Близнаци в училищна възраст

  • 18 112
  • 164
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 12 241
  При нас в ПГ изнасят основното по български и математика и един вид в първи клас си ги преговарят, затова почват вече да учат и буквите по немски. В ПГ по немски само говорят. Уж за Шилер казват че в училище се научават нещата, затова и има доста желаещи, но тази година с новата учителка не мисля че ще се получат при нас нещата, дано да бъркам.

# 136
  • Мнения: 5 285
Имаш предвид, че в ПГ са учили да пишат ръкописно и да съставят изречения или че просто са учили буквите? Защото и нашите знаеха цялата азбука и да четат, но сега с изписването на думите ръкописно им е доста трудно, а за правописа да не говорим... Вече правят и диктовки и макар че са подготвени, им е трудно. А има деца в класа им, които и печатно не са знаели буквите и майките им казват, че сега им е още по-трудно. Иначе с математиката нямат никакви проблеми, освен когато бързат и не мислят какво се иска в задачата, което ме ядосва най-много - да сгрешат, не защото не разбират, а защото гледат да претупат нещата.

# 137
  • София
  • Мнения: 12 241
  Сега учат в първи клас ръкописно да пишат. В ПГ то знаеха печатните букви, правеха звуков анализ, учеха изреченията, научиха се да четат. По математика взеха цифрите до десет и решаваха същите задачи каквито и сега. Просто изтеглиха повечето неща в ПГ то за да може сега в първи да почнат да взимат и буквите по немски и да пишат, а по български и математика да им  е по-лесно.
  За писането миналата година само елементи от буквите учеха, сега ги взимат официално ръкописно, но е само това. Със звуковият анализ и упражненията миналата година им е сравнително лесно на диктовките, само ръкописното изписване ги забавя доколкото забелязах и разбира се ако не внимават. Като едната която "главата" я беше написала "глвта", но "внимателно в кошницата" правилно... Това на единственият ми опит за диктовка вкъщи, вчера пак искаха, но след драмите в понеделник аз не пожелах.
   Свалих си преди малко задачите за Коледното Математическо от 2006 г до 2012 и мисля после да ги разпечата и да им дам да ги решат. Мерси че сподели за него.

# 138
  • Мнения: 5 285
О, това с пропускането на Ъ в думите си е класика и при нас. Но затова пък ИМА го имаме във вариант ИМЪ. Бръмбар пък е бръНбЪр и всякави такива свободни съчинения Simple Smile Не знам кога трябва да започна да се ядосвам на правописа? То аз и сега се ядосвам, но от друга страна си казвам, че сега  се учат да пишат, а не да пишат правилно. И аз не знам - от моята гледна точка не мога да се върна на тяхното ниво и да преценя кое след кое следва и за кое е рано.

# 139
  • София
  • Мнения: 12 241
Здравейте момичета,
как са учениците, справят ли се, почна ли да им омръзва?
Ще успеят ли да си починат през ваканцията или имат домашни?
Ходите ли на състезания по нещо допълнително?
Успявате ли да комбинирате училище и някакъв спорт, особено зимата, когато няма как да играят навън?

# 140
  • Мнения: 7 803
засега се справят повече от добре. тръшкат се като са изкарали 5ца. посещават само червения кръст в момента. ходеха на готварски клуб, но смениха учителката и вече не искат да ходят, готвят само боклуци. теди отскоро започна да ходи на хандбал. това е засега. мисля да я запиша и на курс по самоотбрана, той е само 4 посещения

# 141
  • Мнения: 5 285
И нашите са ОК Simple Smile Радват се на ваканцията. Нямат домашни, само аз ги карам да четат от книгите за лятото, че не виждам как ще успеят, като засега четат на глас, а само Пипи е към 300 стр.  Rolling Eyes Ще им давам и по някоя диктовка, да не забравят съвсем Simple Smile В нашия град откъм спорт и допълнителни занимания е малко бедно. Малкият ходи на айкидо от две седмици, а сестра му така и не си хареса нищо. Срам я е и не иска и не иска да отиде никъде. Не знам да продължавам ли да настоявам или да я оставя така  newsm78 Но като ще го прави без желание какъв е смисъла  Cry

# 142
  • София
  • Мнения: 12 241
Djina при нас пък искат, после не им харесва в повечето случаи, особено на едната спорта. Но го има и обратният момент, може като опита да и хареса.
При мен Ники ходи на плуване, а и двете ходят на някакви танци в училище и отскоро и на спортна гимнастика.
Хубавото е че сега като е топло може вече да карат колелета, скутери, ролери и да тичат навън по цял ден, когато не са на училище или след училище.
Дж-то на колко станаха твоите? Браво за оценките и всичко останало.
При нас едната така или иначе има 6-ци по всичко, на кенгуруто е с пълен брой точка и по немски и по останалите предмети, докато другата последно имаше по немски 3-ка и изобщо не е впечатлена от това. Направо не знам какво да я правя, искам тя самата да осъзнае вече, че ще и се налага да учи и ще трябва да полага усилия, но не става.
Отново имат безумно много домашно по немски, но вече свикнах с това. Лошото е че сега ваканцията са на Добрич и изобщо не виждам как бабата и дядото ще  я накарат да си напише домашното.

# 143
  • Мнения: 7 803
ох, за немския стандарт не ми се говори. моите вече правят реферати, втори клас, 8 години. живеем в бавария и тук училищният стандарт е най-висок. обаче през ваканциите е забранено да имат домашни  Mr. Green иначе училището почва в 8 и 2-3 дни в седмицата свършва в 11,20 часа, иначе 12,20  Rolling Eyes лятната ваканция е само 6 седмици, но пък имат разхвърляни през годината още 6 седмици

# 144
  • София
  • Мнения: 12 241
Ясно откъде идва зора по немски значи. В момента имам чувството, че учат, четат и пишат по немски повече отколкото по български. Явно си е заимстване от германците, но все пак на тях не им е роден език ... Аз съм го учила преди 15 г и набързо си припомних доста неща, мъжът ми почна да го учи направо покрай тях..
Моите са от 8 сутринта до 6 вечерта на училище, само един от дните до 5. Всъщност училището е до обяд към държавното, после е нещо като частна занималня - Сдружение "Шилер", където следобяд всеки ден имат немски и български допълнително. След 5 часа обикновено са на танци, сръчни ръчички или забавна математика за да уплътним до 6, тъй като и двамата работим и няма как по-рано да свършват.

# 145
  • София
  • Мнения: 803
Ние сме в ПДГ в 120 ОУ, вече минаха буквите (печатни), но през цялото време пишеха елементи от ръкописните букви и някои ръкописни букви също. След звуковия анализ започнаха буквеното изписване, в момента правят изречения и четат кратки приказки.
Втория срок започнаха английски в Алианса, включиха се във вече съществуваща група и към днешна дата наваксаха взетите   от останалите букви, пишат по една страница англ. букви ръкописно и се справят успешно. До края са им останали 6 букви, отделно пеят песни  и казват стихчета, което от 3-те години изучаване на англ. в различни школи не се получи.
Плуват на басейна на 22 СОУ по програма научи се да плуваш и от там са медалисти. Много даде треньорката от себе си да им изчисти стила. А цяла зима катреха в Бонсист, но прецених че по 30лв. на тренировка ми идва в много повече и сега съм в търсене на по-приемливи оферти Peace Посещават Центъра за работа с деца в двора на училището и там имат различни занимания..... наблегнали сме на изобразителното изкуство. като цяло и на двамата им харесва училищния живот за наша радост. Това беше най-голямото ми притеснение като ги преместихме от детската градина.
Пу пу да не са им уруки Peace Heart Eyes

# 146
  • Мнения: 6
Здравейте!
Имам почти 5 годишни близнаци, предстои ни предучилищна и после училище и имам няколко въпроса.
- В един клас/група или в отделна да ги запишем?
- На целодневна или полудневна предучилищна да ги запишем?
- В държавно или частно заведение?

# 147
  • София
  • Мнения: 12 241
Nadya. за разделянето или не трябва вие с мъжът ви да прецените. В чужбина на пример дори  не питат и няма избор да са заедно. Смята се, че така успяват сами да изградят приятелства и да са независими и да покажат потенциала си, докато тук в България обикновено са заедно близнаците. За мен предимства има и в двата случая и просто трябва да прецените къде за вас са повече и дали има изобщо възможност за разделянето им. Моите са заедно, отчасти съжалявам, че не ги пуснах отделно, но дори и така не съм сигурна дали бих ги разделила ако отново решавам това. Те имат различни приятелки, нямат проблеми с адаптацията единствено има голяма разлика във възможностите им и най-вече това е причината да смятам, че биха се чувствали по-добре, ако не ги сравняват постоянно непосредствено.
По вторият въпрос, за децата е много изтощително да са по цял ден, моите отиват в 8 сутринта и ги взимам в 6 вечерта, но и двамата работим и нямам избор. Ако имах възможност определено бих предпочела началните класове да са до обяд.
И за последният въпрос това отново зависи от какво търсите и какво може да си позволите. Аз лично се спрях на така да се каже среден вариант, защото до обяд са в държавно училище, а следобед в същите стаи са към Сдружение Шилер с изучаване на немски език, за което се плаща членски внос от 140 лв и годишно има едва 9 такива такси, което е доста по-приемливо от частните училища например.

# 148
  • Мнения: 6
Aila - Ние живеем в Истанбул, тук е горе-долу като в България за разделянето т.е родителя преценява заедно или отделно да са децата.Те са много привързани един към друг, като единия го няма другия веднага пита къде е и за тях в такъв случай би било добре да са заедно, но пък щерката има само една приятелка, играе само с момчета и си мисля, че ако не е с брат си ще играе с повече момичета.

# 149
  • София
  • Мнения: 803
Аз лично няколко пъти съм си мислела да ги разделя и толкова пъти съм се отказвала. Те са си общество и растат заедно...във всякакъв аспект.... допълват се. В по-късна възраст при изявени интереси бих ги разделила или по-точно бих ги оставила всеки да поеме своя път....

Общи условия

Активация на акаунт