Обучение/Проект по схема "Преприемчивите българи" 3

  • 18 416
  • 214
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 0
Уважителни причини за неявяване в дирекцията "Бюро по труда" са:

задържане от органите на властта;
явяване в съд или друг държавен орган;
участие във военноучебен сбор или преподготовка;
заболяване
други, за които директорът на дирекцията "Бюро по труда" е уведомен своевременно.

Справка: http://www.az.government.bg/internal.asp?CatID=12/01&WA=JobSeekers/RegBt.htm

# 181
  • Мнения: 1
Благодаря ви много, момичета!
Днес проверих и системата ме била отхвърлила заради неявяване. В нашето БТ никой не знае (те кво ли знаят въобще) дали това би било проблем за одобрението на проекта. И даже незнаят дали може да се поправи, защото нали има една клауза, че до 7 дни трябва да се отрегистрираш, ако си започнал работа. При мен тези 7 дни още не са минали, аз бих могла да си пусна фирмата в действие, но не знам дали да правя тези упражнения сега.
Вие какво мислите?
А трябва да бързам, че днес е четвъртък....Simple Smile

# 182
  • Мнения: 41
Аз също бях забравила да се подпиша преди няколко месеца , отидох при личната и ми даде точно болничен лист мисля - те личните знаят какво точно да ти напишат  , и нямаше проблем - веднага ми подновиха регистрацията . Струваше ми към десетина лева ама като съм заблеяна  Whistling

# 183
  • Мнения: 192
   Може ли да ме няма нито в списъка на одобрените, нито в списъка на отхвърлените?
Казаха ми, че ако има причина и се стигне до там, че изобщо да не ми разгледат проектното предложение, то тогава нямало да ме има нито в единия списък.
Благодаря предварително!

# 184
  • Пловдив
  • Мнения: 3 325
Здравейте! Имам един въпрос.
Трябва ли в бюджета (Б1) да се залагат разходи за банкови такси и какви са те?

# 185
  • Мнения: 11
Можеш , ама ако можеш карай без тях, не са задължителни. Опрости максимално бюджета, защото ще трябва и да ги отчиташ, а те ще са около 500лв за целия период. не си струва.

# 186
  • Мнения: 9
Здравейте всички, излязоха резултатите и за одобрените за финансиране на 3 та сесия.
Честито на спечелилите. И тук искам да благодаря на всички които се включиха със съвети и най вече на Марима и Анархонт. Успех на всички.
http://www.az.government.bg/ophr/storage/text/odobreni%20pp-1203-s3.pdf

# 187
  • Мнения: 874
Здравейте!
     Тъй като не съм в списъка на одобрените,но ме няма и в списъка на отхвърлените в трета сесия,бих искала да ме ориентирате на какъв телефон бих могла да звънна за повече информация?
Благодаря ви предварително!

# 188
  • Мнения: 0
Здравейте,
и аз не съм одобрена за подписване на договор с ОП РЧР, минах административна оценка, но на техническа и финансова оценка явно не. Интересното е, че за проектното ми предложение от  консултантската фирма казаха, че е много добре написан, аз кандидатствах с Бизнес план и той уж много добре написан, но явно това ми е била грешката май по добре със стратегия. Успех на всички от следващите сесии защото те нямат право на грешки.

# 189
  • София
  • Мнения: 1 835
Напират ми въпроси и моля за помощ - фирмата ми е ЕООД, аз съм се вписала като управител и се осигурявам за 504 часа, защото само аз ще си работя.  Искам да ви попитам мога ли да сложа счетоводител в екипа си? На каква заплата и осигуровки за 3 месеца да бъде счетоводителя?  Embarassed

Не може, а задължително трябва да имаш и счетоводител в екипа си. И той ще бъде нает за целият срок на проекта, а не само за 3месеца. Четете насоките.

Mirama, извинявай, но нещо се обърках от отговора ти. Нали в насоките пише: стр. 16 "Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал за не повече от 3 месеца – задължителна дейност", както и на стр.20 "Разходите за трудови възнаграждения и осигуровки от страна на работодателя за самонаетото лице и на наетия персонал за не повече от 3 месеца"...
Защо казваш, че счетоводителя ще бъде включен за финансиране  за срока на проекта?

# 190
  • Мнения: 0
Подала съм документи за откриване на фирма, но ще стане евентуално най-късно до 31.05 или 3.06.2013г, мисля да подам документите си, дали ще има проблем?

# 191
  • Мнения: 11
Напират ми въпроси и моля за помощ - фирмата ми е ЕООД, аз съм се вписала като управител и се осигурявам за 504 часа, защото само аз ще си работя.  Искам да ви попитам мога ли да сложа счетоводител в екипа си? На каква заплата и осигуровки за 3 месеца да бъде счетоводителя?  Embarassed

Не може, а задължително трябва да имаш и счетоводител в екипа си. И той ще бъде нает за целият срок на проекта, а не само за 3месеца. Четете насоките.

Mirama, извинявай, но нещо се обърках от отговора ти. Нали в насоките пише: стр. 16 "Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал за не повече от 3 месеца – задължителна дейност", както и на стр.20 "Разходите за трудови възнаграждения и осигуровки от страна на работодателя за самонаетото лице и на наетия персонал за не повече от 3 месеца"...
Защо казваш, че счетоводителя ще бъде включен за финансиране  за срока на проекта?
Laughing
Ами те само толкова поемат, но иначе, който бъде назначен май трябва да остане за по-дълго. Mirama може да каже колко трябва да е.
Аз още се чудя дали да пускам документи за фирма. Само ми е до това в момента.. Дали няма да има друг проект с по-нормални условия?

# 192
  • Мнения: 0
Home raider

Относно заплатите на служителите във фирмата, заплащането на хората на екипа по управление на проекта и заплащане на някакви външни услуги правете винаги РАЗЛИКА  Simple Smile
Заплатите и осигуровки на самонаетото лице и работници е задължително- но сумата и срокът е ДО 3 месеца и до МОД-2012.
Заплащането на екипа на проекта - може трудови може граждански договори- НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА дейност- но може да е за ЦЕЛИЯ период на проекта. Вие си преценяте да отделяте 10 процента от проекта и да плащате от тях /респективно луди отчети към АЗ/- или пишете 0 лева и си плащате от своите приходи-джоб  Тък е желателно в екипа да имате минимум Ръководител и счетоводител на ЕКИПА Simple Smile
И сега не бъркайте думата "счетоводител ОТ фирмата Ви" и "счетоводител НА фирмата Ви като външна услуга".
Ако си наемете работник-счетоводител към фирмата- можете да му заложите за 3 месеца заплата и после задължението Ви е 1 година да пазите тази бройка. Това е отговор към Палмичка  Simple Smile
Счетоводителя от Екипа - го разгледахме.
И сега има във Въпроси и отговори на АЗ, че Пари за външна услуга- счетоводно обслужване на фирмата Ви- НЯМА да признават.
Надявам се бях ясен и конкретен- макар и многословен  Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Успехи!!!

# 193
  • София
  • Мнения: 1 835
Home raider

Относно заплатите на служителите във фирмата, заплащането на хората на екипа по управление на проекта и заплащане на някакви външни услуги правете винаги РАЗЛИКА  Simple Smile
Заплатите и осигуровки на самонаетото лице и работници е задължително- но сумата и срокът е ДО 3 месеца и до МОД-2012.
Заплащането на екипа на проекта - може трудови може граждански договори- НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА дейност- но може да е за ЦЕЛИЯ период на проекта. Вие си преценяте да отделяте 10 процента от проекта и да плащате от тях /респективно луди отчети към АЗ/- или пишете 0 лева и си плащате от своите приходи-джоб  Тък е желателно в екипа да имате минимум Ръководител и счетоводител на ЕКИПА Simple Smile
И сега не бъркайте думата "счетоводител ОТ фирмата Ви" и "счетоводител НА фирмата Ви като външна услуга".
Ако си наемете работник-счетоводител към фирмата- можете да му заложите за 3 месеца заплата и после задължението Ви е 1 година да пазите тази бройка. Това е отговор към Палмичка  Simple Smile
Счетоводителя от Екипа - го разгледахме.
И сега има във Въпроси и отговори на АЗ, че Пари за външна услуга- счетоводно обслужване на фирмата Ви- НЯМА да признават.
Надявам се бях ясен и конкретен- макар и многословен  Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Успехи!!!
Благодаря Анархонт - разбира се, че си ясен Simple Smile, но нали знаеш, че все има недоуточнено..
Т.е . да разбирам ли, че ако има счетоводител на граждански договор не мога да го сложа в бюджета в раздел А или ако го сложа, то той трябва да е на струдов договор, за да бъде финансиран този разход?
Извинявам се за повторението, но вече се обърквам..

# 194
  • Мнения: 0
Счетоводител- счетоводител- но от кой от трите типа "счетоводител" ?  Simple Smile

Както го пишеш - в Група А няма как да сложиш човек на ГРАЖДАНСКИ договор!
Там са пари за заплати за СЛУЖИТЕЛИ по трудов или приравнен- т.е. ДУК за управителя например или други ДОКАЗУЕМИ за ОСНОВНАТА дейност на фирмата, а не спомагателни дейности. например наем на помещение, наем на специфична техника, която иначе е много скъпа, но теб ти трябва за 2-3-5-6 месеца, наем -абонамент на бази дании от библиотеки и други подобни неща. Както го пишеш /извинявай, но минах на "ти" неусетно  Simple Smile / си правя извода, че това ти е счетоводител НА фирмата за нормалното й обслужване- т.е. или на граждански договор или с фирма по договор- но външен човек, а не твой служител. Както писах - от АЗ няма да признаят такава външна услуга- но ми е трудно да ти цитирам точния Въпрос-Отговор на АЗ.

Счетоводител от екипа / пари/ се залага в Група В - там можеш или на трудов или на граждански- преценката е твоя. Сега няма да откриваме "топлата вода"- но този "счетоводител" с това заплащане от Група В - ако се уговорите и му стига - си го ползвай и за нормалната дейност на фирмата - поне за срока на договора- но това няма как да го пишеш документално към АЗ!  Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Успех!   bouquet  bouquet  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт