Професия учител - 17

  • 44 091
  • 737
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 4 942
Здравейте , колеги!
Може ли някой да ми обясни какво точно правите,  като учители в  група ЦДО  , след месец  ми предстои да започна работа ии никъде не мога да намеря информация..
 Интересува ме основно дали аз трябва да правя планове на уроците , или класния ръководител ?
Дали във всяко училище домашните се пишат в занималнята / понеже в много училища съм чувала,  че остават за вкъщи /


Ако ми дадете повече инф за протичането на часовете  ще съм Ви много благодарна


Пс: знам , че имат занималня по интереси и т.н
В занималнята има общо 6 часа.
Първите 2 часа са отдих и спорт,  тогава децата обядват на стол и играят навън, ако времето позволява. Ако е студено играят тихи игри в стаята. След това имат 2 часа самоподготовка - пишат се домашни, проверяват се и се подписват от учителя, ако има време се дават допълнителни упражнения. И накрая имат занимания по интереси - рисуване, правене на табла, картички и всякакви разтоварващи занимания.

# 691
  • Мнения: 141
Здравейте , колеги!
Може ли някой да ми обясни какво точно правите,  като учители в  група ЦДО  , след месец  ми предстои да започна работа ии никъде не мога да намеря информация..
 Интересува ме основно дали аз трябва да правя планове на уроците , или класния ръководител ?
Дали във всяко училище домашните се пишат в занималнята / понеже в много училища съм чувала,  че остават за вкъщи /


Ако ми дадете повече инф за протичането на часовете  ще съм Ви много благодарна


Пс: знам , че имат занималня по интереси и т.н
В занималнята има общо 6 часа.
Първите 2 часа са отдих и спорт,  тогава децата обядват на стол и играят навън, ако времето позволява. Ако е студено играят тихи игри в стаята. След това имат 2 часа самоподготовка - пишат се домашни, проверяват се и се подписват от учителя, ако има време се дават допълнителни упражнения. И накрая имат занимания по интереси - рисуване, правене на табла, картички и всякакви разтоварващи занимания.


Благодаря!
Дали аз трябва да си правя планове на уроците , които са взимали с учителя преди обед ?
Имам ли за попълване информация,  дневници, отсъствия и т.н

# 692
  • Мнения: 4 607
Психолог съм по професия,искам да запиша Специална предагогика -ресурсен учител,но гледам,че трябва да имам учителска правоспособност ,а аз нямам.
Имам ли право да запиша или първо трябва да изкарам учителска правоспособност?
За магистър става въпрос?
Благодаря ви много
Трябва да можеш да запишеш магистърска степен в друго направление и без учителска правоспособност. Поинтересувай се в конкретния университет, в който смяташ да учиш, обади се или напиши имейл с въпросите си, обикновено отговарят доста изчерпателно.

Дали във всяко училище домашните се пишат в занималнята / понеже в много училища съм чувала,  че остават за вкъщи /
Ако ми дадете повече инф за протичането на часовете  ще съм Ви много благодарна
Пс: знам , че имат занималня по интереси и т.н

Вече са обяснили каква е организацията в следобедните часове. Не знам в кои училища домашните остават за вкъщи, особено в начален етап, аз лично не съм чувала. В крайна сметка точно това е ролята на занималнята, децата да се подготвят за следващия ден, а това включва и писането на домашни. Щом остават за вкъщи, това означава, че учителят ЦДО не си е свършил работата. Разбира се, говоря за системно оставяне на домашни за вкъщи, не за нещо инцидентно. Децата са от 8 до 5 в училище, остава и като се приберат да почват да пишат домашни и да учат уроци...

Попълване на училищна документация има, в т.ч. и дневник, но е по-малко от на класния ръководител.
Под планове не знам какво разбираш, може би разпределенията, по които се работи? Можеш да си правиш собствени, можеш да ползваш и готови - на колеги или на някои издателства. В Школо има богат избор, ако работите с него в училището.

# 693
  • Мнения: 141

Под планове имам впредвид , както в университета план-конспект  , тоест цели на урока , очаквани резултаи и т.н , план на урока например по читанка , български език..

Последна редакция: вт, 23 яну 2024, 20:12 от bubanka

# 694
  • Мнения: 10 642
Това е когато преподаваш урок. Ти не преподаваш урок в занималнята.

# 695
  • София
  • Мнения: 174
Учителят ЦДО  НЕ проверява и НЕ подписва домашната работа. На съвещанието за начален етап в началото на тази учебна година изрично ни предупредиха да не проверяват учителите ЦДО, а този, който е дал домашната работа, той си я проверява. А това е дословен цитат от презентацията, използвана на съвещанието:          "    Дава обратна връзка на учителя, който я е задал и проверил". Изрично ни предупредиха и, че предстоят проверки от РУО дали това се спазва, защото пак цитат: "Някои колеги се самозабравят при даване на домашни и има много постъпили жалби и от родители и от колеги ЦДО".
А това е според Наредба 10 от 2016 г. :
Чл.25.(1)Дейностите по самоподготовка на учениците включват:
1.Ситуации за осмисляне на изучаваното съдържание по време на учебния час;
2.Усвояване на начини и методи за рационално учене;
3.Подготовка на домашни, проектни задания и/или задачи;
4.Подготовка за класни и контролни работи;
5. Изпълнение на допълнителни задачи и упражнения във връзка с общообразователните учебни предмети от седмичното разписание, поставени от учителя на групата;
6.Формиране на умения за самостоятелно планиране и организиране на подготовката;   
 7.Консултации с учители по различни учебни предмети.

# 696
  • Мнения: 4 607
На мен ми е странно учителят ЦДО да не проверява домашната работа, което не отменя разбира се проверката от класния ръководител или учителят, който я е възложил. В крайна сметка, ако учителят ЦДО не я провери, как ще даде обратна връзка на ученика. Струва ми се много по-продуктивно да му покаже грешката, да му обясни как правилно да достигне до отговора и т.н. Била съм и ЦДО и класен ръководител. Той класният ръководител така или иначе проверява и после дава обратна връзка или пише рецензия. Докато децата си пишат домашните през двата часа самоподготовка, учителят ЦДО какво трябва да прави, да си пие кафето ли?
А това, че някои се самозабравят в даването на домашни също не знам какво визират. Възможно е да има и такива случаи, но в крайна сметка не е ли преценка на всеки учител колко домашни ще дава на конкретния клас и дори на конкретния ученик, ако подхожда по-индивидуално, в зависимост от техните способности, трудностите, които изпитват и т.н.
Аз съм класен на 3 клас в момента и при наличието на 4 предмета всеки ден, по които се взема нов материал и имаме учебни тетрадки, не виждам как да не давам домашни по всичките. Гледам да не ги товаря излишно, може да имат по 1-2 упражнения, но в крайна сметка така съм преценила. А и по този начин виждам кой какво е усвоил, къде допуска грешки и т.н. Нали затова са домашните, от една страна да си затвърдят учениците знанията, от друга, ние да имаме обратна връзка и после да дадем и на тях обратна връзка върху какво да работят и върху какво да наблегнат.
Като съм била ЦДО никога не съм си мислила колко са много домашните. Оставаше ни време и за допълнителни дейности, а бях с два класа - 3 и 4. Всичко си е до организация според мен.
За жалбите от родители не искам да коментирам, не знам какви са частните случаи, но като цяло споделям мнението, че имат прекалено много правомощия вече и се месят в нашата работа за щяло и за нещяло.

# 697
  • Мнения: 4 942
Благодаря!
Дали аз трябва да си правя планове на уроците , които са взимали с учителя преди обед ?
Имам ли за попълване информация,  дневници, отсъствия и т.н
Не пишеш уроци. Трябва да имаш тематично разпределение за всички часове и ги въвеждаш в дневника, както и отсъствия.

Последна редакция: ср, 24 яну 2024, 18:53 от bubanka

# 698
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 760
Всяка група ЦДО е индивидуална. Зависи от класния и децата. Бях миналата година на сборна занималня на 3 клас , 28 деца. Всеки ден имаха различно домашно по български, четене, математика, английски и разказвателен предмет. Това са 5 предмета, тоест 10 домашни. Интересни как бихте се организирали в такава ситуация? Няма общовалиден подход.

# 699
  • Мнения: 10 642
В такава ситуация, разделям домашните на такива, с които не могат да се справят вкъщи и такива, с които могат, и се съсредоточаваме върху домашните, с които не могат да се справят сами вкъщи. Останалото остава за вкъщи.

Вярваш ли ми, че има родители, които се дразнят, че децата им нямали домашни за вкъщи? Grinning Явно им идва в повече да ги гледат постоянно с телефоните...

# 700
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 760
В такава ситуация, разделям домашните на такива, с които не могат да се справят вкъщи и такива, с които могат, и се съсредоточаваме върху домашните, с които не могат да се справят сами вкъщи. Останалото остава за вкъщи.

Вярваш ли ми, че има родители, които се дразнят, че децата им нямали домашни за вкъщи? Grinning Явно им идва в повече да ги гледат постоянно с телефоните...
Така е правилно според мен. Класните обаче големи скандали правеха, ако не напишем всичко на училище. Родителите на единия клас също. Не желаеха да се занимават с децата си и ме докладваха на директорката, че много рядко едно упражнение например е останало недописано. Да кажем, че на 90% успявахме с многото домашни. И това за сметка на отдиха на децата и моите нерви.
Радвам се, че тази учебна година съм с друг клас и класен ръководител, защото ситуацията беше нетърпима и дори обмислях да напусна.

# 701
  • Мнения: 10 642
Едно време като нямаше мобилни телефони как сме оцелели на училище...? Днес няма дете без телефон и цялото му внимание е съсредоточено, не върху урока, ами кога ще свърши часа, за да си продължи играта... И все по-зле ще става, ако някой не каже "стоп".

# 702
  • Мнения: 4 607
Всяка група ЦДО е индивидуална. Зависи от класния и децата. Бях миналата година на сборна занималня на 3 клас , 28 деца. Всеки ден имаха различно домашно по български, четене, математика, английски и разказвателен предмет. Това са 5 предмета, тоест 10 домашни. Интересни как бихте се организирали в такава ситуация? Няма общовалиден подход.

Разбира се, че няма. Това важи за всеки клас, всяка група, всяко дете и т.н. Не казвам, че е лесно в никакъв случай, както казах, аз също съм била ЦДО на сборна група с 25 деца от 3-4 клас и доста деца със СОП. Трудно е, но всеки си намира начин и подход, за да се справя. Дали по-бързо справящите се ще помагат после на останалите, дали по-трудните задачи ще се решават заедно на дъската и ще се обясняват или нещо друго. И да, може някога някое домашно да остане и ненаписано, но тук вече трябва да има разбиране и от страна на класния ръководител и като цяло, сътрудничество и добра комуникация между двамата, което често липсва.

Извън тази тема, все повече се притеснявам, като гледам децата колко са разсеяни. Говорим за умни деца, без СОП. Много се ядосвам как не влагат грам мисъл в това, което правят, а не е като да не могат да се справят, поне повечето. Все по-отчайващо става и всеки ден се опитвам да ги накарам да си размърдат малко главиците и да не чакат всичко да им е сдъвкано и изплюто, а да се напънат и те. Направо ми се вижда, че става все по-масово това явление и е много, много обезпокоително. Confounded

Последна редакция: чт, 25 яну 2024, 17:00 от H0uSse_Baby

# 703
  • Пловдив
  • Мнения: 280




Извън тази тема, все повече се притеснявам, като гледам децата колко са разсеяни. Говорим за умни деца, без СОП. Много се ядосвам как не влагат грам мисъл в това, което правят, а не е като да не могат да се справят, поне повечето. Все по-отчайващо става и всеки ден се опитвам да ги накарам да си размърдат малко главиците и да не чакат всичко да им е сдъвкано и изплюто, а да се напънат и те. Направо ми се вижда, че става все по-масово това явление и е много, много обезпокоително. Confounded
Здравейте,
А дали сте се опитвали да говорите с родителите!? Как се справяте с тези деца?

# 704
  • Мнения: 4 607
Говорим с родителите често и те самите споделят тези неща, колко са разсеяни децата, как вкъщи, когато си учат уроците е по същия начин. На този етап все още търся решение и правилен подход и повтарям като латерна едно нещо по 100 пъти и те понякога пак ме гледат сякаш за първи път го чуват. Тримата "най-разсеяни" ги викам на консултации всяка седмица, тъй като математиката ни е най-големият проблем. Не, че по-другите предмети са супер, но с математиката са най-зле нещата и направо не знам в 4 клас как ще се справяме, а за нагоре въобще не ми се мисли. И това са деца, на които родителите обръщат внимание и също се занимават с тях, но уви...

Общи условия

Активация на акаунт