Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 78 340
  • 759
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 252
Дороти, не може. Само немски учат там , но хубавото е , че никой от класа не е учил , а другото успокояващо нещо е , че не са на кабинетна ситема.

Той е много стрестнат и аз , но гледам да не показвам и да го укаражам
Какво пък няма такъв , дето да не е завършил...

# 31
  • София
  • Мнения: 754
Добро утро грижовни мами!

Честита нова учебна година на децата ни! Всички настръхваме по това време на годината. Знаете ли колко се напрягам всяка нова учебна година. А децата - те всички (и дислектици и не дислектици) се притесняват. Никой не обича училище. Тези които имат приятелчета чакат да се видят с тях, а не че им се ходи на училище.
Аз съм ваш'та леля  - желая ти много, много късмет на детето, а и на теб разбира се Simple Smile. Винаги се справяме, макар и малко по-трудно. Немският си е немски, ще го учи. Те и останалите деца не си дават зор, така че няма да изпъкваме с образователните ни проблеми. Най много личи от 5 до 7 клас. Там всички деца учат и нашите не могат да ги догонят. Стискам палци мила!
Дороти - е вие сте в този период, но ти си много, много оправна и ще го преодолеете. Миличкият сладурко, с тези кабинети - но те имат много добра ориентация в обстановка и бързо ще свикне. Дано имаш разбиране от учителите (ако не ще ги накараш да разберат), защото различни учители - различни характери. Моята Елена в този период я третираха като "... правим се че не я виждаме и и пишем тройки...". Късмет и на твоето дете!
Флора - аз мисля че ти направи най-добрия избор. Нашите деца са с творческо мислене (по-добре развито дясно полукълбо). Така че майчината интуиция те е отвела на правилното място. А това за приятелската атмосфера и разбирането на учителите е направо чудесно! Успех!
Либи - здравей грижовна сестричке. Като не става - не става. Това не е било училище, а инквизиция. Спомням си мъките по изпитите, и в допълнение атмосферата. Спасявай си сестрата. Няма да учи засега и толкова. Има вечерни училища (там ходят възрастни хора, по-толерантни) има задочни и дистанционни форми на обучение. Аз от известно време се замислям за колежите - две-три годишни. Те имат професионална насоченост и дават разнообразни възможности. Те са нещо като специализация, без претенции за висше образование. Нека се занимава за сега с компютри. Много късмет и да поздравиш специално от мен мама и Ивето!
Накрая - търся дете в 9 клас, може и да не е дислектик за помощ по български и математика - трябва ми групичка от 2 или 3 деца. Обучават ги на методи за усвояване по - правилен начин на предметите в училище. Ако има някой, който се интересува - да се свърже с мен на лични.
Късмет на всички още веднъж - наистина няма деца които са искали и не са завършили! А на майките - кураж и вяра!!!

# 32
  • София
  • Мнения: 4 412
От друга страна, за да могат да си представят идеите пред другите им трябва ниво на рисуване, а то е и развитие на абстрактното мислене. Те могат само трябва подходящ учител.

Оля, имаш ли познат учител за малки деца? Аз си мислех подобни неща за ползите от рисуването. И търся учител за начинаещи. Все попадам на обяви за надарени деца.

# 33
  • Мнения: 212
От друга страна, за да могат да си представят идеите пред другите им трябва ниво на рисуване, а то е и развитие на абстрактното мислене. Те могат само трябва подходящ учител.

Оля, имаш ли познат учител за малки деца? Аз си мислех подобни неща за ползите от рисуването. И търся учител за начинаещи. Все попадам на обяви за надарени деца.
Здравей Таня!
Да има варианти и познавам хора, които работят с малки деца. Но са важни няколко детайла за избора на учителя:
Спецификата на обучение е различна, когато детето е малко . Също още повече трябва да се съобрази ако има особености в развитието от типа на фина моторика, зрително-пространствени затруднения или в сферата на вниманието. Важно е и какви цели има родителя, семейството, дали да се занимава професионално или като арт терапия. Ако искаш може да поговорим конкретно на лични.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 412
Благодаря Оля, ще ти пиша след почивните дни Hug

Струва ми се важно рисуването, защото им дава самочувствие. Не става въпрос да са художници, но поне няколко неща да се научи да рисува. Както се казва, да се отсрами. Ето на първият учебен ден, изглежда са ги карали да нарисуват любимото си нещо и тя е нарисувала една драсканица. Предполагам учителката ги е разпитвала какво е любимото им нещо и на нейната рисунка пише: "Моето любимо нещо е чудовище, защото живеят в гората и не ме плашат". А това го е измислила, защото друго не може да нарисува.

# 35
  • Мнения: 1 252
Освен Маргарита и мен, има ли майки с деца в горен курс?
Искам да попитам дали да нося в училището бележката , че е с дислекция?
Той казва , че не иска другите деца да знаят , за да не го подиграват
Но аз мисля да говоря само с математичката на родителската, защото там ни е големия проблем.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 942
Либи, не съм се обръщала към теб, но съм запозната и съпричастна.
Уж отиваме в чужбина за по-добро, но понякога се оказва, че по-доброто е тук.
Скоро ми дадоха да разбера, че от това детето ти да е успяло е по-важно само това детето ти да е щастливо. В случая твоята сестра е спокойна и щастлива тук, значи е успяла. Не винаги успехът означава да се впишеш добре в чужбина. Много хора и без нейните проблеми си се връщат и са си по-добре тук. Желая ви още по-големи успехи!

Ей, и тук май сме писали едновременно с лелята Laughing...

Той казва , че не иска другите деца да знаят , за да не го подиграват
И сигурно е прав, децата няма да разберат, че той всъщност е абсолютно нормален, пък в тази възраст са доста жестоки.

Последна редакция: вт, 21 сеп 2010, 09:36 от Sash

# 37
  • София
  • Мнения: 754
Освен Маргарита и мен, има ли майки с деца в горен курс?
Искам да попитам дали да нося в училището бележката , че е с дислекция?
Той казва , че не иска другите деца да знаят , за да не го подиграват
Но аз мисля да говоря само с математичката на родителската, защото там ни е големия проблем.
Аз мисля че задължително трябва да говориш с учителката по математика. За другите деца, незнам, аз съм говорила миналата година с класната и с учителката по английски и математика. Тази година вече отново ще учат разказвателни предмети и не знам какво да предприема - дали отново да говоря със всеки учител. Направо не знам кое е по-добро. Може би все пак ще изчакам родителска среща. Пък и испански език идва. Абе ужас!

# 38
  • Мнения: 113
Момичета, в началото на октомври и аз съм на изследване и ако се потвърди дислексията и при мен ще мога да говоря от първо лице.
А за разговорите с учителите се питах, ако се ползва ресурсен учител и той говори с учителите дали няма да е по-лесно. Ние още не сме решили дали да ползваме такава помощ, но точно заради учителите и това колко сериозно ни приемат, клоня към ресурсно подпомагане.

# 39
  • София
  • Мнения: 754
Здравейте момичета,

искам да напиша колко съм доволна от фондацията на Стела Богомилова. Елена която практически беше полу-грамотна и въобще не се справя по български и литература, вече прави диктовки на сложни и непознати текстове без грешка. След всеки урок ми се отчитат и онагледяват резултатите. Освен това атмосферата е много приятна, всички са усмихнати. Много добре я обучават за причинно следствени връзки, за логически последователности, за теза-аргумент и т.н.
Мисля, че намерих решение за нея.
Защото става въпрос и за чисто психологически феномен - нашите деца са третирани в училище като аутсайдери и те показват ниво на аутсайдери. Но когато някой им покаже че са умни, интелигентни, знаещи и можещи, резултатът е като на отличници.
Учителят й по математика също е невероятно търпелив и усмихнат. Там започна малко по-късно, така че тепърва ще видим резултата.
Нека всеки който има нужда от подпомагане на детето му в подобряване методите на усвояване на учебният материал да се обърне към нея. Пишете ми на лични за координати или се върнете няколко поста назад, където съм публикувала линк.

Аз продължавам да търся дечица 9 клас за малка група за обучение във фондацията.

# 40
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
А как седи въпроса с прогимназистите. Аз в момента така съм дигнала кръвното, че и му се дразня. Писна ми всички да сме внимателни с него, а той да ми се ка4ва на главата. Направо ми се реве. 

# 41
  • ifbrs
  • Мнения: 31
И моят син е в 8 клас и също е с проблеми основно с математиката.Аз също се чудя какво да правя,но засега ще изчакам родителската среща.И моят син е против и като знам ,че в предишното му училище резултата от разговорите ми с учителите бе по-скоро отрицателен съм доста притеснена.

# 42
  • София
  • Мнения: 754
Дороти - във фондацията се занимават с деца от детската градина до студенти. Отиди и разговаряй, нека и те си кажат мнението. Даже имат повече по-малки деца. Не си късай нервите, аз го правих 8 години. Не можеш сама да се справиш. Още повече ти го сравняваш с баткото, което утежнява още повече ситуацията.
Няма да ревем Дори, ще си помагаме взаимно, че ако ще ревем аз ще надмина всички  Simple Smile

marianaal - ти също би могла да опиташ във Фондацията на Стела. (ако си от София) Много добре те разбирам за учителите. Вече като трябва да разговарям с тях ми се повдига. Толкова са празни погледите им. Сякаш ми казват - не ме интересува, не искам да ви знам проблемите. Е има и изключения, разбира се. В новото училище учителките са страхотни. Но сега в 9 клас идват доста повече учители (с разказвателните предмети) и незнам. Късмет!

# 43
  • Мнения: 474
Дороти трябва да отидеш на място и да решат,аз ходих с Йоанна и се оказа че при Йоанна не е фонетична дислексия а в последствие се е появила на нея диагнозата и е диспраксия.Стела възпитано ми каза че биха работили с нея ,но тя не е точно за там,те работят с дислексични деца затова преди време и в Русе неуспяхме.От другата седмица ще се ограмотяваме  в центъра за психично здраве и развитие на Нишава при Матанова.Търси и пробвай без специализирана помощ не става,ние като родители не успяваме.

# 44
  • София
  • Мнения: 754
Дороти трябва да отидеш на място и да решат,аз ходих с Йоанна и се оказа че при Йоанна не е фонетична дислексия а в последствие се е появила на нея диагнозата и е диспраксия.Стела възпитано ми каза че биха работили с нея ,но тя не е точно за там,те работят с дислексични деца затова преди време и в Русе неуспяхме.От другата седмица ще се ограмотяваме  в центъра за психично здраве и развитие на Нишава при Матанова.Търси и пробвай без специализирана помощ не става,ние като родители не успяваме.
1+
абсолютно съгласна

Общи условия

Активация на акаунт