РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ - 2

  • 66 415
  • 135
  •   1
Отговори
# 45
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
При нас да ви кажа първата и втората година беше два пъти, а сега имам чувството, че непрекъснато е с него, дава ми графика и всеки ден имат занимания, дали ще е в час, дали нещо ще решават. Направо ви се фукам с нашата ресурсна, дай боже всекиму, да случи на човек, който си гледа работата. Да е жива и здрава.

# 46
  • Мнения: 428
Дороти, това е страхотно!
И при нас трябва да е два пъти, но понеже жената ще пътува от друг град (че в нашия си нямаме РЦ), ще взима часовете си за един ден.

# 47
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да отбият номера .

# 48
  • Мнения: 3 504
Относно часовете - предстои да разбера, има я тази практика да си взимат часовете в един ден.

Дороти, радвам се за вас,  Peace

# 49
  • Мнения: 214
Благодаря ви за отговорите! Свърших всичко, минахме на обследването в РЦ, обаче сега се сблъсках с друг проблем. първо беше голям зор да накараме директорката да ни издаде служебни бележки на трите деца,че посещават дг, то беше допитване до отговорника по образованието към общината , то бяха обяснения абе цял сапунен сериал, да не би да я подведат от някъде под отговорност че е дала такива бележки. Цирк . Сега обаче от РЦ към РИО искат психолого- педагогическа характеристика на децата, която задължително се изготвя от директора и учителя на групата, а тя не знае как да я напише и какво да е съдържанието - представяте ли си става въпрос за директор със 20г. стаж. Остават й няколко години до пенсия и не я интересува нищо. Сега ни напада с това, че сме и отворили работа и притеснения. Та сега ви моля ако някой се сеща какво се пише във тази характеристика моля да ми помогне да си я напиша , а тя само да я подпише и подпечата. Без нея цялото ни ходене по мъките да помогнем на децата ни отива на кино.

ПП за трите деца отпускат РУ два пъти седмично, а ако желаем можем да ползваме безплатно и логопед и психолог, но в РЦ- Варна

Последна редакция: пт, 11 сеп 2009, 00:17 от ZLAMOMA

# 50
  • Мнения: leet
ZLAMOMA ,

Съгласно 1л. 17, т. 3 от Наредба 1 за обучение на деца и ученици със СОП, за да извърши Екипа за комплексно педагогическо оценяване, оценка на потребностите и нуждите на детето, трябва да разполага с психолого-педагогическа характеристика на детето от учителите му в детската градина за възможностите и уменията му. Тя трябва да включва:

1.   Когнитивно развитие на детето/ученика: възприятия, представи, мисловни операции, паметови операции, внимание и други
2.   Развитие на езиково-говорното развитие и на комуникативните умения на детето/ученика: експресивна и импресивна реч, писмена реч, умения за четене
3.   Усвоени знания и придобити умения и компететности на детето/ученика
4.   Емоционално състояние и поведение на детето/ученика
5.   (в зависимост от вида и степента на увреждането или нарушението на детето/ученика се включват допълнителни критерии за оценка на обучението и развитието;

# 51
  • Мнения: 214
Kezaja , благодаря ти , но това и аз го намерих. Първо потърсих инфо в интернет, но на мен по- скоро ми трябва текст, а не план по който да се състави тази характеристика.Става въпрос за деца на 4 и 6 годинки. Нали се сещаш, че сме в началото. Те още не могат да говорят и да изразяват какво мислят.Все пак съм ти благодарна за бързата реакция. Продължавам да търся. В краен случа ще ходя пак до РЦ дано там да ми кажат, но ако се стигне до там сигурно на директорката ще и се стъжни положението, а това ще се отрази зле на децата.

# 52
  • Мнения: leet
Ама, ZLAMOMA ,

Текста трябва да го състави госпожата, следвайки този план. Например пише:

 Психолого-педагогическа характеристика на ................................

........е на 4 години и успешно завърши ...ранище на Детска градина "Черешка" в гр. .....
В  когнитивното отношение, детето има следния обем на памет....( до 7 годишна възраст, детето трябва да може да възпроизведе толкова думи или предмета, на колкото години е- напр е на 4 годинии госпожата го тества- казва му 4 думи и то трябва да ги възпроизведе, ако възпроизведе 3, обема на паметта му е в долната граница на нормата). По отношение на вниманието си, детето задържа цял час вниманието си, по време на занятие от 25 минути....
Има следните умения- разпознава буквите, брои до 10..., сричкува....Емоционално стабилно дете е, след направена забележка от учител, сяда на мястото си и се съсредоточава. Умее да рисува по зададена тема.

Оценявам детето ....като емоционално стабилно, с усвоени знания, покриващи минимума за възрастта му.


В заключение, детето може да бъде записано в ...равнище...в градина

Дата:.......
Подпис:.....
       Сърдитата учителка

# 53
  • Мнения: 214
Много, много ти благодаря! Да от всичко прочетено в нета и аз разбрах, че тя трябва да го състави, но тя се оправдава с това, че до сега не е правила подобно нещо и не знае как. Обвинява ни едва ли не , че сме виновни за нейното безпокойство и че търсим помощ за децата си . Днес дори ми каза, че тя не знаела какво знаят и какво не знаят децата и утре щяла да седне и да ги изпита, а ние тази вечер на един лист да напишем какво знаят. Представяш ли си за какво става въпрос. Като се има в предвит, че две от децата са вече три години в нейната група, и че вече година и половина пътуваме по 60 км. в едната посока два пъти седмично за да ги водим на логопед и спец. педагог. За нея е тъмна Индия какво знаят децата ни. Тя е три дни седмично с тях и още не е разбрала, а какво да кажа за детето на 4г. за него пък съвсем.
Още веднъж ти благодаря  Hug

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Оооо чакайте - не толкова сложно.

Зламома ще ти изпратя характеристиката на моето. Писаха я най-човешки самите му госпожи.

Детето може да речем да рисува, но се отплесва и не си довършва рисунката. Детето играе много добре с приятелите си, но трудно му е да говори. При игри с топка прави това не прави това и това. Пише, но е по-бавен от другите и губи интерес в един момент, като види,че не успява. Нашето мнение, че има нужда от това и това.


Иначе за толкова сложна характеристика как ще я напише един учител и ще си даде мнението. После що не ни искат децата.

Моя има сложна, но от психолог.

# 55
  • Мнения: 428
Дороти, може ли да я изпратиш и на мен? Ще съм ти много благодарна, защото и на мен от РЦ ми поискаха такава характеристика, а не съм сигурна, че учителките са на ясно как да я съставят.

# 56
  • Варна
  • Мнения: 2 097
И Петьо има такава характеристика. Искаха ни я от РЦ. Състави я психолога на училището с помощта на класния ръководител, подписа я директора. Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.

# 57
  • Мнения: 214
Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.
Това означава ли, че ако не подам такава молба няма да ми я направят. В нашия случай директорката е и учителка на децата ни.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 2 097
Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.
Това означава ли, че ако не подам такава молба няма да ми я направят. В нашия случай директорката е и учителка на децата ни.
Не мисля, че ще е проблем, особено щом тя е и учителка. Не съм сигурна дали го има някъде из нормативите това с молбата като изискване, аз лично не съм го срещала. Дори и да е задължителна ще си я напишеш. Тя е свободен текст, нещо от рода на: "Г-жо Директор, моля да бъде изготвена Психолого-педагогическа характеристика на сина ми ................................, която да послужи пред Ресурсен център гр............."

# 59
  • Мнения: 334
Момичета на нас психоложка ни направи такава характеристика ,като наблюдава малката и си говори с нея около 45 мин.Отдолу на характеристиката написа,че детето има нужда да посещава педагог и психолог.Така всъщност ги посещавахме безплатно.Подобна характеристика имахме и за отлагане от първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт