Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 712
  • 752
  •   1
Отговори
# 45
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 Нали съм ви казала, че от тези матури нищо не зависи. Ако искате ги пращайте, ако искате отидете на почивка и дайте извинителна бележка.

# 46
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Не съм съгласна с จี้AnGieจี้, че детето губи от материала, при нас, с нашата ресурсна нещата стоят друго яче - само там с нея детето ми нещо учи. И класната му се научи, че така е по-айляшки за нея. Като се появи ресурсната (тя идва 3 пъти седмично) и класната му почва - по това, по онова, по третото, тоест с ресурсната правят нещата които правят другите деца в клас, но различното е, че детето ми е само с ресурсната в стаята и не го разсейва обстановката, а и учителя обръща индивидуално внимание на него. Зависи и от детето, но при моето дете този подход работи. В клас той се е научил че е нещо като галеник на съдбата и постоянно има извинения от рода на "уморих се" , това "ми е скучно" и "омръзна ми". А и класната им ми заяви, че тя не може да му обръща "индивидуално внимание" - тоест оставя го да си прави каквото той реши.

# 47
  • Мнения: 1 652
Матурите не са ми първа  грижа. За четвърти клас не мисля особено много, а за пети. Смятам да правим тестове и това е. Тези оценки са за да се прецени трудът на учителката. Те могат да са текуща оценка, а може и не.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 2 097
darena, точно така е. Поне при нас матурите бяха песен в сравнение с началото на 5 клас...

Втория срок тръгна добре. Учим двамата. Много по-лесно му е като му пиша аз уроците и той ги учи. Вдига ръка в училище, което се случва за първи път, откакто е ученик. Учителите го дават за пример пред класа, получава високи оценки и е много горд от това.
Проблем имаме само с английския. Ходих да говоря с господина и да го информирам за дислексията. Обясних, че не искам да го толерира, напротив. Помолих го ако в практиката си се е сблъсквал с някакви действащи похвати за по-лесно усвояване да ги използва и/или да ги сподели с мен. А неговия отговор беше: "Аз не съм специализиран учител, аз съм общопрактикуващ." Отговорих му, че тези деца нямат нужда от специализирани училища и учители. В крайна сметка каза, че разговора ни нищо няма да промени, освен факта, че е информиран и по-често ще го изпитва устно.  Още на следващия ден го изпитал да чете и превежда, справил се отлично, след това на думи, с които не се е справил и му писал 4. Оплака се от дисциплината му... стоял на последния чин, говорел... (каквото прави почти целия клас) Разбрахме се да се върне обратно на първия и да внимава. Обеща.

Господина е много амбициозен. Децата никак не го харесват и дисциплината е лоша в часовете, той на свой ред ги наказва с тестове и изпитвания. Всеки час дава или диктовка, или думи, или тест или четене и превод, няма празно. Английски имаха 4 пъти седмично първия срок, сега 3. На мен този подход ми харесва и си мисля, че ако ги беше подхванал от 1ви клас нещата щяха да са по-различни сега. Петьо казва, че си искал учителката до 4 клас, защото му пишела 6. Отговорих му, че по-добре да получи 4 и да знае за 4, отколкото да получи 6 и да знае за 2. А той ми отвърна, че мразел английския...

Като цяло класа е с нисък успех и лоша дисциплина... на мен това никак не ми харесва.

С целия този дълъг пост исках да кажа, че учителите не са запознати с дислексията. Единия казва, че не бил специализиран учител, другия(по БЕЛ) да му давам да преписва текстове, от което полза няма - той пише, например - слЪнце, слАнце, слънцИ. Може в един ред да напише една дума по три различни начина и за него няма разлика. Как да им го обясня?!

Последна редакция: сб, 16 фев 2013, 08:15 от mar4ela5

# 49
  • Мнения: 1 652
mar4ela, как му пишеш ти уроците? Сбиваш най-важното, което трябва да научи ли?
Приемам всякакви съвети за пети клас?
Смятам да се снабдя с учениците и преди пети клас да ги прегледам. Смятам да уча аз с него- /досега беше и с госпожа в къщи, заедно учим само събота и неделя/. Делението му е трудно, сега започват и с двущифрено.... При нас отскоро дойде една учителка по английски в къщи- намерих я. Английския с нея стана постижим, като преди това го смятах за абсурд. това ме навежда на мисърта, че един преподавател по математика, като учителката по анлийски би могъл да помогне много.

# 50
  • Варна
  • Мнения: 2 097
darena, да, пиша най-важното на един лист.  Peace При нас това проработи!
Другото, което помага е да правим всевъзможни проекти, където може - рисунки(и двамата не рисуваме добре, но прекопирваме или лепим, използваме прости геометрични форми), таблици(математика, история), модели(на молекули, на слънчевата система), домашни опити(видове смеси). Детето разбира по-добре материала, а като ги представи в училище учителите го хвалят, защото са самоинициативно правени.

Учебниците за 5 клас направо не ми се коментират! Математиката е много разхвърляна(добре, че с нея проблем нямаме). Започва с 1-2 урока за обикновени дроби, после минават на десетични, след това на геометрия, след което започват пак алгебрата и в края се връщат на обикновените дроби... Формулата за лице на правоъгълен триъгълник ме изненада много: S=0,5.a.b .
Учебника по български също не ми допада... А по литература учат празниците - Коледа, Великден, Еньовден и др., а и Курбан байрям... не си спомням ние да сме учили празници по литература, особено последния, ама може и да ми се губи нещо... не съм проверявала. Нещо интересно от урока за Сватбата, където са обяснени роднинските връзки - "След брака мъжа става съпруг, а жената негова собственост". Цитирам по памет, но за собственост съм сигурна.  Peace

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
mar4ela5 ми то във време оно май така е било - Ла донна е мобиле - жената е движима собственост.  Mr. Green Би ли споделила учителят по английски, който ви посещава в къщи, колко пъти седмично е с детето????Колкото часа в училище има ли. Тоест ако английски имат 2 пъти в училище, 2 пъти го посещава госпожата в къщи. Аз доста си мисля за математик.....големия ходи при една госпожа, когато позакъса с материала - той е голям и сам се усеща, че му трябва помощ, та той казва, че при тази госпожа има и малки ученици - 3-4 клас. Проблема е, че малкото не стои на едно място дълго, лигав е, не мога още да разбера дали се уморява в действителност или се преструва.  Тоест притеснявам се, че ще губи времето на жената, няма да могат нищо да свършват, а времето все пак е пари /особено при частните уроци/  ooooh! Другия начин може би е да ходя и аз с него и да го "стъкам" да внимава и да не се лигави.

# 52
  • Варна
  • Мнения: 2 097
mama mariana, darena ползва учител у дома, аз за сега не. Скоро подхванах темата за частни уроци, той категорично отказва, с мен искал да учи, не с учител/ка. Аз пък мисля, че с учител/ка ще се стегне повече и няма да прави номера, както се опитва пред мен понякога. Просто при майките знаят, че минава.

# 53
  • Мнения: 1 652
Учителката по английски идва 2 пъти - сряда и събота, а те имат три пъти- вторник, сряда и четвъртък.

частният учител е добър вариант за мен, защото аз съм на работа и няма кой да се занимава с него,  а сам не може. Разбира се моята намеса е нужна и мисля от догодина да си осигуря време за повече.
Много ми харесва училището по образователни технологии в Слатина, но за жалост живеем в Благоевград.

# 54
  • Мнения: 320
 Таблицата за умножение ни е мъка. Някой знае ли някакъв начин за по-лесно "усвояване"?
По какъв начин да се представя за да е по-интересна?

# 55
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Нали съм казала, че имам една програма за математиката - ако иска някой пращам по скайп, защото е огромна

# 56
  • София
  • Мнения: 1 942
Вчера моят син имаше контролно по математика. Първото, на което отиде с желание. Харесала му темата за пирамиди, разбирал всичко за тях, а и учителката им дала по един лист с всички формули и им обещала да им позволи да си ги гледат. Беше много окрилен.

Върна се напълно съсипан. Първо - не им дала пирамиди, а призми, как да му обясня, че призмите са по-лесни. Второто е, че в една задача се търсел сборът от дължините на всички ръбове, означен със "сигма" и нашият запецнал, защото в листа нямало формула със "сигма". Изобщо никъде нямало тая буква  #Crazy.

Ей това мисля, че е дислексията - не мислиш как да си намериш ръбовете, а търсиш тъпата буква, дето я няма. Много ми стана тъжно, знам, че той знае как да ги намери тези проклети ръбове и никак не му е трудно, ама как да обясня на учителката... И тя не е виновна - какво да напише на празен лист...

Остава да се надявам да го изпита на дъската. То това добре, ама догодина в 7 клас как че се справи на изпита, като пак ще бъде сам пред белия лист, направо не ми се мисли.

Последна редакция: ср, 20 фев 2013, 18:49 от Sash

# 57
  • sofia
  • Мнения: 8 945
Благодаря на Дороти за упражненията по математика.

Таблицата за умножение ни е мъка. Някой знае ли някакъв начин за по-лесно "усвояване"?
По какъв начин да се представя за да е по-интересна?
Схемата, която ми направиха за седмицата "какичките", при които водих Борис е следната:
Първи ден - таблицата с 2 и 5, разбира се накои ги знае, накои ги бърка. Дадох му да попълва от горесоменатите упражнения. Преди да заспи го препитах за 2 и 5. Бъркаше само 2-3 от тях.
Втори ден - пак същото
Трети ден - таблицата с 3 и 4(ако не се лъжа, че пиша по памет).
Игра с карти, обикновени. Като на война, само че умножаваш, ако го реши взима ръката.
На една разпечатана таблица, кръстосано разположена, оцветява което знае с червено. Двойните ги отбелязва със синьо (6х6, 7х7) и се получава един диагонал.
Упражнения му е майката.Утре ще допиша остатъка от схемата, защото листа ми е вкъщи.

# 58
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
В учебниците имат едни за изрязване картончета, отпред задачата 7х5 например, отзад отговора.

# 59
  • Мнения: 1 652
Doroty , аз искам да ми изпратиш каквото имаш по математика.ще ти пусна мейл на лични.

Милка, ето какво знам за таблицата.
с 1 и 10 е лесна.
С 9 е на пръстите- знаеш я предполагам- ако не има много клипчета в youtube.

 Така- оттук нататък- с 2- научих го да брои през две 2,4,6,8, .....  на пръсти за почвайки от кутрето на лявата ръка - което е 2, безименния е 4, среден 6 и т.н. палец на дясната- 12.- това ти е таблицата с две.
Таблицата с 5 по същия начин - научих го да брои през 5 на пръстите на ръцете. И съответно
5х3 - брои 5,10,15- това е на третия пръст- значи е 15. Научих го също, че всички числа които завършват на 0 или 5 се делят на 5 .
Останалата таблица с 3,4,6,7 и8 трябва да се научи. Става бавно със стотици повторения .
Ако знае до 5 има пак един номер на пръсти може да се смята нататък. -
има клипче , но го изгубих- мога да го обесня- ако искаш
ето още нещо:
В таблицата за умножение по 8 има два принципа. Ако ги знаете, те ще ви помогнат да запомните как да броите кратните на 8.

Стъпка 1: Единиците на първите пет произведения на 8 можете да откриете, като броите от 8 назад през 2:

8
6
4
2
0

Стъпка 2: Десетиците на първите пет произведения на 8 можете да откриете, като броите от 0 и увеличавате с 1 (0, 1, 2, 3…):

0 8
1 6
2 4
3 2
4 0

(Разбира се, в произведението на 1х8 не трябва да пишете 0 отпред.) Стъпка 3: Единиците на следващите пет произведения на 8 можете да откриете, както в стъпка 1:

8
6
4
2
0

Стъпка 4: Десетиците в останалите случаи ще откриете, като започнете с отброяване от 4 и увеличавате с 1:

4 8
5 6
6 4
7 2
8 0

Упражнявайте се, като пишете произведенията на 8 (до 80), докато запомните всичките. Запомнянето ще е лесно, щом знаете трика за откриване на цифрите в произведенията. Така ще можете да умножавате по 8:
8 х 6 = 48

Бройте произведенията на 8 до шестия пръст на ръката: 8, 16, 24, 32, 40, 48
има  и други такива тук:
http://www.kaminata.net/kak-da-nauchim-tablitsata-za-umnozhenie- … t-dni-t61674.html

Общи условия

Активация на акаунт