СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 57 740
  • 761
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 6 297
Въобще преди да се разпишете тук не съм си давала сметка за квоти, а съм с две момчета... Малкото на 12 г.6 м. Изкара матурите и имаше бал за всички паралелки, които харесахме и до една бяха без квоти (с бал над 400 е). Големият също имаше бал над 400 и му стигаше за паралелки без квоти, но все пак влезе в така със. Стана ми тъпо като негова съученичка изкоментира, че това е, защото е момче, но неговият бал стигаше и за 35-то в нейната паралелка, която беше без квоти...

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 22:32 от drago_2008

# 31
  • Мнения: 658
И аз съм ЗА квотите, независимо че т.г. на НВО съм с дъщеря. Ако не беше изкарала високи оценки за ЕГ с квоти щяхме да подредим училища само с квоти. По-важно ми е детето ми да се развива в нормална среда, а не заобиколена от себеподобни по пол.
И май не правите разлика между старателни и умни. Умните момчета не са винаги старателни, така че техният бал често е по-нисък от старателните момичета и това блесва в гимназиалните класове.
ПП- имам и син и той беше в гимназия с квоти.

# 32
  • Мнения: 6 735
Моят пък беше в гимназия без квоти. Сам си заслужи мястото, ако и да е доста буен.
Сега как трябва да се класират децата - умни, старателни или по оценки?

# 33
  • Мнения: 121
Още идеи за промяна - втори модул да е по желание за деца искащи да учат в “ по- добрите” училища

https://www.dnes.bg/obrazovanie/2023/07/28/mon-gotvi-vryshtane-n … -7-mi-klas.577877

Добре, че децата ми минах НВО, защото се очертават много промени - явно МОН се чудят как да повишат среден резултат ~35 точки по мат

# 34
  • Мнения: 8 082
И къде ми изчезна коментара.Thinking
Здраве да е, явно еманципацията ще я разбираме като "ние сме по-по-най", а не "хайде да сме равни Simple Smile".
Някога в "окръжното ни" МГ математическите паралелки бяхме с квоти 1:1,  другите без...(отбора по математика беше в съотношение 3:1 за момчетата, на състезания от 4 ученика в отбор ходехме в същото съотношение. На състезанията по информатика 4:0 Wink ). "Биоложките", "химичките" (с по 3 момчета), "физиците" цели 6 момичета... Забавно беше. Други два техникума близо един срещу друг с класове с по 2 деца от друг пол 24+2 и 2+24...

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 23:56 от peneva_a

# 35
  • Мнения: 2 646
Ще го повишат средния резултат, когато се сетят, че освен децата и преподаващите учители, на НВО има трети, много важен компонент - проверяващите. Когато на някой най-накрая му светне, че когато дете използва дума, която не е дадена в ключа с отговори за изпита и тази дума все пак дава верен отговор, точки не се взимат, а се дават. Или в задача с разсъждение точки не се взимат, ако разсъждието е защитено, но го няма в ключа. Това не е слабо постижение на ученика, а на проверяващия.

Куцата проверка и куцото оценяване са също толкова голям проблем, колкото липсата на знания. Не виждам МОН да са обърнали взор натам, обаче.

# 36
  • София
  • Мнения: 9 558
Още идеи за промяна - втори модул да е по желание за деца искащи да учат в “ по- добрите” училища

https://www.dnes.bg/obrazovanie/2023/07/28/mon-gotvi-vryshtane-n … -7-mi-klas.577877

Добре, че децата ми минах НВО, защото се очертават много промени - явно МОН се чудят как да повишат среден резултат ~35 точки по мат

Ами Ха дано върнат стария модел на НВО с два модула - задължителен и по желание. Това е стъпка в правилна посока.

# 37
  • Мнения: 1 591
Май така беше, когато големият ми син кандидатства за гимназия - незадължителен втори модул, но пак първи носеше 65, а втори 35 т. Ако вземат да върнат и датите за НВО в края на май и учебна година до 15 юни за седми клас, вместо да утрепват цялото лято на децата, още по-добре би било.

# 38
  • Мнения: 2 865
За да въведат квоти в някои училища, явно наистина са се получили почти изцяло женски колективи. Много ясно, че ако 1-2 години момчетата в дадена паралелка са 2-3 броя това ще доведе до допълнителен отлив на момчета от такава паралелка и на третата година може да няма нито едно.
Мисля, че такава паралелка няма да ме блазни нито ако имам момче, нито за момиче.

# 39
  • София
  • Мнения: 9 111
Добре е да има квоти в някои училища, защото иначе изцяло женски клас хич не е опция. Делят се на групички, почват интриги. Като са що-годе балансирани средата е много по-добра. Това важи и за колективи за работа също.

# 40
  • София
  • Мнения: 856
И аз се радвам, че детето ми ще е в клас с квоти. И аз мисля, че в тази възраст е хубаво да комуникираш с другия пол. Аз лично работя по-добре с мъже. НО квотите са несправедливост - да влиза момче с бал от -40, 50 т от момичето не е редно

# 41
  • Мнения: 590
Аз съм против квотите, защото и всички момичета не са старателни. Моята дъщеря кара тежък пубертет, много трудно ми беше да я накарам да учи, все със зор и само с мен, иначе е умно момиче и ще бъде почти женски клас - хуманитарна паралелка. Ако имаше квоти може би щеше да трябва отиде в шивашкия техникум, където също са предимно момичета. При положение, че в града има училище за машинисти, което дърпа момчетата, в областния град механотехникум, който е доста желан от тях, няма как да има равновесие в останалите паралелки.

# 42
  • Мнения: 8 270
По мое време в ЕГ нямаше квоти  и с 4 момчета не си беше вариант. Като гледам на повечето не се е отразило позитивно.
Детето беше в училище с математическа насоченост. 4 момичета от 1 до 4 клас и 5 такива от 5 до 7.
Като малки изобщо не успяваха да стиковст класа. 20 младежа борщи се за лидерство.

Разликите в баловете не са безумни. 2 токи реално са една запетайка в текста за редакция. Тази година се видя, че момчетата с висок бал бяха доста повече от момичетата в София. Та баланс има.

Попаднах в шестокласната тема. Съчуствам на майките, за които е важно НВО то да е лесно та децата да хванат високи точки. Сигурно ако няма бой за училища като в София, хората изобщо не ги интересува реалното разслоение

# 43
  • София
  • Мнения: 3 565
Нали си даваме сметка, че целият проблем идва от абсолютно различното качество на образованието, което получават децата ни.
Ако някъде трябва да има "уравниловка", то трябва да е в принципа, че без значение дали детето учи в СМГ или в с. Крива паланка, качеството на образователната услуга не трябва да е различно.
Ако някога се постигне това, "елитаризмът" на по-добрите училища ще изчезне от самосебе си, но си давам сметка, че по много причини това е утопия.

# 44
  • Мнения: 7 114
Аз съм доволна от дисбаланса при моята, който е в полза на момчетата. Дори и очакването ми е почти да се запази съотношението 3 към 1. Имат си и групички, и групички в групичките, но в този социален калабалък присъстват и от двата пола. Всъщност като момичешка майка това, което не искам, е преобладаващо женско присъствие. За такъв колектив е нужна стабилна зрялост, защото нещата ще изглеждат като в онзи тв социален експеримент Ергенът.  Акълолипсис в повече заради голямата популярност.
Така или иначе заради интересите, дъщеря ми си подреди петте паралелки в училища без квоти. Водещи са й профилите и учителите.
Успех на тези, които се впуснаха в руската рулетка на третото класиране.

Последна редакция: сб, 29 юли 2023, 09:22 от рони

Общи условия

Активация на акаунт