"На учителя ... с любов..."

  • 11 629
  • 203
  •   1
Отговори
# 30
В потрес съм! Но това са НАШИТЕ деца! Примирам като си помисля, че след 5-6 г. тези днешни гамени ще ни управляват!/не казвам нищо за днешните..!/. Но такава аругантност......просто ИЗУМЯВАМ! Виновни сме ВСИЧКИ! Просто това не е от вчера, тази деградация е отдавна, но всички сме забързани да правим пари и не виждаме! Не вярваме и когато учителката в детската градина плаха сподели, че детето ни е много палаво, ние я "изяждаме", но се сещаме за думите й години по-късно когато "белите" станат по-големи. Виновни сме и защото позволихме да унижат малкото останали учители."Давали частни уроци"! Е, вече не дават, но не за друго, а защото са или на сергията или зад щанд. Това е положението!
Предлагам ви всеки да сподели ЛИЧЕН ОПИТ: + И -, но с конкретни имена.
Синът ми преди 2-3 г. учеше в НПМГ-София. Там имаше един учител по Математика- Точев. Държиши изкъсо децата!!!Директорката също е строга. Дисциплината е сравнително дебра: ПРЕПОРЪЧВАМ.
147-МО У-ЩЕ - арогантни, деца от малцинствата, останаха малко добри учители.
А към коя гимназия да се ориентирате ли- Ами  хубаво е да се "обнародва " статистика от кандидат-студентската кампания - Децата с най-високи оценки къде са учили, децата с първи места в олимпиадите от кои училища са..- ето ви критерии.

# 31
  • Мнения: 11 607
Само в неделя гледах филма на репортера Стоян Георгиев......Първата част не успях, но по интернет ще гледам записа......

И все смятам,че за това положение на децата ни сме си виновни ние.....родителите......Смятам,че ги презадоволяваме..........

Имат ли бъдеще нашите деца?

Последна редакция: пн, 06 окт 2008, 17:06 от Мама Цоцоланка

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Потресена съм!Знам, че не единственият случай,че такива неща се случват ежедневно ,но...нямам думи.
 Подкрепям с 2 ръце всички,които смятат, че вината е в родителите! Да,има хора ,които нямат време за децата си .Има хора,които възпитават децата си от малки,че парите са най-важното нещо в живота.Че когато човек има пари ,не му трябва да учи ,нито ще се налага да работи.
 Имам щастието да имам дете,което всичко споделя с мен.И ако ви кажа какви разговори и спорове са се водили между 9-10 годишни деца, цяла тема няма да ми стигне. От самото начало детето ми беше отлъчено от класа ,защото...не тичаше в междучасията.Имахме много проблеми ,които ,стигнали до родителите ,ги оставяха без думи.Те дори идея си нямаха ,какви ги вършат "добричките" им деца в училище. Просто не са имали време да ги изслушат.
 Колкото до учителите - шапка свалям на преподавателите на сина ми. В обикновено квартално училище ,но наистина работят със желание. Повечето са преподавали дори на мен, преди доста години, и продължават да се трудят с несекващо желание.
 А българското образование - кучета го яли! Просто има добри учители - и такива,които го работят от немай къде. Има деца ,които искат да учат - и такива,за които учението е нещо ненужно. Има родители ,които искат да имат образовани и възпитани деца -и такива - на които стига децата им да са материално задоволени.
 Това е действителноста!Да се молим, нещата да се променят към по-добро.

# 33
    
                Хареса ми мнението, че има евростандарти за кочините на прасетата, а за училището

 където учат нашите деца,бъдещето на нацията, няма никакви стандарти, които да се изискват.

Учителят разполага само с една черна дъска и един два тебешира - трудно е да се ангажира вниманието на съвременното преситено от лъскавия екран дете с тези древни средства за обучение. Колкото и голям актьор да е учителят, все пак не е завършил ВИТИЗ ....
                Имам наблюдения, че положението в началния курс 1-4 клас също не е розово....децата от 2, 3, 4 клас се бият толкова жестоко, че ти настръхва косата. Учителите не могат да стоят непрекъснато с тях и през междучасията... те се ритат и скубят при най-малкия повод!

# 34
  • София/Горна Оряховица
  • Мнения: 274
На тея индивиди от репортажа очеизвадно им липсват първите седем. Положението определено не е така навсякъде. По дяволите, та аз съм в забутаната провинция и си мислех, че уча в немай-къде си разхайтено училище. Сравнени с онези индивиди все едно сме в детската градина и сме наказани да седим с ръцете зад гърба.
Важно е да се отбележи, че репортера няма педагогическо образование. Но няма и нещо вътрешно - няма подхода. Като дете с баба и майка учителки съм научила, че един учител, за да задържи вниманието на 20-те говеда в класа трябва да го носи в себе си. Нагледен пример - учителя ми по физика и химия незнайно как успява да накара 26 кипящи от енергия и жадни за дивотии 15-16 годишни да седят достатъчно мирно и да слушат ... органична химия. И дори да я разбират донякъде. А в ... биология да речем - жена, прехвърлила 50-те, живееща явно още в годините на социализма, смята че има учителски авторитет. И се оповава на него и мисли че внася ред с изтърканата фраза "Ученици, моля ви, по местата." С молене не става.
Децата, родени и расли през прехода сме изключително пренаситени. Видяли сме всичко, някой си имат лични лаптопи, посетили сме повече места из Европа, отколкото из България. Като бяхме на 5 имахме тамагочита. Станахме на 7 и ни сложиха собствени телевизори в стаите. На 10 си получихме и GSM-ите. Едно по едно идваха и плейстейшъна, и компютъра, после и интернета... Бавно, малко по малко. Книгите на рафта постепено бяха изместени от "Windows XP", "C++ за начинаещи" и т.н. И всъщност ние сме отглеждани като споменатите по-горе тамагочита - лесна работа е, да е нахранено детето, да има достатъчно дрехи и пари, да му угаждаме на всяка прищявка, че поне да ни е спокойно. А и не е ли по-лесно да гледаш филма "Граф Монте Кристо", отколкото да прочетеш 1500 страници двутомна книга. И влизайки в училище ние се озоваваме в обстановката на неремонтирана от поне 20 години сграда, мизерни тоалетни, падаща дограма, разпадащи се чинове и забиващи компютри. Набиваме се в учители, които не искат да работят това, ние пък не искаме да учим това, дето те ни го преподават. И ето я картинка. И какъв ти стимул да се учи - у дома мама ще каже само едно "Браво!" и ще отиде да разбърка боба. Пък с тая стипендия, дето някой си я имат като дневни, е направо смешно.
Учителите и те какъв ти стимул за работа, освен пък като се види с какви идоти работят понякога е трагично  Tired .

Нямам си и на идея как може да се реши проблема. Само ще цитирам баща си: "Може пък да направят образованието поизборно. Който не иска - няма да учи. Ще има 2 изключително тъпи поколения. И после ще се усетя." Надявам се само да не е наистина това решението.

# 35
  • На тавана. С Карлсон и Дребосъчетата.
  • Мнения: 434
2-3 дни преди репортажа слушах по Z-rock интервю с репортера, направил филма. Там много ми направи впечатление негов въпрос, отправен към всички нас: "Ако някой ви попита какво предпочитате - голям джип или образование, първосигнално какво бихте си поискате? В отговора на този въпрос се корени целият проблем."
Съгласна съм и с коментара му, че при положение, че българският учител е социално слаб в "общество" (не мога да не сложа в кавички тази дума в случая), в което за да си "някой", трябва да притежаваш "нещо", то българският учител, чието месечно възнаграждение е около 300лв, се явява "никой" и учениците го възприемат именно като такъв - като НИКОЙ. В това отношение мисля, че за да извадим думата "общество" от кавичките, е редно всички да подкрепим стачкуващите учители, които се борят да заменят помощите, които получават, със заплати, отговарящи поне донякъде на стандарта на живот в страната.

Не бях шокирана от репортажа. Сигурна съм, че в което и да е квартално училище да се беше внедрил репортерът, щяхме да видим подобни сцени на екрана. Затова мисля, че не е важно родителите на децата от филма да разпознаят чедата си, а всеки родител да си зададе въпроса "а ако бяха заснели моето дете, какво ли щях да видя?"

# 36
  • Мнения: 222
ами то май така ще си дойдат нещата по местата - камера във всяка  класна стая....

Като по кръстовищата. И после акт. И за учениците,  и за учителите..

Но е технически невъзможно.

А -  образование по избор -  по-може.
До 4 клас задължително.
До осми препоръчително.
 Нагоре само със супер високи изисквания.

Ама какво ще стане с целокупното учителско войнство?
 Ще го сведем до 1/4 от сегашното.

То и сега само толкоз работят съвестно.

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво целокупно учителско войнство като в много училища има незаети учителски места! Миналата година при едното от децата ми класната се смени точно 3 пъти, също така е и с учителите по английски. Повечето учители бяха кадърни, но престанаха да работят като учители, защото си намериха по-добре платена работа.

# 38
  • Мнения: 222
Радостина, казвам освен другото, което надявам се си прочела, че тези деца не е трябвало да завършват 3,4, 5 , 6 и 7 клас, /ако приемем че са 8-ми/,
защото не са покрили необходимия минимум за тези класове.

За вината на родителите може да се каже още повече. Някои от тях пък е трябвало да са лишени от права /или поне от детски/.

Но пък за тяхно оправдание си мисля ,как майката на момиче с 6 по английски да се притеснява че детето й не учи? ако да речем работи в сладкарница и чете  най-популярната английска дума като "лове"...

# 39
  • Мнения: 4 877
Момичета, благодаря за линковете към репортажите! Още съм в потрес!!!

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Не отричам останалото, което си написала. Исках да уточня, че няма нито целакупно, нито войство от учители.

Хубаво е това, че всяко дете има право на образование, но това не може да се тълкува като задължение за образование. Според мен е достатъчно да е задължително училището до осми клас. Точно затова в осми клас се завършва основно образование.

# 41
  • Мнения: 673
  От следващата учебна година ,доколкото съм наясно, основно образование ще се завършва след 7 клас.
   Средното образование не е задължително и днес. Длъжни да посещават училище ученици до16 годишна възраст, които се водят като подлежащи. От там нататък всичко е по желание, ние се спускаме по инерционната плоскост и си караме докрай, защото така е прието.Знае не знае -завършва.
   След всяка завършена степен трябва да се провежда изпитен тест изготвен на базата на ДОИ/Държавни образователни изисквания/ по ВСИЧКИ предмети, не само БЕЛ. Така според мен и родители  , и учители , и ученици ще се вземат в ръце.
   Аз не веднъж съм повдигала въпроса за родителските срещи. Знаете ли ,че родителите не се явяват. Идват двама-трима , на които децата им са изрядни, а останалите...къде са? Защо не се интересуват от това какво става в училище с детето им?

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
И при нас е така на родителските срещи - гледаме се все едни и същи, а точно родителите на децата с проблеми ги няма. Вече се чудя дали изобщо да ходя, защото се прелива от пусто в празно - нито проблемите се решават, нито научаваме нещо ново.

# 43
  • Мнения: 339
Цялата ни ценностна система е сбъркана. Това е основният проблем. Не само в образованието, а в цялата ни държава.

# 44
  • Мнения: 3 663
честно да си призная адски се натоварих от филма и от всички предавания за училището, децата и учителите последните дни
и така ме хваща яд на моменти, че чак ми се плаче
и се чудя защо толкова много хора бягат от истината...
а тя е, че някои родители нямат идея какво правят децата им в училище...
тя е, че на някои родители не им пука какво правят децата им в училище...
тя е, че ня някои родители не им пука какво правят децата им въобще...
тя е, че на родителите на някои родители не им е пукало за децата им...
тя е, че някои родители не си дават сметка, че децата никога не слушат какво им говориш, но винаги виждат какво и как го правиш...
тя е, че някои родители не се замислят какви родители ще станат техните деца..
и много още мога да пиша за НЯКОИ родители, но ще спра и ще си го спестя...
хаУс ( Crazy Crazy Crazy) в училището няма, има го на едно друго място

Общи условия

Активация на акаунт