Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 711
  • 752
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 942
daniabc, описанието на твоето дете донякъде прилича на моето. Ние по-рано проумяхме, че занималнята не работи и след 1 клас го махнахме. Там като седи и блее се уморява от самото седене на чин и от мисълта, че трябва да пише, дори и да не го прави. И после, като се прибере в къщи е абсолютно изтощен и нищо не може да направи.
Ние го преместихме в друг клас от началото на 3 клас. Причината беше, че паралелките са профилирани и той не може да вирее в такава с профил математика, та отиде в клас, в който се изучава повече рисуване. Беше му много тежко преместването, но свикна много по-бързо, отколкото очаквах. Само за няколко дена. В тази възраст децата са много адаптивни.
Мисля, че трябва да поработиш малко повече в посока бащата. Те много трудно се поддават на въздействие, и при нас имаше известни трудности, но нашият сега няма съмнение, че детето ни е с дислексия. Важно е да имаш подкрепата му при вземане на решения относно детето.

Pespa, радвам се за Логос. Ще помогнат тези схеми. И аз правех такива, помагаха, но нещо съм ги позарязала, доста време отнемат. Пиши за резултати. Успех.

# 31
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.dyslang.eu/default.asp?jazyk=bg&pozadi=

Необходимо е след като се регистрирате да изпратите имейл с потвърждение на регистрацията на адрес dabg_rousse@yahoo.com, за да получите подробни указания за провеждането на курса.

Курсът е подходящ за учители, ресурсни учители, родители, студенти от педагогическите специалности.

Асоциация Дислексия - България

# 32
  • София
  • Мнения: 754
За моята 11 - кластничка й подготвям презентации - всеки слайд съдържа кратък текст и картина свързана с него. Така подготвям физика, химия, география, биология и т.н. без математика, БЕЛ.
Това не го правя всеки път, но гледам колкото може повече. И само най-важното, кратко и ясно.

Относно татковците - при нас дълго време таткото отричаше и смяташе че я оправдавам. Но ние много късно се усетихме. Първите години в училище въобще не знаехме какво става с нашето дете.
Но след време когато започна много да се говори по телевизия, радио, интернет - и той прие, че наистина съществува дислексия.
Трябва време - за всеки от нас, да проучи, възприеме и приеме!

# 33
  • Мнения: 151
Здравейте мами, мисля че скоро и аз ще се присъединя към вашата група. Нашите учителки се съмняват, че голямото ми момченце е с дислексия и смятат, че е най добре да отложим тръгването на училище.Аз съм объркана и не зная от къде да започна, кой трябва да го диагностицираха /пратиха ме в Св. Наум/  после РИО, терапия къде?  Не зная от къде да започна? Дайте ми моля ви светлина в тунела, от къде да започна, вие как извървяхте този път? Сигурно е трудно да се каже, но кои са най-добрите специалисти според вас?
Благодаря Ви предварително!

# 34
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Eти, спокойно.


Като питаш за лечение, аз ползувам хомеопат - той ме накара, чрез личния да му направя доста изследвания и хормони и какво ли не. Има по високи стойности на триглецеридите и намален кислород в кръвта, също така има намален слух, уголемени сливици.  

Ходили сме в св Наум, аз съм много доволна, защото му направиха всякакви функционални изследвания и там нещата са много добре. В св Наум според мен няма да ти диагностицират дислексия, само могат да видят дали има функционални проблеми. Моят например лесно се уморяваше и имаше съмнение за епилепсия.

# 35
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Записвам се да ви следя и благодаря за новата тема!   bouquet
Много време не съм писала,но ви чета.

# 36
  • sofia
  • Мнения: 8 945
Може да е полезно
Случайно открих тези хора. През февруари правят безплатни консултации с деца имащи проблеми с математиката. Консултациите са понеделник и вторник от 18 ч и 18:45, само след предварително записване. Инициативата е "Лечебна математика". Ето линк и към фейсбук страницата им
За утре имам час за Борис и ще ви кажа впечатления.

# 37
  • София
  • Мнения: 754
vesi1 благодаря!

Ети - прочети назад постовете в темата.
И не се паникьосвай. Лека полека ще ти се подредят нещата.

# 38
  • София
  • Мнения: 1 223
daniabc да попитам само - ти сигурна ли си, че става въпрос за дислексия? Диагностициран ли е, или това е твоето наблюдение. Питам, тъй като както представяш нещата, по-ми прилича на хиперактивност....те са много разсеяни. Пък и казваш, че чете детето......

Всъщност, не съм сигурна...

Когато се породи съмнението, правих разни тестове по интернет, в резултат на които излизаше, че при дадения резултат, трябва да се потърси специалист.
Малко след това, от училището казаха, че ще правят към фондацията на Стела Богомилова, като класната препоръча да го запишем. От 4 деца в класа, моето и още едно ги поканиха за втори обстоен тест. От там се произнесоха, че сина ми има дислектичен модел на мислене и е желателно, да работим съвместно. Което не се случи, поради ред причини.

Да, чете детето и то с добра артикулация и дикция, за възрастта... Но това е след третия прочит на текста – на първо четене е много зле, не му прави впечатление, че бърка думи, букви и звуци и съответно не може да преразкаже текста. После слуша поправките, запаметява ги някак и всичко си идва на място, в учебен план. В свободното си време, да чете от КНИГА е равнозначно на наказание. Компромисът - детски филми, но само със субтитри.

Математиката много му върви, докато не опре до задачи с думи, на които блокира. Някак го научихме да извежда цифрите в този тип задачи, но обикновено ги решава до половината. Не може да осмисли напълно, какво да ги „прави” тези цифри, понеже не разбира напълно текста. И съответно му пишат 5 или 6 минус, понеже тестовете им са с по една задачка с условие. Миналата година /2-ри клас/, имаха тест само с такива задачи и получи двойка.

Говорих с класната – не спря да го хвали. Бил в 6/7-ми по успех и резултати, от 29 деца.
Оказа се, че занималнята била задължителна, но се съгласиха учителките, да се подготвя вкъщи до края седмицата – Е, в чудо се видях - голям зор и много нерви, да го накарам да седне да учи.

Хиперактивен, мисля, че не е, но с дефицит на вниманието – май да! Още като го събудя сутрин, се чуди къде да си полегне, докато закусва. По скоро е "хипер пасивен", докато не се появи нещо, което да го "запали", та да живне. За късмет, от скоро е на вълна ШАХ и дано се задържи.

ПП. Мисля, че е с дислексия, защото:

Първоначално не може да прочете непознат текст и да го преразкаже смислено. Запаметява думите, като образи и ги свърза в голяма степен, със слухова и зрителна памет. Вече 3-та година, въпреки хилядите забележки, предлозите „С” и „З” ги произнася като „съъъъъъъъ” и „зъъъъъъъъ”. Непосилно му е да произнесе дума на срички, ако са повече от три.
Не може да връзва връзки за обувки и като цяло изостава във фината моторика. Не рисува добре по задание, но понякога прави удивителни абстрактни неща.
Често „блокира”, при прости ежедневни задачи и се държи се инфантилно.
Няма никакво чувство за ред, разпилява си нещата и често „не вижда” нещо, което му е пред очите ...

Усещам го, че мисли и вижда различно от познатите ми модели, а причинно-следствените връзки, които прави ми се струват нестандартни и трудоемки.
Дано да греша, но от сега си мисля, как ли ще се справя в 4-5-6 клас, когато уж незначителните  пропуски, ще станат съществени.



# 39
  • Мнения: 320
 Какво да ви кажа..... Моето дете е хиперактивно и с някаква форма на дислексия. Да , ще кажете доказани ли са?Не са. Но от 1 година чета и се интерисувам от тези неща и макар ,че не съм специалист  почнаха да ми стават ясни някои неща. След 1клас не иска и не иска да чете! Трудно му е. Обръща срички обърква думи и губи смисъла.Сега се мъчим с таблицата за умножение.Живеем в малък град и за съжаление  като кажеш думата дислексия  те гледат като извънземен!Детето ми има трудности , които учителите не признават.Да и на него му пишат 6,6.... много е добре!!!  Само дето не иска да прави по желание нищо от това , което се прави в училище.Ходим на логопед. Не знам да ли има ефект. Ядосвам се, че в училище не виждат проблемите му и не му помагат а му вредят- " Я покажи на майка си колко грозно си писал"!..............Онемях. Че пише грозно / разбирай нечетливо/ грозно пише с яд  с нежелание.Други път ми казват - "не е научил таблицата за умножение".........Имам чувството че ходи в килийно училище......

# 40
  • ifbrs
  • Мнения: 31
Това с килийното училище не е от големината на града ,а от пълната липса на заинтересованост и от там и информираност при повечето учители.Ние сме от София и какво от това?

# 41
  • София
  • Мнения: 754
Дислексиите са различни, както много пъти сме го писали.
daniabc - симптомите действително са на дислексия, но факта че успехът му е толкова висок говори, че или има слаба форма (ако мога така да се изразя) или много усърдно работите с детето.
Защото у нас дислексията я наричат "образователни проблеми".

милка - права е marianaal. Мястото няма значение. Навсякъде смятат децата ни за мързеливи, разглезени. Малко са учителите, които действително осъзнават проблемите на децата ни, а още по-малко които действително помагат.

# 42
  • sofia
  • Мнения: 8 945
Вчера правили контролно по български - времената, наколко глагола да се спрегнат във всяко едно време, във всички лица, диктовка, текст в сегашно време да се препише в минало и бъдеще.
Спрягането се е оплел и не го е довършил, но ги знае нещата. Почнал да подрежда глагола сегашно, минало, бъдеще, вместо да го кара по вертикала на таблицата и да реди едно й също време различните числа на глагола. Поправката на контролното си я направи сам и без грешка, но след като му дадох насоки.
При преписа на текста не му е стигнало времето. Разпитах го и установих, че се спича още предварително, че няма да се справи и съответно блокира.

daniabc, това с пропуските много точно си го отбелязала. Снощи бяхме на консултация за математиката. Предложиха ми даже втора безплатна, защото не ни стигна времето, а и да могат да осмислят проблема. Таблицата за умножение ни е проблем, въобще боравенето с цифрите и осмислянето на логиката им. Поисках от момичетата да ми изготвят методика за различно представяне на нещата. Примерно ще ходим веднъж седмично и те ще ни дават задачи от определен тип или ще му обясняват нещата, а вкъщи ще ги упражняваме.
Идеята ми е да действаме точно, както логопеда с българския - дава му упражнения по материала, но от друг тип и той ги навързва нещата.

# 43
  • Мнения: 1 652
Здравейте, мили мами!
Ние сме 4 клас . От първи клас работим по различни програми. Наскоро една майка ми каза, че дете , което е било на ресурсно подпомагане и показало много добри резултати и това ме наведе на мисълта , дали не би било добре това за нас? За самочувствието - не . Но въпросът ми е - знаете ли в какво се изразява ресурсното подпомагане- дали наистина  в реалност имат специфични начини за подпомагане на детето. Защото доколкото разбра от една ресурсна учителка- научават една страница със задачи - напр с деление с десетични дроби и тя се уговаря с учителката да му даде на него същите задачи и така детето изкарва шестица. Ако това е начина- мерси!
От опит знам, че е много важна ежедневната работа с детето, освен работата по програми и дори правилното хранене , въздух - всичко е важно за тях! И понеже непрекъснато се ровя, /както и всяка от вас/ мисля си дали не греша, че не го давам на ресурсно подпомагане?
благодаря на теци, които ще се включат.

# 44
  • Мнения: 124
Здравейте,
моето дете е на ресурсно подпомагане в  4 клас.Предстоят ни матури знаете ли как протичат те за децата на ресурсно подпомагане ? Как ще се оценяват?
Къде мога да попитам за такава информация в инспектората ли или в ресурсния център?

darena Какво да ти кажа зависи от самият учител.Били и сме по описаният от теб случай и имах ме 5 и 6 в бележника.Сега като сменихме училището и ресурсния имаме 2 и 3 само т.е. реалните възможности според мен на детето ми.Ресурсния изготвя план-програма с която ще работи с детето ,тя се съгласува с класният учител и после се завърта колелото взима се детето не мога да разбера колко пъти в седмицата ,но обикновенно по време на часовете т.е. губи се от материала.
Срещнах се един път с ресурсната която само се оплаква колко е инато детето ми и как отказва да работи с нея което ми стана ясно ,че всичко е проформа.

darenaБи ли споделила как ще се подготвяте за матурите.

Общи условия

Активация на акаунт