Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 797
  • 752
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 320
Сърдечно благодаря на всички за идеите , които ми давате. Започваме да се занимаваме .

# 61
  • София
  • Мнения: 1 223
Дислексиите са различни, както много пъти сме го писали.
daniabc - симптомите действително са на дислексия, но факта че успехът му е толкова висок говори, че или има слаба форма (ако мога така да се изразя) или много усърдно работите с детето.
Защото у нас дислексията я наричат "образователни проблеми".

До средата на втори клас, беше кошмар - не можеше да проумее, че в тетрадката се пише последователно - не се отваря на произволна страница и не се пише в средата на новата страница, нито в полетата или че новият ред не започва в средата или в края на реда. И много други проблеми /огледални букви, цифри, изписани отдолу нагоре и пр./, за които мога цяла тема да изпиша.

После за кратък период, много се подобри, за което нямам обяснение.

Добрите оценки  до голяма степен се дължът на ниското ниво и съм убедена, че  са  завишени.
На тестовете, често откривам правописни и други грешки, които не са отметнати.
Не го правя на въпрос, понеже много се мотивира детето, когато има добра оценка.
Мисля, че реалните му резултати в момента гравитират около оценка "4" по основните предмети, което е огромен напредък за него.

Моят измислен подход: Карам го той  да ме учи
Когато нещо не му е ясно, го моля да ми обясни каквото е /не е/разбрал, понеже аз съм на "преклонна възраст" и отдавна съм го забравила, или нямам спомен да съм го учила.
И той започва с голям ентусиазъм да попълва пропуските на мама, а когато греши, казвам че имам някакъв смътен спомен, че май не е точно така, след което преглеждаме отново материала: - Аз чета и размишлявам на глас, давам десетки правилни примери по заданието, после правя умишлено и тотално грешно писмено упражнение, при което той с голямо удоволстие ме коригира, а аз се "поправям", ако не е видял грешка.
Така научи "що е то" прилагателно, съществително, глагол и пр., и вече много рядко се случва да ги бърка.

ПП. Таблицата я научи наизуст, след многократно преписване, диктовка и изговаряне, като най-трудните 6,7,8,9 ги пишеше с различен  цвят. Обявих дребна награда /лакомство/, при 5 верни отговора за ден и правилен първи отговор в рамките на 10 секунди. Но се иска постоянство, понеже бързо я забравя.



Последна редакция: пт, 22 фев 2013, 11:52 от daniabc

# 62
  • София
  • Мнения: 754
Браво момичета - направо е удоволствие да ви чета.

daniabc  - значи е второто - огромен труд и търпение.
Това е единственият начин. Но е много труден.

За вашите деца много ще помагат презентации на слайдове за всеки урок.
На всеки слайд - картинка и едно - две изречения. Само най-важното и съответстваща картинка.
Аз и досега правя така. Лошото, е че след толкова трудни години - тя съвсем загуби мотивация и интерес към училище (то не само тя, масово тийнейджърите ги мързи).
Но все пак - съчетанието между образ и текст при всички случай е по-добре.

Дороти - трябва да измислиш някакъв сайт на който да качваме презентациите. Те моите са за по-големи дечица, но пък така и така съм ги направила - ако на някой са му полезни да ги ползва.

# 63
  • София
  • Мнения: 1 942
Ох, Margeli, голяма услуга ще е, ако има къде да виждаме презентациите, аз лично изобщо не владея Power Point, може и да не е трудно, но никога не съм се учила.
Ако не е сайт, то може DOX да ползваме и да споделяме линкове тук.

И още една идея за таблицата - начертана таблица с 10 реда и 10 колони - на първия ред и на първата колона - числата от 1 до 10 и вътре се попълват като се засичат логично с умножения. Дано ме разбрахте.

# 64
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.youtube.com/watch?v=jz5_K-a4j4k

# 65
  • ifbrs
  • Мнения: 31
Огроооооомно благодаря за линка.Това е страхотно.

# 66
  • Мнения: 1 652
линк за таблицата от 6 до 10 с пръсти

http://vbox7.com/play:71222a9f

# 67
  • varna
  • Мнения: 41
Запис Peace Отдавна не съм писала, но ви чета Hug

# 68
  • Мнения: 1 652
Дороти - трябва да измислиш някакъв сайт на който да качваме презентациите. Те моите са за по-големи дечица, но пък така и така съм ги направила - ако на някой са му полезни да ги ползва.

не знам дали е удачно, майки от една друга тема имат един имейл на който знаят паролата всички и всеки може да влиза и да чете това, което е е  изпратил друг

# 69
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Дороти - трябва да измислиш някакъв сайт на който да качваме презентациите. Те моите са за по-големи дечица, но пък така и така съм ги направила - ако на някой са му полезни да ги ползва.

не знам дали е удачно, майки от една друга тема имат един имейл на който знаят паролата всички и всеки може да влиза и да чете това, което е е  изпратил друг

Седмокласниците имат такава тема отдавна.

# 70
  • София
  • Мнения: 754
Привет,

Да това с мейл адрес сме то правили в седмокласната тема (заедно с Дороти), обаче ми се искаше нещо като сайт с достъп. Но и така става.

Sash - ти да не мислиш че Power Point  е кой знае каква философия. Copy / Paste. Това е.
Ако владееш Word - малко ти трябва. Те тези програми са направени общодостъпни за хора като нас. А и може да използваш готови презентации и да триеш и добавяш. В мрежата е пълно с презентации.

# 71
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Той мъжът ми каза с приятелката ми да взимаме учебника на децата и да почваме, защото те го знаели, на нас ни трябвало  Joy.

# 72
  • Мнения: 320
 Само да споделя какво направих аз. Прочетох ,че един от начините за запомняне е да приклипиш нещо непознато към нещо познато. Написах тези умножения които детето ми не е запомнило на половин лист
т. е 2х7=14, малко го оцветихме и го залипихме из къщи- на  да речем на  хладилника. Друго произведение залепихме на пералнята и т. н.Цялата къща  заприлича на  табло за обяви. От друга страна направих на листчета 2х7 като  на отбратната  страна е отговора.Реших да играем да си теглим листчета  и да познава колко е призведението. тези което не знае ще ги отделям на една страна и за тях ще слагам из къщи произведението/2х7=14/ на най-необичайните места за да му прави впечатление. Също така е интересна гимнастиката за ума, която хармонизира работата на двете полукълба.

# 73
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Аз пък снощи замислих също игра с умножението. За първо време ще направя таблицата(поне взетите до момента), но в различни цветове(четири цвята). Имаме пионки от не се сърди човече. И в кутийка всеки ще си тегли пионка - ако се падне жълто например - детето да намери в изписаният лист произведение, изписано в жълто и да го каже на глас. И така да играем - аз , той, таткото, може и баткото. Като ги казваме много пъти, може и да ги научим. А още по-интересно е, ако пък за познат резултат, без да се търси се дават повече точки - 1 точка за намерен и прочетен, 5 точки - за познат и казан на глас. Как ви се струва?

# 74
  • Мнения: 3 715
Ако дадете и идея за учене на нотите, направо ще ви почерпя Simple Smile

Ние научихме буквите и сега сричаме, но не думи, а само срички. Още трудно свързва две срички в дума, не схваща какво чете, но и до там ще стигнем някога.

Буквите и цифрите обаче успя да научи само чрез писане. Всякакви други начини - с картинки, с пластелин, с тесто, се оказаха безуспешни и приложих стария изпитан от мен метод, когато учех арабска филология - писане. И понеже в арабския буквите се пишат по четири различни начина, в зависимост от мястото им в думата, ученето им беше голяма мъка. Само с писането успях да ги науча навремето. Та сега и с детето така се захванахме и ги научи. Бърка обаче Т и Д, К и Г, Е и И, С и З.

Общи условия

Активация на акаунт