Образование у дома?

  • 25 999
  • 270
  •   1
Отговори
# 75
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
П.Порумбачанов - до кога смятате да си учите децата у дома? До кой клас/до колко навършени години?

После, къде смятате, че ще се насочат те за кандидатстване?
И как биха се почувствали на изпит, при положение, че до тоз миг не са полагали никакъв такъв?

Много са ми въпросите. Благодаря ви, че имате търпение да им отговаряте, макар и с ниска конкретика.

П.П: в София ли живеете?

защото те не са към образователната система и целта им е децата да се отглеждат, а не да се образоват.  си е наред.

Твърде грешно и си в голяма заблуда.
Учителите в ДГ са педагози, а не както в яслата - мед. сестри. Дори детски и начален учител е едно и също. Значи викаш, в ДГ нищо не учат, а в 1-4-ти клас се запознават с всичко.
Ако имаш желание, бих те запознала с едната г-жа на синчето. Да ти покажа, какво означава истински Педагог. Да, да - с главна буква.

Съвсем наскоро комуникирах с един пенсиониран преподавател (разбирай мъж над 75годишен). Та той ми каза така:"нещата са извън контрол, защото връзката учител-родител в посока образование и възпитание никаква я няма. Няма единомислие, няма обратна връзка, няма нищо...".

# 76
  • Мнения: 15 312
Сина ми увеличава с по 10 хиляди страници годишно само обема на изчетената художествена литература, а дори не е гений, представи си.

Това истина ли е?! newsm78 
Така написано предполага, че ежедневно вече Децата след втори клас четат нормално.  На 12 години има три години натрупване. чете по около 100 страници само художествена литература.
Не го приемам за нормално, нито за полезно.

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма смисъл тук да се обсъждат детските градини. Факт е, че не са към образователната система и непосещаването на детска градина не е пречка детето да започне училище. Да, има образователни часове, но това се учи и от децата без някаква допълнителна подготовка и вкъщи. С пластелин, гланцова хартия и ножици се научават да работят съвсем естествено и вкъщи. Същото важи и за ченгелчетата, рисуването или танците. и стихотворенията и песничките. Няма да засягам възрастовите особености и потребности на децата на възраст 3-6 години, защото не е предмет на тази тема. Тук става въпрос за деца в училищна възраст, достатъчно пораснали и физически и психически зрели за училище и с желание да се откъснат от дома.

# 78
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Факт е, че не са към образователната система и непосещаването на детска градина не е пречка детето да започне училище.

отново бъркаш. Те стачкуваха с останалите учители, които ти тъй горещо подкрепяше Wink
И мисля, че все още предучилищната подготовка е задължителна, за да почне детето след нея 1-ви клас.

Отклонихме се от темата. Моля авторката да ме извини   bouquet

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
предучилищна има в училищата. С детските градини направиха компромис, че оставиха последната група предучилищна.  Още преди години директори започнаха да се оплакват, че на предучилищните не им е мястото в градините. А за стачката - на учителките им казаха, че градините не са към МОН, а към общините и да си искат заплатите от общината, а не от министерството.

# 80
  • Мнения: 2 567
Шанич, Радостина, виждам, че ви е трудно да разберете, защо децата на тези хора не изявяват желание да ходят с връстниците си на училище  Simple Smile Това е, защото не сте на ясно с разбиранията на тези хора относно държавата, въпреки че те загатват в някой свои писания.
Затова ще ви разкажа един реален случай. За семейство попаднало под разбиранията на тази секта, които имат едно детенце. То също не желае да посещава училище. Причината е, че бащата още от съвсем малък му промива мозъка, колко лошо има в държавните училища. Сравняват се дори с публични домове. Разврат и грях цари там. Това е лицето на дявола. Детето е с толкова промит мозък, че не дава и дума да се издума да ходи редовно на училище, както майка му от тази година иска, защото вижда, че са сбъркали и, че не е вече по силите и да се занимава с обучението на детето.
Мога още много да разказвам за тази секта и за водача и дето избяга с жена си и трите си деца в Щатите, след като го бяха привиквали едни определени служби.
Мога много да пиша, но прекалено много се ядосвам като подхвана тази тема. Мъчно ми е, че моите познати попаднаха в мрежите на тези хора и така се промениха. Особено мъжа.Тъкмо мислих, че съм се отървала от тези хора и те достигнаха и до този форум  Twisted Evil

И г-н П., не се пъни да плещиш глупостите си и да ми хвърляш обвинения, както си ви е обичая. Хората сами ще си преценят кой е прав и кой не. По форумите сте силни, ама дано от социалните не почукат на вратите ви и да питат, защо децата ви не са записани на училище, че тогава няма да сте толкоз ербап.

Добре, че има наистина сериозни хора лобиращи за узаконяване на домашното образование. Може би заради това все още не ви е сполетяла участта на хоумскуларите в Германия.

# 81
Искам да кажа, че моето дете също се обучава вкъщи, но по нормалната държавна система, записана е в училище и се води частен ученик. А този човек П. Помрубманчанов - той е абсолютен сектант лично спореед мен, както някой по - горе беше казал.
Горките ви деца, господине - само това ще кажа. Кой знае как ги тормозите и ограничавате, ужас просто...

# 82
Радостина, темата за проблемите на държавното училище е безкрайна и внимание: мога да твърдя, че проблеми може да има и в домашното образование, просто защото ние не сме съвършени. Ако намеря съвършения вариант, ще се посветя на него, но уви. В момента виждам, че това, което правя, дава най-добър резултат, защото аз съм продукт на държавната система и знам какво даваше по мое време тя, а и съм преподавал история, така, че знам какво дава системата сега.

Преглеждам учебниците, които се ползват по всички предмети в школата, това е задължително, защото аз имам възможността да избирам най-доброто, децата в държавните училища, ползват това, което им дадат. Това означава в по-голям процент, че не родителите, а чиновниците решават, какво е добре и какво не за децата.

Това, дали ти си абонирала децата си за държавни грижи не ме интересува. Чети добре постингите ми, аз не споменавам твоето име в тази връзка. Ако ти смяташ, че говоря за теб или пиша тук за да се карам с някого – бъркаш. Ти и всички, които мислят като теб сте просто „добър повод”, за да покажа, на останалите читатели, че има и други неща на този свят.

Не съм ангажирал никого с това, което аз смятам за вярно, добре правиш, че и ти неангажираш никого с това, което смяташ за добро. Точно затова смятам, че дискусията има добър и коректен тон, което ми дава повод да пиша.

Ваня, децата не са изолирани в дома от света. Мислила ли си някога, че децата са твърде малко деца и цял живот възрастни. Точно затова, смятам, че подготовката им за живота трябва да е сериозна и съм намерил начина. Помни, че въпроса не е: „Социализация или несоциализация?” Въпроса е социализация с кого? Социализацията означава общуване. Моите деца имат шанс да общуват с много по-вече хора отколкото децата в училищата и това, разберете, ги прави много смислени и по-контактни, а не обратното.

Соларис, имам трима сина, на 12, 5 и 2.5 години. Правя това, което правя от когато имам деца. Разбрах за възможността от хора, които хомскулват преди мен. Всъщност в България винаги е имало хора, които обучават децата си вкъщи, без да ги пращат в държавни образователни учреждения. Аз нямам нищо против, да има обществен контрол върху домашното образование, за да видят хората резултата от него. Ако бях ексцентрик щях да се крия като партизанин, след обир на мандра, а не да участвам в дискусии и да си давам данните навсякъде.

Шани, смятам, че след гимназиалния курс ще е време, децата ми да идат в университет, ако имат желание за това. Някои от тях, могат да решат, да поемат бизнеса ми и аз няма да имам нищо против, ще са достатъчно големи, да решават сами.

Децата ми покриват тестове от частни оценители постоянно. Аз позволявам, дори настоявам, децата ми да се оценяват от външен, независим оценител, защото неискам да разчитам, само на моята субективна преценка.

Живея в Силистра, но често пътувам из страната, заради бизнеса.

По-горе съм писал, че има свестни учители. Немога да разчитам обаче на късмета. От друга страна, най-малката причина децата ми да учат вкъщи е некомпетентността на учителите. Но за причините, темата е толкова дълга, колкото дълга е новинарската статистика за проблемите в държавните училища.

ujasTtT, задаваш готин въпрос. Това ми дава повод, да използвам „сесктантски език” и да попитам всички, които жертват децата си в държавния храм на образование – от коя секта са? Защото повярвай ми, аз съм добър философ и определено смятам, че няма образование, което да няма религиозни презумпции, а държавната религия ми е най-гадна.

Летисия, ставаш все по-жалка. Мисля, че само ти тук си сектантка. Аз се разкрих тотално, но ти си остана анонимна. За кого въобще говориш, дай конкретика и споменавай имена. Очевидно имаш и някаква религиозна нетърпимост. Това е проблем, защото ако си говорим за религиозна свобода, ти очевидно няма да сколасаш, спрямо всички инакомислещи. За твой ужас, познавам ортодоксални християни, католици и мюсолмани, които учат децата си вкъщи, дано това не те ужаси.

# 83
Уважаема Софиянка, добре би било да се представите. Жалко е, когато хората изпадат в толкова смешна ситуация. Елате ми на гости и се запознайте с децата ми и „сектата в която ходят”. Всъщност, всеки, който има подозрения за това, какво правя, може да ми гостува, даже и държавните, чиновници, които само четат и невярват, на колегите си в Силистра, че съм напълно нормален и аз и дома ми. Нямам рога, опашка и остра брадичка, нито копита вместо ходила. Който иска да намери телефона ми в http://www.homeschoolingbg.com/ , да купи кутия бонбони и да заповяда на гости.

# 84
  • Мнения: 8 999
Уважаеми г-н П.Порумбачанов, след всичко, казано от Вас, благодаря горещо на обстоятелствата, че не сте учител на моите деца! Дори и по история. Такава войнстваща неграмотност рядко се среща и с удоволствие изчетох всичките Ви предълги постове. Вие не само не познавате правописа, но и значението на някои думи. Дано и Вашите деца не попият Вашата неграмотност, защото ще е жалко да имат толкова огромно самочувствие на "неохлюви", а да не могат да напишат едно изречение като хората.
Ето с такива "неохлюви" ме е страх да не се сблъскат моите деца в живота.

# 85
господин, П. Порубам4анов - това, че вие се мислите за нормален не значи че сте такъв. Вероятно и децата ви с промитите им мозъци, не разбират колко далеч са от реалния свят и всичко заобикалящо ги. Както вече казах - жал ми е за тях. И докато вие си намирате "привърженици" с лабилна психика и си живуркате, затворен в един илюзорен сапунен мехур, никой не може да ви убеди как жалкия всъщност сте вие. Но нека погледнем реално на нещата - колко от така наречените сектанти (като вас) са се реализирали успешно в живота? (и да според нормалната дефиниция за успешно, а не според вашата) Сектантите, като цяло не са на почит никъде и силно се надявам вашите деца да го проумеят някой ден и да се измъкнат от вашата отровна хватка.  Party
Такива хора като вас могат да бъдат доста опасни за заблудени душици (както по - горе споменах с лабилна психика), но за останалите са просто жалки отрепки.

Съжалявам, че се налага да съм толкова груба, но това е положението. Отвратена съм от такива хора.

# 86
  • Мнения: 7 821
Моля, да запазите добрия тон на дискусията, в противен случай ще я прекратя!

# 87
Байбиби, приемам забележките ти, какво да се прави и аз съм продукт на държавното образование. За това, че неискаш децата ти да се срещнат с моите, немога да ти помогна, нито децата ти ще те питат един ден с кого да общуват.

Софиянка, не се притеснявай за езика, който използваш, само не губи самообладание и се придържай към темата.

Очаквам други въпроси, ако има.

# 88
  • Мнения: 138
Господин Порумбачанов,

Разгледах сайта Ви и мисля, че придобих известна представа за принципите на образование и изобщо за концепцията антисистема(ако мога за по-кратко така да я нарека). Интересна ми е обаче самата конкретика на нещата. Например как организирате ученето на детето, какво прави то през деня, с какви деца на своята възраст общува, къде и как се запознават, как се отнасят към другите деца, които ходят на училище и си имат своите си проблеми и радости. Интересувам се от дребните неща, защото те са всекидневен опит, който прераства в модел за света. А самото преподаване - как точно става? Например - в сфери на знанието (не казвам по предмети), които не са пряко свързани с Вашата професия и компететности. Как детето учи по математика например, ако то е във възрастта на  6-7 клас и кой точно свежда специализираното знание до неговото разбиране. Кой обяснява с подробности и отговаря на въпросите? И още - как точно се учи - като детето разучава информацията или като някой разяснява тази информация?

Простете дългия пост и многото въпроси, но мисля, че на всички, участващи в дискусията, ще им бъде интересно да научат повече конкретни неща.

Последна редакция: пт, 14 мар 2008, 14:42 от bissitа

# 89
Нека и аз се включа.
От всичко изчетено по -горе ми става ясно ,че има доста майки, които въобще не са наясно с темата, защото освен голи нападки - липсва другото.
Нито познавате децата ни ,нито нас самите, а се опитвате да заблудите аудитотията с разни ваши теории и догадки.
Домашното образование въобще не е измислено от нас, ние само наготово използваме така ценните за нас примери и опит на други майки по света. Опитваме се да направим най-доброто за децата си и това ,че в БГ не е още регламентирано не значи, че е неправилно. Законите са писани от хора и трябва да бъдат променяни в името на доброто , в частност - на децата ни.
Преди две години в Румъния (представете си) приеха закон , в който се узакони домашното образование. Защо това да не стане и в БГ? Домашното образование не е "секта", поровете се малко в гугъл да видите,че то си е съществувало винаги. Ако някой иска може да се поровя и да му изпратя линк на много състезания в различни области, в които хоумскулърите са на първите места. Нека стане ясно -децата на са изолирани в клетка - те се срещат с хора от всякакви възрасти - имат по-реална представа за света, отколкото може да си представите. Направете си труда да прочетете малко статии и книги по темата и ще видите, че всъщност мнението ви е повлияно от собствените ви представи и предразсъдъци за домашно образование, а не от истината за него. Аз писах по-горе, че за да е успешно то, трябва да сте наясно какво  и защо го правите.

Нека някои майки да не се притесняват за правописа на моите деца, защото  писмените  работи са проверявани, освен от мен, от външни хора с опит и добра практика.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт