Застрахователни неволи

  • 5 868
  • 58
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 7 209
В други държави застрахователите имат много по-големи правомощия.
Страничен пример:
У нас всеки проект за сграда трябва да бъде изработен по единна наредба за пожарна безопасност и съответно одобрен от пожарната.
В много европейски държави проектите (дори и за молове и големи сгради) изобщо нямат нищо общо с пожарната; там застрахователите определят условия, строителни системи, наличие на спринклери...

# 31
  • Мнения: 10 692
Red,  в закона за движение по пътищата изрично си пише кога органите на КАт задължително посещават мястото на ПТП и твоят случай не е сред тях.
Погледни си и общите условия, но е не могат да противоречат на закона. АКо имаш нужда от помощ - пиши на лични.

# 32
  • София
  • Мнения: 7 209
Да тръгнем от това що е то ПТП:

30. "Пътнотранспортно произшествие" е събитие, възникнало в процеса на
движението на пътно превозно средство и предизвикало нараняване или смърт на хора,
повреда на пътно превозно средство, път, пътно съоръжение, товар или други
материални щети.


Т.е в моя случай би следвало да е точно това, ама по догадки - аз все пак не съм видяла с очите си  Thinking

Ако е ПТП е трябвало да дойдат.

Иначе по смисъла на закона паркиране е друго нещо, обаче естествено никъде нищо не пише за ПТП с участник паркирано превозно средство.

Опасявам се обаче, че има някакви други наредби.

Както и да е - в случая още никой и дума не е обелил що не сме викали КАТ.

Иначе една съфорумка ми предложи помощ (благодаря за което) именно по казуса за (не)викането на КАТ.
Чакам как ще тръгнат да се развиват нещата в четвъртък и явно ще се действа в крачка.

Zigizagi,  и на теб благодаря.
Ако се наложи ще нищим закона.

# 33
  • София
  • Мнения: 4 273
Да споделя моя пресен опит Simple Smile. След повече от две десетилетия безпроблемно шофиране миналия месец  "подпрях" колата пред мен  Embarassed. Бях притеснена, защото не знаех въобще как се процедира в подобни ситуации. Оказа се, че за дребни произшествия КАТ не идва, а по телефона дава номера, под който регистрират ПТП–то и и интересува дали сме подписали двустранния протокол без възражения /за София става дума/, но чакаме да дойдат мобилните групи на застрахователите, които си описват щетите, правят снимки и т.н. После сервизът и застрахователят се разчитат помежду си.

# 34
  • Мнения: 2 482
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.

# 35
  • Мнения: 326
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.
 Странно ми е защо карате такава кола, и инвестирате в нея? Мислех,че 25 годишните коли вече не се срещат често. И разбирам застрахователите. Все пак какво очаквате-колата е на  25 години! Това си е антика.

# 36
  • Мнения: 2 482
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.
 Странно ми е защо карате такава кола, и инвестирате в нея? Мислех,че 25 годишните коли вече не се срещат често. И разбирам застрахователите. Все пак какво очаквате-колата е на  25 години! Това си е антика.

Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.

# 37
  • Мнения: 326

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?

# 38
  • Мнения: 2 482

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?

За цялата почивка в Гърция изгори 6,06 на сто. Обикновено гори толкова-около 6 на сто, а в града 10 на сто. Но ние въобще не я караме в града.  Засега се борим с ръждата успешно, какво ще бъде след още 10г. не зная. Не я караме през зимата. Защо да са опасни тези коли? Нали гледаме всичко да е в ред, минава преглед всяка година по редовния начин, а не по втория. Редовно преглеждам шарнири, спирачки, лагери, амортисьори и др. Не разчитам само на годишния преглед. Дори след един ремонт на спирачките отидох там, където правят прегледа и поисках да ми ги проверят, за да бъде всичко 100% сигурно. Вредните емисии са повече, вярно. Затова в доста градове от Западна Европа не ги допускат в центровете. Но там и без това е трудно за паркиране.
Една година се случи да сменям шарнири, които се разхлопаха точно на морето. Не чаках да се върнем и тогава да ги сменя.
Срещат се и коли от 60-те години. Например тук, в София видях "Опел"-Рекорд хубаво боядисан, точно оттогава. Виждат се и стари "Волги". Мога да нарека антики коли от 50-те и по-стари. Те се срещат наистина много рядко и обикновено ги виждаме на парадите на стари автомобили.

Последна редакция: чт, 23 сеп 2010, 02:54 от vl

# 39
  • София
  • Мнения: 4 273
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink
Поизмести се темата, дано Red се включи с новини по нейната паркинг щета.

# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 23 775

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?

За цялата почивка в Гърция изгори 6,06 на сто. Обикновено гори толкова-около 6 на сто, а в града 10 на сто. Но ние въобще не я караме в града.  Засега се борим с ръждата успешно, какво ще бъде след още 10г. не зная. Не я караме през зимата. Защо да са опасни тези коли? Нали гледаме всичко да е в ред, минава преглед всяка година по редовния начин, а не по втория. Редовно преглеждам шарнири, спирачки, лагери, амортисьори и др. Не разчитам само на годишния преглед. Дори след един ремонт на спирачките отидох там, където правят прегледа и поисках да ми ги проверят, за да бъде всичко 100% сигурно. Вредните емисии са повече, вярно. Затова в доста градове от Западна Европа не ги допускат в центровете. Но там и без това е трудно за паркиране.
Една година се случи да сменям шарнири, които се разхлопаха точно на морето. Не чаках да се върнем и тогава да ги сменя.
Срещат се и коли от 60-те години. Например тук, в София видях "Опел"-Рекорд хубаво боядисан, точно оттогава. Виждат се и стари "Волги". Мога да нарека антики коли от 50-те и по-стари. Те се срещат наистина много рядко и обикновено ги виждаме на парадите на стари автомобили.
Романтично е Simple Smile Един приятел има гърбат вартбург от 48 година, много е готин.

# 41
  • Мнения: 613


Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.
Карала съм Лада (то аз и Трабант съм карала), но след нея и други автомобили. Е, разликата е огромна и в удобството и в лекотата на волана.
Но да защитя малко застрахователите. Често оценките не са им много точни, но за колко да ти оценят Ладата? Ти може да си инвестирал в нея, за колко пари можеш да я продадеш? Е, това и е цената, за колкото някой би я купил. Защото биха се намерили хора, които на драга цена биха се опитали да "продадат" стария си автомобил на застрахователите.

# 42
  • София
  • Мнения: 7 209
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink
Поизмести се темата, дано Red се включи с новини по нейната паркинг щета.

Колата вече е в сервиза.
Утре е вторият оглед от страна на застрахователя.
И тук ще пусна материал за застраховките от тази година:

http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/09/22/964146_platenite_pari_za … ko_sa_namaleli_s/

Мисля, че е достатъчно красноречив.

# 43
  • Мнения: 2 482
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink


E, това е "Фиат 124", нали от него купиха лиценза през 1970г. Тоест много повече е италианска, отколкото съветска кола. За разлика от "Москвич", "ЗАЗ" и "Волга". Имали сме и "ЗАЗ 965А"-"Отмъщението на Хрушчов". Ужас!

# 44
  • Мнения: 2 482


Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.
Карала съм Лада (то аз и Трабант съм карала), но след нея и други автомобили. Е, разликата е огромна и в удобството и в лекотата на волана.
Но да защитя малко застрахователите. Често оценките не са им много точни, но за колко да ти оценят Ладата? Ти може да си инвестирал в нея, за колко пари можеш да я продадеш? Е, това и е цената, за колкото някой би я купил. Защото биха се намерили хора, които на драга цена биха се опитали да "продадат" стария си автомобил на застрахователите.

Не мисля да я  продавам, а да я използвам още доста години, ако е живот и здраве. Ако има как, докато съм жив. Моята жена като чуе това побеснява. Ако сега имаше такива на магазина, щях да мисля пак за същата след като тази остарее още и вече не става. Но за съжаление няма.
Имаше една тема "За застраховането" и там разглеждахме тези проблеми, описани тук. Някои недоумяваха защо нямам добро отношение към застрахователите. Могат да сравнят написаното там и тук в тази тема. Не ми се повтаря всичко отново.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=465583.0

Последна редакция: чт, 23 сеп 2010, 11:03 от vl

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт