" Допълнителна подкрепа"в детската градина

  • 2 071
  • 33
  •   2
Отговори
# 15
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 383
Тайно... Да не е престъпление? Една камара хора говорят с дефекти, фъфлят, не казват р, на л изговарят уъ... Добрият правоговор, заедно с начетеност правят впечатление.

# 16
  • Мнения: 18 530
Ами след притесненията на авторката, аз мисля, че тя не е готова да си признае, че детето има някакъв, дори и минимален проблем. Сакън да не се разчуе. Платената помощ може да не я обявява никъде.

# 17
  • Мнения: 2 495
Оф,сакън човек да поиска съвет от форум,а те ще го разпнат на кръст...Rolling Eyes
Първо:НИКЪДЕ не съм казала,че искам да водя детето си тайно на логопед,че да не му се присмивали другите.Няма нищо срамно и страшно да заведеш детето си на такъв тип специалист,имам и по-голямо дете(вече тийн),който в по-ранните си години също е посещавало логопед,а дори и психолог.Никога не съм го крила,камо ли да го водя "тайно",напротив- коментирам с познати майки,да почерпя от техния опит,да препоръчат някой специалист,да дадат контакт и т.н.
Второ - напълно ясно и категорично виждам и НЕ отричам проблема с дъщеря ми.Тя е едно съвсем нормално дете,късно проговори и съответно има нужда да се изчистят някои звуци,като "с" "в" "л".Търсейки вариант,как да и помогна,попитах дали има логопед в градината,по-нататък историята я знаете.Това със "соченето с пръст",признавам си се филмирах,как идвайки ресурсната учителка да я вземе от групата,вече едни 6 или 7 годишни деца(програмата продължава до края на четвърта група),й се присмиват и сочат с пръст.Да,това е само в моята глава,НЕ съм казала че навсякъде и всеки ще я сочат с пръст.
И трето:чуденето ми беше доколко има такива родители,на които децата им посещават такава допълнителна подкрепа и не са СОП,имат ли напредък по обработването на липсите и т.н.Ако не може да дадете адекватен коментар,по -добре подминете.
Всъщност,това което ме тормози в момента , е дали в опита си да й помогна да изчисти липсите,дали няма да й навредя повече с тази "допълнителна подкрепа",и затова потърсих РЕАЛНИ съвети.А не "води я тайно на логопед"...ужас...Sad

Последна редакция: сб, 03 фев 2024, 15:04 от Bella_Sun_

# 18
  • София
  • Мнения: 7 992
Според мен намерете частен логопед, който да работи системно с детето и да изчисти проблемите. От това, което съм видяла като "подкрепа" на градинско ниво, работата е отбиване на номера - малко като време, невинаги има възможност за системна (регулярна и без прекъсване) работа и най-вече - да може да се следи за подобрение на проблемните сфери. Сега не зная по колко време се занимават, преди беше по 30 минути, 2 пъти седмично. Платеният вариант е около час, има време детето да се настрои за работа, да се сменя фокуса - фина моторика, говор, да се комуникира постоянно с родителя и да се дават насоки за работа вкъщи.
Преди започване на първи клас е желателно да се направи достатъчно рано тест за готовност, за да има няколко месеца за работа по това, което е останало като проблем.
Ако сте в софийска градина, децата са много, времето не стига и накрая проблемът ще остане пак при вас. Понякога се налага да се продължи работата и в малките класове, така няма да има смяна и на специалист.
Препоръката ми е основно по отношение на отделяното време за работа, извеждането на детето от групата по никакъв начин не би могла да е база за притеснение.

# 19
  • Мнения: 12 031
Зад късното проговаряне може да се крие и обучителен проблем или дислексия, така че няма лошо да работи и ресурсен с детето, казвам го от опит. Моето пропусна времето в детската градина за работа именно с ресурсен.

# 20
  • Мнения: 6 575
Няма как да ви одобрят за ресурсно подпомагане ако детето не е със СОП. Нарушената артикулация не е СОП. Може би детето има и други затруднения щом са ви включили в ресурсно. Всяка учебна година се провежда обследване от ресурсния център в града ви и ако те счетат, че детето има нужда, вече тогава ви насочват към ресурсно. Не съм чувала случаи майката да поиска сама и някой ресурсен ей така да идва, защото детето имало сигматизъм /нарушено произношение на звук С/. Или не казвате цялата истина, или не знам и аз. Ако действително проблемът са няколко звука, водете на частен логопед. Повечето колеги работят и в събота, и вечер до по-късно, именно с идеята да е след градина/училище.

# 21
  • Мнения: 2 726
Оф,сакън човек да поиска съвет от форум,а те ще го разпнат на кръст...Rolling Eyes
Първо:НИКЪДЕ не съм казала,че искам да водя детето си тайно на логопед,че да не му се присмивали другите.Няма нищо срамно и страшно да заведеш детето си на такъв тип специалист,имам и по-голямо дете(вече тийн),който в по-ранните си години също е посещавало логопед,а дори и психолог.Никога не съм го крила,камо ли да го водя "тайно",напротив- коментирам с познати майки,да почерпя от техния опит,да препоръчат някой специалист,да дадат контакт и т.н.
Второ - напълно ясно и категорично виждам и НЕ отричам проблема с дъщеря ми.Тя е едно съвсем нормално дете,късно проговори и съответно има нужда да се изчистят някои звуци,като "с" "в" "л".Търсейки вариант,как да и помогна,попитах дали има логопед в градината,по-нататък историята я знаете.Това със "соченето с пръст",признавам си се филмирах,как идвайки ресурсната учителка да я вземе от групата,вече едни 6 или 7 годишни деца(програмата продължава до края на четвърта група),й се присмиват и сочат с пръст.Да,това е само в моята глава,НЕ съм казала че навсякъде и всеки ще я сочат с пръст.
И трето:чуденето ми беше доколко има такива родители,на които децата им посещават такава допълнителна подкрепа и не са СОП,имат ли напредък по обработването на липсите и т.н.Ако не може да дадете адекватен коментар,по -добре подминете.
Всъщност,това което ме тормози в момента , е дали в опита си да й помогна да изчисти липсите,дали няма да й навредя повече с тази "допълнителна подкрепа",и затова потърсих РЕАЛНИ съвети.А не "води я тайно на логопед"...ужас...Sad

Няма как да знаете реално дали ще помогне допълнителна подкрепа, докато детето не започне. Може да ви се усмихват и обещават, но реално да не става за чеп за зеле въпросните специалисти.  Извинявайте, но наистина звучахте неясно.

# 22
  • Варна
  • Мнения: 36 606
Ами не, в първия ви пост няма и дума за координати на специалисти, които други родители да ви предоставят. Напротив, иска се мнение от потребителите дали изобщо е удачно да се помага на детето в градината, защото другите деца ще започнат да го сочат с пръст и градината ще намаже някакви велики пари. Така че възмущението ви е неоснователно. Като си зададете правилно въпросите, ще получите отговорите, които искате.

# 23
  • Мнения: 2 495
Аз поисках логопед в градината,не ресурсен.Процедурата за тази допълнителна подкрепа е назначаване на ресурсен,логопед или психолог след обследване на детето.Те я видяха и двата пъти,даваха й да реди пъзели,да назовава предмети и животни,да брои до 10,да назовава по картинки различни действия(мия,обличам се,къпя се и т.н.)Със всичко това се справи прекрасно,вече какво са говорели и госпожите за нея,нямам никаква представа.Самата аз,понеже доста се забавиха в отговора си,си помислих,че няма да я одобрят сигурно,или ако я одобрят ще работи с нея само логопед.
Да,може би звучах неясно,бързах доста като пусках първия пост и бях объркана.За специалисти няма как да попитам тук,не съм от София.
Така или иначе ми казаха,че във всеки един момент мога да се откажа,с  молба свободен текст.Обмислям да пробвам ,поне до края на учебната година има-няма 3 месеца,да видя какво е положението,ще има ли ефект или не.2 пъти в седмицата по 30 мин са "допълнителната подкрепа".Отделно от това ще си я водя на частен логопед,то това си е ясно.

# 24
  • Мнения: 12 031
Ако ресурсният е съвестен, детето само ще спечели от допълнителната работа. Така или иначе, детето е одобрено вероятно за етап (до края на четвърта група), но за всяка година септември се пише ново заявление от родителя. А има вариант и подкрепата да е краткосрочна - до края на тази учебна година, т.е до първи юни.

# 25
  • Мнения: 2 495
До края на 4та група е одобрена,не и за училище,така ми казаха.
Да,всяка нова учебна година се попълва заявление за съответната година,че ще участва в програмата

# 26
  • Мнения: 12 031
Да, така е. Явно е одобрено до завършване на детската градина. В досието ще има отразено, че е било на допълнителна подкрепа, в училище, ако искате ще мине отново процедура, иначе ще си тръгне като всяко друго дете.

# 27
  • Мнения: 6 575
Безплатно ресурсно подпомагане е достъпно за деца със СОП, т е. с поставена диагноза от детски психиатър и решение на ТЕЛК. То иначе всички родители с деца, които не могат да кажат Р или Ш, ще поискат ей така безплатен логопед в градината.. мхммм и един мърмот...

# 28
  • Мнения: 234
То иначе всички родители с деца, които не могат да кажат Р или Ш, ще поискат ей така безплатен логопед в градината.. мхммм и един мърмот...
Аз до този момент си мислех, че точно за това са логопедите, работещи в детската градина -да работят с децата, които не могат да произнасят определени звукове. Ако съм в заблуда, то каква е функцията на тези логопеди- да работят само и единствено с деца със СОП,  които имат отклонения в говора в резултат на диагнозата им ли?

# 29
  • Мнения: 6 575
Става въпрос за ресурсно.подпомагане, т е. Външни специалисти от ресурсен център. Естествено, че ако в градината има назначен логопед на щат, то той работи с всички деца.

Общи условия

Активация на акаунт