата не бива да се ощетяват и то не, защото по този начин се поощрява "неграмотността" им, а защото самите учители, както и други възрастни, допускат множество грешки и не е редно постоянно да сочим треската в чуждото око, преди да сме видели гредата в своето.
Грамотното писане и осъзнатото, мотивирано учене по даден предмет, може да се стимулира не само със занижаване на оценката, а с много по-градивни и резултатни методи. Simple Smile

Последна редакция: ср, 30 ное 2022, 16:44 от Barbarellla

# 694
  • Мнения: X
Подсетихте ме за сравнително скорошна дискусия в друга тема от форума, в която беше споменат МадЪрският конник. Та, зависи от въпроса и отговора.

# 695
  • София
  • Мнения: 4 031
Явно идва от английското 'мадър' Simple Smile)
А на мен ми е интересно децата в Междучасие с кой верен отговор са оценени по математика Simple Smile

# 696
  • Мнения: 2 091
Излезли са датите на Вектор във Варна. Пише цена 35 лв. Според вас това цената на един изпит ли е?

# 697
  • Мнения: 1 175
...дъската и ме накара да го напиша пред целия клас и като го сгреших, ме чукна силно с пръстена по главата и каза “ Сега няма да го забравиш, нали”.
Ау това с пръстена и аз още го помня! Френската инквизиция... сега са минали на психически тормоз само (то и преди си го имаше - пред всички да обяснят колко си тъп или да напишат двойки на целия клас заради Гошо). Не ми се говори...

# 698
  • Мнения: 8 298
Barbarella нямам назидателен тон, това е само във вашата глава.
А редактора понякога се включва Simple Smile да си призная честно няма идея защо се обяснявам. Нали знаете, че ситуациите се приемат според вътрешната ви самооценка.

# 699
  • Мнения: 20
Barbarella нямам назидателен тон, това е само във вашата глава.
А редактора понякога се включва Simple Smile да си призная честно няма идея защо се обяснявам. Нали знаете, че ситуациите се приемат според вътрешната ви самооценка.
И точно по тази причина - за приемането според вътрешната самооценка, Вие от един въпрос заключихте, че потребителката вероятно иска детето й да е неграмотно, нещо не е наред с училището и е налице осезаемо закъснение по отношение на вътрешната му мотивация?
Няма нужда да се обяснявате на мен, благодаря! Мисля, че е достатъчно да не квалифицирате възрастни и деца, които не познавате, на базата на едно съвсем нормално запитване.
Когато става дума за проява на човещина и елементарно уважение към другия, редакторЪТ, който се включва и изключва, даже няма значение...
Отново се връщам на въпроса на Kokiche, тъй като междувременно се допитах до специалист и отговорът е, че преподавателите, различни от учителите по БЕЛ, по принцип нямат право да отнемат точки заради сгрешен правопис.

# 700
  • Мнения: X
Ако става дума за писмено изпитване,  оценяващият е длъжен да аргументира  оценката си пред ученика,  писмено с изключение на случаите, когато текущото писмено изпитване е под формата на тест с избираеми отговори и/или с кратък свободен отговор.
Неслучайно дадох пример в предходния си коментар. Не знаем каква точно е ситуацията с " тс" и " ц", но примерно ако се предполага да се посочи Ботсвана, а е написано Боцвана...
Най-добре е отговорът да се потърси от самия преподавател. Без излишни емоции, с простичък въпрос.

# 701
  • Мнения: 8 298
Barbarella нямам назидателен тон, това е само във вашата глава.
А редактора понякога се включва Simple Smile да си призная честно няма идея защо се обяснявам. Нали знаете, че ситуациите се приемат според вътрешната ви самооценка.
И точно по тази причина - за приемането според вътрешната самооценка, Вие от един въпрос заключихте, че потребителката вероятно иска детето й да е неграмотно, нещо не е наред с училището и е налице осезаемо закъснение по отношение на вътрешната му мотивация?
Няма нужда да се обяснявате на мен, благодаря! Мисля, че е достатъчно да не квалифицирате възрастни и деца, които не познавате, на базата на едно съвсем нормално запитване.
Когато става дума за проява на човещина и елементарно уважение към другия, редакторЪТ, който се включва и изключва, даже няма значение...
Отново се връщам на въпроса на Kokiche, тъй като междувременно се допитах до специалист и отговорът е, че преподавателите, различни от учителите по БЕЛ, по принцип нямат право да отнемат точки заради сгрешен правопис.
Да пробвме с друга информация от преподаватели, различни от учителите по БЕЛ

# 702
  • София
  • Мнения: 12 254
Малко да ви отклоня от интересната дискусия.
Докато се колебаех за практикумите към Регалия и се чудех какво да правя, потребител ми предостави следната информация:
"Отговориха ми, че след 6-ти декември ще има пакетни цени на практикуми и ПИ, от които, ако пожелая, мога да се възползвам."

# 703
  • Мнения: 20
Скрит текст:
Barbarella нямам назидателен тон, това е само във вашата глава.
А редактора понякога се включва Simple Smile да си призная честно няма идея защо се обяснявам. Нали знаете, че ситуациите се приемат според вътрешната ви самооценка.
И точно по тази причина - за приемането според вътрешната самооценка, Вие от един въпрос заключихте, че потребителката вероятно иска детето й да е неграмотно, нещо не е наред с училището и е налице осезаемо закъснение по отношение на вътрешната му мотивация?
Няма нужда да се обяснявате на мен, благодаря! Мисля, че е достатъчно да не квалифицирате възрастни и деца, които не познавате, на базата на едно съвсем нормално запитване.
Когато става дума за проява на човещина и елементарно уважение към другия, редакторЪТ, който се включва и изключва, даже няма значение...
Отново се връщам на въпроса на Kokiche, тъй като междувременно се допитах до специалист и отговорът е, че преподавателите, различни от учителите по БЕЛ, по принцип нямат право да отнемат точки заради сгрешен правопис.
Да пробвме с друга информация от преподаватели, различни от учителите по БЕЛ
[/quote]

Да пробваме с четене на въпроса с разбиране ... "На тест по география госпожата е поправила правописна грешка в отговора и не го е зачела за верен..."
Явно става дума за тест, който въпреки че по същество представлява текущо писмено изпитване, коренно се различава от устните/писмените изпитвания (под формата на развиване на тема), за които се отнасят цитираните критерии. И макар и валидни по принцип, в конкретния случай са ирелевантни.

# 704
  • Мнения: 5 916
Честно казано, не бих правила проблем на учител за оценка, пък макар и по разказвателен предмет, която е намалена заради правопис. По-скоро бих направила проблем на седмокласника за правописа.
И не бих се занимавала да търся нормативна уредба и да оборвам оценката, а ще намеря правописен речник на седмокласника.
Но аз съм свикнала да се държи на правописа по всички предмети.

Общи условия

Активация на акаунт