Обучавате ли допълнително вкъщи децата в предучилищна възраст?

  • 9 361
  • 79
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 629
kremito, защо да пропускат стихчетата в градината? В нашата веднъж седмично задължително идва "музикалната госпожа"  Joy свири на пианото в салона и те пеят песнички като репертоарът се сменя буквално всеки сезон. Някои разбира се се повтарят всяка година, но има и нови. Отделно на сезон учат по 2-3 нови стихчета. За 4 години веднъж не са повторили, всеки път са различни. А и понякога децата си носят книжки и следобяд госпожата им чете от тях. Отделно за 8-ми март подготвят представление с по 3-4 реплики и задачки за всяко дете. До сега все са били хубави. Като гледам това май си зависи от конкретната градина.

# 46
  • Мнения: 5 289
Откъде си ги купила, пъзела и дъската с числата? 

Това са Монтесори материали, но се продават и в България. От тук могат да се поръчват.

Как става поръчката? Аз видях само, че материалите се дават ако се запишеш на курс. Обясни,моля те!

# 47
  • Мнения: 5 259
Пиши ЛС на профила и кажи да ти пратят каталог.

# 48
  • София
  • Мнения: 23 109
Въпреки че детето ми не е в предучилищна, тъй като е на 4 год. и 8 мес., вкъщи всеки ден се учим, поради нейното огромно желание. Знае всички букви и пише думи като й спелувам буква по буква. По-лесни думички си ги пише и сама, без да й казвам буквите.

# 49
  • Мнения: 3 993
Откъде си ги купила, пъзела и дъската с числата? 

Това са Монтесори материали, но се продават и в България. От тук могат да се поръчват.

Как става поръчката? Аз видях само, че материалите се дават ако се запишеш на курс. Обясни,моля те!

Писах съобщение на фейсбук профила и поисках да ми пратят каталог, за сега нямам отговор.

# 50
  • Мнения: 2 658
Аз... нямам категорично мнение. Да, малко занимания в ранна възраст, но само АКО има проявен интерес не е лошо, напротив. И ако учещият има подход, че да не тормози  Wink което съвсем не е винаги така.

Но прекаляването и много занимания вкъщи с един ученик също намирам за по-скоро лошо, отколкото добре. Определени занимания трябва да има, само ако се е появила трудност, има някаква определена нужда, забележи се изоставане или т.н. И то умерено, умело, не прекалено.
Но постоянно, побъркващо висене на главата на дете, за да се упражнява по всичко ей така, за спорта, всеки ден... не практикувам и не бих. Особено, ако детето си се справя с училището задоволително.

Така че.. тънък лед е това. Ако се прави нещо трябва внимателно.

# 51
  • Мнения: 498
естествено, децата ми ги обучавам от 4 годишни. най-ценните години са между 4 и 6 - могат да се научат да четат, да пишат и да смятат, да мислят и да разсъждават. голямото ми дете е първи клас и виждам голямата разлика с децата на които не е обръщано внимание. сега се занимавам и с малкото - като гъби са. жалко за децата които нямат шанс някой да им обърне внимание в тази възраст.

# 52
  • Мнения: 382
Образованието ни никакво го няма, затъва все повече и повече, учебниците са написани от хора, които не са влизали в класна стая от времето, когато те самите са били ученици и системата е направена така, че да подготвя общи работници.  Така че, аз лично не бих разчитала само на "справя се добре в училище".
Освен това, за да прояви интерес детето към нещо, то трябва малко или много да се е сблъскало с него и именно това според мен е много важно да направи родителя - да покаже и да предизвика този интерес.

# 53
  • Мнения: 9 990
Малката ми дъщеря е предучилищна в училище-5-годишните групи. Не я взимам на обяд, по цял ден е. В тази връзка си е като на училище като мен навремето, само дето лягат да подремнат тези, 5-годишните след обяд. Догодина няма да има спане. Работи се сутрин с учителката. Учи се материалът, който си е за набора, реално това е трета градинска група като етап. Дали в градина или в училище-абсолютно еднакво е. За възрастта и е достатъчно заниманието сутрин-всичко това, което изреждате-фина моторика, числа, звуци и букви, по-голямо, по-малко, отделно ежедневни неща-седмица, дни от седмицата, климат/сезони, околен свят-заучаване на поведение при определени ситуации, разиграване на ситуации, отделно учене на стихчета, песни. Ако аз вечер ангажирам със същите неща, според мен няма да и е приятно. Та-допълнително не се занимавам с детето. Но имам един много добър помощник в това отношение-сестра и. Понякога им харесва да си играят на учител и ученик, имаме дъска, сестра и и е направила разни занимателни картончета с азбука, цифри и разиграват ситуации с изпитване.Така реално учи много неща-от сестра си, на игра.

# 54
  • Мнения: 10 547
Образованието ни никакво го няма, затъва все повече и повече, учебниците са написани от хора, които не са влизали в класна стая от времето, когато те самите са били ученици и системата е направена така, че да подготвя общи работници.  Така че, аз лично не бих разчитала само на "справя се добре в училище".
Освен това, за да прояви интерес детето към нещо, то трябва малко или много да се е сблъскало с него и именно това според мен е много важно да направи родителя - да покаже и да предизвика този интерес.

Системата винаги е била такава. Масовото образование не е имало никога за цел да създава индивидуални личности и да развива качествата им. Дори профилираните училища са една масовка.
Самата идея за масовото образование, зародила се с Индустриалната революция, е целяла да произведе работна ръка за фабриките, която работна ръка в най-общи линии да може да чете, пише, прави елементарни сметки, познава времето, поназнайва малко от природните явления, човешкото тяло....
Голяма заблуда е, да се очаква, че масовото училище ще произведе нещо повече от общи работници. Затова са университетите.

# 55
  • Мнения: 2 658
Да, но това наистина си е ясно. И не че се га е така, така си е било винаги. То и няма как да се иска нещо друго, от нещо което е масово и обществено. Създават се маси. Това е.

# 56
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 398
На нас ни върнаха листите и тетрадките (попълнените) от първият срок. Като цяло съм доволна от сина ми. Не винаги е бил старателен, но е писал и има само 2-3 грешки и то от обърнати цифри. Последото е цял лист текст в който да оградят широката глрсна примерно О с червено, а тясната У със синьо. И така с всички гласни. Няма пропуски. Правят звукови модели, учат за безопасност на движението и всички рисунки за оцветяване са свързани с букви, цифри или логика. Не вярвах, че ги натоварват много и все още не мисля, че е много, защото тези уроци са приятни.

# 57
  • Мнения: 382
Голяма заблуда е, да се очаква, че масовото училище ще произведе нещо повече от общи работници. Затова са университетите.
Но за да се стигне до университета, трябва да се мине през училището.

# 58
  • Мнения: 10 547
Голяма заблуда е, да се очаква, че масовото училище ще произведе нещо повече от общи работници. Затова са университетите.
Но за да се стигне до университета, трябва да се мине през училището.

Разбира се, минава през училището, получава квалификация "общ работник", образно казано, и се издига до майстор в университета.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 262
kremito, защо да пропускат стихчетата в градината? В нашата веднъж седмично задължително идва "музикалната госпожа"  Joy свири на пианото в салона и те пеят песнички като репертоарът се сменя буквално всеки сезон. Някои разбира се се повтарят всяка година, но има и нови. Отделно на сезон учат по 2-3 нови стихчета. За 4 години веднъж не са повторили, всеки път са различни. А и понякога децата си носят книжки и следобяд госпожата им чете от тях. Отделно за 8-ми март подготвят представление с по 3-4 реплики и задачки за всяко дете. До сега все са били хубави. Като гледам това май си зависи от конкретната градина.

Да, зависи от конкретните учителки в групата  Peace

Общи условия

Активация на акаунт