Образование у дома?

  • 25 950
  • 270
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 479
Скъпоценна, на твоя въпрос: Ти готова ли си да прибереш децата си вкъщи, ако те нежелаят да ходят в държавно училище? Вие очевидно не познавате децата си за да си въобразявате, че те биха предпочели да не са с родителите си. Досега не съм чул или срещнал човек, който като дете да е отишъл с желание в детската градина или в школото. Това е така, защото естествената среда на децата е в дома.

Като ми отговаряш на въпроса с въпрос, избягваш всъщност отговора. Аз те попитах за твоето собствено дете, а не какво предпочитат децата по принцип според теб.
И да, бих спряла децата си от училище, ако видя, че това им вреди. Но не бих се наела да ги обучавам сама, особено когато децата са повече и в различни възрасти. Бих наела частни учители.
Факта, че нямам самочуствието на всичкознаеща и разбираща не ме прави лоша майка.
А ти все пак би ли пуснал детето си на училище, ако то пожелае? И всъщност как би му обяснил след време, че нарушаваш основен закон на държавата, в която живееш съвсем съзнантелно, защото не го одобряваш?
Много ми е интересно колко деца в училищна възраст имате?
Извинявай ако любопитството ми ти се струва нездраво, но ти го предизвика!

# 61
Здравей Радостина,

няма проблем да си нарежа дипломата на парченца.. НИКОГА досега не ми е трябвала!

Нито една от международните компании, с които работим, не е искала някога да вижда нашите дипломи. Това, което искат да виждат е - добре свършена работа.
Хората даже пари дават за това, а не за някакви документи, които може да се получат по хиляди начини в модерния свят.

Накратко - и 50 дипломи да имам, това няма да ми помогне в живота!

Май забравих да кажа досега - и аз живея в България. И новини гледам и ми се повдига от това, което се случва в родните ни училища... онзи ден деца пребили пазач.. ама се шегували де, да не помислите, че са били агресивни дечицата ...

Питам едно първолаче онзи ден - може ли да ми каже имената на континентите.. Каза само Африка и... Европейския съюз....... (щели да ги учат във втори клас тез континенти.... )

Най-добре нищо не правете - децата си имат програма - учат каквото учат и като ги оставят на спокойствие (след 20тата им година), започват да се замислят от къде точно да започнат да попълват знанията си за света.

И на мен много ми липсват, затова сега ги уча, но не както едно време, пълнейки кофата преди изпит или контролно и забравяйки всичко след това.
Сега вече имам ентусиазъм да уча Simple Smile

Защото съм родител.

Златка

# 62
  • София
  • Мнения: 62 595
И как си кандидатствала посочената длъжност? СV не си ли пращала, в което да е отразено какво, кога и как си учила? После за досието не си ли давала копие от дипломата? Аз също говоря за големи чужди и български компании. Преди да те извикат на интервю ти гледат СV-то с формалното ти образование и стажа на другите ти работни места, пък после решават дали да те извикат.

По въпроса за първолаците - в този клас не се учи география на света, а писане, четене и смятане. Децата не са длъжни да знаят имената на континентите по програма,  освен ако не е от обща култура. И на мен не ми харесва това, което става в училищата, независимо дали са частни или държавни. Не може всички деца да минат на домашно обучение, защото не всички деца имат нужда от него. Важно е да се промени системата, класовете да са от по-малко деца и програмите и методите на обучение да са по-добри. И както написах преди - който иска да учи си учи, а не пълни кофата преди контролно или изпит, а после да забравя всичко.

# 63
Скъпоценна, аз ти отговорих на въпроса. Писах ти, че естествената среда на децата е вкъщи, което изразява убедеността ми, че те се чувстват добре и не биха сменили средата си. Отговорих ти на въпроса с въпрос, защото твоят въпрос е абсурден, понеже неразбираш, че децата се институционализират със системата. Когато това стане е съвсем естествено да ходят там където нещата са по-лесни, понеже в училищата определено е по-безотговорно, отколкото вкъщи под преки и индивидуални грижи. Най-голямото ми дете има постоянен контакт с връстници учещи в училищата, достатъчно зрял е и да се отвращава от извращенията, които вършат. Ако искаш мога да ти дам телефона му или да се срещаш с него всяка година, за да го питаш сама периодично иска или неиска да ходи в държавно училище. Аз знам отговора и той е; „НЕ”.

Радостина, ето какво имам предвид за дипломите; Често срещано в практиката е да има аптека, чийто собственик е предприемач, наел фармацевт за прикритие. Срещат се хора, които си водят счетоводството сами и плащат на счетоводител за да се разписва на документите – защото само подписа струва по-евтино и т. н. Не казвам, че това е нещо невероятно, а че е показателно.

Виж, аз нямам нищо против университетите. Целта на домашното образование не е да дава университетско образование. Целта е да подготви децата за университета, като ги предпази от негативите на средата в малките класове, когато децата, най-бързо стават вулгарни, надменни и неадекватни за живота. Освен това е важно, кой университет ще си избере детето. Аз полагам усилия за да имам възможност да платя за нещо добро, защото точно такива врати ми отваря хомскулинга. Прави труден достъпа на децата ми до българските университети и лесен до всички останали.

# 64
И още нещо. Защо мислиш, българските университети, начело с УНСС настояват за входни тестове от тази година, които да са единствен критерий за знанията на децата? Защо не желаят да се съобразяват с дипломите от средното образование? Нека ти кажа: Често срещано е явлението: нереални оценки. В държавните структури почвата за корупция е най-благодатна и хората си купуват оценки. Там където се срещат добри и честни учители, се оказва, че прецакват децата. Това е така, защото ако някое дете в софийска гимназия има реални оценки по балообразуващите предмети и висока оценка на кандидат-студентския изпит остава вън от класацията, понеже, някой си е платил за високи балообразуващи оценки или е дошъл от някой селски район, където всички са „отличници”. Накрая, се удвояват оценките от училище, а не от кандидат-студентския изпит и бала на мошениците става по-висок от този на децата с реални оценки. УНСС постъпват правилно. Скоро никой вуз, който използва академичната си автономност адекватно, няма да взима под внимание дипломите от средното образование. В противен случай рискува да приема зад вратите си плявата, защото умните деца ще ходят да учат в чужбина.

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Наличието на диплома има значение, защото без нея няма да ти позволят да си подадеш документите в нито в УНСС, нито в някой друг ВУЗ. Дори и чуждите университети искат академична справка, ако още не е издадена дипломата, за да се удостовери, че този човек е покрил определени държавни изисквания. Това колко ни харесват оценяването и какво пише в дипломата и дали го признаваме неофициално е съвсем друга работа. Въпросът се, че този документ е нужен.

А това шмекеруване с аптеките изобщо не ми го давай като основание, защото е несериозно. Мислиш си, че ако децата ти нямат дипломи ще направят състояние.  Тогава защо учат по някаква програма, като накрая няма да вземат документ за завършено образование? Защото досега ти не каза, че ще държат съответните изпити по законните изисквания на съответните държави и ще имат диплом, например за средно образование.

# 66
Защо, само ти не схващаш, закакво въобще става дума?! Кой ти каза, че ако някой си вземе докумен от хомскуларска организация, този докумен е съобразен с държавни изисквания или отчетност пред чиновници. Трябва да схванеш, че държавният стандарт е стандарт за държавните училища. Всеки друг стандарт е стандар съобразен с пазарните условия. Ти гледаш на държавните стандарти, като на вездесъщи, сякаш държавата е някакво божество! Не е така, дори и държавните стандарти се съобразяват, малко по малко с пазара. Това означава, че не държавата определя стандарта. Имаше време, когато това беше така и това време отмина, заклеймено като тъмен период в историята ни. Събуди се!

# 67
  • Мнения: 7 821
Трябва да схванеш, че държавният стандарт е стандарт за държавните училища.
Няколко пъти пишеш това, но то всъщност не е вярно. Държавните стандарти важат и за частните училища, които искат да издават дипломи за завършена степен. А те искат и го правят.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
Будна съм, буднасъм, но ти явно си в сънищата още.
Държавните стандарти не са само за държавните училища, а и за частните и за всеки, който иска накрая диплома. Който иска да си учи сам, но после се явява на изпити, ако иска диплома. Пазарната икономика, дори и в най-дивия или най-култивирания й вариант още не е заклеймила дипломите като ненужни. Стигам до извода, че твоите деца няма да имат диплома за средно образование. Нямам против домашното обучение, но не виждам смисъл да учат само заради знанията, без накрая да могат да покажат един свестен документ.
Държавата определя стандарта и тя няма да се откаже от тази си функция. И държавите помежду си обменят и правят нови стандарти. Същото е и като се раждат деца - може да имаш 10 деца, но ако нямат акт за раждане те са извън законите на държавата. Харесва или не, това е положението.

# 69
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
мерси, П.Порумбачанов.
Уклончив отговор, не не е пък без хич.

Добреееееее... пак питам:
Децата (на колко г. са, все пак?) ви чувстват ли се различни? Питат ли (се), защо те така, а другите - инак? Вие чувствате ли се различни? И да разбирам ли, че вие си работите от вкъщи (за да имате време да си обучавате децата) и така си набавяте така необходимите за тоз живот финикийски знаци?

Става ми все по-интересно, но си мисля, че това не е за работещи родители. Виж, на баща ми му дай да се занимава с обучение на всякакви по възраст деца, но той е пенсионер и има желание и подход за това. Повтарям - подход (умение, ако щете), за да си преподава знанията.
Е, Порумбачанови?

# 70
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, и ходили ли са изобщо някога на училище, че да знаят, че не е за тях? Все пак не става въпрос за детска градина и 4-годишни деца, а деца на по 7 години минимум, които вече искат да са с други деца и да опознават света сами.

# 71
Шани, разбирасе, че децата ми задават въпроси и те са от сорта: "Как е възможно децата да ходят там, та това е налудничево - нямат ли си родители". Най голямото ми дете смята, че държавното образование произвежда "костенурки", сирече захлюпени и  неадекватни деца.

Работя аз, работи и жена ми. Работим наистина много, но по такъв начин, че някой от нас да е с децата, когато другият е зает със служебни ангажименти. Ще кажете, че сме късметлии – не е така, просто сме си изработили плаващо работно време, с цената на много усилия, но това е без значение, важното е, че децата печелят, защото са приоритет.

Всеки родител, който иска, може да възпитава и обучава децата си, защото децата не ги ражда държавата, нито се намират на пътя за късметче. Децата се раждат в семейството и то носи пълна отговорност за всичко в живота им, до навършване на пълнолетие.

Радостина, твоите деца учили ли са само вкъщи за да знаят, че това не е за тях? Днес, родителите абонират децата си за държавни грижи, още преди да се родят, това си е направо извратено. В крайна сметка, всички възможности в света, са алтернативни решения за начина на обучение, който родителите могат да изберат, като смятат, че точно това е решението, чрез което отрочетата им ще са подготвени и най-адекватни за реалния живот. Моят съвет е всеки да прави това, към което го води съвеста и любовта към децата. Времето и сега показва резултатите на едните и на другите. Нека и ние поостареем за да видим плода от нашите решния и усилия за децата.

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще имаш много здраве от мен. Не съм си абонирала децата за държавните грижи. И аз не съм във възторг от образованиeто в момента, но не виждам и  смисъл да затварям децата вкъщи. Затова съм намерила решение, което извлича възможно най-много ползи за децата - ходят половин ден на училище, а през останалото време се занимават с всякакви други неща. И на градина не са ходили. По-точно ходиха няколко месеца. Но за градините е друга работа, защото те не са към образователната система и целта им е децата да се отглеждат, а не да се образоват. Така че не можеш да твърдиш, че не знаят какво е това да са вкъщи.
 НО възрастта има значение. Едно дете на възраст 4-6 години има нужда повече от близкото си обкръжение и се учи от него, но дете над 7 години вече е достатъчно голямо, за да може за 4 часа на ден да бъде сред други деца и да учи заедно с тях. Харесва им, имат си приятели, успяват да се разберат с учителите, дори и с тези, които не са им много по вкуса.
Всяка крайност ми се вижда вредна за децата. Не е нормално за мен да висят по 8-9 часа на училище, но и също толкова вредно е да учат само вкъщи и да нямат никакъв досег с деца в училище. Зная за американската система как като засмуче не пуска. Но и не може да се отрече изцяло ползата от училището. При свестни учители и задружни класове от малко деца всичко си е наред.

Последна редакция: пт, 14 мар 2008, 10:24 от RadostinaHZ

# 73
  • Мнения: 3 540
П.Порумбачанов, ние живеем в БГ,и не само как и къде ще учат децата ни е важно ,но и как ще продължат да живеят.В къщи са добре изолирани от всички лоши неща ,но те растът и ще трябва да се срещнат и с лошите и добрите.И мисля ,че от малки те трябва да са запознати със трудностите и добрите неща в държавата където живеят.

Да не ви дава господ да имте дете с увреждане ,че тогава ще разберете колко мноооооооооооого недостатъци има в БГ,на само в образованието ,но и в здравеопазване и социална политика!
Но ако всеки се спасява по единично,няма да можем да променим нищо! Naughty

# 74
  • Мнения: 2 700
Г-н Порумбачанов, досега така и не прочетох колко са годишни децата ви. Колко годишен е опита Ви в съответното начинание?
Категорично не съм съгласна с това, че мястото на децата е у дома.  Naughty Човекът е социално "животно" и като такова мястото му е сред себеподобните, в случая децата - сред деца. А това, че синът ви се чуди на другите деца какво правят в училище е нормално след като не е видял и обратната страна на медала - как човек може да знае дали обича шоколад или не, ако не го е пробвал? Не коментирам плюсовете и минусите на домашното и институционалното образование, но чисто психологически да затворя дъщеря си вкъщи, при това без основателна причина, ми звучи меко казано ексцентрично. Peace

Общи условия

Активация на акаунт